It is currently 03 Oct 2024, 02:19

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 14 posts ] 
Author Message
 Post subject: Fluierat turbina
PostPosted: 25 Nov 2009, 23:53 
Offline

Joined: 31 May 2007, 17:01
Posts: 58
Salutare,

Am si eu o mare problema, care ma roade de ceva zile.
Am dus masina la reprezentanta pentru cateva chestii in legatura cu care mecanicii pe care ii folosesc de obicei si-au declinat priceperea. In fine, duc masina acolo, o tin aia cateva ore si ma suna:
- Dom'le, e defecta turbina!
- Cum dracu' e defecta?
- Pai fluiera. O desfacem sa vedem ce are?
- Bine.

Evident ca mi s-au inecat toate corabiile. Dupa inca doua ore, ma suna:
- Dom'le, turbina matale are palele indoite.
- Pai de unde?
- Nu stim.
- Bine, ce recomandati?
- Pai, schimbare... ca daca se rup palele in mers e nasol.
- Bun, cat face?
- 1100 euro + manopera.
Mi-a scapat telefonul din mana. La figurat, evident. Zic:
- Bine, montati-o la loc si lasati-o asa cum e.
- Dom'le, da' stii, ca daca se rup palele in mers e nasol.
- Da, bine, las-o asa pana ma gandesc.

Ma duc sa iau masina, nea mecanicu' de reprezentanta imi spune, in timp ce imi prezenta voios factura (pe care era inclusiv un senzor de parcare pe care le spusesem sa nu-l schimbe - 100 euro), ca turbina mea nu mai are zile multe. Am mers la un test drive cu el, masina mergea fara nicio greata, tragea, totul OK. Dupa test drive a sucit-o, a zis ca e foarte probabil sa crape in 10-20.000 km (masina avind 147.000 la momentul vorbirii). Am zis ca de 1100 euro imi asum riscul.

Intre timp, am gasit turbo (Garrett GT2256V) nou-nout la 750 euro, la o firma care numai cu turbine se ocupa (diagnostic, reconditionare, inlocuire) - sau o reconditionare la vreo 300 euro.

Intrebarea mea este: cineva cu mai multa experienta si un pic de bunavointa care sa asculte fisierul de mai jos (click pe butonul mic cu Download) se gaseste?

http://www.file-upload.net/download-203 ... m.wav.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Conditii de test: acul de temperatura arata cam 60 de grade (dupa un drum mix de 15 km si un stat in parcare vreo juma' de ora). Primul fluierat (sunt trei) e la accelerare brusca la 3000 rpm, al doilea cu accelerare brusca la 4000 rpm, al treilea cu accelerare treptata la 3000 rpm.

Fluieratul se aude mai tare cand motorul e rece, in special in jur de 1800-2000 rpm. Masina nu mananca ulei, nu scapa ulei, nu scoate fum alb sau gri, scoate fum negru doar daca o calc subit, trage ca o locomotiva.

Intrebarea finala e: ar fi cazul de schimbare imediata au ba? Daca nu e cazul de schimbare imediata, cam cat ar mai tine (estimativ, de ordinul zecilor de mii de km)?

Foarte multumesc tuturor celor care avura rabdarea sa citeasca toata povestea - si multumesc si mai mult tuturor celor care-si vor exprima o parere.

PS: in cazul in care nu era deja evident, e primul meu diesel, de-asta n-am nici cea mai vaga idee despre cum ar trebui sa sune (si sunt victima sigura pentru mecanici rauvoitori).


Top
   
 Post subject: Re: Fluierat turbina
PostPosted: 26 Nov 2009, 09:33 
Offline

Joined: 02 Aug 2006, 12:24
Posts: 1140
Location: Bucuresti/Alexandria
Trebuie intii verificate furtunele dintre turbo si admisie. Trebuia sa te duci sa vezi cu ochii tai palele indoite.


Top
   
 Post subject: Re: Fluierat turbina
PostPosted: 26 Nov 2009, 10:40 
Offline

Joined: 31 May 2007, 17:01
Posts: 58
Furtunele (cica) sunt OK. Iar cu palele... la cat ma pricep eu, puteau sa imi arate si una fara pale deloc. :) Glumeam, nu-s chiar in halul ala de aerian, dar nici nu pot sa imi exprim o parere autorizata. Si apoi, daca sunt tepari, ce i-ar fi retinut sa-mi arate alta turbina?


Top
   
 Post subject: Re: Fluierat turbina
PostPosted: 26 Nov 2009, 11:47 
Offline
User avatar

Joined: 04 Oct 2006, 12:17
Posts: 1469
Location: Bucuresti
Mai exact : cum sunt strambe palele ????
Avand in vedere ca turbina este cu geometrie variabila, palele sunt "strambe".
Sper sa nu ma insel. Am vazut turbine de 156 demontate si reparate.

_________________
Speranta moare ultima......

AR 156 2.0 TS 155-CP, blue cosmo, putin tuning exterior
new: Fiat Grande Punto 1.3 multijet 90 CP


Top
   
 Post subject: Re: Fluierat turbina
PostPosted: 26 Nov 2009, 12:16 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2006, 09:24
Posts: 914
Location: Bucuresti
airwave88 Quote:
Si apoi, daca sunt tepari, ce i-ar fi retinut sa-mi arate alta turbina?
Sper sa nu ai acum alta turbina pe masina...


PS: nu vreau sa te sperii, dar la ce porcarii fac unii....


Top
   
 Post subject: Re: Fluierat turbina
PostPosted: 26 Nov 2009, 17:02 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5510
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
Nenea, daca ai fi avut palele indoite ti-ar fi facut masina ca toti dracii, si din cauza dezechilibrului ar fi papat ulei, etc.
Ai PM.

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v


Top
   
 Post subject: Re: Fluierat turbina
PostPosted: 26 Nov 2009, 21:07 
Offline
User avatar

Joined: 24 Feb 2008, 20:20
Posts: 129
Location: Iasi
Acel fluierat poate sa fie si de la galerie (nu neaparat admisie) sau verifica toata partea calda a turbinei sa nu fie afumata mai proeminent la vre-o imbinare. Atat timp cat nu iti mananca ulei, axul turbinei nu are joc deci nu`ti ating paletii de melci si e putin probabil sa`ti intre un corp strain in admisie sau sa se rupa vre-o paleta. Ca idee gasesti turbina noua si la 300E daca ai rabdare si cauti :wink:

_________________
Un om bogat nu este acela care are cel mai MULT ci acela care are nevoie de cel mai PUTIN


Top
   
 Post subject: Re: Fluierat turbina
PostPosted: 27 Nov 2009, 00:42 
Offline

Joined: 31 May 2007, 17:01
Posts: 58
Multumesc mult pentru raspunsuri.
Calculul meu e sa o las deocamdata pana la primavara - oricum plec in concediu in curand si aproape o luna de zile nu o sa o folosesc, deci n-are rost sa dau bani acum. Iar la primavara o duc la ceva "doctor" specializat in de-astea si o sa vedem...

De curiozitate, ati ascultat careva inregistrarea fluieratului? Pare normal?


Top
   
 Post subject: Re: Fluierat turbina
PostPosted: 27 Nov 2009, 01:07 
Offline
User avatar

Joined: 15 Mar 2009, 18:42
Posts: 522
Location: cluj
E normal sa se auda putin, dar la tine se prea aude. Ceva nu e ok. Stiu ca la turbo este ceva chestie care ii regleaza turatia,nelasand-o sa se tureze pana in draci, iar la tine se pare ca chestia aia e defecta.


Top
   
 Post subject: Re: Fluierat turbina
PostPosted: 27 Nov 2009, 01:27 
Offline

Joined: 31 May 2007, 17:01
Posts: 58
Precizare - inregistrarea e facuta cu capota ridicata si cu telefonul la vreo 30 cm deasupra radiatorului, fix in dreptul turbinei... Cred ca e cazul pentru o "renovare" la primavara.


Top
   
 Post subject: Re: Fluierat turbina
PostPosted: 27 Nov 2009, 09:15 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5510
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
Verifica sa nu ai vreun prezon rupt la galeria de evacuare - verifica sa ai toate suruburile la locul lor!!!
Cel mai probabil loc: cum te uiti la motor, prezonul din stanga sus.

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v


Top
   
 Post subject: Re: Fluierat turbina
PostPosted: 27 Nov 2009, 17:23 
Offline
User avatar

Joined: 22 Mar 2009, 18:56
Posts: 194
Car: AR 156 1.9 JTD 2002
Location: C R A I O V A
@airwave88 si a mea turbina face la fel de vreo 10 000km de cand am luat o. Nici eu nu stiu exact de ce fluiera asa... as crede ca din cauza depunerilor de la evacuare nu mai functioneaza cum trebuie geometria variabila. Scoate zgomotul acesta intr o anumita regiune de turatie, as zice ca intre 1000 si 2000 la turatii mai mari sau mai mici nu se mai aude. Mie o persoana care lucreaza intr un service renumit in Craiova mia zis sa NU cumpar masina asta ca nu ajung cu ea acasa si imi plesneste turbo, dar se pare ca merge si acum. Voi reveni si eu cu o inregistrare a fluieratului.
PS: Am observat acelasi fluierat la multe masini IVECO Daily ale unie firme de transport in comun, banuesc ca de la mersul subturat s au anclasat turbinele.

_________________
Alfa Romeo 156 1.9 JTD 2002


Top
   
 Post subject: Re: Fluierat turbina
PostPosted: 28 Nov 2009, 02:49 
Offline

Joined: 31 May 2007, 17:01
Posts: 58
Daca stau sa ma gandesc, cam la fel face si a mea - fluiera pe turatie in urcare sau in coborare, dar nu la o turatie stabila (undeva in jur de 2500-3000 rpm). Am stat si am ascultat pe youtube multe turbine defecte si faceau mult mai rau decat asta. Acu' deh, zic si eu ca sa imi fac curaj... sa speram ca nu ma lasa pana la primavara.
Boii de mecanici de la dealer au zis initial ca e pe duca turbina si trebuie schimbata imediat, "ca altfel se rup palele si pot sa intre in motor", iar dupa juma' de ora au cotit-o si au zis ca in 10, maximum 20.000 de km e posibil sa dea coltul. Un al doilea mecanic zice doar ca "e mai zgomotoasa decat ar trebui", dar ca nu e cazul sa-mi fac probleme. De cand am luat masina (august) am facut vreo 5000 km fara nicio problema (pe planul asta, ca in rest am avut destule).
De curiozitate, cam cat va papa un 2.4 20v (ala de 175 cai)? A mea ia cam 7 l / 100 km drum intins si un 8 - 8.5 in oras.


Top
   
 Post subject: Re: Fluierat turbina
PostPosted: 28 Nov 2009, 11:20 
Offline
User avatar

Joined: 22 Mar 2009, 18:56
Posts: 194
Car: AR 156 1.9 JTD 2002
Location: C R A I O V A
@airwave88 te intreb io pe tine: cum sa ajunga palele in motor?????? unii mecanici sunt idioti?? sau nu ma pricep io prea bine? cu toata NE-stiinta mea stiu ca dupa turbina vine INTERCOOLERUL, cum sa treaca palele de acest intercooler??? Eu personal cred ca aceasta vorba este un mit ca sa faca si mecanicul un ban! Daca ma insel va rog sa ma corectati!
AAA si mi am mai amintit ceva: intr o discutie cu seful service reprezentanta Alfa, am adus vorba de turbina asta iar omu (fara sa vada masina, pentru ca nu eream cu ea) mi a zis ca este f putin probabil ca turbina sa aiba ceva, mia zis ca: turbina merge... sau nu merge! si ca acel zgomot chiar daca se aude din zona turbinei poate fi produs tin alte motive, banuia ceva furtun spart sau intercooler.
Daca mai are cineva sugestii...... in cateva zile vreau sa ajung la servide pentru neste bucse si o sa rog mecanicul sa verifice si turbina.
Sa auzim de bine!

_________________
Alfa Romeo 156 1.9 JTD 2002


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 14 posts ] 

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited