It is currently 23 Nov 2024, 10:28

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 1029 posts ]  Go to page Previous 114 15 16 17 1842 Next
Author Message
 Post subject: Re: cumparare 156
PostPosted: 01 Sep 2009, 12:43 
Offline

Joined: 25 Aug 2008, 19:59
Posts: 239
Depinde de unde vrei sa o cumperi. Daca alegi germania, iti sugerez sa mergi la un dealer ceva mai mare si nu unul cu 3 masini in curte. De exemplu eu am cumparat masina de la un dealer Ford. Era un buy-back (sau ceva de genul). Foarte seriosi si cu atitudine "profi". Vazusem inainte alti doi dealeri mai mici. Diferenta de la cer la pamant.
Despre pret...da, ai dreptate. Important este sa nu fi legat la ochi. Eu unul nu as alerga foarte tare dupa masinile prea ieftine. Dar trebuie sa te uiti. La ce sa te uiti....cred ca s-a discutat o gramada pe toate forumurile posibile. Uzura tapiterie, pedale, schimbator, volan...and so on...iar la tabla, imbinarile. Poti sa incerci si cu un tester. Eventual incearca sa iei pe cineva cu tine...un carcotas cu acte-n regula....si daca se mai si pricepe un pic, e si mai bine, dar macar mai auzi o parere. :wave:


Top
   
 Post subject: Re: cumparare 156
PostPosted: 01 Sep 2009, 12:50 
Offline

Joined: 31 Aug 2009, 23:38
Posts: 3
cred ca daca nu gasesc ce caut in romania o sa-mi aduc din italia,am niste cunostinte acolo si o sa fie destul de usor,oricum nu cumpar masina fara sa o duc la tester


Top
   
 Post subject: Re: cumparare 156
PostPosted: 01 Sep 2009, 12:58 
Offline

Joined: 25 Aug 2008, 19:59
Posts: 239
Aici pe forum, n-ai gasit nimic? Da un anunt, ca cine stie....


Top
   
 Post subject: Re: cumparare 156
PostPosted: 01 Sep 2009, 13:40 
Offline
User avatar

Joined: 06 Feb 2008, 09:13
Posts: 161
Location: Oradea
Piesele de afara originale sau after market sunt la 50-80% din preturile postate mai sus. Alege orice tara membra UE si incerca. Plus ca nici la garantie nu te tiganesti.
Eu am una cum vrei tu, nu o dau aia e clar, dar iti spun ce am schimbat intre 63.000 si 100.000 cat are acuma: caseta directie, amortizoare spate, bileleta bara stabilizatoare fata/spate, capete bara, tendoane spate, brate superioare + inferioare, bucse bara stabilizatoare fara + evident consumabilele (ulei, filtre, placute etc...)
Motorul e super, nu ai nici o treaba. Suspensia e in functie de drumuri si de ce jante ai. Eu merg pe 17 si poate de aia s-au cam dus, desi oricum la 100.000 tot trebuie sa schimbi una alata si afara ca doar nu-s plante sa se regenereze de la ploaie si soare.
Spor la cautari!


Top
   
 Post subject: Re: cumparare 156
PostPosted: 01 Sep 2009, 14:24 
Offline

Joined: 25 Aug 2008, 19:59
Posts: 239
Asa este. Preturile de acolo sunt preturi din tara si sunt foarte mari. Daca arunci o privire pe ebay, vei vedea ca poti gasi toate bratele fata plus bielete antiruliu la vreo 170 euro.


Top
   
PostPosted: 01 Sep 2009, 20:33 
Offline

Joined: 18 Jun 2009, 03:04
Posts: 25
5000-6000 euroi :wink: din cate am vazut eu dupa mai multe cautari,depinde si de dotari si anul de fabricatie,pretul e valabil pt anii 2001-2002.


Top
   
PostPosted: 01 Sep 2009, 21:05 
Offline
User avatar

Joined: 23 Feb 2009, 02:03
Posts: 112
Location: Giurgiu
Numai speriati omu degeaba, nu neaparat daca e ieftina e si cazatura.Eu am luat-o pe a mea de la bulgari anu trecut, tot la un pret cu mult mai mic decat in tara,nici carte de service nu a avut, si masina e brici nu am avut nicio problema.(schimbat decat distributie si o sonda lamba)


Top
   
PostPosted: 01 Sep 2009, 23:19 
Offline

Joined: 11 Nov 2008, 18:18
Posts: 231
Location: Iasi
adriand Quote:
salutare,
m-am hotarat sa-mi cumpar o alfa 156 cu facelift motorul diesel de 140cp km parcursi in jur de 100 000-130 000 siasvrea sa stiu cam cat ar costa. nu vreau sa dau prea putin pe masina sa cred ca am facut afacere si dupa o luna sa bag inca jumate din pretul achizitiei dar nici sa cumpar o masina supraevaluata. si m-ar mai interesa cam cat costa piesele care pica mai des din cate am inteles eu bucse,amortizoare cam cat costa distributia...revizia
multumesc anticipat
Vrei un sportwagon sau limuzina? Eu am cumparat numai masini din Germania si niciodata de la privat, numai de la firme. In acest fel am putut sa diminuez riscul unor surprize neplacute, mai ales cand e vorba de a achizitiona o masina de la distanta fara posibilitatea evaluarii fizice. Daca e sa te uiti la portalurile SH (de ex. mobile) alege criteriile la care tii, uita de primele oferte (asa zisele ocazii) si incepe sa te uiti in zona unde pretul de vanzare difera cu putin (in jur de 100-200 € sau mai putin chiar), sigur cu aceleasi crieterii de dotare. Ei, acesta este pretul pietii din tara respectiva, de ex. Germania pentru o masina buna. Evident asta nu te scuteste de a lua sub lupa incontinuare ofertele care te intereseaza, ca oriunde se mai ascund si uscaturi si oi negre, etc. Dar e un punct de pornire bun.
Daca iti iei o masina din tara preturile sunt mai mici, dar tine cont ca riscul este mai mare. Odata ca uzura in romania este mai mare (drumurile, combustibilul) + nu stii daca datele sunt reale...
Asta e parerea mea personala, ca fost director de achizitie la o firma mare de vanzari auto si pasionat de aceasta. Sper sa te ajute si iti urez noroc si un simt bun pentru alegerea ta.

_________________
Life is too short to drive ugly cars
_____________________________
AR 159 Sportwagon 2,4 JTDM 210 CP Q4
Ex: Crosswagon
Ex: 156 1,9 JTD 8V Sportwagon


Top
   
 Post subject: Re: cumparare 156
PostPosted: 02 Sep 2009, 17:30 
Offline
User avatar

Joined: 02 Oct 2008, 23:50
Posts: 155
Location: Ploiesti
am vazut masina lui Rares si chiar arata foarte bine si isi merita banii


Top
   
 Post subject: Re: cumparare 156
PostPosted: 03 Sep 2009, 09:55 
Offline
User avatar

Joined: 06 Feb 2008, 09:13
Posts: 161
Location: Oradea
Stati mai oameni buni, ca nu vreau sa o dau! cel putin acum nu. Poate la primavara, in functie de cum imi merge :peace: Pana atunci mai investesc una alta in ea.


Top
   
 Post subject: Re: cumparare 156
PostPosted: 03 Sep 2009, 23:21 
Offline
User avatar

Joined: 29 Nov 2007, 23:28
Posts: 510
Car: Alfa Romeo 156
Location: Bucuresti
tzili Quote:
Cred ca o idee buna ar fi sa cauti pe site-urile de profil din tara si strainatate (de ex. autovit si mobile, autoscout). Eu unul, nu as da mai mult de 8500 euro inscrisa. Piese?

...
Nu prea urmaresc eu piata auto dar daca tu vrei sa zici ca un facelift cu motor jtd 16v nu ai da mai mult de 8500 inscrisa inseamna ca eu pe a mea ar trebui sa o dau cu 5000 si tu cu 3000
P.S.-uite asa scade pretul de piata la alfe :)

_________________
Alfa Romeo 156 1.9 JTD
Ex Alfa Romeo 147 1.6 TS


Top
   
PostPosted: 04 Sep 2009, 14:06 
Offline

Joined: 04 Sep 2009, 13:53
Posts: 3
Salut,


Sunt nou pe forum si as avea cateva intrebari legate de achizitia unui 156, in primul rand are un aspect bestial si la banii de care dispun din punctul asta e masina ideala pentru mine. DOresc un diesel deoarece fac multi km pe an, optiunile mele sunt motorul de 1.9 si 116 cai ori 2.4 si 140 cai, intelesesem eu mai demult de la un vanzator de alfa ca cel de 2.4 ar avea ceva mai multe probleme decat cel de 1.9, as dori sa verific informatia asta cu voi. Bugetul de care dispun e in jur de 3000 de euro (pretul din germania), o sa ma duc personal sa o iau, mai doream sa stiu de ce sa ma feresc, ce an e mai bun (in care s-au facut modificari), motorul tine peste 200.000 km? ce altceva ar trebui sa stiu? in afara de articulatii, debimetre care nu mi se par probleme grave, am inteles ca mai este un senzor la motor care la majoritatea se defecteaza, se poate repara usor si cam cat ar face aceasta reparatie sau mai bine ma lipsesc? in principiu o iau ca o masina de buget redus, sunt constient ca o sa bag bani in ea pe parcurs, am mai intretinut masini dar nu vreau sa am surprize gen reparatii de cateva mii de euro :) cam pana in ce km ar tb sa fie masina sa o mai folosesc cel putin un an (50.000 km) ? Merita mai mult motorul de 2.4 fata de cel 1.9 (per total asta, consum, putere, fiabilitate)? Am citit tot acest topic si nu am gasit aceste informatii, va multumesc anticipat


Top
   
PostPosted: 04 Sep 2009, 16:07 
Offline

Joined: 18 Jun 2009, 03:04
Posts: 25
Daca citeai mai mult o sa vezi ca multi zic ca cele cu motor diesle tine sute de mii de km daca sunt intretinute;consumabile+ulei de calitate.Despre diferentele intre un motor de 1.9 si 2.4 nu stiu ce sa zic,parerea mea e ca sunt lafel in afara ca faptul ca difera capacitatea.


Top
   
PostPosted: 06 Sep 2009, 18:16 
Offline

Joined: 31 Aug 2009, 02:50
Posts: 8
Salutare si eu ma un buget de 3000 de euro in jur de ideea e ca daca iei 2.4 te usuca taxa!!! dati 3000 :( Sunt cam in aceasi situatie iar baietii de aici vad ca nu au prea dat raspunsuri. Sunt si eu curios daca mai pot merge 50-60 mii km la o alfa care are deja 200mii


Top
   
PostPosted: 06 Sep 2009, 19:27 
Offline

Joined: 04 Sep 2009, 13:53
Posts: 3
de inmatriculat o sa o duc in bulgaria, am niste prieteni pe acolo si nu ma duc la cineva necunoscut, mai astept pareri, ms


Top
   
PostPosted: 06 Sep 2009, 21:01 
Offline
User avatar

Joined: 15 Mar 2009, 18:42
Posts: 522
Location: cluj
Eden Quote:
Salutare si eu ma un buget de 3000 de euro in jur de ideea e ca daca iei 2.4 te usuca taxa!!! dati 3000 :( Sunt cam in aceasi situatie iar baietii de aici vad ca nu au prea dat raspunsuri. Sunt si eu curios daca mai pot merge 50-60 mii km la o alfa care are deja 200mii

50-60 de mii? :lol: a mea are 340 de mii. Si sper sa mai mearga inca atata. Consumabile schimbate la timp(ulei,filtre,bucsi si brate..). Astea sunt viata motorului.


Top
   
PostPosted: 07 Sep 2009, 05:09 
Offline
User avatar

Joined: 07 Jul 2009, 18:22
Posts: 15
Location: Navodari
adisor sunt curios ce chestii mai importante ai schimbat prin compartimentul motor de cand il ai pe Romica (sau de cand o ai pe bella :mrgreen: )

_________________
AR e singura masina care a reusit sa ajunga la un infinit de km. De doua ori !
Daca un AR are 150 de cai si un bmw are tot 150 de cai, AR are mai multi cai putere!


Top
   
PostPosted: 07 Sep 2009, 12:57 
Offline
User avatar

Joined: 21 Aug 2007, 16:46
Posts: 1019
Eden Quote:
Sunt si eu curios daca mai pot merge 50-60 mii km la o alfa care are deja 200mii
Da, am avut un 2.4 care la 285 mii tragea foarte bine si nu dadea nici fum. Totul depinde de cum s-a ingrijit masina.
Motorul este unul foarte rezistent si echilibrat.

_________________
Audi S3 1.8T
Ex: BMW 120i E87 silver
Ex: Alfa Romeo 156 TI 2.4 JTD 20V matt black
Ex: Alfa Romeo 156 2.4 JTD 10V black
Ex: Alfa Romeo 156 1.9 JTD 8V blue-cosmo

Live to drive, drive to live


Top
   
PostPosted: 07 Sep 2009, 15:54 
Offline
User avatar

Joined: 15 Mar 2009, 18:42
Posts: 522
Location: cluj
de schimbat am schimbat la motor pana acum doar furtunul de la turbo, garnitura capac culbutori,pentru ca era cam negru blocul motor, si rampa de inalta presiune pentru ca imi curgea pe la ea motorina. Ar mai urma o reconditionare/schimbare a injectoarelor,dar asta numai dupa ce facem o "rectificare" la buget :P. In rest sunt ff multumit de ea. Consum mic si stabilitate extrema pe drum. A, era sa uit.. imi suna un rulment cand motorul se incazleste. Trebuie sa vad daca e de la compresorul de clima sau de la alternator. Nimic deosebit. Oricare masina cere odata si-odata ceva sa i se schimbe, indiferent de marca.


Top
   
PostPosted: 16 Sep 2009, 05:25 
Offline

Joined: 31 May 2007, 17:01
Posts: 58
Sa-mi dau si eu cu parerea, ca "proaspat" (adica de vreo luna) posesor de 156 SW (luna pe care a stat-o mai mult in parcare sau in service).

Masina: AR 156 2.4 JTDm 175 CP, prima inmatriculare 12/2003 (facelift), 142.000 km, majoritatea facuti in 2006. Fostul proprietar face cam 60k pe an, masina luata de la reprezentanta din Germania cu 30k in ianuarie 2005, condusa de sotia ex-ului in 2008 (cam 20k km), stat degeaba sase luni la vanzare (de fapt, nu degeaba, pretul a scazut cu 2500 EUR :) ).
Pret final achizitie: 6700 EUR.
Stare generala: masina bine intretinuta (nu la dealer, ci la un "independent"), trage de rupe, nu scoate fum de nicio culoare, multe probleme mici si enervante, cateva zgarieturi.
Poze aici (facute de fostul proprietar acu' ceva vreme, masina s-a ales cu niste zgarieturi in plus intre timp): http://www.alfa156.cz/fotografie/alfa-156-facelift" onclick="window.open(this.href);return false;

Reparatii "la prima strigare":
- ulei motor, servo, cutie viteze, antigel - 140 EUR
- filtru ulei, filtru diesel - 25 EUR
- "unitate de comanda lumini" (presupun ca asta e balastu' de la unul din xenoane, adica ala care nu se aprindea, factura e intr-o limba complet imposibila - ceha) - 110 EUR
- ceva pe la senzorii de parcare - 4 EUR
- termostat - 95 EUR
- engine flush (asta fiind cica o chestie care se baga in ulei sa mai faca un pic de curat in motor) - 5 EUR
- lamele stergatoare - 10 EUR
- manopera - 80 EUR
Total aproximativ pana acum: vreo 500 EUR.

De facut in continuare, cand ma intorc din concediu:
- brate suspensie inferioare fata (lower wishbones) - 300 EUR + manopera amandoua
- "ceva" la bratele spate - 110 EUR + manopera
- fluierat de la cureaua de accesorii - maximum 250 EUR + manopera
- bec airbag inca aprins - ???
- incalzire in scaune - fie nu merge, fie nu i-am dat eu inca de cap.

Nea mecanicu' de acu', care pare sa isi stie meseria, spune ca nu e o tragedie daca merg cu ea asa pana are timp sa schimbe bratele. Avind in vedere ca saptamana viitoare am de facut vreo 2000 km, ar fi bine sa aiba dreptate. :)

adisoru, pentru fluieratul de la cureaua de accesorii, da un ochi aici: http://www.youtube.com/watch?v=blXAk6_7duI" onclick="window.open(this.href);return false; . Daca suna la fel, e "tension pulley" (n-am idee cum ii zice in romana) - roata aia mica de langa aia mare. :) Costa vreo 200 EUR, din pacate, plus (probabil) o curea noua, plus manopera.

Din ce am mai citit si m-am documentat, motoarele JTD 16v si 20v (deci, practic, toate dieselurile in afara de 2.4 pre-facelift) au o oarece problema cu pompa de apa, in sensul ca are prostul obicei sa crape. Si cum pompa de apa e pe cureaua de distributie... ati prins ideea. Partea mai nasoala e ca programul de service oficial zicea schimbare de distributie la 120k km, dupa aia s-a modificat la 60k sau 90k (in functie de tara), dar NICAIERI nu zicea ca trebuie schimbata si pompa de apa. Rezultatul - cand e sa o luati, asigurati-va ca s-a schimbat pompa de apa o data cu distributia (dupa factura, pentru ca nu e in cartea de service ca obiect separat la revizie).
Alte probleme frecvente: termostat blocat deschis (masina merge la 70C), radiator dus (pierderi de apa, incalzire brusca etc), bule de aer in antigel (indicatorul de temperatura umbla creanga la diverse temperaturi), suspensii fata (in particular la 2.4, care e un motor "cam greu"), contacte proaste pe la mufele de la airbag-uri (una prin portbagaj, una sub scaunele din fata, altele cine stie pe unde).


Top
   
PostPosted: 16 Sep 2009, 07:44 
Offline
User avatar

Joined: 23 May 2006, 10:58
Posts: 4840
Daca tot ai schimbat ulei cutie si servo, cum de ai uitat de lichidul de frina ?
Cit despre termostat dechis, pardon, masina merge la 70C la drum lung, cind e ventilat motorul cum trebuie, in traficul de oras nu vei vedea asa ceva. Insa faptul ca nu sta mereu lipit pe 90C e o chestie specifica Alfa, adica iti arata exact ce se intimpla, nu ca la altii.

PS. Pompa de apa nu se schimba odata la 2 distributii ? Parca asa scria in manual.


Top
   
PostPosted: 16 Sep 2009, 07:53 
Offline

Joined: 31 May 2007, 17:01
Posts: 58
Lichidul de frana nu era pe factura pe care mi-au trimis-o pe mail, inca n-am recuperat masina. Am intrebat daca au schimbat toate lichidele, au zis ca da. O sa mai intreb o data, bine ca mi-adusesi aminte. :)
A mea sta la 70C (o idee peste) in oras - ma rog, nici nu e trafic ca in Bucuresti. Am si o Lancia Kappa si face fix la fel. Ce ma intriga oarecum e faptul ca acul sta la 70, mai putin in momentele in care ii dau talpa sau e motorul pus in sarcina (ex. urc un deal cu 100 km/h) - atunci urca vazindu-l cu ochii pana la 90 si intervine ventilatorul, care ii da in cap. E normal?
Prietena are un VW Polo GTi (o masina foarte distractiva, in paranteza fie spus, pe drumuri mai agitate) si acolo acul sta proptit la 90 indiferent de conditiile de drum (oras, exterior, mers cuminte sau in forja).

Cu pompa de apa - nu-mi aduc aminte sa fi vazut asa ceva in manual. E posibil sa fie, dar eu nu-mi aduc aminte. Oricum, din ce am vazut pe alfaowner.com, sunt ceva cazuri cu pompe de apa picate la 50-60.000 de mile = 80-100.000 km, adica nu cred ca apuci sa schimbi distributia a doua oara (chiar si pe programul cel mai restrictiv, cu schimbare la 60k km). Tin minte ca am vazut un program de service facut ca lumea (cred ca la Volvo, daca nu gresesc), unde era un tabel mare si iti arata cu buline ce trebuie schimbat si cand - o fi ceva de genul asta si pentru Alfa?


Top
   
PostPosted: 16 Sep 2009, 17:28 
Offline
User avatar

Joined: 23 May 2006, 10:58
Posts: 4840
Din ce spui tu e normala temperatura apei.
Lasa ce se intimpla la VW, la masinile alea nu vad rostul indicatorului de temperatura apa. Nici la BMW nu il vad, singura data cind am vazut la M3 apa peste 90C a fost dupa ce a fost sparta baia de ulei si s-a incins motorul, s-a aprins martorul de avertizare, pina atunci acul statea ca idiotul la 90C.


Top
   
PostPosted: 16 Sep 2009, 18:45 
Offline

Joined: 31 May 2007, 17:01
Posts: 58
Am recuperat masina.
Termostatul schimbat ==> o data ce se incalzeste, acul ramane la 90 sau prin zona. Mai creste putin in momente de sarcina, scade in frana de motor, dar nesemnificativ (+/- 5 grade).
Pentru fluieratul de la cureaua de accesorii - au schimbat doua role, au rezolvat partial problema, tot se mai aude. Am vaga impresie ca nu e de la curea in sine, ci de la ventilator.


Top
   
PostPosted: 16 Sep 2009, 19:19 
Offline
User avatar

Joined: 15 Mar 2009, 18:42
Posts: 522
Location: cluj
si eu am schimbat de 2 ori rolele alea de la distributie si tot suna ceva.. dar asta numai cand se incalzeste motorul. la rece nu face.. deci, trebuie sa fie ceva rulment, dar nu imipot da seama precis... sa fie de la rulmentul alternatorului? :scratch:


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 1029 posts ]  Go to page Previous 114 15 16 17 1842 Next

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited