It is currently 23 Nov 2024, 01:13

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 482 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 5 620 Next
Author Message
 Post subject: Re: Alfa 159 2.4 Q4 TI
PostPosted: 16 Jan 2010, 15:28 
Offline

Joined: 23 Oct 2008, 17:12
Posts: 259
Car: Alfa Romeo 164
Location: Rm. Valcea / Bacau
Wooowwww... Foarte tare poza!

_________________
Alfa Romeo 164 2.5 T.D '89
Alfa Romeo 164 2.0 V6 Turbo '95 - Donatoare
Alfa Romeo 164 2.0 T.S Super '95 - ex
Alfa Romeo 156 1.8T.S '01 - ex
Alfa Romeo 33 1.8T.D '90 - ex


Top
   
 Post subject: Re: Alfa 159 2.4 Q4 TI
PostPosted: 23 Jan 2010, 20:17 
Offline
User avatar

Joined: 14 Mar 2009, 16:42
Posts: 57
Location: Bucuresti
Poate faci un scurt update privind comportarea masinii cu strut bar. Apropo... nu crezi ca ai nevoie de elasticitate pe timp de iarna... cu toate "crevasele" aparute?

_________________
ARfitza 159 2.4 Q4


Top
   
 Post subject: Re: Alfa 159 2.4 Q4 TI
PostPosted: 23 Jan 2010, 21:20 
Offline
User avatar

Joined: 04 Dec 2006, 20:12
Posts: 4276
Car: 156
Location: Bucuresti-Tulcea
Cu strutbar masina se comporta cam asa:cand motorul se misca in timpul plecarii de pe loc(fara sa calci acceleratia, doar plecat din ambreiaj), un bumb de la instalatia de AC de pe o conducta atinge in bara si face un zgomot care m-a scos din minti vreo 2 saptamani.Apoi suportul metalic de la pompa de ABS, montat pe oala de la amortizorul stanga fata este ceva mai inalt si bara ce trece acum pe deasupra lui a frecat producand urme vizibile.Rezolvarea a venit repede insa pentru aceasta problema, una bucata flex a polizat cativa mm si acum totul e ok.
Cam atat despre comportament... daca ma intrebi de cum sta pe sosea and shit iti dai seama ca nu ai cum sa probezi avantajele/dezavantajele pe acest tip de carosabil.Asa ca vom astepta linistiti primavara.

_________________
Stelvio 2.2Mjet 210hp Q4 Veloce
ex: 156 3.2v6 24v GTA
ex: Giulietta M-air TCT 170hp
ex: 156 3.0 v6 racecar
ex: 159 2.4 Q4 TI
ex: 156 2.0 JTS
ex: 147 1.6ts 120cp


Top
   
 Post subject: Re: Alfa 159 2.4 Q4 TI
PostPosted: 24 Jan 2010, 20:26 
Offline
User avatar

Joined: 14 Mar 2009, 16:42
Posts: 57
Location: Bucuresti
La comportament ma refeream... in rest ce sa zic... daca nu gaseai flex cred ca puteai sa te folosesti de pila de unghii a Siminei :))

_________________
ARfitza 159 2.4 Q4


Top
   
 Post subject: Re: Alfa 159 2.4 Q4 TI
PostPosted: 29 Jan 2010, 17:32 
Offline
User avatar

Joined: 04 Dec 2006, 20:12
Posts: 4276
Car: 156
Location: Bucuresti-Tulcea
O scurta vizita la AI azi pentru a reseta deja celebrul martor de schimb de ulei.Pe langa asta am rezolvat si problema cu avertizorul sonor pentru centurile de siguranta....am bifat OFF. :mrgreen: .Curios este ca acum mi-a aparut si in computerul de bord, dupa rubrica service, optiunea beep seatbelt, cu varianta de reactivare sau nu. :wink:

_________________
Stelvio 2.2Mjet 210hp Q4 Veloce
ex: 156 3.2v6 24v GTA
ex: Giulietta M-air TCT 170hp
ex: 156 3.0 v6 racecar
ex: 159 2.4 Q4 TI
ex: 156 2.0 JTS
ex: 147 1.6ts 120cp


Top
   
 Post subject: Re: Alfa 159 2.4 Q4 TI
PostPosted: 29 Jan 2010, 19:48 
Offline

Joined: 20 Feb 2009, 18:28
Posts: 1712
Location: Galati
Hm, si daca il reactivezi, iti va disparea oare din nou din meniu ?
Din anumite motive cred ca voi face si eu aceeasi miscare...

_________________
ex 159 SW 1750 TBI ti


Top
   
 Post subject: Re: Alfa 159 2.4 Q4 TI
PostPosted: 29 Jan 2010, 19:52 
Offline
User avatar

Joined: 20 Aug 2007, 13:58
Posts: 907
Location: Popesti Leordeni - Bucuresti
Parerea mea e ca optiunea de a dezactiva senzorul pentru centura, ca si mersul fara centura e o greseala :ban:


Top
   
 Post subject: Re: Alfa 159 2.4 Q4 TI
PostPosted: 29 Jan 2010, 20:09 
Offline
User avatar

Joined: 04 Dec 2006, 20:12
Posts: 4276
Car: 156
Location: Bucuresti-Tulcea
bubu_02 Quote:
Parerea mea e ca optiunea de a dezactiva senzorul pentru centura, ca si mersul fara centura e o greseala :ban:
Senzorul nu este dezactivat, el apare in continuare pe bord, doar martorul acustic a fost dat pe silentios :lol:
KALI Quote:
Hm, si daca il reactivezi, iti va disparea oare din nou din meniu ?
Din anumite motive cred ca voi face si eu aceeasi miscare...
Nu am incercat tocmai din acest considerent, n-as vrea sa bat iar drumul la ei pentru ca am fost prea curios.

_________________
Stelvio 2.2Mjet 210hp Q4 Veloce
ex: 156 3.2v6 24v GTA
ex: Giulietta M-air TCT 170hp
ex: 156 3.0 v6 racecar
ex: 159 2.4 Q4 TI
ex: 156 2.0 JTS
ex: 147 1.6ts 120cp


Top
   
 Post subject: Re: Alfa 159 2.4 Q4 TI
PostPosted: 29 Jan 2010, 20:22 
Offline
User avatar

Joined: 11 Oct 2008, 08:43
Posts: 311
Location: Iashington
Si eu l-am dezactivat in service si dupa ceva timp am observat optiunea de reactivare in meniu. M-a mancat curiozitatea asa ca l-am reactivat. Cand am vrut sa-l dezactivez, surpriza, optiunea disparuse din meniu :) La urmatoarea vizita la service am cerut sa-l dezactiveze. Nici sefului de service nu i-a venit sa creada ca nu mai apare optiunea in meniu

KALI: cand ai sa ceri sa-ti dezactiveze o sa te lovesti de replica "nu avem voie" :) Sa le-o tai usor cu "dau declaratie pe propria raspundere". Been there, done that :)

_________________
159 2.4 TI 210CP TNT (ex)
147 2.0 TS 190CP TNT (ex)
Alfa Romeo Wallpapers


Top
   
 Post subject: Re: Alfa 159 2.4 Q4 TI
PostPosted: 29 Jan 2010, 20:28 
Offline

Joined: 20 Feb 2009, 18:28
Posts: 1712
Location: Galati
Deci e asa cum banuiam...
Dupa cum am spus mai sus ma interesa "din anumite motive", dar voi renunta la idee, atunci cand chiar am nevoie, posed si alta solutie. :wink:

_________________
ex 159 SW 1750 TBI ti


Top
   
 Post subject: Re: Alfa 159 2.4 Q4 TI
PostPosted: 29 Jan 2010, 20:39 
Offline
User avatar

Joined: 11 Oct 2008, 08:43
Posts: 311
Location: Iashington
KALI: Pai nu ai nimic de pierdut daca faci asta. Tot ce ai de facut este sa dai o declaratie.

Inainte sa dezactivez foloseam un capat de centura (luat de la dezmembrari cred, de fostul proprietar). Era destul de deranjant cand trebuiau puse centurile, atat la sofer cat si la pasager :) Solutia soft este mult mai facila

_________________
159 2.4 TI 210CP TNT (ex)
147 2.0 TS 190CP TNT (ex)
Alfa Romeo Wallpapers


Top
   
 Post subject: Re: Alfa 159 2.4 Q4 TI
PostPosted: 29 Jan 2010, 21:31 
Offline
User avatar

Joined: 04 Dec 2006, 20:12
Posts: 4276
Car: 156
Location: Bucuresti-Tulcea
ce declaratie frate, un simplu dezactiveaza-mi te rog avertizarea pentru centura si treaba era deja rezolvata.

_________________
Stelvio 2.2Mjet 210hp Q4 Veloce
ex: 156 3.2v6 24v GTA
ex: Giulietta M-air TCT 170hp
ex: 156 3.0 v6 racecar
ex: 159 2.4 Q4 TI
ex: 156 2.0 JTS
ex: 147 1.6ts 120cp


Top
   
 Post subject: Re: Alfa 159 2.4 Q4 TI
PostPosted: 29 Jan 2010, 21:58 
Offline
User avatar

Joined: 11 Oct 2008, 08:43
Posts: 311
Location: Iashington
Asa am procedat initial dar nu a functionat :) Nah, omul si-a facut datoria si a respectat "legea". In felul asta el este acoperit

_________________
159 2.4 TI 210CP TNT (ex)
147 2.0 TS 190CP TNT (ex)
Alfa Romeo Wallpapers


Top
   
 Post subject: Re: Alfa 159 2.4 Q4 TI
PostPosted: 28 Mar 2010, 17:54 
Offline
User avatar

Joined: 04 Dec 2006, 20:12
Posts: 4276
Car: 156
Location: Bucuresti-Tulcea
In acest weekend, dupa cum bine stiti, prin amabilitatea celor mai priceputi 2 tuneri din UK, respectiv Gus(Alfatuner) si Addie(AHM), masina mea a avut parte de o revitalizare, sa spunem, prin rescrierea softului original cu unul custom.Mai pe scurt s-a facut un remap.

Operatiunea nu a durat foarte mult, undeva la 45-50 minute citirea softului si a tuturor parametrilor standard ai masinii, dupa care s-a trecut la customizarea softului.Inainte de rescriere s-a verificat ca masina sa fie error-free, iar abia apoi s-a scris noul soft.Intre timp s-a procedat si la curatarea senzorului denumit MAP, prin procedeul foarte bine descris de IRbabuin pe topicul dedicat masinii sale.La sfarsit, abia asteptam sa vad cum se comporta masina si am plecat cat mai repede la o proba de drum.De indata ce am iesit pe poarta service-ului lui seth(multumim pe aceasta cale pentru gazduire) am simtit ca masina este complet schimbata.Imediat ce am cuplat treapta 2-a am simtit ca masina merge mult mai lejer, parca urca singura in ture fara prea mare efort.Au urmat apoi toate celelalte trepte de viteza, am incercat si plecari normale unde am sesizat ca masina merge mult mai lin si fara efort, plecand chiar din ture foarte joase, dar si acceleratii fulminante cu varfuri de viteze ce ar fi acceptate doar in tara lui Goethe.Toata perioada cat am fost la volan, timp de 10-15 minute, am fost numai un ranjet, masina neincetand sa ma uimeasca la fiecare noua apasare de acceleratie, fie ea si cat de lina.

Am revenit la service unde Gus m-a intrebat imediat cum a decurs totul si daca as vrea sa modific ceva la ea, singurul raspuns pe care l-am putut da a fost ca in cel mult 1 an va urma "dpf removal" si F1 custom map.(aviz celor care urmaresc si topicul de pe AO)-despre aceastea sunt sigur ca Alexx cu a sa Brera ne va oferi cat de curand toate detaliile.

De mentionat ca si impresii ulterioare plecarii de la service ar mai fi asa:la un moment dat am plecat putin mai tare la un semafor alaturi de un 156 necunoscut, am ramas cu turatia undeva la 2500 rpm in treapta 2-a incercand sa vad daca are si 56-le vreo intentie de joaca, iar cand am vazut ca vine si el, am apasat iar pedala de acceleratie la maxim.Rezultatul a fost incredibil pentru mine in acel moment, initial am vazut un bec aprins pe bord si nici un raspuns din partea masinii.Crezand ca aia a fost si ca urmeaza mesajul "check engine" am intors privirea spre indicatoare si, spre uimirea mea, am vazut ca becul aprins din bord era de fapt martorul ASR care inca clipea.Deci se pare ca toshy avea dreptate si masina poate rupe aderenta chit ca este tractiune integrala.

Ca si incheiere vreau sa va mai zic si despre capitolul consum care, desi am alergat masina similar cu felul in care mergeam inainte de remap si pe alocuri cu demonstratii de putere, acum indica pe bord undeva la 9 litri medie fata de 10-11 cat aveam inainte in aceleasi conditii.Deci inca un motiv de bucurie, daca mai era nevoie.
Cam atat pentru moment, pe parcurs ce voi mai avea noutati sau chestii de descoperit la masina vi le voi impartasi.Acum va las, ma duc sa mai dau o tura caci ma simt de parca mi-am luat masina noua :mrgreen:

_________________
Stelvio 2.2Mjet 210hp Q4 Veloce
ex: 156 3.2v6 24v GTA
ex: Giulietta M-air TCT 170hp
ex: 156 3.0 v6 racecar
ex: 159 2.4 Q4 TI
ex: 156 2.0 JTS
ex: 147 1.6ts 120cp


Top
   
 Post subject: Re: Alfa 159 2.4 Q4 TI
PostPosted: 28 Mar 2010, 20:27 
Offline

Joined: 23 Jun 2009, 23:50
Posts: 118
Location: Galati
Un test dyno cand? :D Sunt curios cum s-a modificat curba de cuplu motor.
Ai idee cu cat a crescut puterea si cuplul? Tunerii cam cat estimeaza ca se castiga prin aceasta remapare?


Top
   
 Post subject: Re: Alfa 159 2.4 Q4 TI
PostPosted: 28 Mar 2010, 20:29 
Offline
User avatar

Joined: 10 Mar 2006, 01:23
Posts: 1654
Car: Alfa Giulia 2.0T
Location: Vechiul Regat
Corect. Dincolo de senzatii, asteptam datele!
Altfel, sa-ti fie de bine!

_________________
Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0T
ex: Alfa Romeo 159 2.4 Mjet Nero Oceano
ex: Alfa Romeo 156 2.0 TS


Top
   
 Post subject: Re: Alfa 159 2.4 Q4 TI
PostPosted: 28 Mar 2010, 20:44 
Offline
User avatar

Joined: 16 Jul 2008, 12:57
Posts: 639
Car: Alfa 75, 2.0 TS LE
Location: Oradea
Suna foarte interesant.
Multa lume zice despre 159 ca este cea mai aspectoasa masina dar... ca este nose heavy.
Care sunt greutatile pe axe pentru ca am senzatia ca nu e mai grav decat la alte modele. Ai aceste date? Sunt curios!

_________________
ALFA 75, 2.0 TS, ASN
CROSSWAGON Q4 (zis si autobuzul scolii) R.I.P.
CROSSWAGON Q4 (BB)


Top
   
 Post subject: Re: Alfa 159 2.4 Q4 TI
PostPosted: 29 Mar 2010, 08:25 
Offline
User avatar

Joined: 05 Apr 2007, 14:21
Posts: 840
Car: 2.0 TS
Location: CLUJ-NAPOCA
foarte reusita operatia. m-am dat cu masina dimineata ,iar seara era deja cu totul alta masina. iar george nu se mai opreste din ranjit! :D
merci pentru tot!!

_________________
Anonima Lombarda Fabbrica Automobili
AR 156 2.0TS 155CP

DIESEL - THE ULTIMATE THRILL KILLER


Top
   
 Post subject: Re: Alfa 159 2.4 Q4 TI
PostPosted: 29 Mar 2010, 09:09 
Offline
User avatar

Joined: 04 Dec 2006, 20:12
Posts: 4276
Car: 156
Location: Bucuresti-Tulcea
Despre date concrete legate de CP si Nm nu as putea sa va spun concret decat dupa ce voi face un test dyno in viitorul apropiat.De estime nici nu am fost interesat, modul in care merge masina ma face sa nu ma intereseze prea mult aceste aspecte.Insa, cum am spus, va veni si testul dyno si acolo vom afla sigur cum sta masina.
Masina intr-adevar este considerata a fi destul de grea, mai ales pe puntea fata, in aceasta configuratie de motorizare.Nu neaparat adevarat si in cazul variantei Q4 care, dupa umila mea parere si aproape 35000km la volanul masinii, mi-au aratat ca masina este ceva mai echilibrata decat surata cu tractiune doar fata.Nu am reusit insa sa gasesc date concrete despre distributia greutatii masinii pe cele 2 axe, recunosc ca as fi foarte curios.

@vipi : daca pe a mea o lauzi atata, de masina lui soso sunt curios ce ai de zis.

_________________
Stelvio 2.2Mjet 210hp Q4 Veloce
ex: 156 3.2v6 24v GTA
ex: Giulietta M-air TCT 170hp
ex: 156 3.0 v6 racecar
ex: 159 2.4 Q4 TI
ex: 156 2.0 JTS
ex: 147 1.6ts 120cp


Top
   
 Post subject: Re: Alfa 159 2.4 Q4 TI
PostPosted: 03 Apr 2010, 18:59 
Offline
User avatar

Joined: 04 Dec 2006, 20:12
Posts: 4276
Car: 156
Location: Bucuresti-Tulcea
A venit si primul drum lung facut dupa remap.
Concluziile mele ar fi cam urmatoarele:desi am acelasi stil de mers ma trezesc ca vitezele la care ajunge sunt destul de mari, totul se face cu o lejeritate uimitoare, depasirile sunt mult mai usor de efectuat in treptele superioare, elasticitatea pe autostrada este imbunatatita, iar, ultimul si totusi destul de important, consumul a scazut cam cu 1-1.5 litri la suta de km.
Concret, am avut acelasi stil de mers de cand am masina, viteza de autostrada 160-180 km/h, slobozia-harsova maxim 120 km/h(multa m**e preventiv baietilor de la IPJ Ialomita) si harsova-tulcea 160 mers constant, totul cu un consum de 8.9%.Poate pentru unii nu este relevant sau este considerat mult pentru un diesel insa important este ca inainte in acelasi stil de mers consumul total era putin peste 10%.

_________________
Stelvio 2.2Mjet 210hp Q4 Veloce
ex: 156 3.2v6 24v GTA
ex: Giulietta M-air TCT 170hp
ex: 156 3.0 v6 racecar
ex: 159 2.4 Q4 TI
ex: 156 2.0 JTS
ex: 147 1.6ts 120cp


Top
   
 Post subject: Re: Alfa 159 2.4 Q4 TI
PostPosted: 03 Apr 2010, 20:18 
Offline
User avatar

Joined: 15 Mar 2009, 18:42
Posts: 522
Location: cluj
Consumul a fost facut de la plin la plin sau ceea ce a aratat CB?


Top
   
 Post subject: Re: Alfa 159 2.4 Q4 TI
PostPosted: 13 Apr 2010, 17:33 
Offline
User avatar

Joined: 06 Dec 2007, 15:36
Posts: 3330
Car: Giulia Q
TwinTwin Quote:
Suna foarte interesant.
Multa lume zice despre 159 ca este cea mai aspectoasa masina dar... ca este nose heavy.
Care sunt greutatile pe axe pentru ca am senzatia ca nu e mai grav decat la alte modele. Ai aceste date? Sunt curios!
159 2.4 JTDm /2006 : repartitie ant-post % - 63-37 (sursa quattroruote mai2006)

_________________
159 1.9 jtdM 2007 - 2014
GQV 1750 TCT 2014 -
Stelvio 2.0 Q4 2019 -
Giulia Quadrifoglio 2.9 AT 2024 -


Top
   
 Post subject: Re: Alfa 159 2.4 Q4 TI
PostPosted: 13 Apr 2010, 18:54 
Offline
User avatar

Joined: 05 Jan 2006, 21:31
Posts: 15260
Car: 115/960
Location: Bucuresti
pentru fwd

_________________
4C | Spider S4 2.0
ex Stelvio 2.0T | GTV 916 3.0 V6 | GTV 916 2.0TS | Spider 916 2.0TS | MiTo 1.4TB | Spider 939 2.4JTDm | Brera 2.4JTDm | Spider 916 2.0TS | GT 1.9mJTD | 147 1.6TS


Top
   
 Post subject: Re: Alfa 159 2.4 Q4 TI
PostPosted: 10 Sep 2010, 09:37 
Offline
User avatar

Joined: 04 Dec 2006, 20:12
Posts: 4276
Car: 156
Location: Bucuresti-Tulcea
A mai trecut ceva vreme si intre timp s-au adunat si km, am depasit pragul celor 50.000 fara probleme demne de mentionat, s-a efectuat si revizia de rigoare, care, spre uimirea mea, incepe sa fie din ce in ce mai scumpa de la o vizita in service la alta :censored: .Drept urmare deja sunt in cautare de kit de distributie + accesorii, filtre+ulei si placute spate ricambi originali pentru revizia urmatoare, respectiv 60.000.


Attachments:
Image108.jpg
Image108.jpg [ 229.74 KiB | Viewed 3721 times ]

_________________
Stelvio 2.2Mjet 210hp Q4 Veloce
ex: 156 3.2v6 24v GTA
ex: Giulietta M-air TCT 170hp
ex: 156 3.0 v6 racecar
ex: 159 2.4 Q4 TI
ex: 156 2.0 JTS
ex: 147 1.6ts 120cp
Top
   
 Post subject: Re: Alfa 159 2.4 Q4 TI
PostPosted: 22 Dec 2010, 16:48 
Offline
User avatar

Joined: 04 Dec 2006, 20:12
Posts: 4276
Car: 156
Location: Bucuresti-Tulcea
Bine ca a mai scris si soso cate ceva pe forum ca astfel mi-am dat si eu seama ca acum 3 zile s-au implinit 2 ani frumosi :bday: de cand suntem impreuna si in care s-au parcurs nu mai putin de 55.000 km.
Urmeaza, dupa cum am scris, revizie serioasa de 60k cu distributie+accesorii, placute fata spate, lichide pe la frana si transmisie, etc.

_________________
Stelvio 2.2Mjet 210hp Q4 Veloce
ex: 156 3.2v6 24v GTA
ex: Giulietta M-air TCT 170hp
ex: 156 3.0 v6 racecar
ex: 159 2.4 Q4 TI
ex: 156 2.0 JTS
ex: 147 1.6ts 120cp


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 482 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 5 620 Next

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited