It is currently 24 Nov 2024, 20:43

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 18 posts ] 
Author Message
PostPosted: 16 Oct 2009, 02:03 
Offline
User avatar

Joined: 23 May 2006, 10:58
Posts: 4840
(dyno run-ul poate fi gasit aici)

133 CP la roata si 192 CP la motor ? Nu e ceva gresit rau aici ?

Sugerez ca modificare viitoare un Q2, nu jante sau alte nebunii.
Sa o stapinesti sanatos.


Top
   
PostPosted: 16 Oct 2009, 10:12 
Offline

Joined: 10 Jan 2009, 22:43
Posts: 460
Alexandrus Quote:
133 CP la roata si 192 CP la motor ? Nu e ceva gresit rau aici ?

Sugerez ca modificare viitoare un Q2, nu jante sau alte nebunii.
Sa o stapinesti sanatos.
Cu softul original am scos 151 la motor si 106 la roata, deci inclin sa cred ca masoara corect...In plus e un dyno Maha nou, pierderea de putere e calculata nu introdusa de operator. M-a surprins si pe mine pierderea de putere de la volanta la roata dar ...asta e!

_________________
http://squadracorse.ro - Passione per Chiptuning


Top
   
PostPosted: 16 Oct 2009, 23:23 
Offline
User avatar

Joined: 23 May 2006, 10:58
Posts: 4840
ILuzoriu Quote:
Alexandrus Quote:
133 CP la roata si 192 CP la motor ? Nu e ceva gresit rau aici ?

Sugerez ca modificare viitoare un Q2, nu jante sau alte nebunii.
Sa o stapinesti sanatos.
Cu softul original am scos 151 la motor si 106 la roata, deci inclin sa cred ca masoara corect...In plus e un dyno Maha nou, pierderea de putere e calculata nu introdusa de operator. M-a surprins si pe mine pierderea de putere de la volanta la roata dar ...asta e!
IMHO, puterea aia calculata la motor conteaza fix 0. Oricum, e foarte ciudat cum o calculeaza ei, adica sa pierzi 33% din putere in transmisie, la un FWD, e nu enorm, ci aproape dublu fata de ceea ce e normal.
Incearca un dyno Mustang, e unul in Sema Park, iti spune doar ce e la roata, restul e irelevant.


Top
   
PostPosted: 17 Oct 2009, 15:42 
Offline

Joined: 10 Jan 2009, 22:43
Posts: 460
Alexandrus esti de belea! :bash:
Ti-am mai explicat o data, iti mai repet o data si promit ca e ultima: toate testele le-am facut pe acelasi dyno, tocmai pt a avea o idee clara despre eventualele progrese facute. Cu softul original, pe mizeria asta de dyno (ca deh..astia de la Maha, care au venit si au instalat standul 'e niste prosti'), rezultatul a fost 151cv la motor. Cu alta varianta de soft am scos 180cv si 406Nm, cu ultima 192cv si 394Nm. Deci oricum ai da-o, am castigat 41cv la motor. Pe mine asta ma intereseaza, nu vad de ce ar trebui sa ma duc la alt dyno, nu trebuie si nici nu incerc sa te conving pe tine ca am 190 sau 220cv. Deocamdata e singurul grafic dyno pe care l-am vazut pe forum si e facut totusi pe un dyno Maha, nu pe unu facut de Autotractorul Brasov! Au fost multe masini testate acolo, inclusiv masini care alearga pe la legale si n-am auzit pe nimeni sa se planga de rezultate eronate.
Stiu de dyno-ul de la HP Customs Garage probabil inaintea ta, numai ca apucasem sa fac cateva teste pe cel Maha si am vrut sa continui tot acolo.

_________________
http://squadracorse.ro - Passione per Chiptuning


Top
   
PostPosted: 18 Oct 2009, 01:18 
Offline
User avatar

Joined: 23 May 2006, 10:58
Posts: 4840
ILuzoriu Quote:
Alexandrus esti de belea! :bash:
Ti-am mai explicat o data, iti mai repet o data si promit ca e ultima: toate testele le-am facut pe acelasi dyno, tocmai pt a avea o idee clara despre eventualele progrese facute. Cu softul original, pe mizeria asta de dyno (ca deh..astia de la Maha, care au venit si au instalat standul 'e niste prosti'), rezultatul a fost 151cv la motor. Cu alta varianta de soft am scos 180cv si 406Nm, cu ultima 192cv si 394Nm. Deci oricum ai da-o, am castigat 41cv la motor. Pe mine asta ma intereseaza, nu vad de ce ar trebui sa ma duc la alt dyno, nu trebuie si nici nu incerc sa te conving pe tine ca am 190 sau 220cv. Deocamdata e singurul grafic dyno pe care l-am vazut pe forum si e facut totusi pe un dyno Maha, nu pe unu facut de Autotractorul Brasov! Au fost multe masini testate acolo, inclusiv masini care alearga pe la legale si n-am auzit pe nimeni sa se planga de rezultate eronate.
Stiu de dyno-ul de la HP Customs Garage probabil inaintea ta, numai ca apucasem sa fac cateva teste pe cel Maha si am vrut sa continui tot acolo.
Nu iti spuneam sa ma convingi pe mine, iti dai seama ca nu ma intereseaza catusi de putin. Ideea era ca, dupa umila mea parere si dupa tot ce am mai vazut in materie pina acuma, undeva e gresit acel dyno, atita tot. In mod evident, pe tine nu te intereseaza decit castigul, diferenta intre stock si modificat, ceea ce e si normal, doar ca nu as recomanda sa iti calculezi castigul dupa estimarile la motor, ci mai degraba dupa masuratorile la roata.
Daca e sa mai iei cu argumente de genul celor folosite, cum ca stiu mai bine aia care au instalat dyno-ul, cand iti dai si tu seama ca nu depinde de ei, ci de cei ce il opereaza, la fel de bine poti incerca si Master Tuner, despre al caror dyno am auzit numai "de bine", iar din ce grafice am vazut am cam ramas blocat. Bine, nu sunt eu mare specialist, dar anumite chestii sunt de bun simt.
Si cand spuneam de dyno Mustang, nu ma refer la HP Customs whateva', nici n-am auzit de ei, sunt niste baieti de bani gata prin Sema park, DDSS isi zic parca, au inchiriat o hala si au tras un dyno in ea, modifica acolo masini si isi consuma timpul si energia ;)


Top
   
PostPosted: 18 Oct 2009, 18:00 
Offline

Joined: 10 Jan 2009, 22:43
Posts: 460
Alexandrus Quote:
ILuzoriu Quote:
Alexandrus esti de belea! :bash:
Ti-am mai explicat o data, iti mai repet o data si promit ca e ultima: toate testele le-am facut pe acelasi dyno, tocmai pt a avea o idee clara despre eventualele progrese facute. Cu softul original, pe mizeria asta de dyno (ca deh..astia de la Maha, care au venit si au instalat standul 'e niste prosti'), rezultatul a fost 151cv la motor. Cu alta varianta de soft am scos 180cv si 406Nm, cu ultima 192cv si 394Nm. Deci oricum ai da-o, am castigat 41cv la motor. Pe mine asta ma intereseaza, nu vad de ce ar trebui sa ma duc la alt dyno, nu trebuie si nici nu incerc sa te conving pe tine ca am 190 sau 220cv. Deocamdata e singurul grafic dyno pe care l-am vazut pe forum si e facut totusi pe un dyno Maha, nu pe unu facut de Autotractorul Brasov! Au fost multe masini testate acolo, inclusiv masini care alearga pe la legale si n-am auzit pe nimeni sa se planga de rezultate eronate.
Stiu de dyno-ul de la HP Customs Garage probabil inaintea ta, numai ca apucasem sa fac cateva teste pe cel Maha si am vrut sa continui tot acolo.
Nu iti spuneam sa ma convingi pe mine, iti dai seama ca nu ma intereseaza catusi de putin. Ideea era ca, dupa umila mea parere si dupa tot ce am mai vazut in materie pina acuma, undeva e gresit acel dyno, atita tot. In mod evident, pe tine nu te intereseaza decit castigul, diferenta intre stock si modificat, ceea ce e si normal, doar ca nu as recomanda sa iti calculezi castigul dupa estimarile la motor, ci mai degraba dupa masuratorile la roata.
Daca e sa mai iei cu argumente de genul celor folosite, cum ca stiu mai bine aia care au instalat dyno-ul, cand iti dai si tu seama ca nu depinde de ei, ci de cei ce il opereaza, la fel de bine poti incerca si Master Tuner, despre al caror dyno am auzit numai "de bine", iar din ce grafice am vazut am cam ramas blocat. Bine, nu sunt eu mare specialist, dar anumite chestii sunt de bun simt.
Si cand spuneam de dyno Mustang, nu ma refer la HP Customs whateva', nici n-am auzit de ei, sunt niste baieti de bani gata prin Sema park, DDSS isi zic parca, au inchiriat o hala si au tras un dyno in ea, modifica acolo masini si isi consuma timpul si energia ;)
Ce coincidenta..si cei pe care ii stiu eu cu dyno mustang sunt tot prin Sema Park. Chiar sa fi aparut mustangurile astea ca ciupercile dupa ploaie, de sunt 2 numai in Sema? Se poate...
Lamureste-ma te rog si pe mine, ca tot esti 'guru' in privinta pierderilor in transimisie, dupa parerea ta ce e gresit la graficul pe care l-am postat, puterea la motor sau cea la roata? Banuiesc ca cea la motor, nuu? Atunci cum de-a scos cu softul original fix 151cv la motor?Si nu ma lua cu faze gen master tuner, am cautat un dyno cat mai impartial si mai nou. Iar operatorul, care nu e ruda/prieten/partener de afaceri cu mine nu are absolut nici o influenta in rezultat. Nu el introduce coeficientul de pierdere in transmisie(cum se face prin alte parti), in afara de calibrarea masinii pe stand nu face nimic. In fine, ca sa fie toata lumea multumita, mai postez un grafic, cu alta varianta de soft, unde vad ca pierderile sunt mai mici. Daca tot nu e bine, spune-mi ca mai fac vreo 2-3 si tot ajungem la o varianta care sa fie si pe gustul tau :wink:


Attachments:
dyno_soft_francesco_small.gif
dyno_soft_francesco_small.gif [ 68.43 KiB | Viewed 2344 times ]

_________________
http://squadracorse.ro - Passione per Chiptuning
Top
   
 Post subject: Discutii despre DYNO
PostPosted: 18 Oct 2009, 22:24 
Offline

Joined: 10 Jan 2009, 22:43
Posts: 460
Off, nu mai bine stateam eu cuminte in banca mea si nu postam nici un grafic?? :bash:

_________________
http://squadracorse.ro - Passione per Chiptuning


Top
   
PostPosted: 19 Oct 2009, 00:36 
Offline
User avatar

Joined: 23 May 2006, 10:58
Posts: 4840
De ce ? Nu e mai bine sa stii ca e ceva in neregula, decat sa nu stii ?
Nu ca acuma ai stii, dar macar exista o suspiciune.

Ca sa nu degenereze, te rog, abandoneaza atitudinea asta de lord francez cu onoarea insultata, am trecut cu vederea cateva chestii, din respect pentru topicul tau si nu numai, dar exagerezi.
- Nu am afirmat nicaieri ca sunt guru, ti-am spus simplu ca mie, din ce am citit, vazut, etc, mi se pare prea mare diferenta intre masurat si calculat. Daca e sau nu ceva gresit, ce e gresit, etc, nu stiu, nu dau cu presupusul aiurea, din principiu doar as face doar calcule bazate pe puterea masurata pentru ca la calcule sunt multe necunoscute. Masurat dupa - masurat inainte = castig.
- Nu trebuie sa fie multumita lumea, ca nu esti la scoala, nu se dau note, doar tu trebuie sa fii multumit. Insa daca prin topic de prezentare ai inteles topic de primit laude si felicitari, trebuia sa spui asa de la inceput, nu mai aveam nimic de comentat la adresa graficelor, nici macar cu intentia de a ajuta, intentie pe care tu automat ai interpretat-o drept atac la al tau ego virtual, masurat in CP, or something.
- Nu ti-am sugerat sa incerci alt dyno ca sa confirmi altcuiva decat tie cifrele masurate in alta parte. Desi, parerea mea e ca sunt bani aruncati, important e cum simti tu masina, nu ce masoara sau calculeaza diversi. De 150 RON cat e un run pe dyno, eu personal mai bine cumpar ceva palpabil masinii, benzina, stergatoare noi, ceva ;) Deja se ajunge la sume aberante daca stai sa vezi castigurile dupa fiecare modificare.
- Nu vad de ce e atit de important daca stii sau nu de respectivul dyno inaintea mea sau dupa mine, plus ca e hilar sa determini cronologia asta. Dar e posibil sa fie vorba de acelasi loc, se ... lucra sa zicem, la mai multe VW vechi pe acolo, iar din ce am gasit pe net despre HP Customs, cam VW vechi lucreaza si ei.


Top
   
PostPosted: 19 Oct 2009, 10:37 
Offline

Joined: 10 Jan 2009, 22:43
Posts: 460
Alexandrus Quote:
De ce ? Nu e mai bine sa stii ca e ceva in neregula, decat sa nu stii ?
Nu ca acuma ai stii, dar macar exista o suspiciune.

Ca sa nu degenereze, te rog, abandoneaza atitudinea asta de lord francez cu onoarea insultata, am trecut cu vederea cateva chestii, din respect pentru topicul tau si nu numai, dar exagerezi.
- Nu am afirmat nicaieri ca sunt guru, ti-am spus simplu ca mie, din ce am citit, vazut, etc, mi se pare prea mare diferenta intre masurat si calculat. Daca e sau nu ceva gresit, ce e gresit, etc, nu stiu, nu dau cu presupusul aiurea, din principiu doar as face doar calcule bazate pe puterea masurata pentru ca la calcule sunt multe necunoscute. Masurat dupa - masurat inainte = castig.
- Nu trebuie sa fie multumita lumea, ca nu esti la scoala, nu se dau note, doar tu trebuie sa fii multumit. Insa daca prin topic de prezentare ai inteles topic de primit laude si felicitari, trebuia sa spui asa de la inceput, nu mai aveam nimic de comentat la adresa graficelor, nici macar cu intentia de a ajuta, intentie pe care tu automat ai interpretat-o drept atac la al tau ego virtual, masurat in CP, or something.
- Nu ti-am sugerat sa incerci alt dyno ca sa confirmi altcuiva decat tie cifrele masurate in alta parte. Desi, parerea mea e ca sunt bani aruncati, important e cum simti tu masina, nu ce masoara sau calculeaza diversi. De 150 RON cat e un run pe dyno, eu personal mai bine cumpar ceva palpabil masinii, benzina, stergatoare noi, ceva ;) Deja se ajunge la sume aberante daca stai sa vezi castigurile dupa fiecare modificare.
- Nu vad de ce e atit de important daca stii sau nu de respectivul dyno inaintea mea sau dupa mine, plus ca e hilar sa determini cronologia asta. Dar e posibil sa fie vorba de acelasi loc, se ... lucra sa zicem, la mai multe VW vechi pe acolo, iar din ce am gasit pe net despre HP Customs, cam VW vechi lucreaza si ei.
Alexandrus, apreciez intentia, ma asteptam doar sa aduci si niste argumente, nu doar o parere. E usor sa spui 'mmmm, aici e clar ceva gresit'.
Uita-te te rog in linkul pe care il postez si spune-mi daca si acolo e ceva gresit: http://www.millteksport.com/media.2.cfm?variantid=159" onclick="window.open(this.href);return false; . E un test dyno facut de cei de la milltek
Si as putea sa-ti mai dau exemple, dar cum spuneai si tu n-are rost sa inecrc sa conving pe cineva, eu sunt mai mult decat multumit de masina mea si asta e tot ce conteaza. Dar ma intreb eu, daca la golful v sunt recunoscute si acceptate pierderi de putere de 50-60cv la roata (din 200cv), la alfa 156 de ce o fi atat de greu de acceptat? In plus eu am facut testul in treapta a iv, unde pierderile sunt mai mari, cu cauciucurile neincalzite, etc etc
(Aproape) Off-tofic..nu ti se pare ciudat ca pe majoritatea topicurilor unde scrii tu degenereaza discutiile? Sa avem noi o problema sau problema sa fie in alta parte?
Astea fiind spuse, iti doresc un minunat inceput de saptamana.

_________________
http://squadracorse.ro - Passione per Chiptuning


Top
   
 Post subject: Re: Discutii despre DYNO
PostPosted: 19 Oct 2009, 17:22 
Offline
User avatar

Joined: 23 May 2006, 10:58
Posts: 4840
Intr-adevar, desi procentual acolo pierderea e mai mica, tot este putin cam mare. Desi acolo poate sa fie calculul mai ciudat, s-o fi compensat pentru umiditate si altitudine, sau naiba stie, asa or fi dyno-urile MAHA.
Din cate stiu, run-ul se face in treapta cea mai apropiata de raport 1:1, care este de obicei a 4-a.
Oricum, bun sau rau, macar stii ca, in cel mai rau caz, ai castigat 30CP la roata, ceea ce e destul de bine, imho.

PS. Nu mi se pare ciudat, dar explicatia, daca o cauti neaparat, e posibil sa nu iti placa.


Top
   
 Post subject: Re: Discutii despre DYNO
PostPosted: 19 Oct 2009, 17:49 
Offline

Joined: 10 Jan 2009, 22:43
Posts: 460
Ai dreptate, credeam ca treapta cea mai apropiata de raport 1:1 este penultima, in cazul meu a 5-a, dar nu e asa. In a 4-a este 0.971, in schimb in a 5-a 0.763
O sa fac totusi cand am ocazia un test si pe un alt dyno (probabil la Exelixis Motorsport), asa lamurim o data pentru totdeauna problema asta.

_________________
http://squadracorse.ro - Passione per Chiptuning


Top
   
 Post subject: Re: Discutii despre DYNO
PostPosted: 19 Oct 2009, 19:47 
Offline
User avatar

Joined: 23 May 2006, 10:58
Posts: 4840
Arunci banii de pomana pe dyno, daca nu cumva iti e oferit din partea casei ;)
Atita vreme cat sunt evidente castigurile si tu esti multumit, dyno e doar pentru fine tuning atunci cand banii nu mai conteaza.


Top
   
 Post subject: Re: Discutii despre DYNO
PostPosted: 19 Oct 2009, 19:53 
Offline
User avatar

Joined: 06 Nov 2006, 23:31
Posts: 2270
ba conteaza... sa te dai mare, cum ma dau eu cu ala de 180cp la roata :)


Top
   
 Post subject: Re: Discutii despre DYNO
PostPosted: 19 Oct 2009, 20:35 
Offline
User avatar

Joined: 07 Nov 2005, 14:54
Posts: 2959
Location: Oradea
N-ar fi o idee sa se mute topicul la sectiunea "Tuning si alte modificari" ? :)

_________________
Alfa Romeo 156 1.6 TS 120hp +Chiptuning +Cold Air Intake


Top
   
 Post subject: Re: Discutii despre DYNO
PostPosted: 19 Oct 2009, 22:11 
Offline
User avatar

Joined: 23 May 2006, 10:58
Posts: 4840
toshy Quote:
ba conteaza... sa te dai mare, cum ma dau eu cu ala de 180cp la roata :)
Daca la tine aia 180CP sunt la 159 stock, si Q4, eu as privi cu maxima neincredere acel rezultat, adica pierderi in transmisie de 14.3% sunt ....


Top
   
 Post subject: Re: Discutii despre DYNO
PostPosted: 19 Oct 2009, 22:27 
Offline
User avatar

Joined: 06 Nov 2006, 23:31
Posts: 2270
acum serios, eu stiam (din ce am citit pe net o gramada cand mi-am facut eu dyno-ul) ca la 4x2 pierderile sunt in jur de 15% si la 4x4 in jur de 20-25%. sunt o gramada de teste in care motorul de 2.4 revizuti iese pe la 220 si 430nm, chestie care bate exact cu rezultatele alea.
acum, 33% in transmisie este extrem de mult si sunt sigur ca daca vei cauta(cauti) pe net o sa vezi ca e o cifra extrem de mare.


Top
   
 Post subject: Re: Discutii despre DYNO
PostPosted: 20 Oct 2009, 01:21 
Offline
User avatar

Joined: 23 May 2006, 10:58
Posts: 4840
33% e tipic pentru diverse 4x4, creste insa odata cu puterea, insa dupa valori nesimtite ale acesteia.
20% e tipic pentru FWD si RWD+motor central/spate, 25% pentru RWD cu motor fata.
Cifre grosolane, nu e neaparat ce se intampla acolo, insa se folosesc sa iti faci o idee despre una din puteri stiind-o pe cealalta.


Top
   
 Post subject: Re: Discutii despre DYNO
PostPosted: 20 Oct 2009, 10:50 
Offline

Joined: 10 Jan 2009, 22:43
Posts: 460
Generic vorbind, Alexandrus are dreptate si sunt cifrele pe care le stiam si eu. Totusi, pe diverse forumuri alfa se vorbeste de pierderi de peste 30% incazul jtd-urilor. Ca sa nu dau link, pun doar unul din posturile unde se vorbeste despre pierderile in transmisie:
"I have had mine done a few times and had quite a lot of losses so much can affect it though, alignment, tyres, pressure etc. hard to rely on the figures from Dyno, useful for comparative purpose under similar run conditions.
on 180bhp I was seeing about 50-70hp loss between difefrent dynos and setups, car has lot of positive toe (toe out?) probably doesn't help but don't like the dead steering at parallel."

_________________
http://squadracorse.ro - Passione per Chiptuning


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 18 posts ] 

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited