jouly Quote:
hello ! am nevoie de putin ajutor de la voi ..peste cateva saptamani plec sa-mi aduc unik iubire un gtv 2.0 v6 turbo.
vreau sa stiu ce probleme majore are masina ,dc e costisitoare intretinerea la ea ,toti imi zic sa nu imi iau k nu e fiabila si bla bla ..probabibil k ati auzit si voi din astea ..astept postari! mc
Daca chiar vrei masina asta atunci cauta una pana in 100k produsa dupa septembrie 98. Chiar daca pretul va sari de 7000 euro vei lua o masina care este inainte de prima jumatate a vietii motorului si il vei putea intretine cum trebuie. Intradevar piesele pentru motor si accesoriile acestuia sunt scumpe si greu de gasit insa pe de alta parte consumabilele nu te duc dincolo de costurile unui motor TS pe aceeasi masina. Ca si performante V6 Turbo nu are nici o legatura cu TS. GTV-ul cu V6 devine pur si simplu alta masina motorizata astfel. Trenul de rulare este mai rigid la V6 fata de TS motiv pentru care va trebui sa ai mai multa grija la drumuri proaste. Garda la sol este mai mica decat la TS pentru ca motorul este mai greu. Un schimb de distributie te costa 1100 RON cu tot cu manopera fata de aprox 1400 RON la un TS.
Ca fiabilitate, fata de toate modelele din anii 90 pe care le-am condus (adica pe toate
), GTV-ul sta cel mai bine. Are o caroserie robusta dar si un tren de rulare spate complex. Partea electrica la V6 Turbo este bazata pe anticul sistem Motronic ML 4.1 Bosch si nu prea are ce sa se strice la ea. Daca totusi se strica debitmetrul de aer incearca sa iei cu tine un cardiolog atunci cand vei cere pretul la un magazin de piese
In mare, trebuie sa stii ca V6 Turbo de pe GTV nu este acelasi motor cu cel de pe 164 si 166 iar multe componente de pe acesta au fost facute exclusiv pentru cele 2 versiuni produse intre 95-98 si 98-2000. S-au produs cateva mii de masini fata de zeci de mii de 156 TS de ex. Poti considera GTV Turbo o serie limitata asa ca trebuie sa te astepti la timpi lungi de livrare pentru aproape orice piese. Cele uzuale pentru articulatii si orice altceva din platforma comuna cu modelele GTV TS vei gasi usor in schimb si la preturi rezonabile.
Intretinere:
1. distributia trebuie schimbata la fiecare 2 ani sau dupa 70 000 km
2. tachetii de la supapele de evacuare sunt reglabili si trebuie verificati la fiecare 30 000 km
3. bujiile trebuie schimbate la fiecare 15 000 km
4. uleiul la 7000 km (foloseste doar 10W60)
5. motorul merge ok cu benzina de 95 insa vei avea un consum mai scazut cu benzina de 100 (Rompetrol Alto 101 sau OMV Carera 100)
6. nu trebuie sa porneti masina si sa pleci brusc pentru a lasa turbina sa traga in circuit destul ulei. Cand opresti dupa o forja sanatoasa, lasa motorul sa fuctioneze la relanti un min ca sa se raceasca turbina.
Cam atat mi-a trecut prin cap pe moment...