Va multumesc tuturor pentru urari si cuvintele frumoase !
Asa cum am promis,revin si cu detalii :
Dupa 10 saptamani de la plata avansului am fost pus in placuta postura de a imi programa deplasarea in Germania pentru livrarea masinii.Cum excursia la Hungaroring planuita impreuna cu colegii din club se apropia si ea,am hotarat sa aman un pic momentul astfel incat sa "leg" cele doua evenimente intr-o singura deplasare.
Am avut sansa (si veti vedea mai jos ca nu folosesc cuvinte mari) ca Marius sa fie de acord sa ma insoteasca,astfel incat joi dimineata,inainte de rasaritul soarelui,am plecat din Brasov la bordul celui mai rosu 166 TI existent in Romania si dupa 1700 km si 19 ore de drum am ajuns seara la Frankfurt.
A doua zi,dupa un mic dejun luat mai mult cu ochii pe ceas,am plecat catre Hofheim,un orasel aflat la cativa kilometri de capitala financiara a Germaniei.O data ajunsi acolo am dat o tura de recunoastere prin curtea dealer-ului la care comandasem masina si am gasit-o intr-un final in atelierul de pregatire a masinilor pentru livrare.
Prima impresie a fost coplesitoare,masina arata mai bine decat ma asteptam,si am fost in stare sa mai observ doar ca oglinzile retrovizoare erau in culoarea caroseriei si nu aluminiu satinat asa cum este specific pachetului "ti"...(mi s-a explicat mai apoi ca a existat o neintelegere intre fabrica si dealerii din Germania referitor la aceasta problema)
Am plecat peste drum pentru formalitatile necesare inmatricularii provizorii care au durat doar 40 de minute,iar atunci cand m-am intors l-am gasit pe Marius in postura ingrata de a-mi atrage atentia asupra unui "mic detaliu" : janta stanga fata prezenta urme clare de cheie tubulara de roti nefiresti pentru o masina noua.
Am luat la verificat toate rotile si ajungand la cea de rezerva (si ea de 19") am constatat ca aceasta avea una dintre spite zgariata in profunzime.Am semnalat problemele consilierului de vanzari cu care tinusem legatura din momentul demararii comenzii si masina a fost adusa din nou in service unde cele 2 roti cu probleme au fost inlocuite cu altele noi existente pe "ti"urile noi care se aflau in showroom-ul lor.
Dupa ce masina a fost scoasa din nou in curte,Marius a mai observat ceva : etrierul de pe aceeasi parte stanga fata prezenta o zgarietura atat de profunda incat lasa sa se vada materialul din care este realizat acesta !
A urmat o noua discutie in care mi s-a propus retusarea cu vopsea a respectivei zgarieturi,dar in urma refuzului meu de a accepta o astfel de solutie,ni s-a comunicat sa revenim dupa 3 ore,timp necesar inlocuirii etrierului cu altul nou de pe unul dintre aceleasi "ti"-uri prezente,din fericire pentru mine,in curtea lor.
Capacele oglinzilor exterioare au avut aceeasi soarta,astfel incat la final masina arata asa cum o comandasem si cum trebuie,de fapt,sa fie o masina noua...
Punand cap la cap informatiile primite,teoretic,istoria rotii buclucase ar fi cam urmatoarea : transportatorul sau poate altcineva a zgariat roata,a incercat sa ascunda acest lucru schimband-o cu cea de rezerva iar la montarea acesteia a "reusit" sa lase urme si pe aceasta janta si sa zgarie si etrierul.
Pe de alta parte nu pot sa nu remarc faptul ca toate problemele semnalate au fost rezolvate de catre dealer rapid si fara prea multe comentarii iar la final am plecat gandindu-ma ca probleme de acest gen pot aparea si in alte tari,nu numai la noi,dar bucuros ca,per total,a meritat sa fac efortul de a o cumpara din strainatate.
Altfel,ca sa revenim la lucrurile cu adevarat importante si care au facut ca micile neplaceri de mai sus sa fie uitate dupa doar cateva zile,masina se comporta admirabil,motorul se simte ca este inca "strans",dar nu a intarziat sa isi dezvaluie calitatile : cuplul este prezent de la turatii reduse,nu am simtit inca lag-ul specific motorizarilor turbo,se tureaza foarte usor si liniar,este foarte silentios,e drept,in conditiile in care pana acum nu am depasit 4000 rot/min (dealer-ul a recomandat ca in primii 1000 de km sa nu depaseasc 4500 rot/min.),cutia cu 6 viteze este si ea foarte precisa.
Viata la bord e o placere,micile gadget-uri isi merita pe deplin banii,ce mai,sunt cu adevarat incantat !
Ca si modificari pentru viitorul mai mult sau mai putin apropiat m-am gandit la folie de protectie pe partea frontala (am deja o foarte mica ciupitura pe capota...),ceva device "gabor awareness"
, roti de iarna si,atunci cand va fi momentul,un alt HU cu navigatie inclusa (momentan am doar "Blue&Me NAV-ul inclus in nivelul de echipare ales de mine)
@johnny : aluminiul de pe consola centrala se numeste "alluminio spazzolato brunito",are o culoare si o textura specifice si este inclus in pachetul "ti" si pachetul "sport 2" in Germania.