It is currently 12 Feb 2025, 22:24

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 29 posts ]  Go to page 1 2 Next
Author Message
PostPosted: 25 May 2009, 16:07 
Offline
User avatar

Joined: 07 Mar 2009, 20:14
Posts: 53
Location: Targoviste
Salutare domnilor!

Cred ca nu sunt singurul care incepand cu aceasta perioada ar cam avea nevoie de o verificare serioasa la instalatia de aer conditionat! Deh, nu toti conducem masini din tipla!!! :D :D :D. Tare bine mi-ar prinde si mie si altora dintre noi cateva sfaturi utile! Stiti ceva service-uri sau baieti priceputi care incarca freon in instalatie si oarecum fac si verificari de presiune? Poate vreo adresa ceva, preturi, etc. Si in Bucuresti si prin vecinatate, Targoviste poate, Ploiesti, Pitesti,etc? Multumesc anticipat.

Din inima cai putere si drum intins!


Top
   
PostPosted: 26 May 2009, 01:12 
Offline
User avatar

Joined: 21 Aug 2007, 16:46
Posts: 1019
Baieti priceputi in aceste probleme se gasesc in multe service-uri, asa ca probabil vei alege in fucntie de buget: incearca la intersectia Mihai Bravu cu Spaliul Unirii, e un service ce monteaza si alarme si care are o promotie pt incarcare freon la 100 lei. Eu platisem 160 in alta parte, cu o zi inainte sa aflu.

La incarcare se vede si presiunea si daca e vreo problema afli pe loc.

_________________
Audi S3 1.8T
Ex: BMW 120i E87 silver
Ex: Alfa Romeo 156 TI 2.4 JTD 20V matt black
Ex: Alfa Romeo 156 2.4 JTD 10V black
Ex: Alfa Romeo 156 1.9 JTD 8V blue-cosmo

Live to drive, drive to live


Top
   
PostPosted: 26 May 2009, 15:23 
Offline
User avatar

Joined: 11 Feb 2006, 13:33
Posts: 1067
Location: Tirgoviste
Încercă şi în Tgv. E un servis pe Aleea Mînăstirii, vis-a-vis de Disco 2000, pe străduţă în sus, pe stînga. Eu acolo am fost ultima dată. Se mişcă destul de bine.

_________________
Giulia 2,2 Diesel, AT8, Nero Vulcano

Ex:
156 mk 2, 2.0 JTS, gri metalizat, DB 18 LEK
159 JTDm, vișiniu, DB 19 LEK


Top
   
PostPosted: 26 May 2009, 19:30 
Offline
User avatar

Joined: 24 Apr 2007, 13:15
Posts: 674
Car: AR 156 1.9 JTD
Location: Bucureşti
Ce ti-au lucrat?

_________________
Cuore Sportivo


Top
   
PostPosted: 26 May 2009, 22:01 
Offline

Joined: 19 Mar 2008, 21:53
Posts: 37
baietii! mare atentie ca sunt smecherii cei de la service, cel mai bine e sa cereti completare cu freon(in oradea costa 18 lei/suta de grame) decat sa va umple instalatia cu 200 grame si sa va taxeze cu 100-140 lei ca si cum ar umple-o toata


Top
   
PostPosted: 27 May 2009, 01:24 
Offline
User avatar

Joined: 29 Mar 2007, 19:02
Posts: 2143
Car: 156 GTA
In mod normal aparatul trebuie sa emita un bon pe care se specifica cantitatea de freon introdusa/scoasa etc.

_________________
1. Denial 2. Anger 3. Bargaining 4. Depression 5. Acceptance ...

The 5 stages of buying petrol.


Top
   
PostPosted: 28 May 2009, 11:00 
Offline
User avatar

Joined: 07 Mar 2009, 20:14
Posts: 53
Location: Targoviste
Salut!
Din cate am auzit inainte de a completa sau incarca instalatia cu freon ar cam trebui facuta o verificare de presiune si daca nu ma insel trebuie de asemenea adaugat un ulei special (care habar nu am ce rol are aolo). Orice service care se respecta iti da o minima garantie pentru lucrarea efectuata. Poate posteaza cineva mai priceput care este procedura corecta!
Din inima cai putere si drum intins!!!


Top
   
PostPosted: 28 May 2009, 11:22 
Offline
User avatar

Joined: 26 Feb 2009, 21:18
Posts: 880
Car: KamiKaze 147
Location: Bucuresti
Salut. Pai prima data iti face vaccum in instalatie sa vada daca ai ceva in neregula,dupa care uleiul respectiv intra in filtru instalatiei de AC,agentul trebuie neaparat sa fie R134A (cel putin pentru a mea care e din 2001),se introduce o anumita cantitate de freon(cat este specificat de producator in cazul in care nu mai este nimic ramas),se porneste masina,se da drumul la AC si dupa 1min de functionare se regleaza iar presiunea.Daca nu ma insel pe conducta de joasa trebuie sa fie maxim 4 atmosfere iar pe conducta de inalta,maxim 12 atmosfere. :peace:

_________________
(O=v=O) - 147 1.9 JTD


Top
   
PostPosted: 28 May 2009, 19:04 
Offline
User avatar

Joined: 07 Mar 2009, 20:14
Posts: 53
Location: Targoviste
Uite dom'le cine stie!!!
Multam.


Top
   
PostPosted: 28 May 2009, 23:52 
Offline
User avatar

Joined: 26 Feb 2009, 21:18
Posts: 880
Car: KamiKaze 147
Location: Bucuresti
:D Cu placere!O vara cat mai racoroasa!!! :wave:

_________________
(O=v=O) - 147 1.9 JTD


Top
   
PostPosted: 07 Jun 2009, 17:00 
Offline
User avatar

Joined: 09 Nov 2008, 22:33
Posts: 129
O problema descoperita astazi.Fiind 35 de grade, masina oprita in soare de circa 4 ore, cand am plecat am pornit pt prima oara aerul conditionat si nu s-a simtit nici o diferenta.Poate pare banal dar pana acum nu l-am pornit niciodata fiindca isi facea treaba doar ventilatorul.Beculetul la aer mi se aprinde si parca se simte o diferenta de sunet in momentul apasarii, insa aerul bagat este tot la fel de rece/cald.De unde pot incepe verificarea sau ce pot sa cumpar... :( .
Va multumesc inca o data.

_________________
AR 1.9 JTD


Top
   
PostPosted: 07 Jun 2009, 22:06 
Offline
User avatar

Joined: 09 Nov 2008, 22:33
Posts: 129
Nu m-ajuta nimeni...??? :(

_________________
AR 1.9 JTD


Top
   
PostPosted: 08 Jun 2009, 16:56 
Offline
User avatar

Joined: 02 Mar 2009, 00:57
Posts: 34
Location: Constanta
probabil nu mai ai freon in instalatie
poti verifica daca porneste compresorul ala la aer conditionat uitandu-te la el din lateral, dupa ce ai pornit aerul trebuie sa vezi cum se invarte rola aia din capatul curelei
daca merge compresorul, beculetul de AC e aprins pe butonul de la masina si aerul pe care il baga nu e semnificativ mai rece decat cel bagat doar cu ventilarorul pornit atunci ai nevoie de completare cu freon
nu stiu sigur daca are eventual si un interval maxim la care ar trebui schimbat freonul din instalatie, de exemplu daca nu il schimbi 3-5 ani, presupunand ca nu il folosesti mai deloc daca trebuie schimbat oricum

_________________
Alfa Romeo 156 1.9 JTD 8V (105cp - '99)
Image


Top
   
PostPosted: 08 Jun 2009, 18:24 
Offline
User avatar

Joined: 24 Apr 2007, 13:15
Posts: 674
Car: AR 156 1.9 JTD
Location: Bucureşti
Trebuie schimbat la 3 ani că se îmbâcseşte şi nu mai dă randament. Io ca să fiu sigur ca e ok îl schimb anual. :wink: :D

_________________
Cuore Sportivo


Top
   
PostPosted: 09 Jun 2009, 16:35 
Offline
User avatar

Joined: 09 Nov 2008, 22:33
Posts: 129
Cand apas butonul de la AC, mi se aude ca si cum ar cupla ceva sub capota(un tacanit), insa aerul nu este rece(putin mai rece ca cel fara AC).Trebuie sa-l schimb pe tot sau merge completat?Mc

_________________
AR 1.9 JTD


Top
   
PostPosted: 09 Jun 2009, 17:34 
Offline
User avatar

Joined: 26 Feb 2009, 21:18
Posts: 880
Car: KamiKaze 147
Location: Bucuresti
keyafy Quote:
Cand apas butonul de la AC, mi se aude ca si cum ar cupla ceva sub capota(un tacanit), insa aerul nu este rece(putin mai rece ca cel fara AC).Trebuie sa-l schimb pe tot sau merge completat?Mc
Ar fi mult mai bine daca l-ai inlocui pe tot.Macar stii o treaba....Oricum te ard astia la comletare...ca si banuti,tot p-acolo iesi :wink: Si inca ceva...verifica si tu filtru de polen....ar fi si asta o explicatie....poate ai surpriza sa fie negru :D

_________________
(O=v=O) - 147 1.9 JTD


Top
   
PostPosted: 09 Jun 2009, 21:39 
Offline
User avatar

Joined: 07 Mar 2009, 20:14
Posts: 53
Location: Targoviste
Salutare domnilor!
Astazi am rectificat la service instalatia de A/C in totalitate: completat ulei, freon, vefificare presiune, etc, toate bune si frumoase pana cand...intorcandu-ma de la service spre casa...aud cum porneste compresorul de la A/C pret de cateva secunde doar si se opreste imediat. Si se repeta ciclul asta in mers o data la aproximativ 10-15 secunde. Asa cum spunea si "6attitude9" se invarte rola aia din lateralul compresorului...dar de ce doar cateva secunde si nu mai mult. Problema spinoasa este aceea ca atunci cand se invarte rola din capul compresorului (alea cateva secunde), cand cupleaza parca se si infraneaza masina. Am incercat sa merg intr-a doua la ralanti si cand cupleaza compresorul parca se infraneaza un pic.Bun...ce sa fac, imi zic?Pai hai sa merg pe autostrada la viteza mare si sa vad daca raceste A/C si daca se mai infraneaza (sa nu ma intelegeti gresit cand spun infraneaza, nu ma da cu capul de parbriz, dar parca e ca atunci cand schimbi viteza la turatie prea mica) si cum am banuit a functionat perfect.Ridic capota si ma uit din nou la masina si surpriza...vad ca nu exista electroventilator pe radiatorul de A/C. Deci sunt total in ceata.
Need helppppppppppppppp!!!!!
Din inima cai putere si drum intins!


Top
   
PostPosted: 09 Jun 2009, 21:48 
Offline
User avatar

Joined: 26 Feb 2009, 21:18
Posts: 880
Car: KamiKaze 147
Location: Bucuresti
Salutare. Deci,declansarea periodica poate fi de la presiunea ridicata din radiator AC(trebuie spalat si indreptat acolo unde s-au strambat fantele),nu are o racire buna sau daca nu,bobina de la compresor trebuie inlocuita!Din moment ce spui ca nu mai exista ventilatorul pe compresor :blink: atunci sigur nu face racirea bine. Ai grija ca iti poate bubui vreo conducta ceva.Cat despre pierderea de putere...este absolut normal.Asa e la toate masinile,se simte mai mult la benzinare decat la diesel.Atunci cand pornesti AC,implicit compresor,motorul trebuie sa "invarta" si compresorul pe langa toate celelalte.Intotdeauna va fi mai puturoasa cu AC pornit.Te salut si sper ca am fost de folos! :wave:

_________________
(O=v=O) - 147 1.9 JTD


Top
   
PostPosted: 09 Jun 2009, 22:55 
Offline
User avatar

Joined: 07 Mar 2009, 20:14
Posts: 53
Location: Targoviste
Merci!O sa investighez.


Top
   
PostPosted: 09 Jun 2009, 23:05 
Offline
User avatar

Joined: 07 Mar 2009, 20:14
Posts: 53
Location: Targoviste
Apropos!
Dupa ce am rectificat instalatia A/C mi-a zis mecanicul sa merg la o spalatorie auto si sa curat cu solutie de motor radiatorul de A/C. Asta am facut insa boul ala de la spalatorie a bagat presiune prea mare si mi-a cam strambat fantele alea mici de pe el.Poate sa fie asta o problema?Am inteles ca nu trebuie sa-l schimb ci doar sa le indrept cu un ac mai mare.A, si sa ii pun un ventilator care in mod normal trebuia sa fie acolo de la inceput!
Salut.


Top
   
PostPosted: 09 Jun 2009, 23:14 
Offline
User avatar

Joined: 24 Apr 2007, 13:15
Posts: 674
Car: AR 156 1.9 JTD
Location: Bucureşti
Eu am 156 mk1(2001) JTD si imi merge ventilatorul cu intermitente de cand am masina (2 ani si 1/2), cand pornesc clima.
Din cate imi aduc aminte s-a mai discutat pe forum mai demult ca exista o diferenta constructiva intre mk1 si mk2: mk1 are ventilator unic pentru clima si radiator lichid de racire pe cand mk2 are ventilatoare separate.
Ma gandesc ca daca ar merge in continuu ar raci prea mult motorul.
Poate nici la mine nu este normal cum functioneaza dar raceste bine, deci nu ma plang.

_________________
Cuore Sportivo


Top
   
PostPosted: 09 Jun 2009, 23:27 
Offline
User avatar

Joined: 07 Mar 2009, 20:14
Posts: 53
Location: Targoviste
Bun, pai daca varianta mk1 are ventilator unic...vine si intrebarea mea? Se poate pune unul aftermarket si daca da cine ma poate ajuta cu unul second, ieftin ca braga :D :D :D
Multumesc.


Top
   
PostPosted: 09 Jun 2009, 23:30 
Offline
User avatar

Joined: 24 Apr 2007, 13:15
Posts: 674
Car: AR 156 1.9 JTD
Location: Bucureşti
Pai mai e un mic amanunt, e si radiator unic :lol: (radiator bicameral). Daca vrei musai sa pui doua ventilatoare ar trebui sa il schimbi si pe cel pentru "motor".

_________________
Cuore Sportivo


Top
   
PostPosted: 12 Jun 2010, 06:04 
Offline
User avatar

Joined: 04 Aug 2008, 23:53
Posts: 316
Car: 156 1.8 TS
Location: Caransebes
Oare nu incercat nimeni sa puna un ventilator mai micut pe radiatorul de clima exact in fata lui?
Sa il poti porni de la intrerupator sau conectat la termocupla, astfel cand pleaca termocupla (Ac pornit/ temp. apei peste 92 C) sa porneasca si ventilatoru.
:naughty:

_________________
Alfa Romeo 156 `01 1.8 TS "Edizione Sportiva"
Ex: Ford Sierra `87 2.0l


Top
   
PostPosted: 12 Jun 2010, 07:48 
Offline

Joined: 02 Aug 2006, 12:24
Posts: 1140
Location: Bucuresti/Alexandria
Daca merge cu intermitente probabil iti merge direct pe treapta 2 pentru ca din din varii motive (probabil rezistenta treapta 1 arsa) nu iti merge treapta 1. In mod normal (si la Mk2) pornesc cele 2 ventilatoare pe treapta 1 la scurt timp dupa ce dai drumu la clima. Daca lucrurile devin cu adevarat incinse, pornesc amindoua pe treapta 2.
Merita verificata rezistenta (se poate cu diagnoza) pentru ca mersul asta in suturi nu face bine nici la instalatia de AC nici la alternator.

Uleiul ala are rol sa unga compresorul.

Am fost martor la o operatie de golire/umplere cu freon/ulei nou undeva linga Auchan Titan, 100RON, pentru un Megan Sedan. Dupa operatiune a disparut un uruit suspect de la compresor.

Cum vine aia radiator unic, poti sa pui o poza?


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 29 posts ]  Go to page 1 2 Next

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: Bing [Bot] and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited