It is currently 10 Nov 2024, 13:46

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 1437 posts ]  Go to page Previous 14 5 6 7 858 Next
Author Message
PostPosted: 05 Aug 2009, 11:40 
Offline
User avatar

Joined: 11 Apr 2008, 13:43
Posts: 368
Car: 159 2,4/Giulietta TB
Location: Timisoara/Trier DE
Guys, in felul lui constructiv, desi uneori cam autoritar :fight: Alexandrus a dat niste informatii utile.
Intr-adevar testele si diagramele sunt folositoare insa asa cum s-a mai scris in topicul acesta este foarte greu sa testezi uleiuri in conditii identice.
Revenind, Alexandrus spunea despte Castrol Edge (RS pentru cei mai vechi :peace: ) ca e un ulei over-priced si over-rated. Probabil ca pretul e cam mare insa din experienta proprie de utilizare in 2 masini turbo pe benzina (dintre care o calibra despre care poate unii stiti ca temperatura "normala de functionare" este undeva intre 96-100 grade la apa si care are o gramada de modificari la motor ) pot spune ca uleiul asta a protejat perfect motorul - uzura minima in 100.000 km de abuz.
Pe de alta parte, am experienta unui 520i din 2001 in care a fost schimbat uleiul castrol standard la 50.000 cu Royal purple si de atunci, adica aprox 130.000 km, alta marca de ulei n-a vazut. Din pacate rezultatele nu au fost prea satisfacatoare.
In concluzie, nu vreau sa tin nici o lectie insa apreciez ca la fel ca si la medicamente, nu exista un ulei potrivit pentru toate marcile (variantele constructive) desi capacitatile tehnice sunt asemantoare.
In ceea ce priveste alfa (motoare pe benzina de pana in 2.0l) din experienta unui prieten bun care lucreaza in service alfa in Rotterdam se pare ca uleiul cu cele mai bune rezultate este: ...atentie mare..... MOBIL 1 ....

Prin urmare, habar nu am ce ulei sa folosesc :oops1:


Top
   
PostPosted: 05 Aug 2009, 16:24 
Offline
User avatar

Joined: 23 May 2006, 10:58
Posts: 4840
De ce complica unii problema si au impresia ca uleiurile sunt ceva magic, eu nu inteleg.
Sunt niste compusi ce au rol de lubrifiere si curatate, atita tot. Au in componenta aditivi pentru presiuni mari, adica niste chestii ce maresc volumul moleculei, baze pentru anularea acizilor rezultati din detonatie, detergenti pentru curatare, si ulei pentru lubrifiere. Bine, uleiurile sintetice deja nu au aditivi si baze, obtin insa acelasi rezultat sau mai bun direct din formula chimica.
Cu alte cuvinte, nu exista ulei bun pentru motoarele Alfa si ulei bun pentru motoarele BMW, exista doar ulei bun si ulei mai putin bun, indiferent de producatorul motorului sau zodia inginerului ce l-a proiectat.
Iar faptul ca motoarele rezista X km folosind un ulei ce nu e tocmai cel mai bun e absolut normal, nu ar fi fost recomandat de producatorul masinii daca nu era asa, nu mai vorbesc de faptul ca exista standarde, nu se poate vinde orice prostie. Insa diferenta intre un ulei bun si unul mai putin bun se observa in timp, dupa uzura motorului, dar si imediat, dupa comportamentul motorului. Insa nu va asteptati ca dupa folosirea uleiului A, unde A e considerat ca fiind foarte bun, sa se simta o diferenta ca si cum ati fi trecut de la 1.6 TS la 2.5 V6, ci mai degraba asteptati-va la diferente fine, un sunet al motorului mai omogen si calm, crestere mai liniara in ture, relanti mai regulat, etc.


Top
   
PostPosted: 05 Aug 2009, 16:42 
Offline
User avatar

Joined: 11 Apr 2008, 13:43
Posts: 368
Car: 159 2,4/Giulietta TB
Location: Timisoara/Trier DE
mdah.... nici eu nu inteleg de ce unii semnalizand complicatiile altora isi complica propriile posturi amintind pe langa lucruri complet adevarate lucruri precum uleiul curata motorul.....
E mai mult decat logic ca daca ar avea un asemenea rol, cu tot cu filtrul existent, proprietatiile de lubrefiere ar fi afectate.
Cat despre zodia mecanicului, nu prea stiu ce sa zic.... dar in momentul in care circuitul uleiului este diferit sau presiunea din circuit de asemenea difera de la un motor la altul, bineinteles ca si uleiul s-ar putea sa se comporte altfel (a se vedea diferenta de comportament a unui ulei si implicit motor in cazul pompelor electrice )
in ceeea ce priveste recomandarile producatorului, in primul rand cred ca ar trebui tinut cont in primul rand de diagrama si mai apoi de marca. nu de alta dar recomandarile astea au in spate tot contracte comerciale....


Top
   
PostPosted: 05 Aug 2009, 17:02 
Offline
User avatar

Joined: 23 May 2006, 10:58
Posts: 4840
Eu as recomanda sa mai studiezi problema inainte de a iti da cu parerea, e bine ca atunci cind faci asta, si anume datul cu parerea, sa stii macar despre ce e vorba.
Uleiurile auto contin detergenti, punct. Uleiurile folosite in curse, de exemplu, au mai putini detergenti, sau chiar deloc, pentru ca oricum se schimba uleiul dupa fiecare cursa. Si evident, acele uleiuri ofera o lubrifiere mai eficienta.
Presiunea uleiului este data de pompa de ulei(si de viscozitatea uleiului, evident, daca se subtiaza prea mult uleiul incepe sa piarda din presiune), care este angrenata chiar de catre motor, adica ii creste turatia odata cu turatia motorului, deci, turatie mai mare, presiune mai mare. Canalele de ungere difera, evident, de la motor la motor, motiv pentru care anumite motoare folosesc uleiuri cu viscozitate mai mica, altele folosesc uleiuri cu viscozitate mai mare.


Top
   
PostPosted: 05 Aug 2009, 17:15 
Offline
User avatar

Joined: 11 Apr 2008, 13:43
Posts: 368
Car: 159 2,4/Giulietta TB
Location: Timisoara/Trier DE
bun. so asta cu presiunea/vascozitatea am rezolvat-o.
e misto atitudinea am zis si punct.
s-ar putea sa stiu chiar mult mai multe decat transpare din posturile de mai sus. cred ca totusi nu sunt singurul care ar trebui sa se documenteze.


Top
   
PostPosted: 05 Aug 2009, 17:31 
Offline
User avatar

Joined: 23 May 2006, 10:58
Posts: 4840
S-ar putea, nu zic nu, insa daca nu stii ca uleiurile auto contin detergenti, incep sa ma indoiesc eu ca stii mai multe "decit transpare din posturile de mai sus".


Top
   
PostPosted: 15 Aug 2009, 16:16 
Offline
User avatar

Joined: 01 Aug 2009, 12:51
Posts: 26
as dori sa stiu daca uleiul 10w40 e bun sau nu pt alfa 147, 1.6 105 cai.
as vrea sa pun acest ulei provizoriu, sa umblu cateva zile cu el. intr-un cuvant, cu siguranta nu voi face mai mult de 1000 km cu el.

uleiul este o firma greceasca (bunicica) si l-am primit cadou.


LE: scuze, doar acum am vazut ca am postat intr-un topic de la 156. dadusem o cautare dupa ulei pe 147 si mi-a dat acest topic.


Top
   
PostPosted: 17 Aug 2009, 15:28 
Offline
User avatar

Joined: 20 Sep 2007, 19:11
Posts: 45
Location: Cluj-Napoca, Romania
Am si eu o intrebare... stie cineva cate ceva despre uleiul de la MOL ? ati folosit ? e bun ?

_________________
Image


Top
   
PostPosted: 17 Aug 2009, 23:51 
Offline
User avatar

Joined: 15 Mar 2009, 18:42
Posts: 522
Location: cluj
Sper sa nu supar pe nimeni, da' ma, acu nu stiu ce va tot zgaiti la uleiurile astea.. :uhuh: Daca selenia ii trebuie, de ce sa bagi altceva? La bmw e castrol si asa mai departe. Motorul functioneaza la parametri optimi cu uleiurile indicate de producator si gata. Nu stiu la ce va asteptati cand bagati altfel de uleiuri.. cp in plus? consum mai mic..? viata mai lunga a motorului? Niciuna nu va fi obtinuta folosind un ulei mai scump. Poate doar ceva mai putini bani dati pe el (in cazul in care se va cumpara unul mai ieftin). Schimbi uleiul si filtrele la timp,si trebuie sa fie totul ok. Eu il schimb la 10000, din cauza ca merg destul de mult in oras cu ea, si fac destul de multe opriri-porniri.. Am bagat odata de curios un ulei de la OMW(un ulei pt vw 0w30, de 65 ron litrul parca)...si m-a cam speriat. Pana la 2500 rpm urca putintel mai greut, apoi parca vrea sa rupa tampoanele de la motor. Indata l-am aruncat si i-am pus uleiul obisnuit.10w40. Mai mult ca sigur ca nu am facut bine cand i-am bagat sucul ala prin vinisoare...


Top
   
PostPosted: 18 Aug 2009, 01:22 
Offline
User avatar

Joined: 04 Aug 2008, 23:53
Posts: 316
Car: 156 1.8 TS
Location: Caransebes
Bine zis "suc" avand in vedere ce vascozitate ai incercat...eu am bagat cand am luat-o la 100000 de km Castrol Edge 5w30 si ma s-a parut destul subtire avand in vedere ca imi manca 1 l la luna(500km) .La urmatorele schimburi am folosit 5w40 Selenia performer si imi manca 2l in 8000 km (un schimb) si asta datorita faptului ca am un stil de condus mai "sportiv".

_________________
Alfa Romeo 156 `01 1.8 TS "Edizione Sportiva"
Ex: Ford Sierra `87 2.0l


Top
   
PostPosted: 18 Aug 2009, 02:01 
Offline
User avatar

Joined: 22 Sep 2008, 00:00
Posts: 192
Location: Bucuresti
Din cite stiu eu, la benzina, consumul de ulei la 1000 km trebuie sa fie sub 10% din comsumul de combustibil la 100 km. Parca asa era regula.
Nu stiu daca e valabil si la diesel.
Corectati daca gresesc.

_________________
"Eu nu port bijuterii... Eu le conduc!" And beauty is not enough...
Alfa Romeo 156 1.9 JTD 16v 150CP+ 310Nm+ 2005 facelift Giugiaro
Image


Top
   
PostPosted: 18 Aug 2009, 05:49 
Offline
User avatar

Joined: 23 May 2006, 10:58
Posts: 4840
adisoru Quote:
Sper sa nu supar pe nimeni, da' ma, acu nu stiu ce va tot zgaiti la uleiurile astea.. :uhuh: Daca selenia ii trebuie, de ce sa bagi altceva? La bmw e castrol si asa mai departe. Motorul functioneaza la parametri optimi cu uleiurile indicate de producator si gata. Nu stiu la ce va asteptati cand bagati altfel de uleiuri.. cp in plus? consum mai mic..? viata mai lunga a motorului? Niciuna nu va fi obtinuta folosind un ulei mai scump. Poate doar ceva mai putini bani dati pe el (in cazul in care se va cumpara unul mai ieftin). Schimbi uleiul si filtrele la timp,si trebuie sa fie totul ok. Eu il schimb la 10000, din cauza ca merg destul de mult in oras cu ea, si fac destul de multe opriri-porniri.. Am bagat odata de curios un ulei de la OMW(un ulei pt vw 0w30, de 65 ron litrul parca)...si m-a cam speriat. Pana la 2500 rpm urca putintel mai greut, apoi parca vrea sa rupa tampoanele de la motor. Indata l-am aruncat si i-am pus uleiul obisnuit.10w40. Mai mult ca sigur ca nu am facut bine cand i-am bagat sucul ala prin vinisoare...
Eu nu inteleg o chestie, si anume de ce toti cei ce nu se obosesc macar sa citeasca topicul, nu mai zic de alte articole gasite foarte usor cu google, au pretentii de cunoscatori ? Chiar va place atit de mult sa fiti penibili ? Trecind peste lipsa oricaror cunostiinte tehnice si a lipsei totale de informare, macar din bun simt nu as emite o parere cu un aer asa definitiv, dar se pare ca astia cu bun simt si cunostiinte tehnice sunt din ce in ce mai putini pe forum :(
Ma irita la culme cum, in dorinta de a se citi pe forum, orice nea Ion(da, stiu, trebuie sa vorbeasca si el ca e si el om, dar totusi...) dezinformeaza cititorii cu o siguranta de-a dreptul tupeista.
Oameni buni, aici nu e vorba de politica, fotbal sau femei, chestii la care orice consumator inrait de bomboane agricole se pricepe, aici e vorba de chestii tehnice, de date empirice, si asa mai departe, nu e nimic subiectiv, nu tine nimic de parerea unuia sau a altuia, e stiinta exacta.

PS. 2l la 8000km ? E cam multisor, nu exagerat, dar oricum. Eu unul m-as ingrijora(sau macar as incerca un alt ulei, ceva mai gros poate) daca intre schimburi, adica 10k km, ar consuma diferenta intre minim si maxim pe joja, adica 1l.


Top
   
PostPosted: 18 Aug 2009, 13:16 
Offline
User avatar

Joined: 20 Sep 2007, 19:11
Posts: 45
Location: Cluj-Napoca, Romania
Eu nu stiu ce rost mai are forumu daca nu mai poti intreba nimic. Totul e scris, totul a mai fost discutat, de ce tot intrebati atata... poi de ce mai intrati atunci pe forum?
Probabil da, s-au mai discutat unele aspecte. Dar uneori nu e exact aceiasi chestie.

Am mai intrebat o data ceva legat de un GTA, toti mi-au sarit ca de ce nu citesc topicu, ca etc. Am citit si nu am aflat nimic din ce-am intrebat. Dar normal, s-a mai discutat de GTA. Nu conteaza ce. Inseamna ca nu mai e de discutat.

Ce chestie... credeam ca forumurile sunt pentru discutii.

_________________
Image


Top
   
PostPosted: 18 Aug 2009, 14:12 
Offline
User avatar

Joined: 05 Jan 2006, 21:31
Posts: 15256
Car: 115/960
Location: Bucuresti
Trd, n-o sa iti placa ce am sa spun, dar citeste ce s-a discutat mai sus! Raspunsul lui Alexandrus, ca presupun ca pe el il apostrofezi, nu are nici cea mai mica legatura cu intrebarea ta! Iar in esenta, da, are dreptate, citeste ce s-a mai scris pe aceiasi tema inainte sa intrebi ceva, vad ca tu n-ai avut rabdarea sa citesti 2 posturi mai sus.. :nono:

_________________
4C | Spider S4 2.0
ex Stelvio 2.0T | GTV 916 3.0 V6 | GTV 916 2.0TS | Spider 916 2.0TS | MiTo 1.4TB | Spider 939 2.4JTDm | Brera 2.4JTDm | Spider 916 2.0TS | GT 1.9mJTD | 147 1.6TS


Top
   
PostPosted: 18 Aug 2009, 14:47 
Offline

Joined: 21 Aug 2008, 16:35
Posts: 3171
Location: Rosiorii de Vede/Bucuresti
Trd Quote:
Am si eu o intrebare... stie cineva cate ceva despre uleiul de la MOL ? ati folosit ? e bun ?
nu, nu stie nimeni nimic. Ce nu intelegi, citeste topicul, daca vrei un ulei Royal Purple", nu e clar?
referitor la MOL, eu unul, nu as avea incredere, asta ti-o zic ca roman, cumpara si tu castrol, mobil, selenia, ceva cu nume de ulei nu de benzinarie.

_________________
Alfa Romeo 147 1.6ts


Top
   
PostPosted: 18 Aug 2009, 14:51 
Offline
User avatar

Joined: 23 May 2006, 10:58
Posts: 4840
Valerica, deja m-am prins ca atita poti, nu e nevoie sa insisti.

Trd, te rog mult, arata-mi unde ai intrebat tu "ceva legat de un GTA" si promit sa iti raspund eu, insa de curiozitate am cautat toate posturile tale si n-am gasit intrebarea. Asa ca, inainte de a te opari fara motiv, incearca a pune in practica cele invatate in clasele 1-4, adica scrisul si cititul, nu a trecut atit de multa vreme de atunci, cel putin in cazul tau.


Top
   
PostPosted: 19 Aug 2009, 00:01 
Offline
User avatar

Joined: 04 Aug 2008, 23:53
Posts: 316
Car: 156 1.8 TS
Location: Caransebes
PS. 2l la 8000km ? E cam multisor, nu exagerat, dar oricum. Eu unul m-as ingrijora(sau macar as incerca un alt ulei, ceva mai gros poate) daca intre schimburi, adica 10k km, ar consuma diferenta intre minim si maxim pe joja, adica 1l.[/quote]

La urmatorul schimb o sa bag in motor unul dintre uleiurile recomandate de tine(Valvoline SynRacing 5W-50) sper sa mai imi scada consumul de ulei. Mai am de rezolvat o problema care imi influenteaza in mod direct consumul de ulei si anume ca se prelinge pe baia de ulei , ulei ce curge de la un simering de pe partea cu distributia.Din cate mi-a spus mecanicul trebuie data distributia jos pentru a schimba simeringul si nu mi se prea arata sa ii mai platesc odata manopera pentru montat/demontat distributia(fiind schimbata cu cateva luni in urma).
Prefer sa ii dau mai mult ulei pana mai oboseste variatorul si atunci schimb ambele piese.

_________________
Alfa Romeo 156 `01 1.8 TS "Edizione Sportiva"
Ex: Ford Sierra `87 2.0l


Top
   
PostPosted: 19 Aug 2009, 01:20 
Offline
User avatar

Joined: 29 Mar 2007, 19:02
Posts: 2131
Car: 156 GTA
Eu zic sa dai rapid tot jos, poate iti pica pe curele si te faci de o distributie rupta!

_________________
1. Denial 2. Anger 3. Bargaining 4. Depression 5. Acceptance ...

The 5 stages of buying petrol.


Top
   
PostPosted: 24 Aug 2009, 11:08 
Offline
User avatar

Joined: 20 Sep 2007, 19:11
Posts: 45
Location: Cluj-Napoca, Romania
Oameni buni, stiu ca multe chestii nu prea isi au rolul sa fie discutate, sau ca daca voi ati spus de uleiul Selenia, ce sa tot o dezbatem atat? Ii drept. Orice subiect legat de producatorul uleiului folosit la Alfe ar trebui sa dispara.
Problema a fost ca oi fi avut un motiv pentru care intrebam de MOL, nu doar asa.

Eu nu m-am oparit deloc iar legat de faza cu cititul topicului inainte de a posta, cautarea la search cu 'mol' da numai rezultate cu motorina.

valerica, merci de raspuns.

_________________
Image


Top
   
PostPosted: 30 Aug 2009, 20:39 
Offline

Joined: 22 Jan 2009, 14:09
Posts: 110
Location: Bucuresti
Salut! Am citit tot acest topic si am inteles urmatoarele: Selenia,Castrol,Motul in nici un caz ! Royal Purple ar fi cel mai bun dar se gaseste foarte greu sau deloc. Dintre uleiurile de pe piata cel mai bun ar fi Valvoline, SynPower 5w-40 sau VR1 5w-50. Maine vreau sa schimb uleiul si sunt cam nelamurit despre Mobil 1, nu prea sa vorbit despre el pe forum. E bun, nu e bun? Ma intereseaza cum este in comparatie cu Valvoline. Am fost in Cora si am vazut ca Mobil este aproape dublu la pret, oare este si mai bun? Am vazut Mobil 1 5w-50 si scria pe el ca este trisintetic, ce inseamna asta? Astept sa ma lamuriti si pe mine, Valvoline sau Mobil 1, lasand la o parte partea financiara care nu este importanta, vreau sa cumpar ce este mai bun.
PS: am citit pe un forum din strainatate urmatoarele : " Anyone see the new Valvoline AD.? Any thoughts on the new commercial that says. " Valvoline SynPower provides 4 times the protection as Mobil 1"

_________________
ALFA ROMEO 156 2.0TS
Volvo XC90
Renault 21
Audi A4 1.9TDI 2004 (sold)


Top
   
PostPosted: 30 Aug 2009, 22:58 
Offline
User avatar

Joined: 31 Aug 2006, 16:26
Posts: 1301
Royal Purple 10w40 (pt motoarele TS) nu se gaseste nicaieri in Bucuresti. Am cautat eu 2 luni..."Importatorul" oficial avea 1 litru si nu accepta comenzi de 6 litri la pretul afisat pe site :thumbdown: .

_________________
Alfa 147 1.6 120 cp


Top
   
PostPosted: 30 Aug 2009, 23:40 
Offline

Joined: 22 Jan 2009, 14:09
Posts: 110
Location: Bucuresti
Chiar nu ma poate ajuta nimeni?

_________________
ALFA ROMEO 156 2.0TS
Volvo XC90
Renault 21
Audi A4 1.9TDI 2004 (sold)


Top
   
PostPosted: 31 Aug 2009, 00:12 
Offline
User avatar

Joined: 31 Aug 2006, 16:26
Posts: 1301
Ia-ti Domle' Selenia 20k Alfa ,il schimbi la 7000-8000k ca si asa e mai ieftin decat concurenta si nu o sa ai probleme. Ideea e sa il schimbi la timp si sa-l verifici cat de cat. Sunt atatea alfe care au avut asta in motor 100-200k km si nu a patit nimic motorul.
P.S. In Cora nu te duci pt ulei in general, ia de la un magazin de piese auto ca e mai ieftin orice ai lua.

_________________
Alfa 147 1.6 120 cp


Top
   
PostPosted: 31 Aug 2009, 00:23 
Offline

Joined: 22 Jan 2009, 14:09
Posts: 110
Location: Bucuresti
Selenia este exclus sa iau ! Intrebarea mea se referea la Valvoline sau Mobile 1. Nu vad de ce as cumpara Selenia cand pot cumpara ceva mai bun la acelasi pret sau un pic mai scump. Si iti voi explica de ce nu mai vreau Selenia: am schimbat uleiul, aveam Selenia 20k, si am pus Valvoline VR1. Am plecat la mare si crede-ma ca era o schimbare semnificativa la motor, suna altfel si mi sa parut mai puternica. Acum il schimb din nou pentru ca am uitat sa-i pun capacul la ulei si am mers cu ea asa aproximativ 200 km. Ma gandeam sa pun tot Valvoline VR1 dar am inteles ca ar fi mai pun SynPower si am vazut si niste uleiuri Mobile 1 interesante

_________________
ALFA ROMEO 156 2.0TS
Volvo XC90
Renault 21
Audi A4 1.9TDI 2004 (sold)


Top
   
PostPosted: 31 Aug 2009, 00:38 
Offline
User avatar

Joined: 31 Aug 2006, 16:26
Posts: 1301
ok, eu am Selenia racing 10w60 acum, dar nu am vazut diferente fata de 20k Alfa sau fata de Castrol 10w40 si am renuntat sa ma mai complic. Astept feedback cu ce iti iei si cum se simte... :peace:

_________________
Alfa 147 1.6 120 cp


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 1437 posts ]  Go to page Previous 14 5 6 7 858 Next

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited