It is currently 19 Nov 2024, 05:32

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 314 posts ]  Go to page Previous 14 5 6 7 813 Next
Author Message
PostPosted: 12 Oct 2009, 20:15 
Offline
User avatar

Joined: 23 May 2006, 10:58
Posts: 4840
Pur si simplu asa se numeste in orice carte, compresie efectiva. Si in engleza termenul e ECR, effective compression ratio. Ca vrei tu sa o botezi altfel, treaba ta.
Cum adica in ce se masoara compresia ? Are you kidding me ? E un raport, nu are unitate de masura.
Ce spui tu ca iti arata manomentrul ala, adica PSI, e o presiune, pounds per square inch. 146 PSI inseamna aproximativ un raport de 10:1, deoarece necomprimat, volumul respectiv are presiunea naturala de 1 atmosfera, sau 14.7 PSI.
Oricum, sunt absolut convins ca stii toate astea, insa preferi sa faci pe prostul in speranta ca pica cineva, in speta eu, in capcana ta de gradinitza. Asa ca repet, se pare ca e nevoie, daca mai ai nelamuriri, te rog, foloseste Google, o biblioteca de carti ingineresti, eventual manuale de fizica clasele 5-8 pentru partea cu presiunea, iar intr-un final, daca e musai, PM-ul, ca sa nu desfasuram aici discutia.

e o vorba - cine e mai destept... in cazul acesta amandoi sunteti - fiecare in felul lui
DAR nu are sens sa continuati discutia pe public - cel mai bine pe MP sau chiar la o bere - va cunosc pe amandoi si sunt convins ca face-to-face veti fi pe aceeasi lungime de unda
multumesc de intelegere
madkat


Top
   
PostPosted: 13 Oct 2009, 20:21 
Offline

Joined: 23 Oct 2008, 16:01
Posts: 204
Alexandrus si onorabili moderatori vreau sa va precizez de la inceput ca in toate posturile mele e vorba doar de opinii si nicidecum de atacuri personale si ca astfel de discutii sunt benefice si educative-in orice caz mai constructive decat urarile de bine si comentarea in functie de gustul personal al oportunitatii montarii unui anumit tip de janta sau culoarea ei optima.
Personal din topicul asta am priceput ca datorita celor 4 supape pe cilindru si gestiune electronica de ultima generatie un motor pe benzina nu mai trebuie decomprimat asa de mult ca in urma cu cativa ani.
Totodata incerc sa explic ca raportul de comprimare care e o cifra rezultata din diviziunea a doua volume e ceva diferit fata de compresie care este o presiune care se poate masura, dar care nu e o constanta ci depinde de starea de uzura a motorului ,profilul axelor cu came samd.
De aceea vreu sa ma lamuresc despre formula enuntata de Alexandrus caci daca inmultesti o constanta cu o presiune rezulta o presiune fixa deci e aberant si sunt convins ca la masurare ar iesi altceva, asa ca am presupus ca e vorba de o echivalenta in genul ca un motor cu RC 9,5 suflat cu 0,5 bar ar avea un raport de comprimare echivalent cu un motor atmosferic cu RC 14,5.(Motoarele de curse care folosesc astfel de RC au puteri comparabile)
Personal cred cei interesati ar avea de castigat ceva cunostiinte si subiectul e in topic fiindca e vorba de motoare turbo.


Top
   
PostPosted: 14 Oct 2009, 06:19 
Offline
User avatar

Joined: 23 May 2006, 10:58
Posts: 4840
1. Perfect de acord cu tine, discutiile astea sunt mult mai educative decit cele despre intalniri, poze cu Alfe prin trafic, etc. Insa nu sunt de acord ca aici este locul, poate ar trebui un topic dedicat.
2. Formula nu e enuntata de mine(A ENUNȚÁ enúnț tranz. (ipoteze, teorii, opinii) A pune în circulație; a lansa; a emite.), nu sunt inventator, eu pur si simplu am scris-o aici, e luata din carte, motiv pentru ti-am sugerat carti, google, etc, si nu pentru a face pe interesantul.
2. Nu stiu ce vrei tu sa explici, incearca DEX ca prima carte, poate afli ca nu exista diferenta in fizica intre comprimare si compresiune.
COMPRÉSIE s.f. v. compresiune. COMPRESIÚNE, compresiuni, s.f. (Fiz.) 1. Micșorare a volumului unui corp; comprimare.
3. E normal si logic, ca, in orice volum, comprimat sau decomprimat, sa poti masura o presiune.
4. Da, este o formula simplista si destul de generala de echivalenta, insa nu vad cum ai putea masura presiunea in cilindru la boost maxim si umplere maxima.


Top
   
PostPosted: 14 Oct 2009, 09:11 
Offline

Joined: 20 Feb 2009, 18:28
Posts: 1712
Location: Galati
alfacorse Quote:
Kali ,grozava masina si interesante performantele motorului !
Multumesc frumos,cu prima ocazie te invit pe scaunul din dreapta (astept apoi intoarcerea invitatiei :mrgreen: pentru ca pana acum nu am avut ocazia decat sa admir din exterior automobile de epoca...)
Alexandrus Quote:
Insa nu sunt de acord ca aici este locul, poate ar trebui un topic dedicat.
Eu nu am absolut nimic de obiectat,dimpotriva,m-as bucura sa mai aflu informatii referitoare la motoarele turbo.

_________________
ex 159 SW 1750 TBI ti


Top
   
PostPosted: 14 Oct 2009, 10:08 
Offline
User avatar

Joined: 09 Feb 2006, 03:12
Posts: 1861
Location: Bucuresti
Dupa ce epuizati discutia, o sa o mutam intr-un alt topic dedicat.

_________________
BMW Z4 sDrive 3.5i
Renault Clio Sport 197
Alfa 159 1.9 mJTD
ex: Alfa Brera '08 2.4mJTD
ex: Alfa 147 1.9mJTD [/b]

http://alexp0pa.mybrute.com" onclick="window.open(this.href);return false;


Top
   
PostPosted: 14 Oct 2009, 10:31 
Offline

Joined: 23 Oct 2008, 16:01
Posts: 204
Alexandrus,cauta tu pe google sau in carti cum se obtine (calculeaza) raportul de comprimare -acel 9,5:1 .
Apoi introdu-l in formula si vezi ca daca inmultesti o constanta cu o presiune (cei 1,5 bari) o sa obtii o presiune 14,5 bari.
Eu stiu asa :
Raport de comprimare-o constanta geometrica-se calculeaza in functie de diam pistonului ,cursa acestuia si volumul camerei de ardere.
Compresia-o presiune care se masoara cu un manometru intalat in locul bujiei.
Presiunea efectiva din cilindru-se poate calcula (e posibil sa fie si masurabila).


Top
   
PostPosted: 14 Oct 2009, 13:15 
Offline
User avatar

Joined: 06 Nov 2006, 23:31
Posts: 2270
hai s-o iau si eu babeste ca dupa ce am citit chestia asta am o varza in cap (probabil ca e si de la medicamente) :P
raportul de compresie este raportul dintre volumul din cilindru de la pms si volumul la pmi (cred ca asa le zice si sper sa nu vorbesc prostii)
presiunea in cilindru nu este constanta si nu are legatura (sau are, dar indirect) cu volumul din cilindru. are legatura cu densitatea chestiilor care sunt bagate din cilindru... de asta ai tubine si compresoare... si atunci constanta aia e defapt o variabila care e presiunea pe care o da turbina.
zic bine?


Top
   
PostPosted: 14 Oct 2009, 15:22 
Offline

Joined: 23 Oct 2008, 16:01
Posts: 204
Nu zici bine ,raportul de comprimare (gresit denumit compresie) este rezultatul diviziunii dintre volumul cilindrului+volumul camerei de ardere la volumul camerei de ardere, si e o contanta geometrica constructiva a motorului ,indiferent de modul de alimentare sau supraalimentare sau daca e diesel sau benzina.


Top
   
PostPosted: 14 Oct 2009, 16:43 
Offline
User avatar

Joined: 23 May 2006, 10:58
Posts: 4840
alfacorse, hai ca deja tu te incapatinezi cu rautate in ceea ce spui. Nu inmultesti cu nicio presiune mai omule, ce e atit de greu de inteles ?
Ai un volum, recte cilindrul, in care, in mod normal, intra aer la presiunea atmosferica. Odata ce motorul este supra-alimentat, nu iti mai intra aer la presiunea atmosferica, intra aer deja comprimat cu un raport x, unde x = (1[atm] + boost[atm])/1[atm], sau daca vrei x = 1 + B, iar B e raportul de comprimare creat de turbina peste presiunea de admisie, denumit in mod generic "boost", adica crestere, etc. Presiuni masurate in orice unitate de masura a presiunii vrei tu, eu am folosit atm pentru ca in sistemul metric asta se foloseste. Asta incercam sa explic prima oara cind am scris formula, poate nu a fost scrierea unitatii de masura cea mai fericita, de unde s-a inteles ca e vorba de o presiune.
Acest aer, deja comprimat cu raportul x, se mai comprima cu raportul S, adica raportul de compresie static, ne lamurim noi ma incolo cum se calculeaza, ca e foarte simplu. In concluzie, E, adica raportul de comprimare efectiv, are formula : E = x * S, sau E = (1 + B) * S
Here, am cautat eu pe google pentru ca in mod evident tie ori iti e lene ori nu vrei sa iti infirme google teoria.
http://www.motorsportsdigest.com/tech/forced2.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://hondaswap.com/turbo-information/ ... ion-29102/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.dragsource.com/index.php?nav ... lctoview=3" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.gtsparkplugs.com/EffectiveCompression.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Iar calcularea raportului de compresie static e o simpla chestiune de calcul a doua volume, intre care se face un raport.
Here :
http://en.wikipedia.org/wiki/Compression_ratio" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.rbracing-rsr.com/compstaticcalc.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ajdesigner.com/phpengine/eng ... _ratio.php" onclick="window.open(this.href);return false;
http://ro.wikipedia.org/wiki/Motor_cu_a ... tern%C4%83" onclick="window.open(this.href);return false;


PS. Compresia nu e o presiune, e un RAPORT de presiuni(in cazul nostru), volume, ce vrei tu. A comprima = micsora un volum, a constrange.


Top
   
PostPosted: 14 Oct 2009, 19:37 
Offline

Joined: 23 Oct 2008, 16:01
Posts: 204
Se pare ca vorbim impreuna si ne intelegem separat, asa ca astept cu nerabdare sa ne vedem la o bere, poate ne mai acordam.Cu cat bem mai mult cu atat o sa ajungem mai repede la adevarata intelepciune.Daca stiti vreun specialist (necautator pe google) in motoare ,va rog sa-l rugati sa va confirme teoriile si formulele.Daca obtineti confirmarea sunt deplin interesat-eu am spus ce-mi amintesc din ce-am citit cu multi ani in urma-scleroza si alcoolul nu ma ajuta in mod deosebit.
Kali accept cu deosebita placere propunerea ta !


Top
   
PostPosted: 14 Oct 2009, 19:56 
Offline
User avatar

Joined: 23 May 2006, 10:58
Posts: 4840
Nu am nevoie de Nea Gigi de la service sa imi confirme teoriile si formulele, sunt luate din surse mult mai de incredere, internet or otherwise. Iar daca prin specialist te refereai cumva la un inginer auto, ei bine, culmea e ca tocmai inginerii astia(unii mi-au fost profesori acum mult timp) scriu carti si diverse articole pe net, nu sunt inventate de pustani de 14 ani in lipsa de activitate, dar partea cu raportul de compresie efectiv(echivalent daca preferi tu asa) ar intelege-o chiar si aia de 14 ani(de fapt chiar si unii de 10 ani), e o problema foarte simpla.
Cat despre bere, a trecut vremea ei, plus ca intepeciunea nu se capata prin alcoolism ;) Ar fi plin de intelepti peste tot.


Top
   
PostPosted: 14 Oct 2009, 23:58 
Offline
User avatar

Joined: 06 Nov 2006, 23:31
Posts: 2270
deci madkat si alexandrus imi spun ca zic bine ce zic si alfacorse spune ca zic gresit... proverbele romanesti rulez, dar nu are rost sa-l mai spun pentru ca stiti toti care e cel care se potriveste aici :smart:


Top
   
PostPosted: 15 Oct 2009, 06:58 
Offline

Joined: 23 Oct 2008, 16:01
Posts: 204
Alexandrus,chestiunea initiala era daca motorul de TBi poate functiona cu benzina de 95 si ti-am explicat ca de acum 20 de ani tehnicienii de la AR stapaneau fenomenul cu primele generatii de injectie-acum e mai simplu. Tu te-ai impaunat cu o formula de echivalenta a raportului de comprimare intre motoarele turbo si cele aspirate pe care ai corectat-o intr-un post ulterior.Desi crezi ca le stii (gasesti pe google+Dex) pe toate, am vazut ce poti din exemplul pe care l-am dat-dintr-un motor stoc cu RC 9:1 si compresie la rece 145 psi ai facut calcule savante si ai concluzionat ca RC e 10:1 !?
Ma intreb ce te-ai face daca ar disparea internetul ?Ai lua Dex-ul si te-ai angaja sofer la o doamna fana a aceleiasi publicatii ?
Toshy- ti-am detaliat formula RC ca sa intelegi de ce se scrie RC:1.1 e volumul camerei de ardere a fiecarui motor ,daca stiai ,scuze.
Madkat- presiunea calculata de tine ce reprezinta ,presiunea medie efectiva in timpul functionarii ,presiunea maxima in aceleasi conditii-oricum cred ca valoarea rezultata din calcul pare relativ mica.


Top
   
PostPosted: 15 Oct 2009, 18:48 
Offline
User avatar

Joined: 23 May 2006, 10:58
Posts: 4840
alfacorse Quote:
Alexandrus,chestiunea initiala era daca motorul de TBi poate functiona cu benzina de 95 si ti-am explicat ca de acum 20 de ani tehnicienii de la AR stapaneau fenomenul cu primele generatii de injectie-acum e mai simplu. Tu te-ai impaunat cu o formula de echivalenta a raportului de comprimare intre motoarele turbo si cele aspirate pe care ai corectat-o intr-un post ulterior.Desi crezi ca le stii (gasesti pe google+Dex) pe toate, am vazut ce poti din exemplul pe care l-am dat-dintr-un motor stoc cu RC 9:1 si compresie la rece 145 psi ai facut calcule savante si ai concluzionat ca RC e 10:1 !?
Ma intreb ce te-ai face daca ar disparea internetul ?Ai lua Dex-ul si te-ai angaja sofer la o doamna fana a aceleiasi publicatii ?
Toshy- ti-am detaliat formula RC ca sa intelegi de ce se scrie RC:1.1 e volumul camerei de ardere a fiecarui motor ,daca stiai ,scuze.
Madkat- presiunea calculata de tine ce reprezinta ,presiunea medie efectiva in timpul functionarii ,presiunea maxima in aceleasi conditii-oricum cred ca valoarea rezultata din calcul pare relativ mica.
Da, de la aia a plecat, iar eu doar am intrebat daca nu ar fi de preferat altfel(iti zic si pentru a 4-a oara, poate e mai greu cu cititul la tine, dat fiind ca se pare ca tu consideri ca DEX-ul e doar o carte mare si grea), pentru ca era evident si pentru surdo-muti orbi ca a functionat OK cu benzina avand cifra octanica 95, dar intotdeauna exista loc de mai bine. Plus ca, intre noi fie spus, tu ai adus in discutia compresia, eu ma gindeam la alte detalii, gen curba de avans, timpi de injectie, sunt destul de tolerante motoarele, insa eu sunt maniac si consider ca e de preferat sa functioneaza la parametri optimi.
Cit despre formula, nu vad ce am corectat, insa nici nu mai are rost discutia, tine de 2 pagini, esti singurul care o contrazice fara niciun argument tehnic, si ajungem la vorba lui Toshy, stii tu, cand 2 iti spun ca .....

Oricum, intr-un final vad ca ti-ai dat arata pe fata, nu ai mai putut rezista.
Daca pentru tine o impartire e un calcul savant, deja ai zis destul, imi confirmi ca nu isi au rostul nici macar formule simple, deci o discutie mai detaliata despre subiect, cu parametri gen temperatura gazelor din admisie, etc., ar fi futila.
Restul afirmatiilor sunt atit de low incat prefer sa nu le comentez. Am observat demult ca atita poti dpdv al ironiilor, iar eu sunt incapabil de a da replici la nivelul asta.


Top
   
PostPosted: 23 Oct 2009, 19:08 
Offline

Joined: 20 Feb 2009, 18:28
Posts: 1712
Location: Galati
Pregatiri pentru Trans si nu numai...


Attachments:
IMG_1075 (Medium).JPG
IMG_1075 (Medium).JPG [ 78.17 KiB | Viewed 1936 times ]

_________________
ex 159 SW 1750 TBI ti
Top
   
PostPosted: 23 Oct 2009, 19:09 
Offline
User avatar

Joined: 06 Nov 2006, 23:31
Posts: 2270
te urasc.


Top
   
PostPosted: 23 Oct 2009, 19:11 
Offline

Joined: 20 Feb 2009, 18:28
Posts: 1712
Location: Galati
Si eu pe tine...
Iti spun in particular de ce :lol:

_________________
ex 159 SW 1750 TBI ti


Top
   
PostPosted: 23 Oct 2009, 19:24 
Offline
User avatar

Joined: 11 Oct 2008, 08:43
Posts: 311
Location: Iashington
Congrats! Sper sa fac si eu miscarea asta in curand :)

_________________
159 2.4 TI 210CP TNT (ex)
147 2.0 TS 190CP TNT (ex)
Alfa Romeo Wallpapers


Top
   
PostPosted: 23 Oct 2009, 19:51 
Offline
User avatar

Joined: 04 Dec 2006, 20:12
Posts: 4273
Car: 156
Location: Bucuresti-Tulcea
ce bine ar da pachetul ala complet pe masina mea...I hate u soo much right now.

_________________
Stelvio 2.2Mjet 210hp Q4 Veloce
ex: 156 3.2v6 24v GTA
ex: Giulietta M-air TCT 170hp
ex: 156 3.0 v6 racecar
ex: 159 2.4 Q4 TI
ex: 156 2.0 JTS
ex: 147 1.6ts 120cp


Top
   
PostPosted: 23 Oct 2009, 21:04 
Offline
User avatar

Joined: 05 Jan 2006, 21:31
Posts: 15258
Car: 115/960
Location: Bucuresti
Congrats! Jantele sunt.. stii tu deja :) ce cauciucuri ai ales?

_________________
4C | Spider S4 2.0
ex Stelvio 2.0T | GTV 916 3.0 V6 | GTV 916 2.0TS | Spider 916 2.0TS | MiTo 1.4TB | Spider 939 2.4JTDm | Brera 2.4JTDm | Spider 916 2.0TS | GT 1.9mJTD | 147 1.6TS


Top
   
PostPosted: 23 Oct 2009, 21:26 
Offline

Joined: 20 Feb 2009, 18:28
Posts: 1712
Location: Galati
Kumho KW 27
Cum nu voi face mai mult de 4-5000 de km in conditii de iarna,WinterSport-urile erau un pic mai scumpe iar Vredestein-uri nu mi-a garantat nimeni ca imi poate aduce pe 235/45/18,am zis sa vad cum se comporta coreenele...

_________________
ex 159 SW 1750 TBI ti


Top
   
PostPosted: 23 Oct 2009, 21:57 
Offline
User avatar

Joined: 11 Oct 2008, 08:43
Posts: 311
Location: Iashington
Cel mai ieftin am gasit Kumho KW 27 la 655RON pe net. Poti sa spui cu cat ai luat si de unde?

Am mai gasit si astea:
http://www.vanzarianvelope.eu/?l=235&t= ... m=&s=iarna" onclick="window.open(this.href);return false;

N-am sunat inca sa-mi confirme pretul dar pare destul de ok in comparatie cu Kumho.

_________________
159 2.4 TI 210CP TNT (ex)
147 2.0 TS 190CP TNT (ex)
Alfa Romeo Wallpapers


Top
   
PostPosted: 24 Oct 2009, 07:00 
Offline

Joined: 20 Feb 2009, 18:28
Posts: 1712
Location: Galati
Le-am comandat inainte de 1 octombrie la nemtii de la Delticom.
La momentul acela pretul pe bucata era mai mic,au avut si reducere de 5 % pentru "comanda efectuata din timp"...
Intre timp moneda nationala s-a mai devalorizat,a venit si sezonul,iar in acest moment,la acelasi furnizor,aceeasi anvelopa costa cu aproape 100 lei/bucata mai scump :(.
Detalii pe PM.

_________________
ex 159 SW 1750 TBI ti


Top
   
PostPosted: 24 Oct 2009, 14:34 
Offline
User avatar

Joined: 06 Nov 2006, 23:31
Posts: 2270
putin offtopic, dar blizzak la 718ron/bucata e un pret bun. toni, gumele alea sunt extraordinare pe zapada.


Top
   
PostPosted: 24 Oct 2009, 15:07 
Offline
User avatar

Joined: 11 Oct 2008, 08:43
Posts: 311
Location: Iashington
Mda, asta am zis si eu. Am sunat astazi si din pacate nu le mai au pe stoc. Le-am gasit si in alta parte cu 758. Am sa sun luni sa vad daca le mai au

_________________
159 2.4 TI 210CP TNT (ex)
147 2.0 TS 190CP TNT (ex)
Alfa Romeo Wallpapers


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 314 posts ]  Go to page Previous 14 5 6 7 813 Next

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited