It is currently 07 Oct 2024, 15:32

All times are UTC+03:00




Post new topic  This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 14 posts ] 
Author Message
PostPosted: 25 Feb 2010, 16:32 
Offline

Joined: 24 Nov 2008, 02:04
Posts: 46
Location: constanta
Inainte de a posta acest nou topic am citit celelate subiecte atat pentru a nu dubla, cat si pentru gasi o rezolvare la problema mea ( asa cum speram ).

Deci, am o Alfa 156 1,9 jtd 115cp an 2001 ( nu e prima oara aici :D ) si nu mai vrea sa porneasca. Bateria este noua ( cumparata acum 2 saptamani ), a avut parte de 2 testari pe calculator ( nici-o eroare ), rezervorul este plin, am incercat cu ambele chei, rezultatul fiind acelasi. Practic am dus masina la spalatorie, si atunci cand a fost gata, nu a mai vrut sa porneasca. Este foarte frustrant deoarece nu imi pot da seama ce anume a determinat asta.
Atunci cand ii dau cheie, motorul vrea sa porneasca , dar degeaba. Am dus-o tractata la mecanic si am verificat pompa de motorina, si aceasta este ok. O parere ar fi ca nu exista suficienta presiune catre injectoare, dar cred ca ar fi trebuit sa apara pe tester.

In concluzie, exista cineva care s-a lovit de o problema identica sau macar asemanatoare ? Sau imi poate da cineva o idee legata de un posibil defect care ar putea cauza asta ?

Multumesc celor care au citit topicul si multumesc anticipat celor care incearca sa ma ajute si mai ales celor care chiar o vor face :)


Top
   
 
PostPosted: 25 Feb 2010, 17:08 
Offline

Joined: 24 Nov 2008, 02:04
Posts: 46
Location: constanta
Din 2 testari pe calculator, cu 2 programe diferite, cred ca ar fi trebuit sa imi arate o eroare la oricare din senzori. Cat despre regulatorul de presiune, cum as putea afla sigur daca acesta este "vinovatul" ? Din ce mi-a spus mecanicul la care am dus-o, am inteles ca ar trebui sa fie ceva mecanic defect, daca nu a aparut la tester.

Becul cu cheia se aprinde si apoi se stinge aproape imediat. La fel si cel de bujii.






madkat Quote:
regulatorul de presiune de pe pompa de injectei, senzorul pozitie volanta - stii ca sunt bune?
mufele senzorilor sunt toate intregi, bine prinse si uscate?
ledul de bujii preincalzire se aprinde cand pui contactul si se stinge dupa cateva secunde?
ledul de Alfacode (cheita de pe ecranul dintre ceasuri - dreapta jos) se stinge la scurt timp dupa ce rotesti cheia pe MAR ?


Top
   
 
PostPosted: 25 Feb 2010, 17:25 
Offline
User avatar

Joined: 03 Feb 2008, 00:10
Posts: 714
Location: Cluj-Napoca
La probleme cu senzorul pozitie volanta nu apare neaparat cod pe tester.

_________________
Alfa 156 1.9 JTD M-Jet 16v, 140+ CP
------
When the fast car picks you up, you will weep and smile,
And see Heaven in the headlights,
Mile after mile, after mile, after mile..


Top
   
 
PostPosted: 25 Feb 2010, 17:53 
Offline

Joined: 24 Nov 2008, 02:04
Posts: 46
Location: constanta
In nici-un caz. Pt asa ceva nu am dus niciodata masina la spalatorie. Iar Alfa mea nu a avut parte de acest tratament, pt ca mie imi place si asa :)





madkat Quote:
Senzorul pozitie volanta poate sa apara sau nu pe tester... dupa o logica doar de el inteleasa. Si este o buba clasica a jetedeurilor

Ce ma gandesc - daca e dupa spalare - ai facut cumva tampenia sa speli motorul?


Top
   
 
PostPosted: 25 Feb 2010, 22:35 
Offline

Joined: 24 Nov 2008, 02:04
Posts: 46
Location: constanta
Ok. Deci maine ma duc iarasi la mecanic si ii spun sa verifice senzorul de la volanta, mai precis daca mufa este bine prinsa, si apoi sa verifice regulatorul de presiune la injectie. Dar in conditiile in care mufa de la senzor este prinsa corect, are cineva idee cum s-ar putea verifica daca acest senzor este de vina pt intreaga aventura ? Si eventual in ce mod as putea verifica regulatorul de presiune ?
Am pus aceste intrebari pentru ca nu as vrea sa ma apuc sa cumpar senzori si regulatoare doar pt a face proba. Nu m-ar deranja sa le inlocuiesc daca asta ar rezolva problema, dar iau in calcul si varianta in care le-as inlocui fara sa fie cazul, si in mod sigur asta nu mi-ar face placere :)
Multumesc mult.


Top
   
 
PostPosted: 25 Feb 2010, 23:07 
Offline
User avatar

Joined: 29 Mar 2007, 19:02
Posts: 2128
Car: 156 GTA
http://www.youtube.com/watch?v=RuIislTGOwA
Uite aici, oricum mecanicul ar trebui sa se descurce.

_________________
1. Denial 2. Anger 3. Bargaining 4. Depression 5. Acceptance ...

The 5 stages of buying petrol.


Top
   
 
PostPosted: 26 Feb 2010, 12:54 
Offline
User avatar

Joined: 20 Mar 2008, 16:54
Posts: 141
Location: Bucuresti
alfa_lucian Quote:
Inainte de a posta acest nou topic am citit celelate subiecte atat pentru a nu dubla, cat si pentru gasi o rezolvare la problema mea ( asa cum speram ).

Deci, am o Alfa 156 1,9 jtd 115cp an 2001 ( nu e prima oara aici :D ) si nu mai vrea sa porneasca. Bateria este noua ( cumparata acum 2 saptamani ), a avut parte de 2 testari pe calculator ( nici-o eroare ), rezervorul este plin, am incercat cu ambele chei, rezultatul fiind acelasi. Practic am dus masina la spalatorie, si atunci cand a fost gata, nu a mai vrut sa porneasca. Este foarte frustrant deoarece nu imi pot da seama ce anume a determinat asta.
Atunci cand ii dau cheie, motorul vrea sa porneasca , dar degeaba. Am dus-o tractata la mecanic si am verificat pompa de motorina, si aceasta este ok. O parere ar fi ca nu exista suficienta presiune catre injectoare, dar cred ca ar fi trebuit sa apara pe tester.

In concluzie, exista cineva care s-a lovit de o problema identica sau macar asemanatoare ? Sau imi poate da cineva o idee legata de un posibil defect care ar putea cauza asta ?

Multumesc celor care au citit topicul si multumesc anticipat celor care incearca sa ma ajute si mai ales celor care chiar o vor face :)
Stiu ca pare o intrebare stupida dar ai incercat sa cureti bornele de la baterie?
:))


Top
   
 
PostPosted: 26 Feb 2010, 13:59 
Offline

Joined: 24 Nov 2008, 02:04
Posts: 46
Location: constanta
Bateria este noua. Nu are 2 saptamani de cand am schimbat-o. Si oricum daca era problema de alimentare la curent, nu ar fi invartit asa. La mine problema este ca nu "rupe", nu are "scanteia" care face motorul sa porneasca. Doar invarte.


Top
   
 
PostPosted: 26 Feb 2010, 16:23 
Offline

Joined: 24 Nov 2008, 02:04
Posts: 46
Location: constanta
Astazi, dupa ce l-am deranjat pe Alex Mirica cu privire la pozitia sensorului volanta ( Mersi Alex ! ), am verificat senzorul respectiv, si functioneaza. L-am dat jos si l-am verificat cu aparatul de masura. Pompa de motorina a fost prima suspectata si totodata prima verificata. Este ok.

Astazi se va da jos calculatorul masinii pt curatare, daca este cazul, iar maine, dupa ce verific TOATE sigurantele si releele ( pt ca nu am facut asta cu toate ), am s-o duc la reprezentanta. Altceva nu stiu ce sa mai fac.


madkat Quote:
Vezi ceva - pompa de motorina (Din rezervor) - functioneaza? primeste 12V la punerea contactului sa amorseze circuitul?

Apoi presupunand ca deja ai luat TOATE sigurantele si releele la verificat (panourile de sub bord stanga si dreapta, pe baterie, si in fata bateriei) - as lua senzorul pozitie volanta - e cel mai ieftin din toate "variantele" - sau as gasi un service care sa il aiba chiar si sh de proba.
Nu se inlocuieste greu.


Top
   
 
PostPosted: 28 Feb 2010, 09:39 
Offline
User avatar

Joined: 27 Jul 2008, 12:47
Posts: 125
Location: Oradea
Salut

Si eu am patit la fel dupa ce am dus masina la spalatorie nu a mai pornit a fost chiar in Ajunul Craciunului.
Problema a fost ca cei de la spalatorie au lovit cu aspiratorul intrerupatorul general de sub scaunul soferului.
Si la mine facea la fel dadea sa porneasca, dar nimic.

Verifica ii foarte posibil sa fi apasat butonul de la intrerupator.

_________________
Alfa Romeo 159 2.0 Jtdm 2011 136 cp
Ex: Alfa Romeo 156 1.9Jtd 2001


Top
   
 
PostPosted: 28 Feb 2010, 10:37 
Offline
User avatar

Joined: 15 Jun 2009, 08:40
Posts: 361
Location: buzau
aceiasi problema a avut si finul meu dupa spalare exterioara si culmea era firul de masa de la pompa de motorina (aflat sub bancheta spate)

_________________
alfa 166,2.0 TS,1999 buzau


Top
   
 
PostPosted: 28 Feb 2010, 22:22 
Offline
User avatar

Joined: 07 Nov 2005, 14:54
Posts: 2959
Location: Oradea
Puneti contactul si conectati testerul -> valori reale -> presiune rail
Ii dati cheie si te uiti pe unde sta presiunea. Injectorul deschide la o presiune mai mare de ~110 bari.
Daca nu ajunge la acea presiune sau ajunge greu, problemele pot fi multiple: de la senzor/regulator de presiune, la pompa slabita (nu stiu ce anume ati verificat la pompa)
Daca depaseste presiunea si ajunge la 200+ bari, inseamna ca sunt blocate injectoarele. Ai bagat cumva ceva motorina mai suspecta?

_________________
Alfa Romeo 156 1.6 TS 120hp +Chiptuning +Cold Air Intake


Top
   
 
PostPosted: 03 Mar 2010, 20:18 
Offline

Joined: 24 Nov 2008, 02:04
Posts: 46
Location: constanta
Intr-un final am si raspunsul celor de la reprezentanta : cauza o constituie garniturile pompei de inalta presiune.

Asadar, vin cu intrebarea : unde pot gasi un set de astfel de garnituri ?

Cei de la reprezentanta mi-au spus ca ei nu pot livra decat cu tot cu pompa, caz in care nota de plata este destul de consistenta.


Top
   
 
PostPosted: 11 Mar 2010, 16:28 
Offline

Joined: 24 Nov 2008, 02:04
Posts: 46
Location: constanta
problema s-a rezolvat
am inlocuit pompa de inalta presiune, pompa achizitionata cu ajutorul lui gabidima
topicul cred ca se poate inchide
multumesc inca o data


Top
   
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 14 posts ] 

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited