Uite asa se panicheaza omu si continua zicala cu "masinile italiene e proaste si e scumpe la piese dom'le".
Poate am fost eu exagerat de norocos, dar in cei 2 ani de cand am 147-ele nu am schimbat decat distributie+curea accesorii+ulei+filtre (cam 1800), alternator+sonda lambda (700), discuri+placute (fata +spate aprox 1000) si acum tocmai ce am luat si gume de vara, BF Goodrich G-force Profiler 215/45/17 (4 buc la aprox 1800). In concluzie 5300/ 2ani nu mi se pare o afacere proasta. Acum daca eliminam lucrurile care la o masina proaspat pusa la vanzare ar trebui sa fie inca in stare buna (din cele enumerate de mine mai sus.. gume, frane, alternator), ajunge la un eventual schimb de distributie in primul an, lucru care nu e deloc rau.
Sfatul cel mai de pret pe care il poate primi indiferent de masina pe care o vrea pana la urma este e sa mearga cu ea la un mecanic bun care sa ii spuna daca masina e ok sau nu.
Din punctul meu de vedere nr de km este complet irelevant, asta daca nu cumva crezi povestea cu "masina a fost a unui doctor batran care a tinut-o in garaj, din cauza asta are doar 30000 km desi e din 1986". Partea cu istoricul de service nu te ajuta decat daca omul chiar a tinut la lucrul asta, si are carte de service in romana, sau engleza macar. A mea e in germana si de cand am luat masina nu are nici o stampiluta in plus si nici nu am pastrat facturi de la lucrurile schimbate, asa ca si asta nu e tocmai relevant.
Sunt de acord ca un nr mai mic de km + istoric service sporesc increderea in vanzator/masina, dar poti avea nesansa sa dai de un samsar care a vandut masina unei cunostiinte de gen feminin tocmai pentru a nu trezi suspiciuni.
In concluzie, poti cumpara linistit o Alfa (sau orice altceva) indiferent de pret daca si numai daca o duci la verificat.
Ca raspuns la intrebarea ta:
Alege cu creierul ceva care sa placa sufletului.
Bafta la shopping si nu uita sa negociezi, indiferent de pret.
PS. Preturile au inclus si manopera.
_________________
Code:
\./
(o o)
--------------------oOOo-(_)-oOOo--------------------
Now: Alfa Romeo Stelvio, 2.0T, 280CP
Hers: Mitsubishi ASX 1.6, 117CP
EX: Mitsubishi Outlander 2.2, 150CP
EX: Mitsubishi Lancer 1.6, 117CP
EX: Alfa Romeo 147, 1.6 TS, 105CP
EX: Alfa Romeo 147, 1.6 TS, 120CP