It is currently 17 Nov 2024, 10:52

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 750 posts ]  Go to page Previous 115 16 17 18 1930 Next
Author Message
PostPosted: 04 Dec 2009, 17:30 
Offline
User avatar

Joined: 18 Apr 2009, 00:24
Posts: 195
Location: Oradea
se poate face ceva sa nu mai deschida prea devreme sau trebuie schimbat ? thx . :wave:

_________________
*cenzurat*


Top
   
PostPosted: 04 Dec 2009, 20:23 
Offline
User avatar

Joined: 18 Apr 2009, 00:24
Posts: 195
Location: Oradea
Bine , am gasit , trebe schimbat si cu asta basta :uhuh: ,

_________________
*cenzurat*


Top
   
PostPosted: 04 Dec 2009, 22:23 
Offline

Joined: 02 Aug 2006, 12:24
Posts: 1140
Location: Bucuresti/Alexandria
mai ales ca tu ai benzina si nu ar trebui sa faca figurile de la diesel. E timpul sa scapi de el.


Top
   
PostPosted: 06 Dec 2009, 17:58 
Offline
User avatar

Joined: 16 Jul 2008, 00:33
Posts: 105
La mine e taman invers. Se incalzeste prea tare in trafic aglomerat. Sare de 120. Daca pornesc clima, scade imediat la 90.

_________________
Alfa Romeo 156, SW, JTS, 2.0, B31WYS & B111CRP


Top
   
PostPosted: 06 Dec 2009, 18:16 
Offline

Joined: 02 Aug 2006, 12:24
Posts: 1140
Location: Bucuresti/Alexandria
Probabil ai arsa rezistenta de treapta 1 sau ai probleme la releele care controleaza ventilatoarele. Nu e sanatos sa o lasi asa sa faca variatiile astea.


Top
   
PostPosted: 06 Dec 2009, 22:03 
Offline
User avatar

Joined: 23 Mar 2008, 22:24
Posts: 1697
Location: Iasi
madkat Quote:
Iar se ia Marian de mine - daca spun ca sunt deja discutate chestiile astea... :lol:
Stiu ca dureaza ceva sa citesti cele aproape 20 de pagini - dar e mai bine decat sa pui acelasi intrebari over and over again...
:lol: :lol:
nu ma iau mai de tine.... :)))))) auzi la el idee!!!!
eu cred ca regulamentul forumului trebuie mutat in partea de sus a paginii de start, sa-l vada toti noii veniti. Si mai trebuie completat cum mai au si altii pe alte forumuri cu sanctiune de warn/ban daca pui intrebari stupide sau nu cauti inainte de a intreba.
exista si alte solutii dar sincer nu cred ca mai are nimeni timp si chef sa le puna in aplicare.
cu stima,

_________________
Alfa 156 SW 1,9 JTD 16V


Top
   
PostPosted: 09 Dec 2009, 11:06 
Offline
User avatar

Joined: 11 Feb 2006, 13:33
Posts: 1067
Location: Tirgoviste
Tot citind aici am devenit ipohondru! În ultimul timp stau mereu cu un ochi pe ceasul cu temperatura apei. Aveam și eu probleme cu temperatura lichidului de răcire, probleme postate aici, dar am schimbat termostatul la începutul anului. Schimbarea a fost notabilă, dacă înainte acul stătea doar cu puțin peste 50 de grade acum stă cu puțin peste 70. Are momente cînd crește înspre 90 dar revine (probabil intră ventilatorul) iar în trafic urban foarte aglomerat ajunge la 90 (se aude ventilatorul mergînd puternic, probabil pe treapta a 2 a) unde stă pînă încep să rulez mai repede și revine la zona de 70 de grade. Aseară am crezut că înnebunesc, acul începuse să ”scadă” sub 70 de grade deși motorul era cald. Am mai observat și altădată o astfel de variație dar nu ține mult și acul revine în zona de 70 de grade.

P.S. Cum trebuie să fie nivelul lichidului de răcire în vasul de expansiune? La mine cînd verific dimineața, cu motorul rece, nepornit, e undeva cu puțin peste minim dar dacă verific după ce motorul s-a încălzit lichidul este aproape de maxim.

_________________
Giulia 2,2 Diesel, AT8, Nero Vulcano

Ex:
156 mk 2, 2.0 JTS, gri metalizat, DB 18 LEK
159 JTDm, vișiniu, DB 19 LEK


Top
   
PostPosted: 12 Dec 2009, 12:48 
Offline
User avatar

Joined: 18 Apr 2009, 00:24
Posts: 195
Location: Oradea
Ieri am schimbat termostatul , l-am luat pe cel mai ieftin , Vernet , vine fara senzor de temperatura , dar avea in plus inca un stut :lol: , cine l-a montat a observat numai dupa ce l-a montat si a bagat antigelul curgea prin acel stut , nu stiu cum nu a observat ca are o iesire in plus in timp ce la montat , in fine , la demontat , a obturat iesirea cu un furtun cu dop in capat si la pus inapoi , temp apei sta foarte bine la 90 :) sa vedem cat o sa tina , va tin la curent daca apare ceva neprevazut :P

_________________
*cenzurat*


Top
   
PostPosted: 13 Dec 2009, 18:52 
Offline
User avatar

Joined: 07 May 2009, 19:02
Posts: 1229
Car: Alfa 147 1,6 16v
Location: Galati
O problema asemanatoare am avut-o si eu cu variatia indicatorului de temperatura a apei si m-am dus frumusel la reprezentanta si mi-au descoperit ca senzorul de temperatura este defect si ca necesita inlocuire. Motorul in schimb merge ok si ventilatoarele pornesc si se opresc normal. Imi pare rau ca nu am si o fotografie cu acel senzor dar am sa fac si o postez aici. Mentionez ca am un 1.6 t.s.

_________________
Alfa Stelvio Q4 2.2
Alfa Spider '01
Alfa 159, 1.9jtdm,8v
Ex. Alfa 147, 1.6, 16v


Top
   
PostPosted: 23 Dec 2009, 12:12 
Offline
User avatar

Joined: 13 Jul 2007, 13:21
Posts: 542
Car: Spider 916
Location: Polonia
Salutare, de cand am luat 156-le (de o saptamana) indicatorul de la temperatura apei nici nu s-a miscat de la punctul minim.
Asta m-a fortat sa iau un termostat nou, stiind dupa ce am citit topicul asta ca e blocat pe deschis si nu este nici o cale de remediere. Zis si facut, merg mai intai la reprezentanta Alfa din Brno, unde "baietii fara limite de nesimtire" imi cer 200 E pt termostat si montat. Mie personal mi se pare dublu exagerat. Pana la urma l-am luat din alta parte si l-am schimbat singur in fata blocului (metoda romaneasca). Se uitau toti vecinii ca la un nebun.
A fost...DURERE, mi-a luat 5 ore (asta pt ca nu am avut cele mai performante tool-uri) la -5 grade, iar la jumatatea procesului m-a prins si noaptea. Poate daca aveam toate cele necesare dura mai putin, dar...nu le-am avut. Oricum important este ca l-am schimbat si acum apa imi urca pana la 90 grade, ce e drept tine cam 5 minute de mers, ma asteptam sa urce mai repede.

PS off: cine imi spune si mie cum se deschid "clamele/inelele" care prind furtunele pe termostat? data viitoare as prefera sa nu mai tai 2 furtune si sa las partea cu clama direct pe vechiul termostat :)). Da, stiu ca nu a fost cea mai buna idee, dar dupa 3 ore de frig, pe intuneric nu am mai avut nervi sa caut o modalitate de a desface chestia aia...

_________________
Alfa Romeo Spider 2.0 TS Mk2
Ex: Alfa Romeo 156 1.9 JTD
Ex: Alfa Romeo 166 2.0 TS
Ex: Alfa Romeo GTV 2.0 TS Mk1
Ex: Alfa Romeo Spider 2.0 TS Mk1
Ex: Alfa Romeo 156 1.8 TS


Top
   
PostPosted: 23 Dec 2009, 14:00 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5510
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
Puteai sa postezi pe forum sau sa imi dai un PM cu procedura de schimbat termostat, iti enumeram si exact ce scule ai nevoie, etc. Oricum, bine ca l-ai schimbat, afecta si consumul.

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v


Top
   
PostPosted: 23 Dec 2009, 16:31 
Offline

Joined: 12 Jan 2006, 19:55
Posts: 362
Car: Giulia Competizione
Location: Bucuresti
Mai bine dadeai 200E si-ti mai pastrai niste neuroni :D.

_________________
Alfa Giulia Competizione
Alfa 159 TBI
(ex) Alfa 156 JTS FL
(ex) Alfa 33 16v


Top
   
PostPosted: 23 Dec 2009, 17:42 
Offline
User avatar

Joined: 15 Mar 2009, 18:42
Posts: 522
Location: cluj
mucas Quote:
Salutare, de cand am luat 156-le (de o saptamana) indicatorul de la temperatura apei nici nu s-a miscat de la punctul minim.
Asta m-a fortat sa iau un termostat nou, stiind dupa ce am citit topicul asta ca e blocat pe deschis si nu este nici o cale de remediere. Zis si facut, merg mai intai la reprezentanta Alfa din Brno, unde "baietii fara limite de nesimtire" imi cer 200 E pt termostat si montat. Mie personal mi se pare dublu exagerat. Pana la urma l-am luat din alta parte si l-am schimbat singur in fata blocului (metoda romaneasca). Se uitau toti vecinii ca la un nebun.
A fost...DURERE, mi-a luat 5 ore (asta pt ca nu am avut cele mai performante tool-uri) la -5 grade, iar la jumatatea procesului m-a prins si noaptea. Poate daca aveam toate cele necesare dura mai putin, dar...nu le-am avut. Oricum important este ca l-am schimbat si acum apa imi urca pana la 90 grade, ce e drept tine cam 5 minute de mers, ma asteptam sa urce mai repede.

PS off: cine imi spune si mie cum se deschid "clamele/inelele" care prind furtunele pe termostat? data viitoare as prefera sa nu mai tai 2 furtune si sa las partea cu clama direct pe vechiul termostat :)). Da, stiu ca nu a fost cea mai buna idee, dar dupa 3 ore de frig, pe intuneric nu am mai avut nervi sa caut o modalitate de a desface chestia aia...
Inelele alea (coliere) eu le-am taiat si am pus unele care se strang cu un surub. Le-am taiat partea aia buclata cu un cleste.


Top
   
PostPosted: 12 Jan 2010, 13:14 
Offline
User avatar

Joined: 24 Apr 2007, 13:15
Posts: 674
Car: AR 156 1.9 JTD
Location: Bucureşti
Corect, am impresia că acele coliere sunt de unică folosinţă, sunt ca nişte inele cu o buclă prinsă cu o agrafă. Iniţial am încercat şi eu să le scot cu grijă pentru a le refolosi. No way, le-am tăiat cu sfic-ul. Poate că există un cleşte special cu care se scot, dar nu merita pentru că oricum erau vechi. Trăiască colierele cu surub.

_________________
Cuore Sportivo


Top
   
PostPosted: 16 Jan 2010, 03:31 
Offline

Joined: 31 May 2007, 17:01
Posts: 58
Sunt un om fericit. Sau daca nu fericit, macar mai linistit.
Am luat un cablu VAG-COM (aproximativ 25 EUR, probabil se gasesc si mai ieftine) - OBD-2 la un capat, USB la celalalt. Am luat softul gratis de la http://www.fiatecuscan.net" onclick="window.open(this.href);return false; (orientat pe JTD-uri). Am instalat driverele de la ftdichip.com. Dupa multe injuraturi, deconectari, nervi si draci, am reusit sa il fac sa se stabilizeze oarecum si sa pot sa verific temperatura la un drum de cativa kilometri.

Ce am constatat: ceasul meu din bord arata in jur de 70 C (plus/minus o grosime de ac). ECU in schimb spune constant 78-82 C, care e fix plaja de deschidere a termostatului. Deci totul merge si doar indicatorul din bord e decalibrat.

Concluzia? Cine-o face ca mine (schimbat termostatul fara verificare), ca mine sa pateasca (100+ de euro pe geam).

Ca fapt divers - la alte JTD-uri, inteleg ca indicatorul sta la 90. Dar termostatul (original au ba) nu deschide tot la 78-82? Ca daca da, atunci si ceasurile "bune" sunt decalibrate din fabrica si arata cu vreo 10 grade in plus.


Top
   
PostPosted: 16 Jan 2010, 06:09 
Offline
User avatar

Joined: 03 Mar 2006, 03:55
Posts: 498
Location: Brasov / Ploiesti / Bucuresti
Salut. Te rog, da-mi niste detalii pe mesaj privat despre cablul acela, as vrea si eu sa imi cumpar.


Top
   
PostPosted: 16 Jan 2010, 10:09 
Offline

Joined: 02 Aug 2006, 12:24
Posts: 1140
Location: Bucuresti/Alexandria
Am eu un senzor de temperatura care arata asa, cam 10-15g in plus, l-am primit cu termostatul NOU. L-am pus pe ala vechi ca imi sarea inima daca vedeam 95-100g permanent.


Top
   
PostPosted: 18 Jan 2010, 11:41 
Offline
User avatar

Joined: 03 Feb 2008, 00:10
Posts: 714
Location: Cluj-Napoca
Pai si la mine (156 FL, 1.9 cu 16v) tot la 70 de grade sta acul. Iarna coborand pe panta mai lunga a ajuns chiar pana pe la 40 de grade. Nu stiu cat e de normal..

_________________
Alfa 156 1.9 JTD M-Jet 16v, 140+ CP
------
When the fast car picks you up, you will weep and smile,
And see Heaven in the headlights,
Mile after mile, after mile, after mile..


Top
   
PostPosted: 18 Jan 2010, 12:20 
Offline
User avatar

Joined: 03 Feb 2008, 00:10
Posts: 714
Location: Cluj-Napoca
Da madkat - si mie mi s-a parut tare ciudat. A fost foarte frig, undeva pe la -6 / -10 grade, coborat (20-30 min) in Bogata aproape de BV.

_________________
Alfa 156 1.9 JTD M-Jet 16v, 140+ CP
------
When the fast car picks you up, you will weep and smile,
And see Heaven in the headlights,
Mile after mile, after mile, after mile..


Top
   
PostPosted: 18 Jan 2010, 12:25 
Offline

Joined: 02 Aug 2006, 12:24
Posts: 1140
Location: Bucuresti/Alexandria
Cine vrea cablu d-ala va dau contactul omului de unde l-am luat eu: 250RON (+DDT pentru Reno, diverse alte programele).

Sistemul de racire este complet debusolat cind dai drumu la caldura. Astazi in conditiile unui radiator acoperit cam 60%, cind am dat drumu la caldura, acul pur si simplu a "cazut" in 1minut de la 80-85 grade la sub 70 (pe ceas). Pentru verificare corecta, trebuie mers cu diagnoza in poala.

Nu e de mirare ca dupa 20-30 minute de coborire ti s-a racit.


Top
   
PostPosted: 27 Jan 2010, 03:56 
Offline

Joined: 02 Aug 2006, 12:24
Posts: 1140
Location: Bucuresti/Alexandria
Azi i-am acoperit complet radiatorul de AC si cam 60% radiatorul de apa. Urca o idee mai repede, dar tot putin peste 70 sta in regim de mers in oras. Tocmai cind era sa fac criza, ia uitati peste ce dau:

http://vwforum.vwforum.ro/index.php?showtopic=62978" onclick="window.open(this.href);return false;


Top
   
PostPosted: 27 Jan 2010, 10:52 
Offline
User avatar

Joined: 24 Apr 2007, 13:15
Posts: 674
Car: AR 156 1.9 JTD
Location: Bucureşti
Quote:
acum 3 ani am condus un fiat punto 1.3d ,erau -22 grade afara...masina s-a incalzit extrem de greu,eram pe la sighet....am asteptat pe cineva in masina cam 10-12 min cumotorul pornit la relanti,cand ma uit in bord,surpriza!....motorul se racise complet pana a ajus acul la limita inferioara,nu mai baga aer cald deloc.


deci se poate si mai rau....masina era aprox noua,vreo 2 ani si 23000km
Deci se poate şi mai rău. :clapping:

_________________
Cuore Sportivo


Top
   
PostPosted: 27 Jan 2010, 11:05 
Offline
User avatar

Joined: 15 Jan 2010, 09:48
Posts: 742
Car: 156 JTD/ Giulietta
Location: Londra/Iasi
ieri am reusit sa pornesc masina si am mers aprox 10 min cu ea ca am avut un drum scurt de facut. pe langa faptul ca suflam aburi in masina ca nu reusea sa dea aer cald de nici o culoare m'am speriat cand am vazut apa sarita de 110grade. dupa un minut am ajuns la destinatie unde am stat cam jumatate de ora. cand am plecat dupa nici 2 min dadea aer cald si si apa... pai apa urca la 70 dupa cam 10 min de mers. in schimb s'a intamplat ceva pe dedesubt si a inceput sa imi curga uleiul de directie... parca am dacie :samui:

_________________
Mercedes E250 coupe
ex: Mercedes CLS 320
ex: Giulietta 2.0 JTDM-2
ex: 156 1.9JTD 8v
ex: 156 1.9JTD 16v
ex: 156 2.0 TS


Top
   
PostPosted: 27 Jan 2010, 11:26 
Offline
User avatar

Joined: 03 Mar 2006, 03:55
Posts: 498
Location: Brasov / Ploiesti / Bucuresti
Am citit si eu mare parte din discutia de pe VW Forum despre incalzirea TDI-urilor si TSI-urilor, si majoritatea cu TDI zic ca masina in 5-10 minute la -10grade au caldura in masina, datorita unui sistem auxiliar de incalzire al aerului habitaclului, care e electric. Imi amintesc ca am citit la manualul masinii mele AR 156, 1.9JTD din 11/2002 ca ar avea un sistem de preincalzire a habitaclului. Ale voastre au? A mea, am impresia ca nu baga caldura asa repede. Si am termostatul nou.


Top
   
PostPosted: 28 Jan 2010, 01:02 
Offline

Joined: 31 May 2007, 17:01
Posts: 58
Cam in 10 minute incepe si a mea, timid, sa incalzeasca in interior.
Oarecum on-topic, oarecum off-topic, a aparut FiatECUscan 1.6 - in care autorul a reparat problema cu identificarea ECUs EDC16/CF3, prin urmare am facut doua teste pe doua portiuni diferite de drum (Tura 1 - pornire de pe loc si urcat o coasta destul de abrupta, cam 1.5 km lungime, accelerat pana pe la 110-120 km/h; Tura 2 - plecat "lansat", de la vreo 70 km/h, drum in urcare usoara, accelerat pana spre un 140 km/h)

Unul cu temperatura:

Tura 1:
http://img31.imageshack.us/i/image006f.gif/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://img509.imageshack.us/i/image007.gif/" onclick="window.open(this.href);return false;

Tura 2:
http://img509.imageshack.us/i/image003d.gif/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://img509.imageshack.us/i/image002dd.gif/" onclick="window.open(this.href);return false;

Concluzia definitiva ar fi ca minunatia aia de ceas din bord e o gluma care arata in mod constant vreo 10 C sub temperatura reala, chestie care m-a facut sa dau degeaba 100 de euro pe schimbarea termostatului.

Partea complet off-topic - imi explica si mie cineva daca am motive de ingrijorare pe partea de admisie? Mi se pare ca atunci cand motorul e in sarcina mare ii cam lipseste aeru' - vezi primul grafic - dar boost-ul pare OK. Graficele sunt facute in conditiile de la tura 1 - urcat coasta abrupta.
Cantitatea de aer inghitita de motor (probabil masurata la MAF):
http://img683.imageshack.us/i/image008h.gif/" onclick="window.open(this.href);return false;
Grafic boost:
http://img509.imageshack.us/i/image004a.gif/" onclick="window.open(this.href);return false;
Pozitie pedala acceleratie:
http://img509.imageshack.us/i/image001ac.gif/" onclick="window.open(this.href);return false;

Scuze pentru imaginile puse ca link-uri, dar forumul nu ma lasa sa atasez XLS-uri si a dat eroare cand le pusesem cu img tags.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 750 posts ]  Go to page Previous 115 16 17 18 1930 Next

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited