Erazz a sintetizat foarte bine aici principalele aspecte care ar trebui sa le iei in considerare inainte de a cumpara o masina.
Mai da si tu un search pe forum si sunt convins ca vei mai gasi informatii pretioase.
Spor.
Erazz Quote:
Uita-te la:
- vopsea/caroserie: nu cumva sa fie, bineinteles, zgariata/ lovita/ manjita sau kituita si revopsita. Uita-te la imbinari si la culoare pentru a observa daca este lovita. In acelasi timp uita-te la capota sa nu fie in valuri, asta ar insemna ca a fost lovita si "indreptata". Te uiti dupa rugina (in functie de an), te uiti dupa scartaitul balamalelor de la usi/ portbagaj etc. [ Ai grija ca masina sa fie spalata inainte de a o vedea ]
- verifici geamurile, parbrizul si luneta in special, sa nu fie crapate. Daca geamurile sunt electrice, verifica butoanele si macaralele (actionand butoanele). Daca sunt manuale, dai si tu la manivela. Vezi sa nu cada de pe macara sau mai stiu eu ce. De asemenea sa nu uiti de oglinzi. [ Pe fiecare geam gasesti cate un cod, la sfarsitul acestuia vei observa o cifra 1,2,3 etc acea cifra reprezinta anul in care a fost fabricat geamul. Daca la unul din geamuri ea difera de restul, atunci e posibil ca acel geam sa fie schimbat, deci un posibil accident ]
- verifici jantele de aliaj (daca are) sa nu fie zgariate excesiv sau sa nu fie facute patrat de la gropi.
- uita-te la uzura volanului/ schimbatorului/ pedalelor. Kilometrii masinii vor fi direct proportionali cu uzura acestora.
- incearca sa te uiti la capacele airbagurilor. In special a celui de pe bord din dreapta. Daca acesta este deranjat in vreun fel poti suspecta un accident.
- verifica luminile. Fazele scurta si lunga, pozitiile cat si luminile din interior. [ ai grija sa te uiti si pe usi in dreptul picioarelor ]
- ridica si capota pentru a vedea o eventuala inventie cu ceva capace de sticla sau mai stiu eu ce. Daca motorul este rece verifica nivelul uleiului. Scoate joja si verifica si vascozitatea uleiului + culoarea sa. [ de obicei un motor prafuit e mai sigur decat unul spalat, mesterii care vand masina nu-i intereseaza daca solutia aceea ajunge pe la cabluri si strica motorul ]
- cand pornesti motorul asteapta sa se faca check-ul si vezi ce martori raman aprinsi. Alfele au probleme cu niste mufe pe la airbaguri. Acel martor poate sa ramana aprins, dar se va stinge la o denivelare sau mai stiu eu ce. [ motorul ar fi de preferat sa-l pornesti cand e rece sau dupa ce a stat o ora/doua ]
- nu ai specificat ce ai vrea, benzina/motorina, in cazul benzinarelor ai grija la problema cu variatorul. Atunci cand e defect acesta face motorul sa sune ca un diesel.
- fa cateva ture, asculta motorul si fi atent dupa orice sunet ciudat la el. Ia cateva denivelari ( nu neaparat gropi, o poti urca si cobora de pe o bordura mai mare de exemplu ), pentru a testa bucsaraia/ capetele de bari si suspensia. [ atentie, alfele au mari probleme la acest nivel ]
- testeaza ABS-ul(frana tare), ASR-ul daca are (tureaz-o si vezi daca scartaie cand dai drumul la ambreiaj sau iti taie din putere), franele (se simt la pedala), directia (reactia la volan/ lasa volanul liber pe o strada plana si vezi daca trage in vreo parte), uita-te dupa fum(negru=combustibil, albastru=ulei)
- afla din cat in cat timp a schimbat uleiul si filtrele, ai grija ca toate sa fie la intervale de 8 000/ 10 000 km.
- verifica AC-ul, da-i drumul la maxim rece si vezi cat de rece vine aerul.
- verifica radiatoarele din fata, daca ele sunt schimbate (te poti uita pe ele, au anul inscris), atunci exista posibilitatea unui accident.
- nu in ultimul rand, du-o la tester ( dar precum zice si EGE, nu-ti va arata prea multe. Ai grija sa se uite la kilometrii inscrisi in calculatorul motorului si kilometrii din bord. Daca diferenta este de ~20km atunci e ok, daca e de 3 000 km ceva nu e bine ) si daca poti du-o pe la un mecanic sa se uite pe la ea. Daca il cunosti ar fi super, daca nu ... cotizeaza! [ Daca proprietarul nu vrea sa mearga, inclusiv pe motive ca nu are timp, inseamna ca masina are o problema ]
Si daca toate sunt ok, esti un fericit! Daca exista vreun defect la lucrurile de mai sus ai grija sa negociezi la pret. Sper sa-ti gasesti alfa pe care ti-o doresti!
LE: Un pont si de la valerica
valerica Quote:
cauta in aria 147, citeste cu atentie topicurile si asa vei afla cate ceva despre masina, despre problemele ei comune. E o masina obisnuita, chiar nu sunt diferente fata de alte masini, ce se strica la altele se strica si la asta, cu mentiunea ca amortizoarele, bratele fata, spate, bieletele nu tin cat la alte masini, dar nici nu te gandi ca le schimbi de 2 ori pe an. La alfele pe benzina trebuie sa ai grija la consumul de ulei, in general la 10000km e ~1l, asta depinde si de cel ce o conduce. Suspensia e un pic mai dura si de aceea articulatia nu rezista atat de mult, dar in schimb se conduce foarte bine si e foarte stabila.
Daca ai grija de masina nu prea are cum sa se strice, dar daca iei toate gropile, schimbi mai tot timpul pe la 6000/ fara sa o lasi sa se incalzeasca, atat apa, cat si uleiul, nu faci reviziile timp, te vei pricopsi cu o masina foarte proasta.
Trebuie sa ai mare grija de unde o iei, foarte mare. Acum ca ai intrat pe forum incearca sa cauti cat mai multe informatii despre 147, iar cand te decizi roaga pe cineva sa mearga cu tine si el posesor de Alfa sau pune informatii despre masina respectiva.
Intreaba aici inainte sa o cumperi!
http://forum.alfaclub.ro/viewtopic.php?f=16&t=11399" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forum.alfaclub.ro/viewtopic.php?f=16&t=10033" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forum.alfaclub.ro/viewtopic.php?f=16&t=7160" onclick="window.open(this.href);return false;
mai cauta si tu, in plus citeste topicurile de prezentare ale masinilor unor posesori de 147 si vezi si ei ce probleme au avut.