It is currently 17 Nov 2024, 11:26

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 750 posts ]  Go to page Previous 114 15 16 17 1830 Next
Author Message
PostPosted: 04 Nov 2009, 04:12 
Offline
User avatar

Joined: 03 Mar 2006, 03:55
Posts: 498
Location: Brasov / Ploiesti / Bucuresti
Inteles. Valabil si daca opresti compresorul de AC ? Si la voi reactioneaza la fel? Adica pe full auto baga numai pe jos? Se poate schimba in vreun fel setarea asta si sa il setam sa bage pe auto pe la picioare si la parbriz?


Top
   
PostPosted: 04 Nov 2009, 13:46 
Offline

Joined: 02 Aug 2006, 12:24
Posts: 1140
Location: Bucuresti/Alexandria
Cind treci pe manual, iti da optiunea sa reglezi tu viteza de introducere a aerului si directia, el face tot posibilul sa atinga temperatura aia (fara compresor). Daca pe manual ii dau 19 grade sa zicem si afara sint 10, imi baga cald citva minute si dupa aia o simt cum incepe sa raceasca aerul introdus. Mie mi se pare modul ideal.

Pe auto incepe sa bage dupa capul lui (picioare, fata etc) si cu viteza cu care vrea el, n-ar fi o problema asta, problema e cind sint afara 6 grade si eu vreau 24 inauntru si vad ca imi baga AC in functiune :disgust1: . Desi folosesc din joi in pasti modul asta, am observat ca la inceput baga violent la picioare si dupa aia mai schimba locurile.


Top
   
PostPosted: 04 Nov 2009, 21:31 
Offline

Joined: 24 Oct 2009, 12:52
Posts: 16
vin si eu cu o problema. termostatul la mine e blocat pe deschis. cand stau in aglomeratie urca pana la 90 de grade si daca ii dau blana scade temperatura pana la 50 . asta e din cauza ca in timp ce stau in aglomeratie termostatul ia caldura motorului si cand bag viteza este aerul care il raceste. am fost la service sa ii intreb si pe ei. au zis ca asa este, faza proasta este ca m-au trimis la reprezentanta alfa romeo si termostatul ma costa 700 RON plus manopera. stiti voi vreun loc de unde pot sa iau mai ieftin ? sau ce preturi au in mare ? :?


Top
   
PostPosted: 04 Nov 2009, 21:53 
Offline
User avatar

Joined: 04 Aug 2008, 23:53
Posts: 316
Car: 156 1.8 TS
Location: Caransebes
Eu l-am schimbat acum 1 an am dat pe el 120 ron ii produs de Vernet.Is multumit de el, chiar si acum in perioada rece la drum intis imi tine apa la minim 85 grade.

_________________
Alfa Romeo 156 `01 1.8 TS "Edizione Sportiva"
Ex: Ford Sierra `87 2.0l


Top
   
PostPosted: 04 Nov 2009, 22:16 
Offline
User avatar

Joined: 15 Mar 2009, 18:42
Posts: 522
Location: cluj
Unde e termostatul? Pe furtunul de jos de la radiator? Intreb ca sa nu desfac amandoua furtunele.


Top
   
PostPosted: 04 Nov 2009, 23:47 
Offline

Joined: 24 Jul 2008, 11:23
Posts: 322
Location: Cluj-Napoca
ich_will88 Quote:
vin si eu cu o problema. termostatul la mine e blocat pe deschis. cand stau in aglomeratie urca pana la 90 de grade si daca ii dau blana scade temperatura pana la 50 . asta e din cauza ca in timp ce stau in aglomeratie termostatul ia caldura motorului si cand bag viteza este aerul care il raceste. am fost la service sa ii intreb si pe ei. au zis ca asa este, faza proasta este ca m-au trimis la reprezentanta alfa romeo si termostatul ma costa 700 RON plus manopera. stiti voi vreun loc de unde pot sa iau mai ieftin ? sau ce preturi au in mare ? :?
Deci sa inteleg ca daca si la mine se manifesta asa temperatura apei - adica sta c-am la 60-70 grade si urca doar rar cand e aglomeratie si merg mult bara la bara - este blocat termostatul pe deschis ?
Am testat si ventilatorul porneste la 90 si ceva si raceste, dar de cand am eu masina c-am 1 an si 20000 km tot asa s-a manifestat temperatura. Ce efecte poate avea aceasta situatie tinand cont ca am si facut c-am 20000 mii de km asa ?

Mesi

_________________
----------------------------------------------


Top
   
PostPosted: 05 Nov 2009, 00:51 
Offline

Joined: 24 Jul 2008, 11:23
Posts: 322
Location: Cluj-Napoca
madkat Quote:
cititi si voi cele 19 pagini inainte de a intreba!
Am citit cele 19 pagini si din cele 19 pagini am inteles ca este un lucru comun la Alfa ca acul sa nu stea pe 90 . . . si tocmai de aia am intrebat , eram surprins ca la postul respectiv se spunea ca e din cauza termostatului blocat pe deschis . Nu cred ca e nevoie sa sarim repede de pe locurile noastre si sa trimitem lumea la citit . . . unii mai si citesc :) forumul macar :)

_________________
----------------------------------------------


Top
   
PostPosted: 05 Nov 2009, 02:43 
Offline
User avatar

Joined: 21 Aug 2007, 16:46
Posts: 1019
IRBabuin Quote:
Cind treci pe manual, iti da optiunea sa reglezi tu viteza de introducere a aerului si directia, el face tot posibilul sa atinga temperatura aia (fara compresor). Daca pe manual ii dau 19 grade sa zicem si afara sint 10, imi baga cald citva minute si dupa aia o simt cum incepe sa raceasca aerul introdus. Mie mi se pare modul ideal.

Pe auto incepe sa bage dupa capul lui (picioare, fata etc) si cu viteza cu care vrea el, n-ar fi o problema asta, problema e cind sint afara 6 grade si eu vreau 24 inauntru si vad ca imi baga AC in functiune :disgust1: . Desi folosesc din joi in pasti modul asta, am observat ca la inceput baga violent la picioare si dupa aia mai schimba locurile.
La inceput baga pe viteza minima pe la picioare si parbriz, apoi (din pacate are un timer, nu citeste vreun senzor temperatura apei) incepe si baga la viteza mare pe la picioare pentru o scurta perioada. Logic, mi se pare ok, dar adunat cu problemele cu termostatul, felul in care functioneaza clima pe 156 mi se pare un bullshit iarna. Personal incerc sa o tin oprita cateva minute de la pornire, apoi o trec pe auto dar cu directionare pe parbriz si picioare.

_________________
Audi S3 1.8T
Ex: BMW 120i E87 silver
Ex: Alfa Romeo 156 TI 2.4 JTD 20V matt black
Ex: Alfa Romeo 156 2.4 JTD 10V black
Ex: Alfa Romeo 156 1.9 JTD 8V blue-cosmo

Live to drive, drive to live


Top
   
PostPosted: 05 Nov 2009, 15:58 
Offline

Joined: 24 Jul 2008, 11:23
Posts: 322
Location: Cluj-Napoca
madkat Quote:
@mariusdvlr - bun, si daca ai citit si inteles, care a fost rostul postului tau? intrebare retorica sau cum?
nu e nevoie sa raspunzi la asta.
.
Offtopic
@madkat Eu consider ca e nevoie sa raspund cu riscul de warn pentru offtopic (dar daca primesc eu atunci astept sa vad un warn si pentru tine) Intrebarea poti sa o interpretezi ca fiind retorica sau ca fiind pur si simplu o intrebare pusa la cineva care poate a aflat ceva nou legat de aceasta problema !
Iar atata aroganta cred ca nu ar trebui sa existe pe un forum unde se presupune ca esti intre prieteni de la care teoretic te astepti sa te ajute nu sa iti arate ce tari sunt ei!
Sorry la restul pentru offtopic nu se mai repeta :D .

_________________
----------------------------------------------


Top
   
 Post subject: Re:
PostPosted: 05 Nov 2009, 23:00 
Offline

Joined: 18 Oct 2009, 22:32
Posts: 4
WLF Quote:
Pai mie nu imi ajunge nici la prima linie deasupra la 50 de grade. Asta la mers in afara. In oras ajunge la prima linie si ramane acolo. Credeam ca n-am termostat sau ceva de genu, dar baga caldura destula.
Cine mai are 156 sa imi zica si mie unde sta temperatura.
ai termostatul blocat pe deschis. saptamana trecuta l-am schimbat( alfa 156)


Top
   
 Post subject: Re: Re:
PostPosted: 05 Nov 2009, 23:56 
Offline

Joined: 24 Jul 2008, 11:23
Posts: 322
Location: Cluj-Napoca
andreyy82 Quote:
ai termostatul blocat pe deschis. saptamana trecuta l-am schimbat( alfa 156)
Nu stiu ce sa zic referitor la asta . . . eu nu cred ca e nici un termostat blocat ci pur si implu asa se manifesta la Alfa temperatura cl putin la 156, exact asa se manifesta si la mine de cand am cumparat-o . . . chiar azi am dus masina in service am intrebat si de termostat mi s-a spus ca termostatul e ok.

_________________
----------------------------------------------


Top
   
PostPosted: 06 Nov 2009, 00:10 
Offline
User avatar

Joined: 03 Mar 2006, 03:55
Posts: 498
Location: Brasov / Ploiesti / Bucuresti
Iti zic cativa oameni ca apa sta la 85-90grade la 156 si tu nu crezi, preferi sa-l crezi pe un retartat din service care te minte ca sa scape de gura ta. Schimba termostatul si o sa vezi ca va fi bine.


Top
   
PostPosted: 06 Nov 2009, 11:05 
Offline

Joined: 24 Jul 2008, 11:23
Posts: 322
Location: Cluj-Napoca
Unu la mana limbaj de mahala . . . care vad ca deja este la el acasa pe acest forum, pacat de restul alfistilor ca trebuie sa suporte asta.
Doi la mana greu cu gramatica *retardat .
Trei la mana , poate ca mecanicul respectiv e mai capabil decat multi . . . dar nu prea conteaza pentru tine ca e mai usor sa vii si sa faci lumea cum vrei tu, ca doar tu poti.
Eu am teminat cu acest topic.

_________________
----------------------------------------------


Top
   
PostPosted: 06 Nov 2009, 15:25 
Offline

Joined: 02 Aug 2006, 12:24
Posts: 1140
Location: Bucuresti/Alexandria
Nu stiu daca ai urmarit postul meu de mai sus, dar una din concluziile lui era ca pentru a diagnostica un termostat stricat cel mai bine trebuie sa te plimbi nitel cu diagnoza in functiune. Ti-a facut mecanicul ala asa sau doar ti-a spus ceva vorbe?

Mai baieti, voi nu va simtiti bine sau ce ati patit? Aici se discuta despre termostate si probleme cu temperatura lichidului de racire. NIMIC ALTCEVA! Puteti sa va certati in particular daca aveti chef. Nu dau WARN-uri ca asa sunt eu, nu dau pedepse de genul " treci la colt cu mainile sus", dar VOI STERGE ORICE POSTARE CARE NU E LA OBIECT.
Scuze IRBabuin ca ti-am poluat postarea.
cu stima, Marian Melinte


Top
   
PostPosted: 19 Nov 2009, 02:31 
Offline

Joined: 02 Aug 2006, 12:24
Posts: 1140
Location: Bucuresti/Alexandria
Bun, am reusit sa fac un log si in oras, in conditii cam fericite totusi.
Conditii: ora 21.30, 9grade afara, uscat, cam ceata. Traseu: Baneasa-Romaero-podlingaElvila-PBN-ISPE-dreapta pe Stefan cel Mare. Trafic, mai mult decit lejer. Caldura data drumu din secunda 0 a drumului. Rezultatele le vedeti si voi, caderile de la secunda 400,500 si 600 inseamna stat la stop. Viteza, maxim 70 cu accelerari lejere. La secunda 600 am oprit caldura, de unde si saltul mai brusc si mai ales nu a mai cazut in temperatura la stopuri (650 si 725). Termostatul are 1 an, este nou, cica original de la Italoparts.

Concluzii:
1.daca merg cu caldura data drumu si in aglomeratie nici o sansa sa urce unde trebuie.
2.radiatoru de caldura e suficient pentru motor cind e frig afara si sarcina e mica.
3.urmeaza niste plastice in fata radiatorului.

Image


Top
   
PostPosted: 19 Nov 2009, 12:23 
Offline

Joined: 02 Aug 2006, 12:24
Posts: 1140
Location: Bucuresti/Alexandria
Si la mine baga caldura destul de repede, dar asta ma intereseaza mai putin. Ce ma enerveaza este ca merge motorul aiurea si consuma. La facelift e mai usor sa bagi plastice, se dau jos ornamentele de plastic din jurul grilei, cea mai buna solutie sint jumatati de dosare de plastic, care daca le indoi pastreaza dunga si pot sa le agat pe radiatorul de clima prinse cu clipsuri de par (in acest mod daca suferi de pudoare ca masina ta se strica mai des ca altele, nu te vad si altii :naughty: ).


Top
   
PostPosted: 21 Nov 2009, 18:07 
Offline

Joined: 24 Oct 2009, 12:52
Posts: 16
am scos pana la urma termostatul si la caldura se deschide dar cand vine rece nu se inchide complet. asta e problema cel putin a mea. :plecaciune: :plecaciune:


Top
   
PostPosted: 25 Nov 2009, 23:35 
Offline

Joined: 31 May 2007, 17:01
Posts: 58
A mea tot asa face - la drum normal sta cu o grosime de ac deasupra lui 70, daca e aglomeratie mare (da' mare-mare) sau forja la deal urca pana spre 90. Am schimbat termostatul - degeaba. Am schimbat lichidul de racire - degeaba. Doi mecanici diferiti (la reprezentanta AR si la un service independent despre care am o parere foarte buna) au zis ca 2.4 JTD oricum merge "mai rece" si ca e foarte probabil sa am indicatorul din bord defect. In rest, toate OK, baga caldura, n-are nicio problema.

Intrebare: la cat pornesc cele doua trepte ale ventilatorului la 2.4 JTD 175 CP? De ce intreb: am facut un test - stind cu masina pe loc, am tinut-o accelerata la 2000 RPM pana cand a inceput sa urce acul spre 90. Cand a trecut cu putin de 90, au intrat ventilatoarele (tare de tot, ca aspiratorul). De aici, pot sa deduc doua lucruri:
- fie la 90+ a pornit de fapt treapta a doua a ventilatiei, ceea ce inseamna ca "90 si un pic" pe ceas inseamna de fapt 100 si un pic in realitate, pe unde intra in mod normal treapta a doua ==> e defect indicatorul din bord
- fie la 90+ a pornit treapta 1, ceea ce inseamna ca motorul meu nu se incalzeste pana acolo in mod obisnuit, de unde trag concluzia ca "asa merge el" si ceasul din bord indica bine
- a treia posibilitate e ca am un senzor defect, care nu functioneaza ca lumea decat in anumite conditii (e.g. motorul tinut in sarcina o perioada de timp)
Intrebare aditionala: la 156 sunt doi senzori de temperatura? La Lancia asa aveam - unul dadea semnalul la ECU si celalalt in bord.

Multumesc.


Top
   
PostPosted: 26 Nov 2009, 00:26 
Offline
User avatar

Joined: 15 Mar 2009, 18:42
Posts: 522
Location: cluj
La mine sta la 90. Am o 166. SI mie mi se incalzea ff greu, sau se racea ff repede la drum lung, si acul scadea pana la 50!!!
AM schimbat termostatul , care se pare ca era imbatranit. Nu mai inchidea de tot, deci tot timpul apa isi facea oarecum circuitul prin radiator.


Top
   
PostPosted: 26 Nov 2009, 11:34 
Offline
User avatar

Joined: 24 Apr 2007, 13:15
Posts: 674
Car: AR 156 1.9 JTD
Location: Bucureşti
Quote:
Cu acul o grosime peste 90 porneste ventilatorul (sau ventilatoarele daca "e" doua) la treapta 1 (viteza mica daca exista rezistanta sau mare daca este bypass-ata)
Treapta a doua porneste cand acul ajunge ceva mai sus de jumatatea intervalului dintre 90 si gradatia urmatoare.
După ce am schimbat termostatul, am scurtcircuitat(verificat pe multimetru) şi rezistenţa de treapta întâi.
Problema e că ventu intră pe la 98 grade pe indicator.
O fi senzoru de pe termostat tâmpit, papucii de la rezistenţă?

_________________
Cuore Sportivo


Top
   
PostPosted: 27 Nov 2009, 02:54 
Offline

Joined: 02 Aug 2006, 12:24
Posts: 1140
Location: Bucuresti/Alexandria
E ceva ciudat cu rahatu asta de masina, i-am accoperit tot radiatoru de clima si tot cum vrea ea se incalzeste (cu caldura data drumu, in oras). Mai incercam....


Top
   
PostPosted: 27 Nov 2009, 11:35 
Offline
User avatar

Joined: 24 Apr 2007, 13:15
Posts: 674
Car: AR 156 1.9 JTD
Location: Bucureşti
Ce am observat şi eu după ce am schimbat termostatul...motorul se incalzeşte incredibil de greu în oraş.
Până la prima deschidere a termostatului are nevoie de cel puţin 5 km în condiţiile de acum - 6-8 grade afară.
De aici şi consumul destul de mare în oraş...

_________________
Cuore Sportivo


Top
   
PostPosted: 27 Nov 2009, 15:30 
Offline
User avatar

Joined: 03 Mar 2006, 03:55
Posts: 498
Location: Brasov / Ploiesti / Bucuresti
Si la mine la un an de la schimbarea termostatului, iar a inceput sa se incalzeasca greu. Ajunge la 90, nu cum era inainte stricat de se ducea la 70 maxim, dar se incalzeste greu motorul si asta nu e bine. Imi consuma in oras cam 10...


Top
   
PostPosted: 04 Dec 2009, 12:58 
Offline
User avatar

Joined: 18 Apr 2009, 00:24
Posts: 195
Location: Oradea
Am citit topicul asta , dar nu tot , asa ca sper sa nu se supere lumea daca va intreb si eu ceva.. vara ajungea la 90 de grade apa , nu erau probleme , insa acuma de cand a dat frigul la traficul din oras urca pana pe la 75 apoi ,scade brusc la 55 , ceva de genu , insa nu prea vrea sa urce pana la 90 , daca merg peste o ora prin oras se poate intampla ca ajunge pana a 90 dar nu prea se mentine , scade repede tot pe la 55-60 , ma intreb care o fi problema , iarna trecuta se mentinea foarte bine la 90 de grade chiar dupa 15 minute de trafic in oras , acuma imi trebuie mult mai mult timp si ciudat ca se intampla chestia cu deschiderea termostatului inainte sa ajunga la 90 , si anume pe la 75 ... voi ce ziceti care e problema? Va multumesc pentru raspunsuri .

_________________
*cenzurat*


Top
   
PostPosted: 04 Dec 2009, 15:23 
Offline
User avatar

Joined: 24 Apr 2007, 13:15
Posts: 674
Car: AR 156 1.9 JTD
Location: Bucureşti
Păi nu trebuia sa citesti tot şi te prindeai că e de la termostat, şi anume că e decalibrat.
Deschide prea devreme.

_________________
Cuore Sportivo


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 750 posts ]  Go to page Previous 114 15 16 17 1830 Next

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: Bing [Bot] and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited