It is currently 30 Nov 2024, 02:45

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 8 posts ] 
Author Message
PostPosted: 18 Jul 2009, 20:40 
Offline

Joined: 11 May 2009, 12:42
Posts: 1731
Location: Bucuresti
Astazi am avut surpriza sa ma trezesc ca imi baga aer rece in partea dreapta si aer cald in stanga (nu aer incalzit, ci la temperatura habitaclului - clima pornita cu reciclare). M-am jucat cu temperaturi diferite stanga-dreapta: cald dreapta - rece stanga si invers, dar cu acelasi efect: nu raceste pe stanga. In aeratorul central de pe bord (cel trapezoidal) am observat tinand palma pe el ca la fel se intampla: rece in dreapta, cald in stanga. Cred ca aici ca si in cazul aeratorului din spatele cotierei aerul este amestecat, dar in cazul celui din urma nu se simte fiind mai mic probabil.

Pierdere de freon nu pare sa fie, baga rece in dreapta. Nu se deschide vreo clapeta sau ceva? Cum stie sa dea temperaturi diferite ... :thinking:
Ati mai patit asa ceva? Care e explicatia si cum as putea sa rezolv?

_________________
Giulia Veloce TI
Ex: Giulia 2.2 Nuovo Bianco
Spider 916 ph1 CUP
Spider 916 ph2
Ex: 159 2.4 TI
Ex: Giulietta 1.6 JTDm
Ex: Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8v 120+ CP
Ex: Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8v 115+ CP MUSTERICA


Top
   
PostPosted: 20 Jul 2009, 07:27 
Offline
User avatar

Joined: 23 Mar 2008, 22:24
Posts: 1697
Location: Iasi
poate ai o problema cu unul din senzorii de temperatura de pe consola de bord. ai colo 2 senzori care comanda fiecare din cele doua zone ale sistemului de climatizare

_________________
Alfa 156 SW 1,9 JTD 16V


Top
   
PostPosted: 22 Jul 2009, 17:54 
Offline

Joined: 11 May 2009, 12:42
Posts: 1731
Location: Bucuresti
Senzorii ar trebui sa fie intre rotitele de la climatronic? Din cele 2 zone cu fante, cea din dreapta este acoperita. Cum "simte" atunci? In plus in dreapta (cu fantele acoperite) baga rece.
As fi curios sa stiu cum functioneaza intregul sistem de dublu climatronic. Cum face diferenta de temperatura? Nu ma prea pricep la componenta in amanunt a masinii, dar invat: presupun ca are un singur rezervor de freon, are radiatorul apoi pentru a da in interiorul masinii rece face un amestec intre aerul rece dat de radiator si aerul de afara sau aerul reciclat in functie de reglajul temperaturii. Daca este asa sistemul, problema ar fi ori de la senzor, care comanda cand sa porneasca/opreasca introducerea de aer rece, ori de la vreo clapeta/valva care face amestecul de aer. Gresesc cu ceva?

_________________
Giulia Veloce TI
Ex: Giulia 2.2 Nuovo Bianco
Spider 916 ph1 CUP
Spider 916 ph2
Ex: 159 2.4 TI
Ex: Giulietta 1.6 JTDm
Ex: Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8v 120+ CP
Ex: Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8v 115+ CP MUSTERICA


Top
   
PostPosted: 23 Jul 2009, 18:52 
Offline
User avatar

Joined: 19 May 2007, 10:59
Posts: 560
Car: 156
Location: Suceava
cristih Quote:
Astazi am avut surpriza sa ma trezesc ca imi baga aer rece in partea dreapta si aer cald in stanga (nu aer incalzit, ci la temperatura habitaclului - clima pornita cu reciclare). M-am jucat cu temperaturi diferite stanga-dreapta: cald dreapta - rece stanga si invers, dar cu acelasi efect: nu raceste pe stanga. In aeratorul central de pe bord (cel trapezoidal) am observat tinand palma pe el ca la fel se intampla: rece in dreapta, cald in stanga. Cred ca aici ca si in cazul aeratorului din spatele cotierei aerul este amestecat, dar in cazul celui din urma nu se simte fiind mai mic probabil.

Pierdere de freon nu pare sa fie, baga rece in dreapta. Nu se deschide vreo clapeta sau ceva? Cum stie sa dea temperaturi diferite ... :thinking:
Ati mai patit asa ceva? Care e explicatia si cum as putea sa rezolv?
Exact aceeasi problema o am si eu la 156/2003/1.9JTD. Pe dreapta raceste iar pe stanga baga aer la temperatura de afara. Oare daca o pun pe tester apare ceva?

_________________
Cand vezi o Alfa mergand incet, inseamna ca exista o problema pe scaunul din dreapta.


Top
   
PostPosted: 24 Jul 2009, 18:51 
Offline
User avatar

Joined: 19 May 2007, 10:59
Posts: 560
Car: 156
Location: Suceava
Fusei astazi la service sa pun masina pe tester sa vad care e treaba cu clima si sa mai enervez baietii p'acolo. Dupa test, 0 erori, totul bun. Ridic dintr'o sprinceana si desi toti ma asigurau ca totul e ok, solicit sa testeze inca o data (test separat) voletii care fac mixul de aer rece cu cel cald. Inca odata testul e cu 0 erori. Clima...tot la fel, rece pe dreapta si cald pe stanga. Imi scot baietii o borna la baterie, o tin asa o perioada dupa care iarasi test = nimic. 0 erori. Desi toti ma alungau din service sa;mi umplu instalatia cu freon, eu, NIMIC. Le'am zis ca nu plec d'acolo si nici ei acasa pana nu imi arata ca functioneaza voletii aia care mi i'a bagat madcat in postul de mai sus. Concluzia? o vedeti si singuri:

Chestia aia alba e "limba" voletului de pe stanga care se misca de la dreapta la stanga si invers in functie de cum reglezi temperatura; se aflat sub bord, in spatele consolei de clima si se vede fara sa desfaci nimic. e suficient sa bagi capul sub bord pe langa pedale.
Nemai avand ce face si vazand cu ochii mei ca functioneaza si voletul, am plecat la alt service sa verific instalatia de clima. Aici am constatat ca mai aveam in instalatie 190g de freon doar necesitand completare pana la 650g si o curatare a instalatiei...adica scos freonul si bagat inapoi de doua ori dupa care facut presiune. Cat timp se jucau tipii aia pe la instalatie m'am apucat sa verific si filtrele care erau imbacsite de aratau ca presul de pe jos din fata usii.
Concluzia e ca acum raceste pe toate partile asa cum ar trebui sa raceasca, sunt 36,5 grade afara si in masina se face frig. Trebuie sa mentionez ca filtrele nu le'am mai pus, urmand sa le pun zilele urmatoare cand o sa le cumpar. Cat a costat totul? 50 Ron dar in conditiile in care am fost la prieteni si la un prieten al prietenilor :) Ce bine e sa ai prieteni! :up:


Attachments:
P240709_14.15.jpg
P240709_14.15.jpg [ 128.35 KiB | Viewed 2264 times ]
P240709_14.15_[01].jpg
P240709_14.15_[01].jpg [ 126.97 KiB | Viewed 2264 times ]

_________________
Cand vezi o Alfa mergand incet, inseamna ca exista o problema pe scaunul din dreapta.
Top
   
PostPosted: 24 Jul 2009, 22:38 
Offline

Joined: 11 May 2009, 12:42
Posts: 1731
Location: Bucuresti
Interesant ... deci sa fie numai de la freon. Totusi am sa ma uit la la acel volet daca se misca (daca o fi la fel si la 147). Toata treaba ai rezolvat-o in Suceava? Eu in acest weekend vin in Piatra Neamt si daca esti din Suceava poate trec si pe la rude saptamana viitoare :D
Merci mult pentru informatii.

_________________
Giulia Veloce TI
Ex: Giulia 2.2 Nuovo Bianco
Spider 916 ph1 CUP
Spider 916 ph2
Ex: 159 2.4 TI
Ex: Giulietta 1.6 JTDm
Ex: Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8v 120+ CP
Ex: Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8v 115+ CP MUSTERICA


Top
   
PostPosted: 25 Jul 2009, 09:26 
Offline
User avatar

Joined: 19 May 2007, 10:59
Posts: 560
Car: 156
Location: Suceava
Dap, toate operatiunile le'am facut in Suceava ca de altfel toata intretinerea la Alfa. Am noroc de oameni priceputi in service Alfa Romeo/Fiat.
cristih Quote:
.............................. Toata treaba ai rezolvat-o in Suceava? Eu in acest weekend vin in Piatra Neamt si daca esti din Suceava poate trec si pe la rude saptamana viitoare :D.........
Pai daca tot ai drum in zona nici sa nu te gandesti sa nu dai un semnal sa ne intalnim la o vorba :) Daca veneai weekendul asta ar fi fost fun la TuningShow in Suceava, mai faceam o poza doua si postam sa mai descretim fruntile alfistilor...sau incretim? :blink: http://www.monitorulsv.ro/Ultima%20ora% ... ia-de-vara" onclick="window.open(this.href);return false;

_________________
Cand vezi o Alfa mergand incet, inseamna ca exista o problema pe scaunul din dreapta.


Top
   
PostPosted: 12 Jul 2011, 15:55 
Offline
User avatar

Joined: 13 Jun 2009, 10:18
Posts: 146
Location: Turda
Topic resuscitat

Exact aceleasi simptome ca si la voi: cald pe dreapta, rece pe stanga. Citind insa cele scrise de sv_kdt, ma intriga faptul ca aceasta simptoma a aparut dupa completarea instalatiei cu "freon". Imi pare rau ca nu mai tin minte cantitatea completata. Ce pot spune insa e ca, instalatia e perfecta iar compresorul functioneaza. Sunt curios daca rezolvarea va veni de la tester sau vor fi 100 de RON aruncati pe geam :bash: ( asta e pretul care se cere pe-aici )


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 8 posts ] 

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited