Buna
aha, m-am lamurit cum e cu cetatenii astia ...
Dar nu stiu ce a patit Mel G.
am facut vreo 5k km de cand n-am mai intrat aici.Am primit mail ca v-ati intalnit cu bulgarii.Am fost si io in aug. acolo si n-am vazut decat alfe mai vechi, dar sigur nu le-am vazut eu pe toate..Am mers in tandem cu-n Trabant si cam juma din BG in spatele lui.Am ramas cu impresia ca se circula mai civilizat, chiar daca drumurile nu-s mai bune.
acu sa mai povestesc despre masina.Asta e pt. cei care sunt dornici sa afle cate ceva despre acest model.
partea cu praful: e clar ca masina asta n-a fost imaginata pt. drumurile noastre comunale (care pe harta apar asfaltate, dar acolo sunt niste drumuri de pamant pietruit si pline de hartoape).Si atunci praful se pune gramada pe luneta,de nu mai vezi nimic. Asta e clar, am patit si cu alte masini.Tot timpul car bidoane cu apa la mine pt. cand ies la asfalt si sa curat, ca e asa de gros praful asta, ca se face mocirla/noroi si n-am chef sa naclaiesc stergatorul. Dar necazul e ca se mai pune si-n alte locuri si te faci de comanda cand deschizi usile din spate saU portbagajul. Adica se pune pe acea portiune orizontala lata cam de-o palma, care e deasupra numarului si langa chederul de jos de la portbagaj. Se mai pune pe acele portiuni late cam de 10 cm de la usile din spate si care sunt acoperite de usi, cand sunt inchise usile, dar te atingi de ele cand dai sa intri.Zonele respective sunt efectiv albe de praf gros. Asa ca am avut tot timpul de lucru cu curatenia
azi dimineata am plecat din Onesti si pe monitor aveam afisat drum cu polei si un fulg mare de nea. Iar temp. arata -45 grade. Am bagat repede caldura ..brrrr. Sunt curioasa daca maine arata la fel.
am mers mult pe drumuri de munte, adica panta si calitati diferite de drum. Aici am avut 2 probleme:
1.in masina eram 2 pers. si cam in jur de 100kg in spate si pe bancheta din spate,in total, deci n-as zice ca era incarcata cine stie ce. Si totusi n-am putut depasi niste Logan-uri, care erau si ele incarcate. Mergeam cu vit. a 3-a si ajunsesem la peste 4000 tur/min si masina mea abia isi tragea sufletul in panta, nici vorba sa trec de Logan-uri cand am ajuns in paralel cu ele. Asa ca musai m-am tras in spatele lor. M-am oprit si la un izvor am pus 10 kg de apa la picioarele pasagerului din fata si am plecat pe un drum usor coborator. Am simtit ca masina tragea mai greu decat inainte de oprire. Obosise,sireaca...
2.mergand mult pe drumuri gaurite si cu panta mare sau chiar fara panta, am folosit mult vit. a 2-a si chiar vit. intai. Astfel ca in aprox. 2k km mi-a scazut nivelul uleiului la motor cu 2 linii.E drept ca o parte a acestor drumuri am facut-o cu masina incarcata cu 4-5 pers. si bagaje, dar nu atunci a afisat scaderea, ci mai pe urma.Si iata ce-a urmat: eram in jud. SJ intr-un sat si stiam ca mai am 3 linii de ulei.Seara merg in vizita la cineva si parchez masina putin in panta.Stau cam 1h acolo.Afara era rece, poate vreo 10 grade,stiu eu?Pornesc masina si hopa semnal ca nu mai am ulei.Am incremenit.Ce sa ma fac eu acolo departe de casa fara ulei?Merg nitel,opresc motorul,pornesc, la fel.Atunci zic hai sa merg pana la neamurile la care stateam,pret de 1km. Ajung acolo, opresc motorul,pornesc iar si -mi da ca am iar 3 linii. Dimineata masor cu joja si era cam la jumatate si tot 3 linii dadea. Bun. Mai mergem noi ce mai mergem si inoptam peste 2 zile in Borsa,jud. MM. Acolo poate ca noaptea a fost rece, dar nu ceva deosebit, caci bistritenii din piata au dormit sub tarabe.Dimineata plec si iar imi da mesaj ca n-am ulei. Merg cativa km si opresc motorul,pornesc si tot acelasi lucru dadea. Mai merg si mai merg si tot asa o tinea. Ma opresc,ma uit sub masina sa vad daca e vreo pata de ulei pe burta,nimic.Am incercat sa masor cu joja, dar se naclaia tare, nu vedeai nimic.Totusi, parca parca era semn ca mai avea ulei pana la marginea de jos,cel putin.Ei,atunci m-am enervat si am mers inainte si am urcat pasul Prislop(cam la vreo 30 km de Borsa si se urca parca mai tare ca Predealul),tot timpul cu semnalul pe afisaj. Cand am ajuns sus am oprit, am mancat si apoi m-am dus sa vad ce mai face masina mea.O pusesem pe loc cat de cat drept. Si iata ca avea iar 3 linii de ulei. Acum are la bord vreo 9200 km si 2 linii de ulei.
poate ca nu sunt nici eu cine stie ce sofer(ita),dar masina o folosesc ca sa car de toate si sa merg pe munte cu bagaje si prieteni. Inca nu-mi dau seama cat pot sa astept de la ea. Iata ca nu pot face pe zmeoaica cu ea pe sosele, ca nu-i place sa care,mai ales la deal. Vit. cea mai teribila e intaia, cu asta, nene,.......urca voiniceste pe drumeagurile cele mai infecte spalate si rupte de ploi, chiar incarcata cu oameni si bagaje (pe vf. la Sureanu mare minune a fost ca nu ne-am rasturnat pe acolo,ori in stanga in vale, ori in dreapta in parau; am vrut sa fac o poza, dar ploua torential si nu aveam unde sa pun piciorul jos, ca nu era loc decat cat sa incapa rotile,si nu puteam tine si umbrela si sa ma cocot langa scaun sa fac poza. Dar cand a fost loc am facut, insa nu e reprezentativa)
acu ma necajeste stergatorul din st., cred c-am mai zis. Tacane tot tipul caci loveste chederul din st. Astia de la service n-au fost in stare sa-l repare, mi-au zis ca-i cauciucul uzat. M-am uitat la ala si i-am zis sa se uite in ochii mei, oare credea ca glumesc? Masina de 4 luni si vara uscata in B. si de unde pisicii lui stergator uzat? A balbait el ceva, eu mi-am pierdut rabdarea si mi-a fost teama ca-l strica si mai tare, ca trageau de el acum, si am plecat.Si de atunci mi-a tacanit toata vara. De fapt, el e pozitionat gresit.Ar trebui scos si dat cu o frantura mai jos. Dar la astia nu le poti zice nimic, ca ei le stiu pe toate. Si cand se apuca sa-mi explice cate o ineptie de-a lor, imi vorbesc ca unui copil retardat. Asa ca am adoptat o alta metoda. Am camera foto la mine si le fac fotogtafie sau le filmez evenimentul. Nasol e ca am uitat sa filmez si mesajul cu uleiul, astia iar nu ma vor crede, tot timpul zic ca am eu imaginatie bogata. hm....