It is currently 31 Jan 2025, 01:20

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 23 posts ] 
Author Message
PostPosted: 17 Jul 2006, 18:01 
Offline

Joined: 17 Jul 2006, 14:00
Posts: 8
Location: Bucuresti
ziua buna!
tocmai mi-am luat o alfa 156 din 2000 (de fapt in talon scrie 1999 da' a fost inscrisa in 2000 - whatever)
si e 1.8i TSPARK si e rosu inchis / visinie....

si parte din intelegerea cu cel de la care am luat-o e ca in pret intra si un check-up la autoperugia (cu reparatiile incluse, evident).

as vrea evident sa-i pun sa se uite la orice si sa-mi zica ce e de schimbat si de facut.
pe de alta parte cel de la care am luat masina mi-e prieten si n-as vrea sa-l pun la cheltuieli inutile pt ca ar avea aia chef sa ne incarce nota...

deci as vrea sa-mi spuneti voi cam la ce ar trebui sa se uite baietii astia / sa repare , cel mai important?

ca si simptome va pot spune ca are asa:
1. porneste greut (adica tre sa tii cheia 2-3 secunde ca sa o ia)
2. ii variaza turatia - da' asta am vazut ca e boala generala, deci proababil se cunoaste problema si se rezolva.
3. nu trage cum ma asteptam sa traga
4. are becu' de airbag aprins - si aici am vazut ca e problema generala.
5. aeru' conditionat - probabil trebuie pus freon, aerisita instalatia, etc..
6. scartaie fata - adica daca o apas pe bot scartaie - ciudat e ca acum 2 zile cand a plouat nu mai scartaia....
7. scartaie franele.

e vreuna f grava dintre astea?
ar mai fi ceva de verificat in afara de astea descrise si distributie - care iar am inteles de pe aici ca e buba generala?

multam!
sa va spun ca ma duc maine dimineata in service si ca mi-ar fi utile raspunsurile rapide... ??
oricum multam oricui imi raspunde.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 17 Jul 2006, 19:34 
Offline
User avatar

Joined: 07 Nov 2005, 14:54
Posts: 2959
Location: Oradea
Salutari!
Felicitari pt achizitie!
Si acum o parte din raspunsuri: :)

1. Pornirea greoaie e posibil sa fie cauzata de bateria slabita (imbatranita). Adica am mai intalnit cazuri si la alte marci si asta a fost problema.. Vezi, intreaba-l cand a fost schimbata bateria ultima data.

2. Daca ii variaza relantiul nu e din cauza variatorului de turatie :) :) Deci daca nu sta frumos si fix la o turatie pe la 850 RPM sau 1000 (daca e rece) atunci e o mica problema, probabil cu clapeta de la acceleratie.. Cei de la service iti or pune mai multe, mai ales dupa ce ii pun testerul.

3. Motorul de 1.8 litri are 140 de cai si ar trebui sa se simta destul de binisor. Pt inceput incearca sa ii schimbi filtrul de aer. Poate e imbaxit si nu intra destul aer in admisie. O alta cauza ar putea fi clapeta aia de la acceleratie (daca ea e buba, bat-o vina)

4. Becul de airbag e ceva comun la Alfele astea :) Cauta pe forum solutia ;)

5. La aerul conditionat schimba-i freonul, filtrul de polen si curata instalatia sa stii ca nu iti baga miros neplacut in cabina

6. Scartaitul din fata nu stiu exact de unde vine, si eu l-am sesizat zilele astea la a mea si nu imi prea place.. :(

7. Vezi placutele/discurile de frana! De obicei scartie cand se freaca fier pe fier si nu e de bine. Schimbarea!! :twisted:

Alte sfaturi:

SCHIMBA DISTRIBUTIA !! :)

Spune-ne ce ai rezolvat la service si pune niste poze cu noua ta "amanta" ;)
Felicitari pt achizitie inca o data!

Bafta

_________________
Alfa Romeo 156 1.6 TS 120hp +Chiptuning +Cold Air Intake


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 17 Jul 2006, 19:38 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5510
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
1) de verificat bateria si daca e buna, se verifica bendix/perii electromotor - probabil scapa cu o simpla gresare, nu e grav
2) in mod normal nu trebuie sa varieze turatia - verificat cand a fost schimbata distributia ultima oara si daca s-au schimbat si rolele
3) trebuie studiata problema, tre sa rupa asfaltu si cu a 3-a - cheama-ma la o verificare
4) ignora-l. Airbag-ul functioneaza mai departe garantat
5) verifica filtrul de polen - daca e neschimbat se simte ca nu prea baga frig
6) posibil bara antiruliu sau basculele superioare - verifica-le, e posibil sa scapi doar cu o gresare a bucsilor
7) placute frana proaste

Cu distributia nu as putea spune ca e buba generala, buba suntem noi, ca nu le schimbam la 2 ani cat trebuie!

In service zi-le sa verifice asa:
- suspensiile - tot ce tine de articulatii, amortizoarele sa nu fie curse, etc.
- franele - de ce scartaie - sunt placutele vechi?
- cere-le istoricul masinii, ei trebuie sa aibe o baza de date cu tot ce s-a schimbat la masina!
- sa reseteze airbag-ul si sa iti spuna CARE AIRBAG E CU PROBLEME, se rezolva prin inlocuirea mufei de la airbagul respectiv, se lipesc firele direct (CU BATERIA SCOASA!)

In rest.... multa bafta, vino cu ea la intalnire!

Later edit: vad ca am postat in acelasi timp. Nu are nimic, doo sfaturi prind mai bine decat unul singur!

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 17 Jul 2006, 21:29 
Offline

Joined: 17 Jul 2006, 14:00
Posts: 8
Location: Bucuresti
hei!
nici nu ma asteptam la raspunsuri atat de rapide.
multam mult de tot de sfaturi!

ziceti ca variatia poate fi de la distributie?
masina are 85mii de km da' nu mai stiu exact cand a fost schimbata, o sa mai intreb maine - da' parca imi aduc aminte ca a fost schimbata de curand.
stiu ca te-am intrebat (adminu) cand ai venit sa te uiti la 147-le lu' teo si m-am linistit, ca eram in parametrii spusi de tine. acum am uitat...

si mai are ceva care cred ca e relevant: teava de esapament e f neagra pe interior, consuma destul de mult (probabil pe la 15 - nu am calculat exact, doar dupa indicatorul de benzina- am facut vreo 230km cu juma de rezervor) si pe deasupra cand am lasat-o 2 zile nepornita, am pornit-o - a variat putin si cand i-am dat gaz sa plec de pe loc a dat rateuri - exact ca dacia aia veche - asta m-a speriat rau.

dupa ce o alerg putin e super ok. sta si turatia acolo unde trebuie, se infige mai bine etc... da' asta dupa ce o alerg 10-15min - adica la stilul ca schimb la 4000 - 4500 - 5000
si apropo de asta, am observat ca intr-a doua, dupa 4000 de ture pierde putere - adica nu pot sa trec de 4000 orice i-as face...

ca sa plec atunci cand e rece si face figuri o turez "in gol"la 3000 dupa care incep sa dau drumul la ambreiaj. si asa trage si pot pleca.
da' asa cred ca omor ambreiajul.
daca dau drumul la ambreiaj la 2000 de ture cade la loc la 800 - 850 si nu pleaca de pe loc... pierde putere grav de tot.

o sa vad maine ce-mi zic baietii aia la autoperugia si pe urma va mai intreb.

si daca as stii as atasa si poza ;)


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 17 Jul 2006, 21:56 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5510
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
Salut. Iti arat evacuarea mea cat de neagra e! Si turatia nu variaza cu mai mult de 50rpm, Vali merge CEAS!
De aia zic, sa fac o baterie de teste cand vii cu ea pe la mine. Ca din vorbe nu imi dau seama, zau!
Hehe, consumul se invata... tre sa inveti sa nu mai stapanesti masina, ci sa te lasi stapanit de ea :shock: :lol: Cand am cumparat-o pe Vali nu vedeam nici mort consum sub 18%... Acuma, dupa 1 an si ceva, am consum 11% mers linistit si 14-16% mers forjat.
Temperatura cum sta? Constant la 90 grade sau cum?

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 17 Jul 2006, 22:31 
Offline

Joined: 17 Jul 2006, 14:00
Posts: 8
Location: Bucuresti
temperatura sta un pic (f putin) peste 90 de grade.
constant. adica pleaca de jos, creste si sta cumintica acolo la 90 si ceva.
adica parca acul e dupa linia de 90 da' nu departe.

iti dai seama ca dupa service vin cu ea la tine sa dai cu ochiul.
era doar pt maine ca daca tot ma duc acolo si e aia "oficiala" sa stiu ce si cum.

ti-am zis, aia cu rateurile m-a speriat cel mai rau. sa nu fie ceva la motor. ca de rest se fac toate. mai scump, mai ieftin... se fac. da' de motor mi-e frica


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 17 Jul 2006, 23:54 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5510
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
Rateul poate fi cauzat si de o benzina proasta (detonatie), fisele de bujii "ude", condens pe galerie, sunt multe cauze. Ideea e sa nu faca des asa ceva.

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 17 Jul 2006, 23:59 
Offline
User avatar

Joined: 07 Nov 2005, 14:54
Posts: 2959
Location: Oradea
stefanp Quote:
si daca as stii as atasa si poza ;)
Dai Post Reply , scrii un mesaj si pe urma la Browse alegi imaginea si apesi pe butonul Attach
Ca sa vezi daca ti s-a atasat poza apesi Previzualizeaza
E simplu ;)

_________________
Alfa Romeo 156 1.6 TS 120hp +Chiptuning +Cold Air Intake


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 18 Jul 2006, 09:52 
Offline

Joined: 17 Jul 2006, 14:00
Posts: 8
Location: Bucuresti
am reusit, sper.
poza e facuta cu telefonul, de la geam... da' e cat sa se vada.

am fost dimineata la autoperugia si desi am ajuns acolo cu recomandare, telefoane, figuri... dnul a fost foarte neprietenos.
si mi-a scris pe fisa aia ca orice legat de distributie e raspunderea mea.
distributia a fost schimbata acum 2 ani si 31000 de km....

si mi-a zis ca distributia costa 25 de milioane si n-are cum s-o diagnosticheze, ori se schimba ori nu se schimba.
si i-am zis ca nu se schimba: alex - va trebui sa vorbim cand o scot din service.

oricum prima impresia la autoperugia a fost de tot cacatul. foarte, foarte neprietenos nenea acela...

si in drum spre service mi s-a si oprit motorul la relanti.
si tare mi-as fi dorit sa se rezolve toate problemele acum in service dar am impresia ca astia sunt pusi pe umflat nota nu pe rezolvat probleme.


Attachments:
untitled.JPG
untitled.JPG [ 74.09 KiB | Viewed 2627 times ]
Top
   
 Post subject:
PostPosted: 18 Jul 2006, 10:35 
Offline
User avatar

Joined: 06 Jul 2006, 12:03
Posts: 737
Location: Baia Mare
Mda....comportament specific AI. De parca ti-ar face vreun serviciu pe banii lor sau ceva favor personal. :evil:

_________________
Ni Ten Ichi Ryu


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 18 Jul 2006, 10:38 
Offline
User avatar

Joined: 02 Aug 2005, 23:07
Posts: 413
Location: Oradea
Adevarul este ca distributia (cureaua) nu prea ai cum sa o inspectezi decat daca o dai jos, iar daca o dai jos la kilometri tai nu poate fi tensionata la loc corespunzator. Iar rolele practic sunt imposibil de inspectat deoarece pot prezenta uzura interna ce nu se observa.

Eu daca as fi in locul tau i-as schimba distributia instant deoarece la ultimul schimb de distributie poate nu i-au schimbat toate rolele sau curelele pe motiv ca "mai merge" insa experienta neplacuta a unor membri ne-a dovedit contrariul.

_________________
Superchips - Be Driven


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 18 Jul 2006, 16:27 
Offline
User avatar

Joined: 10 Mar 2006, 01:23
Posts: 1654
Car: Alfa Giulia 2.0T
Location: Vechiul Regat
Deci nu s-a schimbat nimic la AutoPerugia in ultimii 2 ani! Sa stii ca se poate si mult mai rau, de genul sa iti iei recuperezi masina zgariata sau cu piese lipsa (hotie sau indolenta). Din pacate aici e dezavantajul Alfa cel mai mare, calitatea f slaba a retelei de service .

_________________
Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0T
ex: Alfa Romeo 159 2.4 Mjet Nero Oceano
ex: Alfa Romeo 156 2.0 TS


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 18 Jul 2006, 17:22 
Offline

Joined: 17 Jul 2006, 14:00
Posts: 8
Location: Bucuresti
m-am dus si mi-am luat masina inapoi si incerc in alta parte...
tinerii de la autoperugia ajunsesera la un deviz de 132 de milioane numai piese, fara manopera.
cea mai tare faze este ca mi-au pus "centrala pt airbag" - 20 milioane... sa cred ca la toate alfele e contactul ala busit numai la a mea e centrala cu totul sau ca astia vroiau sa ma jupoaie?

si imi pare rau ca nu am scanner sa va atasez devizul pt ca v-ar fi distrat.
exemplu: "brat oscilant inferior dreapta" este mai scump decat "brat oscilant inferior stanga"... cu vreo cateva sute de mii, nu e mult la 5mil juamte bucata, da' in mintea mea n-ar trebui sa difere preturile de pe stanga cu alea de pe dreapta....

si mai am multe chestii care nu stiu ce inseamna, de exemplu: "ecran termic" sau "tampon elastic" - desi exista doua randuri mai sus si "tampon motor_dreapta"....

mi-au pus si carcasa filtru aer - 8 milioane...

e de ma doare mintea.

si la sfarsit nenea ala de la receptie avea si un sictir si o acreala cand i-am zis sa-mi dea masina inapoi ca-i paltesc constatarea si sa ma lase, de parca il injurasem de mama...

in fine.
ce vroiam sa va mai intreb era: atat de urat este in toate service-urile alfa?
n-am vazut jeg si dezorganizare mai mare ca aici nicaieri.
si am trecut pe la renault, pe la skoda (avia)... la toyota nu mai zic - e spital!


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 18 Jul 2006, 17:40 
Offline
User avatar

Joined: 10 Mar 2006, 01:23
Posts: 1654
Car: Alfa Giulia 2.0T
Location: Vechiul Regat
Welcome to AutoItalia club, buddy ! Te inteleg perfect.
In rest, cred ca trebuie sa iti faci o lista de prioritati! Banuiesc ca in pretul ala intra si distributia..
Alfa mea e tot din 1999 (2.0 TS), si in 6 ani + nu am avut problemele listate mai sus niciodata. Regimul de exploatare, norocul, nu stiu..Sigur, am avut costuri de schimb distributie, brate oscilante, 2 baterii noi, revizii la 10.000 km si alte consumabile.
Bafta!!

_________________
Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0T
ex: Alfa Romeo 159 2.4 Mjet Nero Oceano
ex: Alfa Romeo 156 2.0 TS


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 18 Jul 2006, 18:06 
Offline
User avatar

Joined: 13 May 2006, 10:56
Posts: 1991
Location: Bucuresti
Cumva masina a fost a unui tip pe nume Andi?

_________________
Alfa GT, 2.0 JTS, 166 CP
ex Alfa 156 SW 1,9 JTD 110 CP
ex Alfa 147, 1.6 TS, 105 CP


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 18 Jul 2006, 19:03 
Offline

Joined: 17 Jul 2006, 14:00
Posts: 8
Location: Bucuresti
multam de incurajari george :))
ce sa zic...? sper in timpuri mai bune.

iti dai seama ca nu sunt inconstient, cand am luat-o stiam ca nu e o masina ieftina si ca are sensibilitati (inclusiv aia cu distributia - am inteles-o din prima) si ca o sa ma coste ... si asa mai departe... da' baietii astia sunt de boala copiilor.
oricum tre' sa dau niste beri pe aici ca am avut unde sa intreb stanga dreapta si nu m-am intepat ca fraieru.
parca ma vedeam dand 8 milioane pe nu stiu ce capac si 20 de milioane pe computerul pt airbag si 25 de milioane numai pe piesele pt distributie....bine ca n-am banii astia si ca mai si muncesc pt aia pe care ii am...

dcmilitaru: da, si amandoi am fost colegi cu gabi, eu chiar pana acum vreo 2 luni. imi pare rau ca nu ne-am cunoscut sa stam de-o bere da' poate o data, in tineretului la o terasa, avem sanse.

apropo de perugia: in afara de atitudinea baiatului de la receptie/service si de dezordinea din atelier am vazut si parti misto: cum ar fi o 159 neagra de am inghetat. foarte, foarte misto.
cand o sa ma fac mare o sa-mi iau si eu ;)

cam atat deocamdata.
va foarte multumesc tuturor pentru sfaturi si implicare, o sa mai scriu din cand in cand sa va povestesc ce am mai facut cu masina sau sa va mai cer sfaturi.

si la prima intalnire la care o sa vin o sa ma recunoasteti usor, voi fi ala cu naveta de bere in portbagaj!
multam mult inca o data!


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 02 Aug 2006, 12:29 
Offline

Joined: 02 Aug 2006, 12:24
Posts: 1140
Location: Bucuresti/Alexandria
Niste sfaturi mici si la un nou proprietar de 156 facelift 1.9 MJet Progression

1. Nu am buton de ASR linga schimbator dar am indicator de VDC pe bord. Am sau nu VDC? (io zic nu)
2. CD Blaupunkt are iesiri preamplificate?
3. Alarma asta Viper pentru Fiat/Alfa Romeo, are cineva manual pentru ea?


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 02 Aug 2006, 16:45 
Offline
User avatar

Joined: 02 Aug 2005, 23:07
Posts: 413
Location: Oradea
Sarumana nea Evil si bine ai venit printre noi astia care au curajul sa-si cumpere masini italienesti cu toate ca "lumea" spune ca sunt proaste si se strica :D

In legatura cu intrebarile tale eu pot sa-mi dau cu parerea la punctul 1. si anume ca ar trebui sa existe buton pentru decuplarea ASR-ului. In caz ca nu exista este foarte probabil sa nu ai ASR (cel putin la 147 asa este), iar in acest caz nici VDC nu exista.

La punctele 2. si 3. ii las pe proprietarii de 156 sa te ajute.

_________________
Superchips - Be Driven


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 10 Aug 2006, 09:38 
Offline

Joined: 02 Aug 2006, 12:24
Posts: 1140
Location: Bucuresti/Alexandria
Ma intorc cu alte intrebari (sper mai usoare de data asta):

1. Cum se schimba becul de pozitie la un 156 facelift? Deja mi-am rupt degetele dupa informatiile pretioase din pseudo manualul de pe net.
2. Manualul de pe net este identic cu ce primesti la livrarea masinii?? Mi se pare cam incomplet comparat cu 159 sa zicem unde iti descrie tehnic masina pina la unghiurile rotilor. Are cineva versiunea completa in format pdf?
3. Are cineva un .doc/xls cu reviziile la AutoItalia, ce se schimba si cit costa o revizie. Am auzit chestii ciudate de genul intre 20 si 90 mil o revizie. In cazul asta zic PAS la anul de garantie pe care il mai am.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 10 Aug 2006, 12:28 
Offline
User avatar

Joined: 02 Aug 2005, 23:07
Posts: 413
Location: Oradea
Pai in cazul unei revizii normale se schimba uleiul (cam 30-40 RON / litru), filtrul de ulei (cam 50 RON), filtrul de aer (cam 50 RON), filtrul de motorina (nu stiu cat este dar nu poate fi mult) si posibil filtrul de polen care se schimba o data pe an (cam 150 RON).

Deci cam 500-600 RON ar fi suficienti.

_________________
Superchips - Be Driven


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 10 Aug 2006, 16:41 
Offline
User avatar

Joined: 23 May 2006, 10:58
Posts: 4840
E chiar mai eftina o revizie, aicu a dat preturi maximale.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 10 Aug 2006, 19:31 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5510
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
Da, revizie la JTD (5L ulei + filtru ulei + filtru aer) ~ 200 RON, + filtrul motorina odata la doua schimburi de ulei ~60-65 RON, la benzinare 6L ulei Selenia Alfa Romeo + filtru ulei + filtru aer ~250 RON.
Anual se schimba filtrul de polen, care e de 2 feluri: hartie (~50...80 RON, depinde de model auto) si activ cu carbune (~60....150 RON, depinde de model)
Si odata la 2 ani:
- inlocuire distributie ~800-1200 RON, depinde de motor
- inlocuire fluide (Antigel Paraflu11 = 56 RON + lichid frana Tutela Top4= 30 RON + lichid servo Tutela GI/A = 40 RON)

Toate disponibile in shopul AlfaClub.

Adminul.

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v


Top
   
 Post subject: ;)
PostPosted: 10 Aug 2006, 20:49 
Offline
User avatar

Joined: 21 Jul 2006, 21:38
Posts: 227
Location: Oradea
uita ca are si masina mea o sora geamana :))) felicitari pt achizitzie :D ce judet?

_________________
Life driven by passion - Alfa Romeo - Vero Cuore Sportivo !


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 23 posts ] 

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: Bing [Bot] and 5 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited