Ce ziceti daca am merge sa le vedem?
Bijuteriile de epoca expuse in parcarile minastirilor din Bucovinaaaaaaaa!!!
____________
Bijuteriile mecanice ale secolului trecut
MaÅŸini de epocă, oldtimere, retromobile – indiferent de denumire, aceste triumfuri ale tehnologiei secolului XX au arătat mai tinere ca niciodată, ieri, în parcarea din Dârste. Aici a fost stabilită pauza din prima zi a competiÅ£iei CarpaÅ£i Retromobil, aflată la ediÅ£ia a X-a. ParticipanÅ£ii au luat startul de dimineaţă, de la Muzeul AviaÅ£iei din BucureÅŸti. După do-uă ore pe Valea Prahovei, nervii ÅŸoferilor ÅŸi sistemele de răcire ale motoarelor erau să cedeze. „Drumul a fost de rahat, ca de obicei, cum se întâmplă pe Valea Prahovei. A trebuit să o Å£in numai din vite-za I în a II-a, când se mergea bară la barăâ€, ne-a spus ÅŸoferul unui Alfa Romeo, care imediat ce a ajuns la BraÅŸov s-a apucat să schimbe jicloarele la carburator.
Poliţiştii îi trag pe dreapta să admire maşinile
Imaginea maÅŸinilor de epocă bătrâne care încurcă traficul e în mare parte falsă. Unele retromobile sunt mai puternice decât ultimele modele pline de plastic ieÅŸite din fabrică. Spre exemplu, un Porsche Targa sau un MG de la mijlocul secolului trecut nu numai că sunt foarte sprintene, dar aduc ÅŸi o grămadă de avantaje. „În general, poliÅ£iÅŸtii mă opresc să se uite la maÅŸină. Mă întreabă cât de veche e, cât prindeâ€, ne spune proprietarul unui Porschje Targa. „CeilalÅ£i ÅŸoferi mă claxonează în trafic, dar aÅŸa: cu bucurie, nu de altceva. Fetele mai trag ocheadeâ€, a spus Sorin Muntz, proprietar unui MG din anii 70.
Cea mai scumpă maşină – 80.000 de euro
TotuÅŸi, vedeta incontestabilă a întâlnirii din Dârste a fost un Morgan 8 Supercharged, în 8 cilindri, capabilă să zboare lejer cu peste 200 la oră. Proprietarul, Alto Forza, este vicepreÅŸedintele clubului italian de maÅŸini de epocă. El a venit din Italia pentru a participa la Raliu. „România este o Å£ară frumoasă foc, din păcate are niÅŸte drumuri foarte proasteâ€, ne spune bătrânul ÅŸofer. Bijuteria italianului a participat chiar ÅŸi la Ra-liul de la Les Mans, însă bara de protecÅ£ie din faţă nu ÅŸi-a pierdut-o în curse, ci pe ÅŸoseaua tipic românească de pe Valea Prahovei. Bolidul a fost cumpărat cu 12.000 de euro în ani 80, iar acum se vinde cu enorma sumă de 80.000 de euro. Enormă pentru buzunarele ro-mânului de rând. Cele mai frumoase ÅŸi scumpe maÅŸini retro din BraÅŸov aparÅ£in deja cunoscutului Hayden Dean, însă organizatorii se plâng că niciodată nu le aduce la întâlniri. După o oră de relaxare, participanÅ£ii au plecat spre SighiÅŸoara. Finalul competiÅ£iei va fi în NeamÅ£, unde maÅŸinile vor fi expuse în parcarea celebrelor mănăstiri moldoveneÅŸti.
Autor: Liviu CIOINEAG; Data:
28 aug 2009
____________
Cititi articolul
aici.
_________________
"Eu nu port bijuterii... Eu le conduc!" And beauty is not enough...
Alfa Romeo 156 1.9 JTD 16v 150CP+ 310Nm+ 2005 facelift Giugiaro