It is currently 24 Feb 2025, 08:39

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 24 posts ] 
Author Message
PostPosted: 02 Oct 2008, 17:46 
Offline

Joined: 24 Jul 2008, 11:23
Posts: 322
Location: Cluj-Napoca
Deschid acest topic pentru ca tot se apropie iarna si nu am gasit pe forum informatii despre modul de preparare al Paraflu-ului 11 pentru perioada rece.
As incepe cu 2 intrebari pentru cei care stiu si pot sa ne spuna si noua celor novici :) mai multe.

1. Care este diferenta dintre Paraflu 11 si Paraflu UP?
2. Cum se prepara Paraflu 11 pentru perioada rece (de ex la un litru de Paraflu cata apa se pune)?
Si daca stiti alte pregatiri care mai trebuie facute pentru iarna la Alfe-le noastra in afara de cauciucuri si antigel va rog sa le puneti aici.

_________________
----------------------------------------------


Top
   
PostPosted: 02 Oct 2008, 23:31 
Offline
User avatar

Joined: 12 Aug 2008, 18:09
Posts: 41
Location: Sfantu Gheorghe
Am si eu o intrebare in legatura cu pregatirea masinii pentru iarna.
Ce spuneti, este recomandat scimbarea jentilor de aliaj la cele de tabla? Patesc ceva jentile de aliaj in timpul iernii?

_________________
Alfa Romeo 156 Sportwagon 1.9 JTD 16v 140CP


Top
   
PostPosted: 02 Oct 2008, 23:46 
Offline

Joined: 21 Aug 2008, 16:35
Posts: 3178
Location: Rosiorii de Vede/Bucuresti
Nu au ce sa pateasca. Nu cred ca sunt facute sa ruleze doar primavara, vara, toamna :D .
Iarna la noi apar foarte multe gropi si se umplu cu apa, neputand fi observate si riscand indoirea acestora, de aceea unii prefera sa schimbe jantele de aliaj cu unele de tabla, acestea de tabla avand balonul cauciucului mai mare.

_________________
Alfa Romeo 147 1.6ts


Top
   
PostPosted: 03 Oct 2008, 10:10 
Offline
User avatar

Joined: 06 Feb 2008, 09:13
Posts: 161
Location: Oradea
Pregatirile pentru iarna cred ca difera in functie de localitatea in care va aflati si de drumurile pe care le faceti.

1. Antigelul trebuie verificat peste tot. De-a lungul timpului mecanicii spuneau ca ajunge sa reziste pana la -25, alte variante pana la -35 ...Eu mereu faceam mixul pe la -30 sau -35, just in case...Am auzit pareri ca daca e prea concentrat iti strica una alta pe la motor bla bla...Atata timp cat nu e 100% antigel si il diluezi cu apa distilata nu are ce sa iti faca rau. Oricum in Siberia rusii baga o solutie ultra conentrata si vorba aia masinile lor sunt vechi de cand e lumea si tot nu au nimic.

2.Lichidul de parbriz gasit la noi in comert se poate sa iti joace feste chiar daca el e garantat la -25 si afara sunt -10. Daca mergi tare si te decizi sa cureti parbrizul, din cauza vitezei acesta ingheata pana la urma pe parbriz cateodata. Incercati numai vara la + 35 sa vedeti care e senzatia cand stati pe loc sau cand mergeti cu masina la 80-100 cu mana pe geam. In 2 minute iti "ingheata" mana si nu mai simti cele 35 de grade si mai degraba 10...
Eu mai bag si solutie concentrata peste cea de -25, iar just in case...

3. Jante si gume de iarna. Aici e o intreaga discutie. De la inceput vreau sa zic ca nu stau nici in Brasov si nici in Sibiu ca sa ma astept la tone de zapada iarna. Mai ales ca in ultimii 4 ani, nu se prea arata zapada prin orasele de la noi de mai mult de 2-3 ori.
Merg foarte des la schi si in general la munte, asa incat imi montez gume de iarna. Alte persoane le lasa pe cele de vara sau all season. Eu zic ca cele de iarna nu sunt un moft in cazul meu si cred ca asa ar trebui sa fie in cazul tuturor.
De ce nu las jantele de vara de 17 pe masina cu cauciucuri de iarna si pun de 15 de tabla? Simplu, la noi nu se dezapezeste cand trebuie, asa incat e cam greu sa inaintezi cu 215/45/17 decat cu 195/65/15 sau 185/65/15. In locuri in care zapada e mare te incurca rau de tot, iar gumele mai inguste taie mult mai bine zapada.
Alt motiv il constituie costul gumelor pe 17 fata de cele de 15...chiar nu merita din punctul meu de vedere.
Flescaiala de pe drum iarna face ca jantele sa arate oricum ca si cum nu ar exista.
Jantele de tabla asigura o protectie mai buna a discurilor si placutelor iarna, cand nu trebuie racite atat de mult ca vara si chiar trebuie protejate. Nu sunt prosti cei din Vest de Romania. In Austria, Polonia, Germania etc...iarna sunt cam putini cei cu jante. Nu cred ca din intamplare.

4. Nu sunt adeptul saculetului cu nisip si a cazmalei de armata in portbagaj. Daca nu ma descurc cu gumele, nu cred ca ma ajuta 5 kile de nisip, pe unde merg eu. In locul lor am pus ceva mai bun: un woofer :clapping:

Ultimele lucruri de care am nevoie: spray de yale si perie de curatat zapada mare de pe masina (astea se tin in casa si nu in masina, ca atunci cand te trezesti sa mergi la munca nu sa te gandesti cu jind la ele si la faptul ca ai fost un cascat lasandu-le peste noapte in masina), ustensila aceea de plastic cu care se razuiesc geamurile, stergatoarele le ridic seara daca e frig sau nu le pornesc pana nu e dezghetat tot parbrizul (mimim 10 minute), motorina cu aditiv de la pompa si eventul aditiv antiinghet (la mai putin de -17 nu mai porneste masina cu cea de vara).

Astea sunt chestiunile mai importante. As mai adauga faptul ca spal masina ori de cate ori dau drumarii cu sare (la interval de o saptamana jumate) si pun presurile la uscat in garaj pentru ca sunt textile si se imput daca stau umede...

Voi???


Top
   
PostPosted: 06 Oct 2008, 20:38 
Offline

Joined: 24 Jul 2008, 11:23
Posts: 322
Location: Cluj-Napoca
mariusvldr Quote:
1. Care este diferenta dintre Paraflu 11 si Paraflu UP?

Cred ca acest amanunt a scapat. Puteti va rog sa imi ziceti care este diferenta intre aceste 2 tipuri de antigel , in afara de culoare :) am nteles ca Paraflu 11 este Albastru si Paraflu UP este rosu. Difera temperaturile la care pot face fata sau mai este si altceva.


Mersi

_________________
----------------------------------------------


Top
   
PostPosted: 09 Oct 2008, 23:12 
Offline
User avatar

Joined: 10 Jul 2008, 16:37
Posts: 599
Location: Frascati Italy
Salutare!Poate cineva sa-mi spuna cum e ok ,sa fac?Anume ,acum am antigel -20 grade,sa-l fac pentr.-35,pot sa scot din el si sa adaug,apoi iar scot si mai adaug,pina ajunge -35?Sau merg si il schimb tot?Si conteaza culoarea? :( grazie!

_________________
Image
"Ho scelto di guidare italiano...Una scelta che mi ha cambiato la vita
C'è qualcosa che lega ogni pilota alla sua Alfa Romeo
Noi lo chiamiamo:Cuore Sportivo"...


Top
   
PostPosted: 10 Oct 2008, 19:33 
Offline
User avatar

Joined: 10 Jul 2008, 16:37
Posts: 599
Location: Frascati Italy
Bai dar chiar nimeni nu stie? :(

_________________
Image
"Ho scelto di guidare italiano...Una scelta che mi ha cambiato la vita
C'è qualcosa che lega ogni pilota alla sua Alfa Romeo
Noi lo chiamiamo:Cuore Sportivo"...


Top
   
PostPosted: 14 Oct 2008, 09:06 
Offline
User avatar

Joined: 06 Feb 2008, 09:13
Posts: 161
Location: Oradea
Nu are nici un rost sa il schimbi tot. Scoti ceea ce e in vasul de la antigel (cam 1 L) si adaugi antigel.
Eu am avut radiatorul spart la 147, l-am schimbat si cum nu am gasit Paraflu in Oradea la mometul acela, am luat antigel G12, cum am mai avut in Vento, Octavia si A4. L-am schimbat normal tot si am adaugat apa distilata. Nu are nimic daca nu e exact acceasi firma pe care a pus-o producatorul. Treaba e sa nu le amesteci intre ele.
Asa cum nu toti aleg Selenia, poti sa pui si tu ce vrei in ea cand vine vorba de antigel sau alte lichide/lubrifiante.


Top
   
PostPosted: 14 Oct 2008, 13:48 
Offline
User avatar

Joined: 23 Mar 2008, 22:24
Posts: 1697
Location: Iasi
Cazul meu:
Antigel: G12 1:1
Lichid spalare: -35 grade C
Roti: 15" 195/65, tabla, profil de iarna. Motivul: mult mai simplu de schimbat toata roata decat doar anvelopa si cost mult mai mic la anvelopa 15 fata de 16/17
Urasc toate solutiile cu care se da pe strazi... :fuck: them
nu fortez masina pana nu s-a incalzit bine motorul,
nu am avut probleme cu pornirea nici macar la -22 grade
si f important: verificarea bateriei

_________________
Alfa 156 SW 1,9 JTD 16V


Top
   
PostPosted: 14 Oct 2008, 15:19 
Offline
User avatar

Joined: 10 Jul 2008, 16:37
Posts: 599
Location: Frascati Italy
Pai asa am facut si eu ,am scos din vas si am complectat cu antigel???Ma gindeam ca n -ar fi bine.Dar acum nu stiu la cite -grade a ajuns, trebuie sa-l verific.Cam la - cite grade ar fi indicat pe la noi(zona brasov?).Intr-o iarna am avut atigl la -20 grade,adevarul caci nici nu a fost asa frig,dar mai sti ce vreme poate veni?Auzisem ca ar fi obligatoriu :sac cu nisip,lopatica,lanturi?Intreb pentru ca aici nu m-au lasat pe autostrada fara lnturi :oops:Pe 205... nu pot pune lanturi, asa a trebuit sa-mi iau unele normale 195...De ce mi-e frica de mor?Sa nu imi vina pe contrasens aia de imprastie cu "nisip",de fapt pietris,spun pentru ca mi-sa intimplat anul trecut ocazie cu care mi-au rezolvat parbrizul :censored: cred ca mi-au facut vreo 20 ciobituri :censored: :oops:

_________________
Image
"Ho scelto di guidare italiano...Una scelta che mi ha cambiato la vita
C'è qualcosa che lega ogni pilota alla sua Alfa Romeo
Noi lo chiamiamo:Cuore Sportivo"...


Top
   
PostPosted: 07 Nov 2008, 19:20 
Offline
User avatar

Joined: 16 Nov 2007, 22:09
Posts: 598
Location: Timisoara
Am citit pe undeva ca e bine, inainte sa vina iarna, sa ungi toate
chederele cu silicon sau whatever, ca sa nu inghete (sau in caz ca
ingheata sa nu se rupa cand tragi tare...). Ca e sau nu adevarat nu
ne intereseaza... Oricum nu e rau sa le ingrijesti.

Ce intrebare am eu. Stie cineva vreo solutie cu silicon pentru
chedere?

_________________
“The only way to get smarter is by playing a smarter opponent.”


Top
   
PostPosted: 07 Nov 2008, 23:43 
Offline
User avatar

Joined: 10 Mar 2006, 01:23
Posts: 1654
Car: Alfa Giulia 2.0T
Location: Vechiul Regat
thezapper Quote:
Am citit pe undeva ca e bine, inainte sa vina iarna, sa ungi toate
chederele cu silicon sau whatever, ca sa nu inghete (sau in caz ca
ingheata sa nu se rupa cand tragi tare...). Ca e sau nu adevarat nu
ne intereseaza... Oricum nu e rau sa le ingrijesti.

Ce intrebare am eu. Stie cineva vreo solutie cu silicon pentru
chedere?
Very Good Question!!

Off topic: Forza Roma ! ( A propos de avatarul lui coyote :D )

_________________
Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0T
ex: Alfa Romeo 159 2.4 Mjet Nero Oceano
ex: Alfa Romeo 156 2.0 TS


Top
   
PostPosted: 08 Nov 2008, 00:53 
Offline
User avatar

Joined: 31 Mar 2007, 22:02
Posts: 1403
Location: IASI
pentru chedere eu am incercat cu glicerina boraxata de la farmacie. si a functionat, nu scartzie, nu se lipeste de la frig.
cu privire la celelalte sfaturi cred ca sunt foarte ok, dar am o mica retinere, si anume spray-ul pentru dezghetat yale care odata aplicat, topeste vaselina din interiorul yalei si daunele sunt grave in timp. cel mai bine cred este sa dati cu vaselina lichida in interiorul mecanismului din toamna sau sa folositi un dispozitiv electric de dezghetat (se gaseste prin bazare, seamana cu o cheie doar ca are o rezistenta care face ca lama sa se infierbinte repede si dezgheata yala)

_________________
SEXY, BUT NOT PORNO!
http://www.gars.ro/


Top
   
PostPosted: 08 Nov 2008, 04:17 
Offline
User avatar

Joined: 16 Nov 2007, 22:09
Posts: 598
Location: Timisoara
9-GURU Quote:
pentru chedere eu am incercat cu glicerina boraxata de la farmacie
Nu ataca materialul din care sunt facute chederele? Intreb... mai invat si eu :oops:

_________________
“The only way to get smarter is by playing a smarter opponent.”


Top
   
PostPosted: 26 Nov 2008, 02:31 
Offline
User avatar

Joined: 05 Jan 2006, 21:31
Posts: 15284
Car: 115/960
Location: Bucuresti
A venit "iarna" si la Bucuresti.. :(
Attachment:
IMG_7033.jpg
IMG_7033.jpg [ 200.09 KiB | Viewed 5040 times ]
Attachment:
IMG_7039.jpg
IMG_7039.jpg [ 202.64 KiB | Viewed 5039 times ]
Attachment:
IMG_7036.jpg
IMG_7036.jpg [ 186.49 KiB | Viewed 5041 times ]

_________________
4C | Spider S4 2.0
ex Stelvio 2.0T | GTV 916 3.0 V6 | GTV 916 2.0TS | Spider 916 2.0TS | MiTo 1.4TB | Spider 939 2.4JTDm | Brera 2.4JTDm | Spider 916 2.0TS | GT 1.9mJTD | 147 1.6TS


Top
   
PostPosted: 27 Nov 2008, 00:38 
Offline
User avatar

Joined: 04 Dec 2006, 20:12
Posts: 4332
Car: 156
Location: Romania
Tari de tot spitzatele alea de pe GT :mrgreen:

_________________
now: 2023 Stelvio Competizione 2.0 280hp Q4
ex: Stelvio 2.2Mjet 210hp Q4 Veloce
ex: 156 3.2v6 24v GTA
ex: Giulietta M-air TCT 170hp
ex: 156 3.0 v6 racecar
ex: 159 2.4 Q4 TI
ex: 156 2.0 JTS
ex: 147 1.6ts 120cp


Top
   
PostPosted: 27 Nov 2008, 01:19 
Offline
User avatar

Joined: 05 Jan 2006, 21:31
Posts: 15284
Car: 115/960
Location: Bucuresti
las` ca nici sele'urile de pe 156 nu's rele :mrgreen:
parca au mai reparat astia drumurile dupa trecerea la 16" :roll:

_________________
4C | Spider S4 2.0
ex Stelvio 2.0T | GTV 916 3.0 V6 | GTV 916 2.0TS | Spider 916 2.0TS | MiTo 1.4TB | Spider 939 2.4JTDm | Brera 2.4JTDm | Spider 916 2.0TS | GT 1.9mJTD | 147 1.6TS


Top
   
PostPosted: 12 Dec 2008, 10:07 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6733
Location: Brasov... oarecum.
Salut, inca nu s-a lamurit prea bine problema cu siliconul pentru chedere. Sunt si eu preocupat ca solutia folosita sa nu atace si sa distruga chederele in timp. Daca cineva a folosit vreo solutie il rog sa posteze marca si eventual modelul, chiar si cu riscul de a face in acest fel reclama.

Adevarul e ca zilele trecute au fost sub 0 grade noaptea iar dimineata cand am deschis usa masinii a tebuit sa fiu ceva mai hotarat cand am tras de ea pentru ca inghetase. Data viitoare sper sa nu se rupa chederul.

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
PostPosted: 12 Dec 2008, 10:56 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5510
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
Am luat de la Agip un tub ca un deodorant roll-on de culoare alba care e "rubber treatment". Foarte bun produsul sa dai pe furtune, chedere, anvelope pentru a incetini imbatrinirea si a reda aspectul lucios. Siliconul sa stiti ca este daunator pentru cauciuc, nu folositi asa ceva!!!
Din lipsa de acel tub, luati de la farmacie glicerina, aia e buna.

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v


Top
   
PostPosted: 12 Dec 2008, 20:47 
Offline
User avatar

Joined: 06 Dec 2007, 15:36
Posts: 3376
Car: Giulia Q
@ mirica : dar daca dau cu vaselina?

_________________
159 1.9 jtdM 2007 - 2014
GQV 1750 TCT 2014 -
Stelvio 2.0 Q4 2019 -
Giulia Quadrifoglio 2.9 AT 2024 -


Top
   
PostPosted: 13 Dec 2008, 00:15 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5510
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
Nu face tampenia asta!!! Ti-e greu sa dai o fuga pana la un Agip sau farmacie???

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v


Top
   
PostPosted: 14 Dec 2008, 15:43 
Offline
User avatar

Joined: 06 Dec 2007, 15:36
Posts: 3376
Car: Giulia Q
merci ! nu o sa mai fac tampenii ! :)

_________________
159 1.9 jtdM 2007 - 2014
GQV 1750 TCT 2014 -
Stelvio 2.0 Q4 2019 -
Giulia Quadrifoglio 2.9 AT 2024 -


Top
   
PostPosted: 24 Jan 2010, 18:29 
Offline
User avatar

Joined: 19 May 2007, 10:59
Posts: 560
Car: 156
Location: Suceava
Some info ca tot vine gerul..
La etilen-glicol:
- amestec 50% antigel 50% apa - ingheata la -37C
- amestec 70% antigel 30% apa - ingheata la -64C
- amestec 100% antigel 0 % apa - ingheata la -14C - Atentie mare.

La propilen-glicol:
- amestec 50% antigel 50% apa - ingheata la -32C
- amestec 60% antigel 40% apa - ingheata la -47C
- amestec 100% antigel 0 % apa - ingheata la -57C

_________________
Cand vezi o Alfa mergand incet, inseamna ca exista o problema pe scaunul din dreapta.


Top
   
PostPosted: 20 Dec 2011, 10:35 
Offline
User avatar

Joined: 06 Feb 2010, 13:57
Posts: 7104
Car: Alfa Romeo 147
Location: Bucharest
Tot am cautat si nu am gasit... care este diferenta intre paraflu 11 si paraflu up ? ( daca exista vre una )

_________________
Every road is great and never too long when you drive an Alfa Romeo

Alfa Romeo Giulia MY19 Rosso Alfa | B 952 DKR
Alfa Romeo Giulietta Quattro Formaggi Nero Etna | B 940 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 Distinctive Elegante Blu Aurora | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Distinctive High Blu Oltremare | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Q2 Rosso Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Nero Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 Facelift 1.6 TS Nero Metalico | B 08 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Nero | B 147 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Azzurro Gabbiano | B 08 DKR


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 24 posts ] 

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited