It is currently 08 Feb 2025, 20:48

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 25 posts ] 
Author Message
PostPosted: 23 Jun 2009, 10:15 
Offline

Joined: 22 Jun 2009, 14:00
Posts: 20
Location: Pitesti
Salutare tuturor.Am o alfa romeo 156 1,9jtd din 2000,am avut probleme cu turbina,am schimbat-o,cea veche era cu geometrie fixa ,acum i-am pus una cu geometrie variabila.as avea nevoie de cateva idei cum as putea sa comand vanele geometriei pt ca ECU-ul meu nu stie.momentan vanele sunt comandate de actuatorul de la cea veche care este pe baza de presiune.poate sa ma ajute cineva cu ceva idei,as vrea s-o comand electronic.


Top
   
PostPosted: 23 Jun 2009, 11:44 
Offline
User avatar

Joined: 03 Mar 2006, 03:55
Posts: 498
Location: Brasov / Ploiesti / Bucuresti
Interesanta treaba. Eu nu stiu un raspuns, dar am scris aici ca sa ma inscriu la thread. :)


Top
   
PostPosted: 23 Jun 2009, 15:16 
Offline

Joined: 22 Jun 2009, 14:00
Posts: 20
Location: Pitesti
Imi cer scuze,nu ma pricem la internet si la felul cum si unde se scriu mesajele astea pe aici.nu stiu nici ce inseamna prescurtarile astea gen PM,TOPICS.Chiar nu are nimeni nici o idee?pt inceput,spre exemplu,cineva care are jtd pe alfa cu turbina variabila(astea sunt numai dupa 2001 incoace) ar putea sa-mi spuna cum este parghia actuatorului cand motorul este in relantiu si la turatii de 1500-2000.sau cineva care este din pitesti,curtea de arges sau campulung,as putea sa merg sa ma uit eu la una.Trebuie sa stiu pt inceput acest lucru pt a incepe sa fac regulatorul asta de presiune electronic.


Top
   
PostPosted: 28 Jun 2009, 19:19 
Offline

Joined: 22 Jun 2009, 14:00
Posts: 20
Location: Pitesti
Am rezolvat problema.rog un moderator sa stearga topicul.multumesc.


Top
   
PostPosted: 28 Jun 2009, 20:53 
Offline
User avatar

Joined: 18 Feb 2006, 19:39
Posts: 10325
Car: o cisterna
Location: Kronstadt
Pai protocolul pe aici e ca daca ai reusit sa-ti rezolvi problema,topicul nu trebuie sters,eventual poti contribui si tu cu solutia gasita,poate in viitoar aceasta informatie va fi de folos si altor colegi.
Asta daca nu cunva solutia gasita (si) de tine a fost sa vinzi masina !

_________________
156 2.0 TS
156 SW 2.0 JTS
166 2.4 JTD TI
916 Spider 3.0 Arese
159 SW 1.9 JTDm


Top
   
PostPosted: 28 Jun 2009, 21:25 
Offline

Joined: 22 Jun 2009, 14:00
Posts: 20
Location: Pitesti
Imi cer scuze,nu am stiut,am crezut ca trebuie sters.binenteles ca nu am vandut masina,am rezolvat problema si oricand cineva de aici care are nevoie de ajutor in domeniu electronic si mecanic il ajut cat pot,in special la jtd-uri.


Top
   
PostPosted: 29 Jun 2009, 06:48 
Offline
User avatar

Joined: 23 Mar 2008, 22:24
Posts: 1697
Location: Iasi
Detalii Toto....ce, cum, cat, de unde? eventual si niste poze ;)
Cam asta cerea marius.

_________________
Alfa 156 SW 1,9 JTD 16V


Top
   
PostPosted: 29 Jun 2009, 12:20 
Offline
User avatar

Joined: 03 Mar 2006, 03:55
Posts: 498
Location: Brasov / Ploiesti / Bucuresti
Exact. Si eu sunt curios cum ai facut si care ar fi sporul de performanta. Cum se simta masina cu turbina cu geometrie variabila?


Top
   
PostPosted: 18 Jul 2009, 14:34 
Offline
User avatar

Joined: 06 Jun 2009, 21:23
Posts: 86
Location: Iasi
Poate explica cineva mai pe larg cu e cu geometria asta variabila la turbine ca nu prea inteleg.

Am fost la un mecanic cu Alfita mea si mi-a spus sa o duc la el o zi sa dea jos turbina si sa ii "faca geometria si sa o curete" :blink: .

Chiar nu inteleg deloc ce a vrut sa spuna. Cica ma costa 3,5 milioane.

Stie cineva cu ce se maninca asa ceva?


P.S.
Am o AR 156 2,4 JTD din 2001.

_________________
Alfa 156 2.4 jtd


Top
   
PostPosted: 18 Jul 2009, 23:32 
Offline

Joined: 22 Jun 2009, 14:00
Posts: 20
Location: Pitesti
Turbina cu geometrie variabila este diferita de turbina normala prin faptul ca pe partea de evacuare are niste vane(aripioare)care directioneaza gazele in asa fel incat sa se obtina o turatie mare a rotorului turbinei,chiar la turatii mici ale motorului.vanele sunt comandate printr-un actuator de ecu.acesta regleaza vanele tot timpul,in functie de necesitatea de aer a motorului.marea problema a acestor turbini e blocarea vanelor,din cauza pierderi de ulei si a gazelor se face calamina si se blocheaza.Parerea mea e sa stai langa mecanicul ala cand iti umbla la turbina,practic el trebuie doar sa curete calamina depusa,in rest nu are la ce umbla la turbina,in niciun caz SA NU UMBLE LA ROTORUL TURBINEI PT CA NU MAI POATE SA-L CENTREZE NICI IN 1000 DE ANI.oricum acolo nu are ce sa curete.eventual sa spele partea de aer a turbinei.si sa nu umble la reglajul parghiei actuatorului.


Top
   
PostPosted: 20 Jul 2009, 15:59 
Offline
User avatar

Joined: 06 Jun 2009, 21:23
Posts: 86
Location: Iasi
Multumesc pentru raspuns!

_________________
Alfa 156 2.4 jtd


Top
   
PostPosted: 16 Sep 2009, 09:19 
Offline

Joined: 01 Sep 2009, 12:47
Posts: 8
am si eu problema cu turbina mea
e cu geometrie variabila si cred ca sa dus unde as putea sa o repar
am inteles ca in constanta ar fi un meserias
ar 2.4 jtd


Top
   
PostPosted: 06 Oct 2009, 22:42 
Offline
User avatar

Joined: 10 Jul 2007, 21:47
Posts: 521
Location: Sibiu
Treaba cu geometria turbine o face valva aia de vacum ce e montata pe turbina atat.. valva aia e comandata de vacum printr-un senzor electric ce se alfa montat pe carcasa filtrului de aer sau pe radiator ( 1,9 sau 2,4) se cheama electro valva aia in functie de turatia motorului si implicit de turatia palelor din turbina isi modifica unghiul( e ca la elicoptere cu pasul elicelor).
Care sunteti prin jurul Sibiului va ajut eu cu orice problema legata de servis- mecanica electrica!
A si inca ceva ATENTIE! senzorul asta si cel de pe unitatea de vacumuri aflata deasupra electromotorului nu sunt vazute de tester ( sau foarte rar)!

_________________
ALFA GT "RELOADED" 1,9 JTDm 150 CP
SB 66 PUF


Top
   
PostPosted: 19 Oct 2009, 17:45 
Offline

Joined: 01 Jun 2009, 20:22
Posts: 6
Am si eu o intrebare..daca se poate....am o alfa facelift din 2004, 1.9 JTD,....de peste un an...consider ca e cea mai tare masina comparata cu rivalele directe...si le si demonstrez la semafor..:)..ideea e ca...am un fluierat...cand accelerez...eu consider ca asa e normal sa faca turbina...dar....incepe de la 1100-1200 turatii...asta e curiozitatea mea....de ce???....merci anticipat


Top
   
PostPosted: 19 Oct 2009, 18:08 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2006, 09:24
Posts: 914
Location: Bucuresti
Foarte probabil la una din urmatoarele liniute se va rupe axul turbinei, bucati din palele acesteia vor ajunge in motor si urmatorul pas este achizitia urmatoarei masini foarte tari, pentru ca nu vei mai avea ce recupera din cea actuala.
Dar adrenalina liniutelor merita cu siguranta. Bani sa ai. :up:


Top
   
PostPosted: 19 Oct 2009, 21:14 
Offline
User avatar

Joined: 07 Nov 2005, 14:54
Posts: 2959
Location: Oradea
@jonnytilicaru suieratul poate sa fie si de la o fisura pe partea de evacuare, in apropierea turbinei. Insa nu e exclus nici sa ai un joc frumusel in ax.
@CornelM - atasez niste poze care te vor face sa intelegi mai bine cu functioneaza VNT
Attachment:
variablevane_170.gif
variablevane_170.gif [ 550.96 KiB | Viewed 2329 times ]
Attachment:
vtg_diagram_closed_931.jpg
vtg_diagram_closed_931.jpg [ 51.26 KiB | Viewed 2329 times ]
Cand vanele sunt orientate spre varful palelor turbinei, gazele de evacuare antreneaza sistemul la putere maxima, pentru a obtine presiune.
Cand vanele sunt orientate spre centru, gazele de evacuare ajung mai repede spre "iesire" si nu mai au puterea initiala de a invarti axul, deci turatia turbinei scade, si o data cu ea si presiunea.

Primul caz este prezent la relanti si pana pe la ~1300 rpm. Asta deoarece gazele de evacuare oricum nu au o putere prea mare de impingere. Pe masura ce turatia motorului creste, pentru a nu se tura foarte tare turbina si pentru a nu creste presiunea exagerat de tare, vanele se orienteaza spre centru.
Nu am mai precizat (si banuiesc ca nu mai e nevoie) ca geometria variabila e prezenta pe partea de turbina si nu pe partea de compresor, deci in zona "calda". Cu alte cuvinte te joci cu gazele de evacuare pentru a regla turatia turbinei si respectiv presiunea creata de compresor. Totul e controlat de ECU.


http://www.youtube.com/watch?v=HJQ0QnhK ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.youtube.com/watch?v=KgVrpiFf ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;

_________________
Alfa Romeo 156 1.6 TS 120hp +Chiptuning +Cold Air Intake


Top
   
PostPosted: 20 Oct 2009, 12:57 
Offline

Joined: 01 Jun 2009, 20:22
Posts: 6
Merci pt sperietura!!!..:)....sper sa nu se intample asa..ca bani de alta nu am...mi-am dat o mana si-un picior pe asta anul trecut..ideea e ca nu simt o lipsa de putere la turatii....am mers si cu alte tipuri de masini.....maneliste (bmw, audi, vw)...si nu simt aceeasi senzatie de putere cum o am la alfa mea.....parerea mea era ca aveau putere cam cat dacia care am avut-o pana anul trecut..:)...chiar daca aveau mai multi cai putere...ideea e ca nu simt nimik care sa ma sperie...la turbina sau la motor...in materie de putere....doar acel zgomot care il am de cand am cumparat-o, si il aud si la alte masini..pe strada....ideea e ca la mine se aude la turatii joase....ceea ce mi se pare ciudat...sper sa nu se rupa ce-ai zis tu acolo....si am uitat de un detaliu;se aude in principiu..cand am motorul rece...:)
Imi place pe acest forum de modul in care sunt tratati necunoscatorii, merci!!!


Top
   
PostPosted: 20 Oct 2009, 16:05 
Offline
User avatar

Joined: 23 Mar 2008, 22:24
Posts: 1697
Location: Iasi
jonnytilicaru Quote:
...
Imi place pe acest forum de modul in care sunt tratati necunoscatorii, merci!!!
zici tu asta la a treia postare!!! :twisted: :twisted:
stai sa o dai cu adevarat in bara si ai sa vezi atunci :lol: :lol:
asta e doar o gluma mai serioasa...oricum Welcome to Alfaclub

_________________
Alfa 156 SW 1,9 JTD 16V


Top
   
PostPosted: 20 Oct 2009, 16:41 
Offline
User avatar

Joined: 26 Feb 2009, 21:18
Posts: 880
Car: KamiKaze 147
Location: Bucuresti
:goodpost: @Alex_Alfa

_________________
(O=v=O) - 147 1.9 JTD


Top
   
PostPosted: 20 Oct 2009, 17:32 
Offline
User avatar

Joined: 07 Nov 2005, 14:54
Posts: 2959
Location: Oradea
Orice turbina scoate un fasait cand lucreaza, e normal. Daca acel fasait se face foarte "insitent" si devine suirat (e cam greu de explicat in cuvinte :) ), ar fi o idee sa ii faci o verificare la un mecanic ;)

_________________
Alfa Romeo 156 1.6 TS 120hp +Chiptuning +Cold Air Intake


Top
   
PostPosted: 20 Oct 2009, 20:04 
Offline

Joined: 02 Aug 2006, 12:24
Posts: 1140
Location: Bucuresti/Alexandria
De fapt e o mica greseala in post iar cele 2 video sint contradictorii:
Treaba e asa:

La rpm mic (viteza fluxului pe esapament mica) vanele se lipesc una de alta, micsorind sectiunea tubului prin care trec gazele de evacuare, marindu-le viteza, iar acestea invirt compresorul mai repede.

La rpm mare (viteza mare a gazelor de esapament), uneori apare un fenomen de rupere a fluxului, (ceva similar cu un avion care isi depaseste unghiul de atac si pierde portanta) si se pierde presiunea. De aceea vanele sunt rotite cu virful spre centrul compresorului pentru ca fluxul de evacuare sa loveasca palele sub unghiul optim.

Primul video nu stiu cine l-a facut dar a interpretat PROST conceptul.


Top
   
PostPosted: 21 Oct 2009, 00:37 
Offline
User avatar

Joined: 07 Nov 2005, 14:54
Posts: 2959
Location: Oradea
Ia orice elice in mana si sufla tangential si vei vedea ca se invarte elicea. Pe urma sufla spre centru si vei vedea ca elicea nu se invarte mai deloc. Nu vad nimic lipsit de logica in ce am zis eu, sau cei care au facut clipurile respective....

_________________
Alfa Romeo 156 1.6 TS 120hp +Chiptuning +Cold Air Intake


Top
   
PostPosted: 21 Oct 2009, 13:17 
Offline

Joined: 02 Aug 2006, 12:24
Posts: 1140
Location: Bucuresti/Alexandria
Normal ca nu, intuitiv asa pare dar la 100 000rpm lucrurile nu mai sint chiar asa cum par (densitatea fluidului si viscoziatea lui, care la v mici sint neglijabile incep sa se faca simtite rau etc).

Uite ce scrie baiatul ala de unde ai luat a 2-a poza (despre care zici ca este la turatie mare a motorului)

In this cut-through diagram, you can see the direction of exhaust flow when the variable vanes are in an almost closed angle. The narrow passage of which the exhaust gas has to flow through accelerates the exhaust gas towards the turbine blades, making them spin faster. The angle of the vanes also directs the gas to hit the blades at the proper angle.

Cu alte cuvinte, explica ce balmajeam si eu mai sus, micsoreaza sectiunea, mareste viteza, boost mai mare.

Daca citesti tot articolul o sa vezi ca este cum spun eu.
http://paultan.org/2006/08/16/how-does- ... etry-work/" onclick="window.open(this.href);return false;

De asemenea, videoclipul cu turbina de la Hilux (facut de toyota probabil) este in totala contradictie cu primul (facut evident de un pielea p care nu intelege fenomenul). Pe care sa ne bazam oare?


Top
   
PostPosted: 24 Oct 2009, 22:05 
Offline
User avatar

Joined: 11 Feb 2006, 13:33
Posts: 1067
Location: Tirgoviste
Quote:
Ia orice elice in mana si sufla tangential si vei vedea ca se invarte elicea. Pe urma sufla spre centru si vei vedea ca elicea nu se invarte mai deloc. Nu vad nimic lipsit de logica in ce am zis eu, sau cei care au facut clipurile respective....
Ai şi nu ai dreptate. În funcţie de unghiul de atac al palei, elicea se învîrte şi dacă sufli din faţă. In rest IRBabuin are dreptate.

La turaţii joase ale motorului, debitul de gaze arse e mai mic, prin micşorarea secţiunii creşte viteza de curgere a acestora ducînd la creşterea turaţiei turbinei şi implicit a compresorului.
Quote:
"La rpm mare (viteza mare a gazelor de esapament), uneori apare un fenomen de rupere a fluxului, (ceva similar cu un avion care isi depaseste unghiul de atac si pierde portanta) si se pierde presiunea. De aceea vanele sunt rotite cu virful spre centrul compresorului pentru ca fluxul de evacuare sa loveasca palele sub unghiul optim."
Acest fenomen se numeşte pompaj, curgerea pe profilul paletelor nu mai este laminară, fileurile de gaz desprinzîndu-se de pe palete.

_________________
Giulia 2,2 Diesel, AT8, Nero Vulcano

Ex:
156 mk 2, 2.0 JTS, gri metalizat, DB 18 LEK
159 JTDm, vișiniu, DB 19 LEK


Top
   
PostPosted: 25 Oct 2009, 12:10 
Offline
User avatar

Joined: 07 Nov 2005, 14:54
Posts: 2959
Location: Oradea
Mama, cat va place sa dati explicatii.. Cititi ce am scris eu, pe urma cititi ce ati scris voi si veti vedea ca e acelasi lucru, pe limbi diferite.
O singura "greseala" (daca o pot numi asa) am gasit in primul post al meu, si anume Cand vanele sunt orientate spre varful palelor turbinei, gazele de evacuare antreneaza sistemul la putere maxima, pentru a obtine presiune.. Daca se compara cu gif-ul atasat de mine, DA se poate interpreta gresit. Insa ce vroiam sa spun este ca atunci cand sunt inclinate la maxim, viteza turbinei creste, iar cand sunt inclinate spre centru, viteza scade. Ce-i asa de greu de inteles?

Am vazut ca primul film a fost scos, insa n-am gasit nimic gresit in cele 2. Intr-unul indicatorul arata turatia turbinei, iar in altul turatia motorului. Care bineinteles ca sunt diferite! Iar daca nu urmaresti cu atentie, esti tentat sa spui ca sunt cotradictorii. End of story!

EDIT: Cat despre elicea vietii, luati o elice de copii mici (dinalea ce se gasesc prin parcuri si/sau magazine de jucarii, damnit) si tineti-o in asa fel incat sa ii vedeti profilul. Suflati direct spre ea si veti vedea ca se invarte. Suflati tangential spre ea si o sa vedeti ca se invarte MAI TARE. Daca e nevoie pot atasa un desen explicativ.

_________________
Alfa Romeo 156 1.6 TS 120hp +Chiptuning +Cold Air Intake


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 25 posts ] 

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited