Mi-a spus de mult Andrei despre acest topic dar pana acum nu am intrat , am incercat sa citesc cat mai mult dar la un moment dat am luat-o pe sarite
, pana una alta vreau sa imi cer scuze in avans ca sunt nedormit si este deja tarziu , probabil voi avea multe greseli si exprimari incorecte , cred ca lipseste fair play-ul din partea posesorilor atat de diesel cat si de benzina , imi voi spune parerea sincera din cunostintele proprii , majoritatea masinilor conduse in ultimul an au fost diesel deci sa nu-mi sariti in cap ca favorizez benzinoaicele , avem benzina , motorul classic , ce este cu noi de atata timp , un motor care in orice fel este exploatat are o oarecare rezistenta in plus fata de diesel , dar un diesel exploatat numai si numai in conditii optime va rezista mai mult decat benzina , un diesel alergat va da semne de oboseala , mai ales cu temperaturile fortate , adica alergat rece sau incins , benzina in functie de putere si greutate are un consum fix ca sa zic asa , care zice ca trece sub abereaza , la diesel consumul oricum este si va ramane mai mic decat la benzina dar nu cu exagerat de mult , aici comparam motor pe benzina cu motor diesel de aceeasi generatie , nu trecem de la 1.6 ts la tdi-ul de pe r8 , acum la capitolul putere comparand un motor turbo diesel cu unul pe benzina n/a cred ca ar fi o comparatie corecta sa fie comparat cu un n/a de capacitate cilindrica mai mare , oricat de diesel ar fi tot are turbina
, nici nu stiu cine mai face diesel n/a , benzina oricat de mic ar avea cuplul fata de diesel va avea intotdeauna o reactie spontana , trage si subturat si supraturat mai bine decat un diesel , un plus ar fi la diesel sa zicem cu ceva persoane in masina si bagaje are mai multa viata decat benzinoaica , apoi mai avem si turbo benzina , sau compressor , unde se incheie orice comparatie , cuplu foarte mare la turatii mari , sau in cazul unui compressor cuplu pai... cam de unde apesi pedala pana la fund , un motor spontan dar si cu un cuplu decent , tinuta in ture nu va avea turbo lag , viteza maxima mare , consum decent as zice avand in vedere ca este un turbo si nu un n/a chinuit de 2-300 de cai , nu iau in calcul costurile de intretinere si consumul redus , pentru ca in prea iubita noastra tara preturile cresc peste noapte , plin de praf este peste tot si aici implica mai multa grija la filtre , ocazionalele pietre in benzina/motorina , cum am gasit eu in filtrul de motorina de la iveco , vrei sa-ti mearga bine nu dai 2 lei pe acele costuri si le schimbi la nevoie fie ca-i motorina fie ca-i benzina , din pacate intr-o alfa romeo nu m-am mai urcat din 90 si ceva cand am avut 33 1.5 , asa ca in afara de mici aspecte comune postul meu este strict diesel vs benzina nu alfa diesel sau benzina , sunetul urat la diesel... am condus foarte mult timp un 1.3 mj , nu pe un fiat din pacate , ci pe un opel combo , in afara pornirilor mai stresante pe frig de drag o turam , nici vorba sa ascult muzica , geamurile inchise si 5000 rpm , si era un diesel care tragea liniar pana la 5000 in treptele 1-3 , 4-5 cam 4500 , foarte multumit , masina cu care ma jucam cu 1.4-uri benzina , cel mai sexi a fost o liniuta cu o solenta care furase startul si pe a 2 a ii dadusem deja o masina , afara probabil nu se auzea atat de frumos , doar turbina care la interior deloc... cel mai recent am mers cu un bravo 1.9 td care era mai pretentios la turatie sincer sa fiu dar nu as zice deloc ca se aude urat , acum ca sunet intervine si benzina , cred ca este ceva tipic masculin sa imi placa huruiala sau rateurile pe care le poate produce o benzinoaica , momentan un 1.6 pe carb 8v sohc de 100 de cai
la care mi-a cazut de curand finala , cu o toba de dacie care in curand va pica de tot se aude destul de frumos , din cele 3 masini pe care le detin doar iveco este diesel si mi se pare corect , alt diesel n-am de gand sa achizitionez , dar mentionez ca pentru o duba se aude tare frumos , am avut si situatii in care am urcat ceva mai mult in ture
, n-am fost niciodata dezamagit de italience , diesel sau benzina... dar pentru un impatimit al vitezei si placerii condusului n-am sa merg niciodata pe diesel , iar Alfa Romeo are motoare diesel ca sa fie in pas cu lumea ca in rest majoritatea au la baza o masina de competitie , au castigat tdi-urile in le mans , si ? nu dau 2 lei pe asta , imi convine sa ma temperez pentru un consum redus in oras si in week-end sau cand sunt provocat sa imi pun in aplicare 47-le pe acceleratie , iar tu domnule spider nu mai abera cu 16-18 1-21092841028412 consum la benzinoaice ok ? fiat coupe 20vt 220 de cai si 310 nm consuma un 14 in oras si asta mers si pe la 110-120 cu a 4 a , inca o data imi cer scuze pentru eventualele greseli si lipsa cuvintelor potrivite , e deja 1:30 , salutare si numai bine tututor
LE : opel -
http://www.youtube.com/user/DenverTC#p/u/23/t9c-WBjUSkk" onclick="window.open(this.href);return false;
Fiat -
http://www.youtube.com/user/DenverTC#p/u/0/4jQCVuUpSu0" onclick="window.open(this.href);return false;