It is currently 06 Feb 2025, 19:01

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 20 posts ] 
Author Message
PostPosted: 20 Jan 2010, 21:04 
Offline
User avatar

Joined: 01 Apr 2007, 20:53
Posts: 445
Location: oradea
dupa cum spune titlu
as dori sa stiu care e turatia optima minima pt motoru de 1.6(eco) fara ai creea probleme
daca schimb la 2000 rpm ar putea aparea ceva probleme?
evident din motivul consumului,daca schimb la 2000rpm am observat ca nu urca consumu peste 8,5l in oras chiar daca e aglomeratie(nu exagerata)

_________________
http://www.flickr.com/photos/23580382@N06/" onclick="window.open(this.href);return false;


Top
   
PostPosted: 20 Jan 2010, 22:05 
Offline
User avatar

Joined: 25 Mar 2008, 16:07
Posts: 340
Location: Constanta
Daca nu scazi de 2000 e ok, atat timp cat nu accelerezi NFS style. Daca mergi usor si e liber poti sa schimbi asa lejer. Doar ca la un moment dat sa nu uiti sa mai schimbi si intre 2500-3000 de ture cand ai mai multi bani in buzunar si cand nu te simti... chitra. A, si la un 1.6ECO un consum ca ala care il ai tu e parfum, mai la orice 1.6 daca ai consum de 10% e vis. Daca nu-ti convine acest consum inseamna ca trebuia sa-ti iei diesel.

_________________
Alfa Romeo 147 1.6 TS - ERZ
"Alfa cannot live by charm alone. Oh... hang on, yes it can."


Top
   
PostPosted: 20 Jan 2010, 22:26 
Offline
User avatar

Joined: 13 Jun 2009, 10:18
Posts: 146
Location: Turda
Intr-un weekend mi-am propus sa merg "la consum" cum se spune. Si am reusit daca bine imi amintesc un 6.6 / 80-90 km in oras. Eu am un 2.0 Selespeed si am mers doar in modul manual schimband undeva la 2000 rpm. Dar apoi am zis f..k it! Nu avea niciun farmec, cel putin pentru mine. Parerea mea e ca intre 3000 si 6000 :twisted: rpm orice turatie e bine-venita. Consumul... :blink: alta poveste.
Un schimb in 2000 rpm, pare ok, cred, dar din in cand in cand trebuie si motorul ala sa-si simta inima cum bate, iar senzatiile de la 4500 incolo... de vis :wink:


Top
   
PostPosted: 21 Jan 2010, 01:32 
Offline
User avatar

Joined: 01 Apr 2007, 20:53
Posts: 445
Location: oradea
in general imi ia 10l(fara jante de 18)cu jante de minim 1,5L+,
dar am vrut sa vad cat pot scoate daca merg la consum,evident ca pt 6 lei la 100 km,prefer sa schimb la 3000 rpm,normal ca ma mai si distrez,imi place sa i dau si pe la 4-5 mii RPM,dar mai rar cand fac o depasire in general
da voiam sa stiu daca totusi e ok sa schimb la 2000,si daca nu e ok ce probleme pot aparea

_________________
http://www.flickr.com/photos/23580382@N06/" onclick="window.open(this.href);return false;


Top
   
PostPosted: 21 Jan 2010, 10:32 
Offline
User avatar

Joined: 18 Apr 2009, 00:24
Posts: 195
Location: Oradea
M-am gandit azi la chestia asta si am ajuns la concluzia ca e mai bine pe cat se poate sa schimbi peste 2000 , pentru ca daca schimbi la doua mii in acest timp scade pana pe la 1500 sau mai putin , si aici sintem cam subturati , concluzie ca in regimul asta de exploatare avem o perioada de timp cand mergem subturat cea ce nu cred ca e bine. Cine stie mai multe sa-si dea cu parerea , oricum motorul asta pe la 3000 incepe sa cante :music: :punk:

_________________
*cenzurat*


Top
   
PostPosted: 21 Jan 2010, 11:09 
Offline

Joined: 22 Mar 2009, 00:50
Posts: 598
Location: Bucuresti
Turatia optima? Pai depinde pentru ce, pentru performanta schimbi mereu la redline, ca la orice masina pe benzina.

_________________
Image
'07 Maserati Coupe CambioCorsa
'03 156 GTA
156 2.0 JTS-vanduta


Top
   
PostPosted: 21 Jan 2010, 11:32 
Offline
User avatar

Joined: 01 Apr 2007, 20:53
Posts: 445
Location: oradea
scociu Quote:
Turatia optima? Pai depinde pentru ce, pentru performanta schimbi mereu la redline, ca la orice masina pe benzina.
am specificat pt ce,daca citeai un pic sigur iti dadeai seama :idea:

_________________
http://www.flickr.com/photos/23580382@N06/" onclick="window.open(this.href);return false;


Top
   
PostPosted: 21 Jan 2010, 17:48 
Offline
User avatar

Joined: 05 Jan 2006, 21:31
Posts: 15283
Car: 115/960
Location: Bucuresti
Atentie ca si mersul subturat poate dauna motorului!

_________________
4C | Spider S4 2.0
ex Stelvio 2.0T | GTV 916 3.0 V6 | GTV 916 2.0TS | Spider 916 2.0TS | MiTo 1.4TB | Spider 939 2.4JTDm | Brera 2.4JTDm | Spider 916 2.0TS | GT 1.9mJTD | 147 1.6TS


Top
   
PostPosted: 21 Jan 2010, 19:52 
Offline
User avatar

Joined: 01 Apr 2007, 20:53
Posts: 445
Location: oradea
nu sunt zgarcit sau ceva de genu da voiam sa vad cat scot in oras cel mai putin,
apoi am vazut ca pot scoate cu 2 litri mai putin,dar voiam sa stiu care sunt si daca sunt consecinte
atat voiam sa stiu,ca ma gandeam si eu ca nu e bine,da cand intreb pe cineva daca e bine sau nu,zice nu,daca il intrebi de ce?,in afara de ca se infunda injectoarele nu stie sa zica nimik.totusi nu e disel sa se infunde una doua,
ok mersi pt lamurire madkat

_________________
http://www.flickr.com/photos/23580382@N06/" onclick="window.open(this.href);return false;


Top
   
PostPosted: 21 Jan 2010, 20:09 
Offline
User avatar

Joined: 29 Mar 2007, 19:02
Posts: 2143
Car: 156 GTA
E pacat de motor sa nu il folosesti cum trebuie!
Oricum, si subturat se poate sa consumi mai mult decat daca ai schimba la o turatie optima.
Eu nu am observat o scadere de consum cand schimb la 2000 de ture, din contra, daca nu trec de 3500-4000 parca ii fac mai mult rau.

_________________
1. Denial 2. Anger 3. Bargaining 4. Depression 5. Acceptance ...

The 5 stages of buying petrol.


Top
   
PostPosted: 22 Jan 2010, 11:05 
Offline
User avatar

Joined: 24 Apr 2007, 13:15
Posts: 674
Car: AR 156 1.9 JTD
Location: Bucureşti
Cred că nu contează atât de mult turaţia la care se schimbă în treaptă superioară, cât contează cum se ajunge acolo, şi anume trebuie accelerat atât de lin încat motorul să nu "simtă" caroseria. Cu alte cuvinte, mergi ca bătrânul (a nu se confunda cu Babacu :wink: ).
Probabil că rezultatul nu o să fie atât bun încât să merite, aşa că dacă vreţi neapărat consum redus la Alfa luaţi tractoraş jtd, şi tot n-o să fie foarte redus:tongue:

_________________
Cuore Sportivo


Top
   
PostPosted: 28 Jan 2010, 19:50 
Offline
User avatar

Joined: 21 Apr 2009, 00:38
Posts: 22
Eu cred ca cel mai pertinent comment este cel al lui MainEvent. Consumul scazut se obtine in momentul in care motorul functioneaza doar pentru a mentine viteza iar masina ruleaza din inertie.

_________________
156, 1.6, 1997, rosso proteo.


Top
   
PostPosted: 28 Jan 2010, 20:50 
Offline
User avatar

Joined: 17 Jul 2008, 19:33
Posts: 1524
Car: Mercedes C Coupe
Location: Berlin
Mie mi-a lasat impresia ca a consumat mai mult in treapta a 4-a, putin peste 2000 rpm(ningea, era zapada pe drum si mi-a fost frica sa merg mai tare), decat acelasi drum cu a 5-a la 3000 rpm.

_________________
Mercedes C Coupe 192 HP
ex: Alfa 156 SW 2.0TS, 2000
Alfa 156 SW 2.4 JTD 20v, 2003


Top
   
PostPosted: 06 Feb 2010, 14:20 
Offline
User avatar

Joined: 06 Feb 2010, 13:57
Posts: 7101
Car: Alfa Romeo 147
Location: Bucharest
Salutare tuturor! Ma bate gandul sa-mi schimb masina actuala cu o alfa 147. Culmea, nu am cautat f mult si am gasit o oferta destul de buna, alfa 147 , 1.6TS , 120CP , 78.000km , ~ 5000 euro . In conditiile in care masina este buna din punct de vedere tehnic, la ce consum sa ma astept in bucuresti, in conditiile in care schimb intre 2500-3500rpm sau 3000-4000...pt ca banuiesc ca asta ar fi plaja de turatii unde motorul se simte bine si nici nu consuma prea mult combustibil. Stima si astept un raspuns de la voi...destul d repede, pt ca sapt viitoare as vrea sa merg sa iau masina.

_________________
Every road is great and never too long when you drive an Alfa Romeo

Alfa Romeo Giulia MY19 Rosso Alfa | B 952 DKR
Alfa Romeo Giulietta Quattro Formaggi Nero Etna | B 940 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 Distinctive Elegante Blu Aurora | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Distinctive High Blu Oltremare | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Q2 Rosso Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Nero Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 Facelift 1.6 TS Nero Metalico | B 08 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Nero | B 147 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Azzurro Gabbiano | B 08 DKR


Top
   
PostPosted: 22 Feb 2010, 00:52 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6731
Location: Brasov... oarecum.
la 2000rpm nu schimb nici eu la JTD. mi se pare ca ajunge la un regim de turatie care afce ca motorul sa nu sune prea vesel. adica imi pare subturata. si asta la un diesel care e cunoscut ca un motor mai putin avid de turatii. la o benzinara nu as schimba sub 3000rpm.

adica eu ma gandesc in felul urmator: ma zgarcesc acum la ceva banuti dar apoi bag in reparatii de 3 ori mai mult? sau mai bine merg la un regim de turatie normal, la care si ungerea se face bine, nu exista riscul infundarii injectoarelor, catalizatorului, sau ce mama lui se poate infunda pe acolo. optima pentru mine este turatia la care motorul emana un minim de vioiciune.

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
PostPosted: 22 Feb 2010, 02:15 
Offline
User avatar

Joined: 23 Jun 2008, 21:11
Posts: 547
Location: Bucuresti
Citisem undeva (nu mai stiu unde) ca pentru motorasele noastre este indicat schimbul la 3500 ture, pt ungeri & stuff.
Nu dati cu paru daca imi aduc aminte gresit. :)

Ps. Media mea de consum conform CB; 14,3% in oras (deh.. schimburi matinale pe linia de tramvai pe la 5000+)
Pss. Maxim a fost 16,9% cand aveam o sonda lambda defecta :)

_________________
Code:
                         \./
                        (o o)
--------------------oOOo-(_)-oOOo--------------------
Now: Alfa Romeo Stelvio, 2.0T, 280CP

Hers: Mitsubishi ASX 1.6, 117CP
EX: Mitsubishi Outlander 2.2, 150CP
EX: Mitsubishi Lancer 1.6, 117CP
EX: Alfa Romeo 147, 1.6 TS, 105CP
EX: Alfa Romeo 147, 1.6 TS, 120CP


Top
   
PostPosted: 22 Feb 2010, 03:02 
Offline
User avatar

Joined: 02 Jul 2008, 15:15
Posts: 2054
Location: Praga CZ
spinner Quote:
Ps. Media mea de consum conform CB; 14,3% in oras (deh.. schimburi matinale pe linia de tramvai pe la 5000+)
Pss. Maxim a fost 16,9% cand aveam o sonda lambda defecta :)
you are the champion! :ohmy:

_________________
alfas don't break down... they stop to be admired
my fiat is fantastic:
Ex: 156 SW 1.9 JTD 16V
Ex: 159 SW 2.4 JTD Q-tronic
Ex. Jeep GC 2005 3.0 crd
A6


Top
   
PostPosted: 22 Feb 2010, 13:59 
Offline
User avatar

Joined: 03 Jun 2007, 12:26
Posts: 481
Car: Alfa Romeo 155
Location: Bucuresti - Braila
Salutare. Teoria motoarelor termice, spune ca schimbarea treptelor de vit. este indicat a se efectua la turatia de cuplu a motorului (la aceasta turatie coeficientul de incarcare a cilindrilor este cel mai bun, de aici rezulta si cuplul maxim), dar exista si un pol economic pe plaja de turatii, acela se afla la 10 - 12% din turatia de cuplu, sub turatia de cuplu. Nu stiu daca m-am facut inteles, dar am sa incerc cu un exemplu.
Specificatiile constructorului spun ca aveti cuplul maxim la 4000 rpm (asta e o turatie de cuplu intalnite mai des la Alfe, pe benzina) polul economic se va afla (12% din 4000 => 480; 4000 - 480 => 3520) 3500 rpm, de aceea cativa posesori (cu ureche muzicala mai delicata) isi dau seama ca masina lor se simte mai bine in jurul turatiilor de 3500 rpm.
Mergand cu un motor subturat, uzurile sunt masive, datorita in principal fenomenului de basculare a cilindrilor, si ungere a motorului termic.

Cu respect,
Sorin - Marian Popa

_________________
The one and only - Alfa Romeo

- 2017 - Alfa Romeo 156 SW 1.8 16V TS - "2004"
- 2009 - Alfa Romeo 155 1.8 16V TS - "1996"
- 2007 - Alfa Romeo 33 1.7 8V- "1986" - ex.
- 1997 - Alfa Romeo 1750 Berlina - "1968" - ex.


Top
   
PostPosted: 22 Feb 2010, 14:02 
Offline
User avatar

Joined: 25 Sep 2009, 15:53
Posts: 248
Car: 147 fl blumontecarlo
Location: Bucharest
Intr-un regim normal cred ca 2800-3500 e ok din toate pct de vedere la un demaraj cursiv. Dar de fiecare data cand am loc nu ma pot abtine sa nu ajung la 6000.. mai ales cu benzina de peste 98 (evident fara plumb) comportamentul motorului e schimbat si am observat azi si diferente de sound.

_________________
Alfa Romeo 147 1.6 T.Spark (facelift)
Happy with her.. In love with her..


Top
   
PostPosted: 22 Feb 2010, 20:16 
Offline
User avatar

Joined: 23 Jun 2008, 21:11
Posts: 547
Location: Bucuresti
Alfa Romeo 1750 Quote:
Salutare. Teoria motoarelor termice, spune ca schimbarea treptelor de vit. este indicat a se efectua la turatia de cuplu a motorului (la aceasta turatie coeficientul de incarcare a cilindrilor este cel mai bun, de aici rezulta si cuplul maxim), dar exista si un pol economic pe plaja de turatii, acela se afla la 10 - 12% din turatia de cuplu, sub turatia de cuplu. Nu stiu daca m-am facut inteles, dar am sa incerc cu un exemplu.
Specificatiile constructorului spun ca aveti cuplul maxim la 4000 rpm (asta e o turatie de cuplu intalnite mai des la Alfe, pe benzina) polul economic se va afla (12% din 4000 => 480; 4000 - 480 => 3520) 3500 rpm, de aceea cativa posesori (cu ureche muzicala mai delicata) isi dau seama ca masina lor se simte mai bine in jurul turatiilor de 3500 rpm.
Mergand cu un motor subturat, uzurile sunt masive, datorita in principal fenomenului de basculare a cilindrilor, si ungere a motorului termic.

Cu respect,
Sorin - Marian Popa
:goodpost:

_________________
Code:
                         \./
                        (o o)
--------------------oOOo-(_)-oOOo--------------------
Now: Alfa Romeo Stelvio, 2.0T, 280CP

Hers: Mitsubishi ASX 1.6, 117CP
EX: Mitsubishi Outlander 2.2, 150CP
EX: Mitsubishi Lancer 1.6, 117CP
EX: Alfa Romeo 147, 1.6 TS, 105CP
EX: Alfa Romeo 147, 1.6 TS, 120CP


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 20 posts ] 

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited