It is currently 10 Mar 2025, 17:36

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 11 posts ] 
Author Message
 Post subject: problema stabilitate
PostPosted: 03 Aug 2009, 23:37 
Offline
User avatar

Joined: 19 Mar 2008, 14:21
Posts: 47
Location: Bucuresti
Salut. Revin cu o problema care nu prea imi da pace de ceva vreme. Cred ca e ceva legat de amortizoare/suspensii...mai exact la accelerare si mai ales la viraje foarte scurte(ma refer miscat volanul scurt stanga dreapta) am senzatia ca masina are tendinta sa derapeze(desi nu o face). Initial am crezut ca e efectul de trimming ,parca asa se cheama(am auzit de la cativa posesori de bmw),datorat faptului ca pneurile prea late au tendinta sa se duca dupa denivelarile drumului, mentionez ca pe spate am pneuri de 225/45/r17 si pe fata 215/45/r17; dar nu sunt asa sigur ca si la fosta alfa aveam pneuri pe 17 doar ca erau de 215 pe spate si nu aveam probleme de nici un fel. Am fost sa fac test la amortizoare(chiar 2 teste) si toate amortiozarele mi-au iesit in jur de 60%. La al doilea test a fost un amortizor cu 55% parca, dar mecanicul mi-a zis ca trebuie schimbate la 40%. Stiind ca sunt atat de scumpe amortizoarele, ma gandeam sa va intreb pe voi daca se merita sa ma arunc la atatia bani, sau daca o fac...voi rezolva problema?! Salutari si astept pareri!!
P.S. A reusit cineva sa rezolve problema cu jocul schimbatorului?? :scratch:

_________________
Alfa males buy BMW's...Alfa's are for nice people ;)


Top
   
 Post subject: Re: problema stabilitate
PostPosted: 03 Aug 2009, 23:44 
Offline

Joined: 21 Aug 2008, 16:35
Posts: 3180
Location: Rosiorii de Vede/Bucuresti
si eu am facut test de amortizor si mi-au iesit toate 63%, ce e sub 65% e cam dus :( . Nu stiu daca problema ta e intradevar de la amortizoare, eu le-am schimbat pe cele de pe fata care imi bateau si nu s-a schimbat nimic la stabilitate, absolut nimic :(. Eu unul nu mi-am dat seama de vreo scapare a masinii, ce-i drept nici nu am incercat sa o duc la limite.

_________________
Alfa Romeo 147 1.6ts


Top
   
 Post subject: Re: problema stabilitate
PostPosted: 04 Aug 2009, 01:56 
Offline
User avatar

Joined: 21 Aug 2007, 16:46
Posts: 1019
Geometria ai verificat-o?
La ce rol au amortizoarele si la ce bani am gasit amortizoare stock, eu zic ca daca e de acolo sa dai banu' cu zambetul pe buze, nu este un lucru la care sa te zgarcesti.

_________________
Audi S3 1.8T
Ex: BMW 120i E87 silver
Ex: Alfa Romeo 156 TI 2.4 JTD 20V matt black
Ex: Alfa Romeo 156 2.4 JTD 10V black
Ex: Alfa Romeo 156 1.9 JTD 8V blue-cosmo

Live to drive, drive to live


Top
   
 Post subject: Re: problema stabilitate
PostPosted: 04 Aug 2009, 07:46 
Offline
User avatar

Joined: 19 Mar 2008, 14:21
Posts: 47
Location: Bucuresti
Mulmumesc pentru raspunsuri. Da am facut gemetria de 3 ori. Nu pot sa zic ca am rezolvat ceva, chestia e ca nu imi bate nici unul, dar daca ar fi sa stiu ca se rezolva treaba le cumpar nu e o problema. Apropo eu stiam ca un amortizor spate e in jur de 450 ron si 1 fata aprox. 250 ron, plus manopera vreo 300-400 ron, deci in total ar fi in jur de 1700 ron(nu tocmai ieftin). Astea sunt preturile?
Si inca ceva, poate m-ati inteles gresit, eu am tras de masina pana aproape de limita si nu fuge deloc nici fundul si nici partea din fata, dar e o senzatie ciudata de instabilitate la viteze de croaziera cand fac mici ajustari ale volanului, sa zic ca e comparabil cu senzatia pe care o ai intr-o barcuta :)

_________________
Alfa males buy BMW's...Alfa's are for nice people ;)


Top
   
 Post subject: Re: problema stabilitate
PostPosted: 04 Aug 2009, 08:31 
Offline
User avatar

Joined: 06 Feb 2008, 09:13
Posts: 161
Location: Oradea
Aceeasi problema o aveam si eu, dar pot sa spun ca nici acum nu am scapat in totalitate de ea la 156.
Cand am luat masina in Germania, am urcat pe autostrada si la o curba larga de tot, pe la 140 km/h, neobisnuit inca deloc cu masina, cand am trecut peste rosturile de la un viaduct (chestiile alea de dilatare prezente transversal pe drum) masina parca mi-a fugit de sub fund. Prima data am crezut ca am derapat si m-am speriat de numa :dribble:. Incepeam sa ma intreb pe ce masina lu' peste am dat bani :ban:
M-am acomodat cu fitele astea pana acasa, iar dupa o scurta vizita la mecanic am primit urmatoarea lista de cumparaturi: bilelete bara stabilizatoare spate (astea erau praf de tot, iar suruburile au trebuit taiate cu flexul pentru ca erau ruginite - 0.6 mil bucata); amortizoare spate + aparatoare de praf (luate din HU pe la 2.5 mil bucata -garantie 2 ani), tendoane spate (tot din HU la oferta cu 0.8 mil bucata).
De ce zic ca inca nu sunt multumit? simplu...inca tot mai are tendinta de a "se culca" pe viraje, atat incat sa ma tina alert la volan :blink:
Urmatoarea investitie pe care trebuie sa o fac:
-niste bucse aflate intre tendoanele spate si roata, cu diamentrul 41'' daca mai tin bine minte (din cauza ca sunt slabite rau nu isi mai face tendonul ala treaba, adica joaca tot alela) pret 7 RON/buc
- set de arcuri sport Eibach Prokit Sports Springkit de pe Alfisti cu 159 E.
Daca si dupa astea mai face figuri... :bash:
Diferenta dintre 215 si 225 la gumele de pe fata/spate la tine, este nesemnificativa. Daca masina are o tinuta de drum foarte ridicata din cauza arcurilor, oricum se duce pe viraje.
147 le nu a necesitat atatea investitii, acolo schimband numai bieletele spate si atat. Oricum e mai stabila decat 156-le pentru ca nu are prelungirea aia a portbagajului.


Top
   
 Post subject: Re: problema stabilitate
PostPosted: 04 Aug 2009, 11:05 
Offline
User avatar

Joined: 31 Aug 2006, 16:26
Posts: 1301
aparatoare de praf la 2.5 mil bucata? C'mon! te referi la plasticele alea ordinare care stau deasupra rotii? Iar cele de pe spate se imbiba cu namol si atarna? :bash:

_________________
Alfa 147 1.6 120 cp


Top
   
 Post subject: Re: problema stabilitate
PostPosted: 04 Aug 2009, 13:25 
Offline
User avatar

Joined: 21 Aug 2007, 16:46
Posts: 1019
Cam alea sunt preturile la amortizoare, se poate sa gasesti si la mai putini bani, gen 1200-1400 toate. Sau direct suspensie sport (daca te pasioneaza genul) pe la 550 euro (tot alfisti).
Referitor la aparatorile de noroi pe spate, da sunt mai scumpe pentru ca nu e doar un plastic ordinar.

_________________
Audi S3 1.8T
Ex: BMW 120i E87 silver
Ex: Alfa Romeo 156 TI 2.4 JTD 20V matt black
Ex: Alfa Romeo 156 2.4 JTD 10V black
Ex: Alfa Romeo 156 1.9 JTD 8V blue-cosmo

Live to drive, drive to live


Top
   
 Post subject: Re: problema stabilitate
PostPosted: 04 Aug 2009, 14:09 
Offline
User avatar

Joined: 19 Mar 2008, 14:21
Posts: 47
Location: Bucuresti
Multumesc mult pentru raspunsuri, Rares ai fost foarte concis. Arcurile spate intradevar imi tin masina foarte sus fata de alfa mea precedenta si e fortae posibil sa fie din cauza asta. Asa ca am sa pun suspensii sport reglabile dar nu cine stie ce performanta, doar cat sa o rigidizeze. Cat m-ar costa toata treaba, inclusiv manopera? Tendoanele spate le-am schimbat si in rest ce sa zic au incercat baietii pe la service(cu levierul... e drept) toate bieletele si bratele si au zis ca e ok.
P.S. Am vazut pretul de 550 eur, asta e e suma medie sau sunt cele mai ieftine? De asemenea kit suspensie sport inseamna si arcuri, nu? Va fi dupa modificare masina mai sigura, sau ma va lasa pe mine sa am in sfarsit senzatia ca sta pe drum? :)
Apropo aceeasi chestie cum ai patit tu cu rosturile de la viaduct patesc mereu la gropi si chestii de genul, masina nu fuge dar iti da senzatia ca se duce in dreapta sau in stanga.

_________________
Alfa males buy BMW's...Alfa's are for nice people ;)


Top
   
 Post subject: Re: problema stabilitate
PostPosted: 04 Aug 2009, 16:09 
Offline
User avatar

Joined: 06 Feb 2008, 09:13
Posts: 161
Location: Oradea
Allex Quote:
aparatoare de praf la 2.5 mil bucata? C'mon! te referi la plasticele alea ordinare care stau deasupra rotii? Iar cele de pe spate se imbiba cu namol si atarna? :bash:
Scuze daca s-a inteles grestit: amortizoare + aparatori de praf au fost atata (ma uit acasa pe factura si va zic maine exact cat, dar e cam 2.5 mil pe o parte). Aparatoarele alea sunt de 2 lei...adica nu trebuie sa iti iei aparatoare exact pentru timpul de amortizor achizitionat. Eu am luat universale si au fost vreo 20 RON /buc. Se strang frumos cu niste "soricei" faci vreo 2 gaurele in ele (preferabil in spate) ca sa nu stea suple pe telescop sau ca sa aiba unde evacua aerul din jurul telescopului in caz de compresie mare.

Pe alfisti gasesti acel kit (eu ma refer numai la arcuri) la 159 E (pret promotional de vreo 3 luni). Ei zic ca se pot monta cu amortizoare stock pentru ca nu lasa masina numai 3 cm. Sa dai 1000 de E pe 4 amortizoare si 4 arcuri.. :bash: parerea mea.
Daca lasi masina mai jos si schimbi telescoapele eu zic ca nu o sa mai ai baiuri, in conditiile in care restul e ok.
Manopera pentru mine e fix; am un mecanic care pentru 1 mil mi-a schimbat asa: caseta directie, bilete directie, capate bara, ulei + filtre, bielete spate, tendoane si placute... :clapping: Lucreaza repede, ii politicos si are si firma daca vrei hartoage.
Daca vrei piese din Ungaria spune la ce te-ai gandit si iti trimit ceva preturi.

O zi buna!


Top
   
 Post subject: Re: problema stabilitate
PostPosted: 11 Sep 2009, 19:01 
Offline
User avatar

Joined: 19 Mar 2008, 14:21
Posts: 47
Location: Bucuresti
Revin cu noutati. Am fost astazi pe la service-ul lui Marian din Bragadiru si am aflat urmatoarele: joc la caseta de directie, tendoanele la roatile spate praf (alea care sunt oar cate unu intr-o parte si unu in alta nu alea perechi) si bratul inferior dreapta iar praf. Se pare ca toate problemele pe care le am avut si le am, provin din acesta sursa. Au strans baietii cremalierul la caseta de directie si din ce zic ei s-a rezovat iar cat despre restul urmeaza luni sa dau comanda de piese la Mirica si sa le schimb cat de curand. Sper sa rezolv asa problema...cat despre amortizoare se pare ca mai merg :)

_________________
Alfa males buy BMW's...Alfa's are for nice people ;)


Top
   
 Post subject: Re: problema stabilitate
PostPosted: 10 Oct 2009, 16:52 
Offline
User avatar

Joined: 19 Mar 2008, 14:21
Posts: 47
Location: Bucuresti
gata 99 % rezolvat cum am scris mai sus, 2 brate longitudinale spate, 2 bucse de la captul lor, brat inferior dreapta plus o geometrie facuta de un baiat meserias. Am spus 99% pt ca intradevar o mica parte se trage si de la amortizoarele spate, dar oricum diferenta e enorma fata de cum era inainte. Clar Mirica rulzzz :))

_________________
Alfa males buy BMW's...Alfa's are for nice people ;)


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 11 posts ] 

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited