alfacorse Quote:
Alexandrus,chestiunea initiala era daca motorul de TBi poate functiona cu benzina de 95 si ti-am explicat ca de acum 20 de ani tehnicienii de la AR stapaneau fenomenul cu primele generatii de injectie-acum e mai simplu. Tu te-ai impaunat cu o formula de echivalenta a raportului de comprimare intre motoarele turbo si cele aspirate pe care ai corectat-o intr-un post ulterior.Desi crezi ca le stii (gasesti pe google+Dex) pe toate, am vazut ce poti din exemplul pe care l-am dat-dintr-un motor stoc cu RC 9:1 si compresie la rece 145 psi ai facut calcule savante si ai concluzionat ca RC e 10:1 !?
Ma intreb ce te-ai face daca ar disparea internetul ?Ai lua Dex-ul si te-ai angaja sofer la o doamna fana a aceleiasi publicatii ?
Toshy- ti-am detaliat formula RC ca sa intelegi de ce se scrie RC:1.1 e volumul camerei de ardere a fiecarui motor ,daca stiai ,scuze.
Madkat- presiunea calculata de tine ce reprezinta ,presiunea medie efectiva in timpul functionarii ,presiunea maxima in aceleasi conditii-oricum cred ca valoarea rezultata din calcul pare relativ mica.
Da, de la aia a plecat, iar eu doar am intrebat daca nu ar fi de preferat altfel(iti zic si pentru a 4-a oara, poate e mai greu cu cititul la tine, dat fiind ca se pare ca tu consideri ca DEX-ul e doar o carte mare si grea), pentru ca era evident si pentru surdo-muti orbi ca a functionat OK cu benzina avand cifra octanica 95, dar intotdeauna exista loc de mai bine. Plus ca, intre noi fie spus, tu ai adus in discutia compresia, eu ma gindeam la alte detalii, gen curba de avans, timpi de injectie, sunt destul de tolerante motoarele, insa eu sunt maniac si consider ca e de preferat sa functioneaza la parametri optimi.
Cit despre formula, nu vad ce am corectat, insa nici nu mai are rost discutia, tine de 2 pagini, esti singurul care o contrazice fara niciun argument tehnic, si ajungem la vorba lui Toshy, stii tu, cand 2 iti spun ca .....
Oricum, intr-un final vad ca ti-ai dat arata pe fata, nu ai mai putut rezista.
Daca pentru tine o impartire e un calcul savant, deja ai zis destul, imi confirmi ca nu isi au rostul nici macar formule simple, deci o discutie mai detaliata despre subiect, cu parametri gen temperatura gazelor din admisie, etc., ar fi futila.
Restul afirmatiilor sunt atit de low incat prefer sa nu le comentez. Am observat demult ca atita poti dpdv al ironiilor, iar eu sunt incapabil de a da replici la nivelul asta.