It is currently 19 Nov 2024, 07:22

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 40 posts ]  Go to page 1 2 Next
Author Message
 Post subject: motorina sub -20° C
PostPosted: 22 Jan 2010, 09:26 
Offline

Joined: 11 Nov 2008, 18:18
Posts: 231
Location: Iasi
La Iasi se anunta de maine temperaturi mai joase de -20° C. Care sunt variantele optime pentru a impiedica coagularea motorinei, ce ne sfatuiesc profesionistii din club? In ce proportie se adauga benzina, ce fel de benzina, exista aditive, etc?

_________________
Life is too short to drive ugly cars
_____________________________
AR 159 Sportwagon 2,4 JTDM 210 CP Q4
Ex: Crosswagon
Ex: 156 1,9 JTD 8V Sportwagon


Top
   
PostPosted: 22 Jan 2010, 09:54 
Offline

Joined: 02 Aug 2006, 12:24
Posts: 1140
Location: Bucuresti/Alexandria
MOL EVODiesel/OMVAiaScumpa. Mai era si RompetrolSuperEuro5, dar de cind mi-a dat niste MSCF acu 2 ierni, nu mai pun baza in ea. Eu bag iarna cind e frig EVO Diesel.


Top
   
PostPosted: 22 Jan 2010, 09:57 
Offline
User avatar

Joined: 11 Oct 2008, 08:43
Posts: 311
Location: Iashington
Cei de la Petrom spuneau ca Euro Diesel 5 e recomandata pana la -25, iar sub aceasta temperatura se recomanda Top Nordic Diesel. De cand a venit zapada asta folosesc. Dar debea de acum incepe greul/gerul :)

Tot pentru temperaturi scazute este si OMV Alpin Diesel.

_________________
159 2.4 TI 210CP TNT (ex)
147 2.0 TS 190CP TNT (ex)
Alfa Romeo Wallpapers


Top
   
PostPosted: 22 Jan 2010, 10:26 
Offline
User avatar

Joined: 26 Feb 2009, 21:18
Posts: 880
Car: KamiKaze 147
Location: Bucuresti
Si acuma hop si eu cu intrebarea prosteasca..... :ziped: Si daca nu am motorina de-aia buna in masina ce se intampla? Nu pot s-o mai pornesc? Ii face rau motorului sau pompei de motorina? Va multumesc. :P

_________________
(O=v=O) - 147 1.9 JTD


Top
   
PostPosted: 22 Jan 2010, 12:35 
Offline

Joined: 11 Nov 2008, 18:18
Posts: 231
Location: Iasi
Toni Quote:
Cei de la Petrom spuneau ca Euro Diesel 5 e recomandata pana la -25, iar sub aceasta temperatura se recomanda Top Nordic Diesel. De cand a venit zapada asta folosesc. Dar debea de acum incepe greul/gerul :)

Tot pentru temperaturi scazute este si OMV Alpin Diesel.
Si eu foloseam in mare parte Alpin Diesel de la OMV. Doar ca de curand, am citit pe o pompa de la OMV, ca este garantata pana la -20°C, ceea ce m-a surprins. La fel scria si pe pompa de motorina Sprint Diesel. Uite sa va uitati. Pe site scrie ca "functioneaza chiar si la -35°C", dar pe pompa scria cu "litere mici", pana la -20°C, ceea ce m-a facut sa intru in alrma. La fel am citit si la LUK Oil, ei vorbesc despre "temperatura de coagulare" sau in termen mai tehnic de "temperatura de filtrabilitate" si cea de "congelare". Sunt doi termeni diferiti. La Ecto Diesel, de ex., temperatura de filtrabilitate este (cel putin la Iasi), de -20°C. Cred ca pe noi ne intereseaza prima valoare, ca sa nu se infunde filtrul. Deci cu Ecto Diesel de la Lukoil, in Iasi, daca temperaturile se duc sub -20° C, e nasol. Apropo: mi s-a confirmat de la relatii cu publicul ca la LUK, difera combustibilul care se administreaza in Bucuresti fata de cel din provincie, in sensul ca motorina Ecto administrata momentan la Bucuresti are temperatura de filtrabilitate de -25°C iar cea din provincie -20°C. Cam cu "pardonul" in sus, scuzati-mi expresia, dar asta e. E clar ca in provincie va fi mai frig. Deci nu e asa de simplu cum pare si ca de obicei aparentele insala... Am sa incerc sa aflu mai multe detalii si de la OMV, Petrom si Rompetrol. Cam astea sunt locurile unde gasesti combustibil mai bun, sa zicem...

_________________
Life is too short to drive ugly cars
_____________________________
AR 159 Sportwagon 2,4 JTDM 210 CP Q4
Ex: Crosswagon
Ex: 156 1,9 JTD 8V Sportwagon


Last edited by Roland on 22 Jan 2010, 12:54, edited 1 time in total.

Top
   
PostPosted: 22 Jan 2010, 12:50 
Offline

Joined: 11 Nov 2008, 18:18
Posts: 231
Location: Iasi
Revin cu cateva informatii noi, confirmate de OMV: Alpin Diesel are o temperatura de coagulare, deci capacitatea de filtrare este asigurata pana la - 28°C. Iar - 35°C se refera la temperatura de congelare. V-am spus eu ca nu trebuie sa ne luam dupa ce crie mare in reclame... :D Pe noi ne intereseaza temperatura de coagulare, ca daca este depasita, se infunda filtrul...

_________________
Life is too short to drive ugly cars
_____________________________
AR 159 Sportwagon 2,4 JTDM 210 CP Q4
Ex: Crosswagon
Ex: 156 1,9 JTD 8V Sportwagon


Top
   
PostPosted: 23 Jan 2010, 03:09 
Offline
User avatar

Joined: 15 Mar 2009, 18:42
Posts: 522
Location: cluj
Sau poti sa bagi 1 l benzina la 10 l motorina. Pe vremea lu ceasca cum credeti ca se porneau masinile???


Top
   
PostPosted: 23 Jan 2010, 03:43 
Offline
User avatar

Joined: 06 Nov 2006, 23:31
Posts: 2270
bai baieti, voi dati dovada de o prostie pe care eu cu greu pot s-o inteleg.
daca v-a inghetat (-20, -30 oricat) motorina (din asta moderna, aditivata cu toate rahaturile) in masina (commonrail de generatie noua), mai bine o lasati acolo pentru ca oricum la temperatura aia, mai mult ca sigur, motorina inghetata e cea mai mica problema in motor. luati un taxi, sigur e mai ieftin pe termen lung...

din limitatele mele cunostinte tehnice, chestia cu benzina amestecata cu motorina merge la motoarele de pe vremea lu' pazvante, la motoarele cr moderne sunt sigur ca nu numai ca nu merge, dar probabil ca face foarte rau. ma gandesc doar tolerantele de cateva ordine de marime mai mici decat la dieselurile antice si la presiune aia din injectoare combinata cu benzina care spala absolut toate urmele de lubrifiant din motorina...

adisoru, fara suparare, dar taranul tot taran ramane chiar daca-l duci la paris si chestia asta combinata cu idiotenia romanilor care-si iau masini pe care nu si le pot permite (ia sa pun benzina in loc sa pun motorina aditivata sau sa intreb la benzinarie de un aditiv), dau o combinatie fantastica. (da, e parerea mea. asta cred eu despre toti desteptii care fac lucruri din astea babesti si "din auzite".)
poate incerci si sa pui sub rezervot o oala in care ai pus cateva lemne careia i-ai dat foc. sunt sotto ca si asta merge.


Top
   
PostPosted: 23 Jan 2010, 03:58 
Offline
User avatar

Joined: 04 Dec 2006, 20:12
Posts: 4273
Car: 156
Location: Bucuresti-Tulcea
:clapping: toacse, unul din cele mai bune posturi ale tale.Fara pic de gluma.

_________________
Stelvio 2.2Mjet 210hp Q4 Veloce
ex: 156 3.2v6 24v GTA
ex: Giulietta M-air TCT 170hp
ex: 156 3.0 v6 racecar
ex: 159 2.4 Q4 TI
ex: 156 2.0 JTS
ex: 147 1.6ts 120cp


Top
   
PostPosted: 25 Jan 2010, 14:16 
Offline

Joined: 11 Nov 2008, 18:18
Posts: 231
Location: Iasi
georgeg Quote:
:clapping: toacse, unul din cele mai bune posturi ale tale.Fara pic de gluma.
nu prea inteleg de ce te entuziasmezi asa georgeg. In afara de faptul ca toshy, da cu bata ca de obicei (si se pare ca si cu capul... :D) nu a adus o valoare acestui topic. Este adevarat ca adaugarea benzinei la motoarele moderne pe motorina pot aduce la defectarea acestora, insa scopul acestui topic este de a avea o sursa de informatii pentru posesorii motarelor pe motorina in perioadele de frig, asa ca una e sa dai sfaturi si alta sa dai doar cu bata. Dar fiecare cu felul lui...
Alfa Romeo cere in cazul exploatarii masinei pe o perioada mai lunga in conditii arctice sau la posibile temperaturi sub gradul de filtrabilitate/granulare posesorilor cu motoare pe motorina, adaugarea unui aditiv, am sa va scriu exact cum se cheama (scrie in cartea tehnica), dar am inteles ca la temperatura care este la ora actuala degeaba adaugi acel parafluent, pentru ca nu se amesteca. Deci ramane diesel-ul Alpin care are temperatura de filtrabilitate la -28° C. Oricum apogeul a trecut, deocamdata cel putin.
toshy Quote:
bai baieti, voi dati dovada de o prostie pe care eu cu greu pot s-o inteleg...
Nu exista intrebari prostesti, doar raspunsuri.. :roll:

_________________
Life is too short to drive ugly cars
_____________________________
AR 159 Sportwagon 2,4 JTDM 210 CP Q4
Ex: Crosswagon
Ex: 156 1,9 JTD 8V Sportwagon


Top
   
PostPosted: 25 Jan 2010, 14:28 
Offline
User avatar

Joined: 04 Dec 2006, 20:12
Posts: 4273
Car: 156
Location: Bucuresti-Tulcea
Idee acestui topic este sa vina cu informatii utile, nu toata lumea este documentata si mai intra apoi vreunul si citeste ca e bine sa bage benzina in motorina pentru masina lui si apoi nu intelege nimeni de ce a iesit buba....de aia ma entuziasmez.Remarcile legate de toshy sunt pareri personale pe care nu am de gand sa stau sa le comentez/aprob/combat.

Ca si infomatie utila va zic cam asa:de cand am masina asta am mers doar cu motorina de la rompetrol si nu am avut deloc probleme, inclusiv iarna trecuta la -18 grade la moeciu a pornit impecabil.Acum 3 zile am pus motorina de la omv, alpin diesel.A doua zi de dimineata la pornire am simtit ca parca motorul meu ar vrea sa sara din tampoane si sa fuga undeva la caldura, turatia a stat cateva secunde la 1000rpm cu ceva fluctuatii dupa care a scazut spre relantiul normal.Toate simptomele au fost pentru prima data constatate la masina si de aceea am jurat ca nu mai pun motorina de la omv.Voi reveni cu informatii dupa ce voi alimenta cu rompetrol, sunt sigur ca vor disparea simptomele.

_________________
Stelvio 2.2Mjet 210hp Q4 Veloce
ex: 156 3.2v6 24v GTA
ex: Giulietta M-air TCT 170hp
ex: 156 3.0 v6 racecar
ex: 159 2.4 Q4 TI
ex: 156 2.0 JTS
ex: 147 1.6ts 120cp


Top
   
PostPosted: 25 Jan 2010, 14:50 
Offline
User avatar

Joined: 07 May 2009, 19:02
Posts: 1229
Car: Alfa 147 1,6 16v
Location: Galati
Salutare! Eu de cand am luat o autohtona pe motorina am pus aditiv pentru combustibil, fie ca era vara sau iarna! Spun sincer ca nu am avut vreodata probleme cu pornirea sau cu efectul de coagulare ! In schimb de ceva vreme o exploateaza altcineva si binenteles ca nu mai adauga aditiv si de curand am avut ocazia sa o pornesc dimineata si exact cum spunea georgeg aveam senzatia ca o sa se rupa motorul. Deci recomand cu caldura aditiv pentru motorina! E posibil ca la temp. actuale degeaba pui aditiv in rezervor ca nu se va amesteca! Deasemenea se recomnda alimentarea rezervorului la maxim (in vremurile astea e cam greu cu "plinul") deorece nu permite efectul de condens in interiorul rezervorului si acele picaturi de apa sa ajunga in instalatia de alimentare si formarea acelor "dopuri de gheata".

_________________
Alfa Stelvio Q4 2.2
Alfa Spider '01
Alfa 159, 1.9jtdm,8v
Ex. Alfa 147, 1.6, 16v


Top
   
PostPosted: 25 Jan 2010, 14:56 
Offline

Joined: 21 Aug 2008, 16:35
Posts: 3171
Location: Rosiorii de Vede/Bucuresti
ce aditiv pui, mergi doar pe o singura firma sau pui doar "aditiv" ori de care ar fi el?

_________________
Alfa Romeo 147 1.6ts


Top
   
PostPosted: 25 Jan 2010, 16:09 
Offline
User avatar

Joined: 10 Mar 2006, 01:23
Posts: 1654
Car: Alfa Giulia 2.0T
Location: Vechiul Regat
Hai ca bag si eu Rompetrol in premiera, sa vedem..

_________________
Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0T
ex: Alfa Romeo 159 2.4 Mjet Nero Oceano
ex: Alfa Romeo 156 2.0 TS


Top
   
PostPosted: 25 Jan 2010, 18:20 
Offline
User avatar

Joined: 18 Feb 2006, 19:39
Posts: 10325
Car: o cisterna
Location: Kronstadt
georgeg Quote:
nu am avut deloc probleme, inclusiv iarna trecuta la -18 grade
Man, buba e de la -20 in jos, asa cum bine a "raportat" Roland de pe teren.
Toate motorinile estea obisnuite trebuie sa functioneze pana la-20, intrebarea este ce se intampla mai jos.
Azi dimineata am pornit si eu la minus 19, fara nici o problema sau ezitare din partea masinii dar nu si fara emotii din partea mea.
Chiar m-am intrebat daca va trebui sa plec de acasa in toiul noptii cand probabil ca sunt -25 ce am de facut.
Pana una alta, oamenii din Scandinavia ce fac ? Sau aia de teseteaza masinile pe acolo ? Pozele alea spion sunt numai de fite, nu arata masini functionale ? N-am auzit de recomandarea oficiala de a folosi aditiv in zonele cu temperaturi foarte scazute, dar sincer sa fiu nici n-am studiat manualul din scoarta-n scoarta.

_________________
156 2.0 TS
156 SW 2.0 JTS
166 2.4 JTD TI
916 Spider 3.0 Arese
159 SW 1.9 JTDm


Top
   
PostPosted: 25 Jan 2010, 20:50 
Offline

Joined: 02 Aug 2006, 12:24
Posts: 1140
Location: Bucuresti/Alexandria
Chiar inainte de frigu asta am facut prostia sa pun 20l de Petrom d-ala scump. Dimineata masina porneste mai ciudat asa in prima secunda, dar nu are tendinte de a scuipa motorul afara. Dupa ce am diluat cu 10l de EVO Diesel s-a rezolvat, azi a pornit fara probleme (-18 anuntate in Baneasa).

Rompetrol scump mie mi-a dat 2 MCSF pe acelasi drum, de atunci am renuntat. Deci pentru mine, 1.9 140cp, numai EVODiesel iarna (eventual si OMV in caz de urgenta).


Top
   
PostPosted: 25 Jan 2010, 21:38 
Offline
User avatar

Joined: 07 May 2009, 19:02
Posts: 1229
Car: Alfa 147 1,6 16v
Location: Galati
Combustibilul din tarile scandinave este diferit din punct de vedere al rafinarii cat si al aditivarii. Da, combustibilul este aditivat in perioada rece! Vorbesc in cunostinta de cauza! @valerica: foloseam aditiv de la o firma numita 2+2.

_________________
Alfa Stelvio Q4 2.2
Alfa Spider '01
Alfa 159, 1.9jtdm,8v
Ex. Alfa 147, 1.6, 16v


Top
   
PostPosted: 29 Jan 2010, 17:19 
Offline
User avatar

Joined: 04 Dec 2006, 20:12
Posts: 4273
Car: 156
Location: Bucuresti-Tulcea
Exact asa cum ma asteptam, imediat ce am ars cat am putut de mult din motorina de la omv si alimentat iar cu rompetrol, problema a disparut.Adica la temperatura de zilele trecute la 7 dimineata masina a pornit fara probleme, motorul nu a mai fost asa de zgomotos, iar relantiul statea undeva la 800 ture, mult mai bine decat cu 2 zile in urma cand statea putin peste 1000 si croncanea in draci.

Concluzia:nu mai pun altceva decat rompetrol never ever!

_________________
Stelvio 2.2Mjet 210hp Q4 Veloce
ex: 156 3.2v6 24v GTA
ex: Giulietta M-air TCT 170hp
ex: 156 3.0 v6 racecar
ex: 159 2.4 Q4 TI
ex: 156 2.0 JTS
ex: 147 1.6ts 120cp


Top
   
PostPosted: 29 Jan 2010, 17:36 
Offline
User avatar

Joined: 19 Mar 2008, 11:33
Posts: 1755
Location: Brasov
georgeg Quote:
Exact asa cum ma asteptam, imediat ce am ars cat am putut de mult din motorina de la omv si alimentat iar cu rompetrol, problema a disparut.Adica la temperatura de zilele trecute la 7 dimineata masina a pornit fara probleme, motorul nu a mai fost asa de zgomotos, iar relantiul statea undeva la 800 ture, mult mai bine decat cu 2 zile in urma cand statea putin peste 1000 si croncanea in draci.

Concluzia:nu mai pun altceva decat rompetrol never ever!
Băi, eu v-am scris acum vreo doi ani de momentul în care am pus prima dată rompetrol şi era să cobor din maşină să văd dacă e a mea, atât de mare era diferenţa. Şi era vară. Iarna:
Acum vreo patru zile am plecat spre casă şi cu gândul la gânduri am trecut de Rompetrol (trebuia să alimentez). Mi-am zis că asta e, opresc la OMV şi mă risc de niscaiva zeci de roni.
A doua zi dimineaţă, la ora 7 în Codlea, Braşov termometrul arăta minus 24.5 C. Maşina a pornit din a patra sau a cincea încercare, cu nişte sunete ciudate şi cu senzaţia că o să-mi sară motorul afară.


Top
   
PostPosted: 29 Jan 2010, 17:45 
Offline
User avatar

Joined: 04 Dec 2006, 20:12
Posts: 4273
Car: 156
Location: Bucuresti-Tulcea
crede-ma ca de nevoie am pus si eu de la omv, mergeam spre idm si in drum de la mine nu aveam decat petrom, lukoil sau omv.Am zis si eu ca aleg cea mai buna dintre rele, insa tot degeaba.Mai bine merg pana trage si tabla din rezervor decat sa mai pun din alta parte.

_________________
Stelvio 2.2Mjet 210hp Q4 Veloce
ex: 156 3.2v6 24v GTA
ex: Giulietta M-air TCT 170hp
ex: 156 3.0 v6 racecar
ex: 159 2.4 Q4 TI
ex: 156 2.0 JTS
ex: 147 1.6ts 120cp


Top
   
PostPosted: 29 Jan 2010, 17:50 
Offline
User avatar

Joined: 03 Feb 2008, 00:10
Posts: 714
Location: Cluj-Napoca
Hai ma ca exagerati.

_________________
Alfa 156 1.9 JTD M-Jet 16v, 140+ CP
------
When the fast car picks you up, you will weep and smile,
And see Heaven in the headlights,
Mile after mile, after mile, after mile..


Top
   
PostPosted: 29 Jan 2010, 19:29 
Offline
User avatar

Joined: 19 Mar 2008, 11:33
Posts: 1755
Location: Brasov
istv4n Quote:
Hai ma ca exagerati.
băi, eu am povestit o experienţă proprie, ce să exagerez?


Top
   
PostPosted: 29 Jan 2010, 19:34 
Offline

Joined: 20 Feb 2009, 18:28
Posts: 1712
Location: Galati
Intrebare : de la Rompetrol cu fel de motorina alimentati, Alto sau Efix ?

_________________
ex 159 SW 1750 TBI ti


Top
   
PostPosted: 29 Jan 2010, 19:39 
Offline
User avatar

Joined: 04 Dec 2006, 20:12
Posts: 4273
Car: 156
Location: Bucuresti-Tulcea
istv4n Quote:
Hai ma ca exagerati.
E experienta traita si probata de mine.Poti tu sa dovedesti contrariul?

L.E. @kali: eu pun efix, am incercat de cateva ori si alto insa in afara de buzunar nu am simtit vreo diferenta.La benzina sta altfel treaba, la jts simteam clar diferenta intre efix si alto 101.

_________________
Stelvio 2.2Mjet 210hp Q4 Veloce
ex: 156 3.2v6 24v GTA
ex: Giulietta M-air TCT 170hp
ex: 156 3.0 v6 racecar
ex: 159 2.4 Q4 TI
ex: 156 2.0 JTS
ex: 147 1.6ts 120cp


Top
   
PostPosted: 29 Jan 2010, 19:42 
Offline

Joined: 20 Feb 2009, 18:28
Posts: 1712
Location: Galati
Merci, dar nu intrebasem despre benzina, ci strict despre motorina. :wink:

_________________
ex 159 SW 1750 TBI ti


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 40 posts ]  Go to page 1 2 Next

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited