It is currently 24 Nov 2024, 05:01

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 249 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 510 Next
Author Message
PostPosted: 12 Jun 2009, 12:57 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6691
Location: Brasov... oarecum.
cand l-am schimbat masina avea aproximativ 9700km. inainte de a o duce la schimb am verificat la rece nivelul de ulei si era cu putin peste minim, insa nu avea o culoare foarte sanatoasa (mi s-a parut parca prea negru), drept urmare ma gandesc sa il schimb mai des,...dar asta in functie si de cum se comporta si cum scade nivelul de ulei.

si legat de nivel: am verificat nivelul noului ulei, si desi baietii au pus 5litri cat e prescris (am dus 3 cuti de cate 2 litri si mi-au returnat o cutie cam pe jumatate plina, deci aproximativ 5litri), urma pe joja este peste maxim, nu cu foarte mult. Ma gandesc acum, e vreo problema? (si cand era noua nivelul era tot peste maxim)

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
PostPosted: 12 Jun 2009, 17:13 
Offline
User avatar

Joined: 11 May 2008, 19:21
Posts: 583
Location: Bucuresti
Nu e bine sa lasi uleiul peste maxim...in general la 1.9jtd 8v(la al meu) se pun 4.2-4.3L daca imi aduc aminte bine.La tine la 16v nu prea vad de ce ar fi vre-o diferenta+ de asta jtd-ul nu prea mananca ulei deci vei merge ft mult timp cu el peste maxim pana sa ajunga "de la sine" la o val normala.
Parerea mea e sa te duci la ei si sa-ti mai scoata din ulei!! eventual sa le mai spui si ca sunt prosti si ca nu se pune ulei cu tona in alfele jtd pt ca nu sunt la fel ca "maretele" motoare tdi-pd.

In legatura cu pierderea de putere e destul de ciudata avand in vedere ca ai ft putini km cu masina dar totusi ai putea sa incerci:
1.verificare furtune turbo
2.verificare furtunase vacum turbo
3.clapeta acceleratie+Egr sa nu fie murdare dar repet in 10.000km cat ai tu nu prea vad cum ar putea sa apara problemele astea dar oricum merita verificat.


Top
   
PostPosted: 12 Jun 2009, 18:11 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6691
Location: Brasov... oarecum.
zet Quote:
Nu e bine sa lasi uleiul peste maxim...in general la 1.9jtd 8v(la al meu) se pun 4.2-4.3L daca imi aduc aminte bine.La tine la 16v nu prea vad de ce ar fi vre-o diferenta+ de asta jtd-ul nu prea mananca ulei deci vei merge ft mult timp cu el peste maxim pana sa ajunga "de la sine" la o val normala.
Parerea mea e sa te duci la ei si sa-ti mai scoata din ulei!! eventual sa le mai spui si ca sunt prosti si ca nu se pune ulei cu tona in alfele jtd pt ca nu sunt la fel ca "maretele" motoare tdi-pd.

In legatura cu pierderea de putere e destul de ciudata avand in vedere ca ai ft putini km cu masina dar totusi ai putea sa incerci:
1.verificare furtune turbo
2.verificare furtunase vacum turbo
3.clapeta acceleratie+Egr sa nu fie murdare dar repet in 10.000km cat ai tu nu prea vad cum ar putea sa apara problemele astea dar oricum merita verificat.
in manualul masini scrie ca se pun 5litri ulei, deci au pus bine.
verificarea caii de admisie si evacuare le-au verificat in service acum cand am dus-o (sau cel putin asta scrie in documente ca au facut, pe langa verificarile prin intermediul testerului). de clapeta de acceleratie nu stiu ce sa zic deoarece nu scrie nimic explicit despre ea.
despre mancatul uleiului treaba e in felul urmator: cand am cumparat-o uleiul era putin peste maxim iar cand am dus-o la service uleiul era putin peste minim; nu stiu sa apreciez cat anume a papat

deocamdata s-au mai ameliorat din probleme, asa ca mai astept pana sa ma duc din nou la ei :D

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
PostPosted: 12 Jun 2009, 18:18 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5510
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
Diferenta dintre MIN si MAX e de fix 1 litru.

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v


Top
   
PostPosted: 14 Jun 2009, 11:16 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6691
Location: Brasov... oarecum.
buna informatia, mersi

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
PostPosted: 13 Aug 2009, 15:08 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6691
Location: Brasov... oarecum.
Buna ziua doamnelor si domnisoarelor, si nu in ultimul rand bai domnilor!
Azi statea biata masina cu rotile bracate la maxim dreapta, asteptand sa deschid poarta sa o bag in curte, si stand ea asa, am observat ca pe interior, cauciucurile fata, sunt ceva mai tocite, parca ceva mai mult ala de pe dreapta. La vreo 1500km dupa ce am luat-o am dus-o la service (AutoPerugia) sa ii verifice geometria deoarece mi se parea mie ca ceva e suspect. Au umblat ei la ea, ma rog, dupa, totul parea in regula. Masina are acum cam 16k km, din care o buna parte au fost facuti cu cauciucurile de iarna. As vrea sa verific valorile la care au ajuns ei dupa interventie cu cele indicate pentru acest model, asa ca daca e cineva care poate sa imi indice acele valori i-as fi recunoscator. Manualul masinii nu il mai gasesc, iar italiana mea nu e tocmai ok.
In rest toate bune si frumoase, mai scartaie cate ceva, cate-un greieras, dar per total merge bine.

Am pus ultima data motorina (premium diesel) de la OMV, statia de la gara de nord...proasta alegere cred ca aia (si aici ma refer la acea statie, nu la tot OMV-ul) au indoit-o cu apa ca masina e ceva mai zgomotoasa si mai lenesa, adica un fel de caruta.

Sanatate si numai bine.

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
PostPosted: 13 Aug 2009, 16:28 
Offline

Joined: 25 Aug 2008, 19:59
Posts: 239
Filtrul de motorina nu avea parca senzor pentru apa :blink: ?


Top
   
PostPosted: 13 Aug 2009, 18:09 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6691
Location: Brasov... oarecum.
chestia cu indoitul cu apa e metaforic spusa,...ideea e ca e nasoala motorina si ca masina trage parca mai greu si ca e mai zgomotoasa. clar n-o sa mai pun motorina de la acea statie :)

ce ma roade pe mine cel mai mult este treaba cu tocitul cauciucurilor inegal: mai mult pe interiorul cauciucurilor de pe fata

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
PostPosted: 19 Aug 2009, 17:51 
Offline
User avatar

Joined: 18 Feb 2006, 19:39
Posts: 10325
Car: o cisterna
Location: Kronstadt
yux_mm Quote:
De un timp ma gandesc si eu la niste jante negre..
yux_mm Quote:
Mi-a venit intr-o zi o idee trasnita, si anume sa schimb capota motorului cu una de carbon/fibra de carbon..

Yuxule,schimba tutunul din narghilea draga,are efecte adverse din cate vad ! :lol:

_________________
156 2.0 TS
156 SW 2.0 JTS
166 2.4 JTD TI
916 Spider 3.0 Arese
159 SW 1.9 JTDm


Top
   
PostPosted: 19 Aug 2009, 20:28 
Offline

Joined: 20 Feb 2009, 18:28
Posts: 1712
Location: Galati
yux_mm Quote:
De un timp ma gandesc si eu la niste jante negre, sau albe (masina mea fiind rosie).
Pai acum cateva luni era vorba despre ceva "ti"-uri sau "Ducati Corse",ti-ai schimbat intre timp preferintele ?
Dupa parerea mea "rosso alfa" combinat cu jante albe e OK,cu jante negre nicidecum... :peace:

_________________
ex 159 SW 1750 TBI ti


Top
   
PostPosted: 20 Aug 2009, 12:02 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6691
Location: Brasov... oarecum.
Chesti cu capota mi-a venit fara sa fumez, ...vreo ghilea bineinteles :lol: . Mi-a venit dupa un drum in forja pana la Tulcea, pe Siriu, in timpul caruia nu prea m-a satisfacut caracterul subvirator al masinii (tipic de altfel tractiunii fata). In consecinta m-am gandit la ceva modificari care ar mai aduce ceva greutate pe fata, suplimentara, asadar a trebuit sa gandesc si o reducere,...a greutatii :D

Legat de jante, nu m-am razgandit in privunta TI-urilor sau DucatiCorse, dar idea de jenti albe/negre am avut-o in minte inca de la inceput. M-am tot uitat la masina lui EGE, prima, 147-le, sa vad cum ar sta Ti-urile pe rosu cu facelift.

Problema cea mai apasatoare pentru mine este la ora actuala bugetul, asa ca treaba cu jentile ramane in aer, oricare ar fi ele. :(

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
PostPosted: 20 Aug 2009, 13:38 
Offline
User avatar

Joined: 26 Jul 2006, 15:34
Posts: 623
Car: 159TI
Location: Bucuresti/Bruxelles
yux_mm Quote:
...M-am tot uitat la masina lui EGE, prima, 147-le, sa vad cum ar sta Ti-urile pe rosu cu facelift...
Voila :arrow:

Image

Image

_________________
Image
1 5 9 T I
There are many things in life that attract the eyes but very few capture the heart


Top
   
PostPosted: 20 Aug 2009, 13:47 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6691
Location: Brasov... oarecum.
Ooooo,...multam fain Marp, mai bine de atat nici nu se putea. Daca punem spoilerul spate (cel de deasupra lunetei) de la a doua masina la prima chiar ai crede ca e a mea.
Arata foarte bine cu jantele TI, mai ramane problema bugetului sa o rezolv, pentru ca era cineva pe forum care vindea asa ceva (daca mai e valabil anuntul de vanzare).
Multumesc inca o data, foarte concludente pozele.

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
PostPosted: 21 Aug 2009, 14:34 
Offline
User avatar

Joined: 05 Jan 2006, 21:31
Posts: 15260
Car: 115/960
Location: Bucuresti
referitor la caracterul subvirator pronuntat, de ce te gandesti tu numai la prostii, si costisitoare pe deasupra, cand solutia este atat de-aproape? Q2! :wink:

_________________
4C | Spider S4 2.0
ex Stelvio 2.0T | GTV 916 3.0 V6 | GTV 916 2.0TS | Spider 916 2.0TS | MiTo 1.4TB | Spider 939 2.4JTDm | Brera 2.4JTDm | Spider 916 2.0TS | GT 1.9mJTD | 147 1.6TS


Top
   
PostPosted: 21 Aug 2009, 14:35 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6691
Location: Brasov... oarecum.
cred ca am prea mult timp liber si de aceea ma gandesc la prosti :lol:

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
PostPosted: 21 Aug 2009, 19:33 
Offline
User avatar

Joined: 29 Mar 2007, 19:02
Posts: 2133
Car: 156 GTA
q2 e calea!
Batrane, asculta sfatul forumului!

_________________
1. Denial 2. Anger 3. Bargaining 4. Depression 5. Acceptance ...

The 5 stages of buying petrol.


Top
   
PostPosted: 24 Aug 2009, 11:39 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6691
Location: Brasov... oarecum.
o ascul tinere, o ascult,...si sper ca in curand sa vina acel q2 si in curtea mea :smart:

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
PostPosted: 24 Aug 2009, 17:01 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6691
Location: Brasov... oarecum.
Buna ziua doamnelor si domnilor.
Tocmai ce am ridicat masina. Am dus-o azi sa ii faca geometria deoarece cauciucurile fata sunt mult mai tocite pe interior decat pe exterior, mai ales cel de pe partea dreapta. Cel de pe partea dreapta pot sa spun ca are striurile adancime pe interior cam jumatate cat are pe exterior.
Buuun. Geometria rezolvata, cauza tocirii inegale a cauciucurilor,...nu se stie.

Atasez si foaia cu rezultate, poate vreun cunoscator imi explica daca ce nu era in regula inainte de geometrie.
Si daca stie cineva sa-mi spuna care sunt unghiurile astea: fuga, cadere, convergenta,...adica ce reprezinta fiecare?

Si pentru cine nu stie ce preturi practica AutoPerugia: 218ron


Attachments:
geometrie2_resize.jpg
geometrie2_resize.jpg [ 98.26 KiB | Viewed 2942 times ]

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6
Top
   
PostPosted: 27 Aug 2009, 16:32 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6691
Location: Brasov... oarecum.
o veste relativ buna: am "aranjat" cu "meseriasii" de la autoperugia sa revopsim aripa buclucasa. asta se va intampla pe la mijlocul lui septembrie...sper ca de aceasta data sa se apropie mai mult de culoarea masinii :D

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
PostPosted: 27 Aug 2009, 16:45 
Offline
User avatar

Joined: 23 May 2006, 10:58
Posts: 4840
Dat fiind ca unghiul de fuga este out of specs bine de tot, uzura aia inegala poate aparea in continuare.


Top
   
PostPosted: 27 Aug 2009, 16:51 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6691
Location: Brasov... oarecum.
aha,...poate poti sa-mi explici un pic ce inseamna acest "unghi de fuga".

vrajala pe care mi-au vandut-o ei este ca cica unghiul de fuga nu se poate regla. nu ma prea pricep, dar imi suna a abureala

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
PostPosted: 27 Aug 2009, 17:06 
Offline
User avatar

Joined: 23 May 2006, 10:58
Posts: 4840
Tu nu ai google ? Unghi de fuga = caster.
http://www.mkiv.com/techarticles/lance_ ... 5B1%5D.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://scott92282.tripod.com/pics/Info/ ... er_toe.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Nu se poate regla, din cite stiu eu.


Top
   
PostPosted: 27 Aug 2009, 17:23 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6691
Location: Brasov... oarecum.
la un search succint pe renumitul "goagal" nu am gasit ceva concludent,...poate nu stiu sa caut.
din acel search dat, am intrat pe diverse forumuri, iar pe acolo se scria de unghiuri de fuga rectificate/reglate.
acum nu stiu ce sa mai cred: pe la 1500km am facut geometria si la roata stanga aveam unghiul de fuga 2grade 5', acum este de 1grad 43'; pe dreapta a ramas cam la fel, chiar s-a mai apropiat de valoarea limita acceptata. chestia este ca desi dreapta ca valoare este cea mai aproape de valoarea limita acceptata, este si cea mai afectata. chestia numarul 2 ar fi ca valorile s-au modificat in timp de unde banuiesc ca se pot regla totusi, cumva, deoarece altfel la sfarsitul vietii masini ajungi sa ai o roata ori prea in fata ori prea in spate.

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
PostPosted: 27 Aug 2009, 17:32 
Offline
User avatar

Joined: 23 May 2006, 10:58
Posts: 4840
Succint as in "hai sa astept pe forum mura in gura mai intai" ? Ciudat, eu tot la un search succint am gasit si cum se numeste in engleza, si ce este, cam tot.
Brate/bucse schimba unghiul asta, bielete directie la fel.


Top
   
PostPosted: 27 Aug 2009, 17:36 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6691
Location: Brasov... oarecum.
mda, se pare ca te descurci mai bine ca mine cu google.

totusi, tind sa cred ca acest unghi de fuga ar trebui sa se poata corecta prin diferite reglaje...

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 249 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 510 Next

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited