Sa-mi dau si eu cu parerea, ca "proaspat" (adica de vreo luna) posesor de 156 SW (luna pe care a stat-o mai mult in parcare sau in service).
Masina: AR 156 2.4 JTDm 175 CP, prima inmatriculare 12/2003 (facelift), 142.000 km, majoritatea facuti in 2006. Fostul proprietar face cam 60k pe an, masina luata de la reprezentanta din Germania cu 30k in ianuarie 2005, condusa de sotia ex-ului in 2008 (cam 20k km), stat degeaba sase luni la vanzare (de fapt, nu degeaba, pretul a scazut cu 2500 EUR
).
Pret final achizitie: 6700 EUR.
Stare generala: masina bine intretinuta (nu la dealer, ci la un "independent"), trage de rupe, nu scoate fum de nicio culoare, multe probleme mici si enervante, cateva zgarieturi.
Poze aici (facute de fostul proprietar acu' ceva vreme, masina s-a ales cu niste zgarieturi in plus intre timp):
http://www.alfa156.cz/fotografie/alfa-156-facelift" onclick="window.open(this.href);return false;
Reparatii "la prima strigare":
- ulei motor, servo, cutie viteze, antigel - 140 EUR
- filtru ulei, filtru diesel - 25 EUR
- "unitate de comanda lumini" (presupun ca asta e balastu' de la unul din xenoane, adica ala care nu se aprindea, factura e intr-o limba complet imposibila - ceha) - 110 EUR
- ceva pe la senzorii de parcare - 4 EUR
- termostat - 95 EUR
- engine flush (asta fiind cica o chestie care se baga in ulei sa mai faca un pic de curat in motor) - 5 EUR
- lamele stergatoare - 10 EUR
- manopera - 80 EUR
Total aproximativ pana acum: vreo 500 EUR.
De facut in continuare, cand ma intorc din concediu:
- brate suspensie inferioare fata (lower wishbones) - 300 EUR + manopera amandoua
- "ceva" la bratele spate - 110 EUR + manopera
- fluierat de la cureaua de accesorii - maximum 250 EUR + manopera
- bec airbag inca aprins - ???
- incalzire in scaune - fie nu merge, fie nu i-am dat eu inca de cap.
Nea mecanicu' de acu', care pare sa isi stie meseria, spune ca nu e o tragedie daca merg cu ea asa pana are timp sa schimbe bratele. Avind in vedere ca saptamana viitoare am de facut vreo 2000 km, ar fi bine sa aiba dreptate.
adisoru, pentru fluieratul de la cureaua de accesorii, da un ochi aici:
http://www.youtube.com/watch?v=blXAk6_7duI" onclick="window.open(this.href);return false; . Daca suna la fel, e "tension pulley" (n-am idee cum ii zice in romana) - roata aia mica de langa aia mare.
Costa vreo 200 EUR, din pacate, plus (probabil) o curea noua, plus manopera.
Din ce am mai citit si m-am documentat, motoarele JTD 16v si 20v (deci, practic, toate dieselurile in afara de 2.4 pre-facelift) au o oarece problema cu pompa de apa, in sensul ca are prostul obicei sa crape. Si cum pompa de apa e pe cureaua de distributie... ati prins ideea. Partea mai nasoala e ca programul de service oficial zicea schimbare de distributie la 120k km, dupa aia s-a modificat la 60k sau 90k (in functie de tara), dar NICAIERI nu zicea ca trebuie schimbata si pompa de apa. Rezultatul - cand e sa o luati, asigurati-va ca s-a schimbat pompa de apa o data cu distributia (dupa factura, pentru ca nu e in cartea de service ca obiect separat la revizie).
Alte probleme frecvente: termostat blocat deschis (masina merge la 70C), radiator dus (pierderi de apa, incalzire brusca etc), bule de aer in antigel (indicatorul de temperatura umbla creanga la diverse temperaturi), suspensii fata (in particular la 2.4, care e un motor "cam greu"), contacte proaste pe la mufele de la airbag-uri (una prin portbagaj, una sub scaunele din fata, altele cine stie pe unde).