@jonnytilicaru suieratul poate sa fie si de la o fisura pe partea de evacuare, in apropierea turbinei. Insa nu e exclus nici sa ai un joc frumusel in ax.
@CornelM - atasez niste poze care te vor face sa intelegi mai bine cu functioneaza VNT
Attachment:
variablevane_170.gif [ 550.96 KiB | Viewed 2331 times ]
Attachment:
vtg_diagram_closed_931.jpg [ 51.26 KiB | Viewed 2331 times ]
Cand vanele sunt orientate spre varful palelor turbinei, gazele de evacuare antreneaza sistemul la putere maxima, pentru a obtine presiune.
Cand vanele sunt orientate spre centru, gazele de evacuare ajung mai repede spre "iesire" si nu mai au puterea initiala de a invarti axul, deci turatia turbinei scade, si o data cu ea si presiunea.
Primul caz este prezent la relanti si pana pe la ~1300 rpm. Asta deoarece gazele de evacuare oricum nu au o putere prea mare de impingere. Pe masura ce turatia motorului creste, pentru a nu se tura foarte tare turbina si pentru a nu creste presiunea exagerat de tare, vanele se orienteaza spre centru.
Nu am mai precizat (si banuiesc ca nu mai e nevoie) ca geometria variabila e prezenta pe partea de turbina si nu pe partea de compresor, deci in zona "calda". Cu alte cuvinte te joci cu gazele de evacuare pentru a regla turatia turbinei si respectiv presiunea creata de compresor. Totul e controlat de ECU.
http://www.youtube.com/watch?v=HJQ0QnhK ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=KgVrpiFf ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;