It is currently 27 Nov 2024, 02:37

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 17 posts ] 
Author Message
 Post subject: Alfa Romeo 164
PostPosted: 25 Apr 2009, 18:03 
Offline
User avatar

Joined: 18 Feb 2006, 19:39
Posts: 10325
Car: o cisterna
Location: Kronstadt
Nava amiral a Alfei Romeo pentru o lunga perioada de timp, a fost produsa intre 1988 si 1997 in 273.857 exemplare.
A fost desenata de Pininfarina, chiar dupa ce acesta a relizat pentru Ferrari modelul Testarossa (ale carui influente de design se regasesc si pe berlina Alfa) si construita pe o platforma folosita si de catre Saab 9000 si Lancia Thema.
In pozele de mai jos, un exemplar bine pastrat - 164 Super - cu tot cu interior de velour specific epocii. 8)


Attachments:
alfa 164 interior spate.jpg
alfa 164 interior spate.jpg [ 325.73 KiB | Viewed 5644 times ]
Alfa 164 super interior.jpg
Alfa 164 super interior.jpg [ 337.27 KiB | Viewed 5645 times ]
alfa 164 super spate.jpg
alfa 164 super spate.jpg [ 320.04 KiB | Viewed 5648 times ]
alfa 164 super spate 2.jpg
alfa 164 super spate 2.jpg [ 335.71 KiB | Viewed 5648 times ]
alfa 164 super lateral.jpg
alfa 164 super lateral.jpg [ 299.26 KiB | Viewed 5648 times ]
Alfa 164 super.jpg
Alfa 164 super.jpg [ 313.77 KiB | Viewed 5648 times ]

_________________
156 2.0 TS
156 SW 2.0 JTS
166 2.4 JTD TI
916 Spider 3.0 Arese
159 SW 1.9 JTDm
Top
   
 Post subject: Re: Alfa Romeo 164
PostPosted: 25 Apr 2009, 22:12 
Offline

Joined: 20 Feb 2009, 18:28
Posts: 1712
Location: Galati
Da,frumoasa la vremea ei,sper ca va amintiti despre un astfel de exemplar care aparea alaturi de personajul Tano Carridi in serialul "La Piovra" ( "Caracatita" )...

_________________
ex 159 SW 1750 TBI ti


Top
   
 Post subject: Re: Alfa Romeo 164
PostPosted: 26 Apr 2009, 01:53 
Offline
User avatar

Joined: 04 Dec 2006, 20:12
Posts: 4279
Car: 156
Location: Bucuresti-Tulcea
Mi se pare culoarea care o prinde cel mai bine si care a si fost foarte raspandita.Exact in aceeasi configuratie se gaseste un astfel de exemplar in curtea tatalui meu, masina de prin 1994 cu acelasi interior doar ca nu atat de intretinut si motor 2.5 TD de 125CP.Din pacate masina nu mai poate fi utilizata dat fiind ca a expirat verificarea tehnica(are nr de Italia) si are si probleme cu turbina.

Cu riscul de a lua warn, anunt pe oricine este interesat ca ma poate contacta daca doreste masina, fiind de vanzare.Imi pare rau de ea insa sta degeaba si rugineste si poate chiar are cineva nevoie de ea intreaga sau pe bucati.Detalii pe pm.

_________________
Stelvio 2.2Mjet 210hp Q4 Veloce
ex: 156 3.2v6 24v GTA
ex: Giulietta M-air TCT 170hp
ex: 156 3.0 v6 racecar
ex: 159 2.4 Q4 TI
ex: 156 2.0 JTS
ex: 147 1.6ts 120cp


Top
   
 Post subject: Re: Alfa Romeo 164
PostPosted: 26 Apr 2009, 15:22 
Offline
User avatar

Joined: 18 Feb 2006, 19:39
Posts: 10325
Car: o cisterna
Location: Kronstadt
Alte cateva poze din mapa de prezentare.


Attachments:
alfa_romeo_164_q4_3 (Medium).jpg
alfa_romeo_164_q4_3 (Medium).jpg [ 51.35 KiB | Viewed 5572 times ]
alfa_romeo_164_q4_2 (Medium).jpg
alfa_romeo_164_q4_2 (Medium).jpg [ 54.2 KiB | Viewed 5572 times ]
alfa_romeo_164_q4_1 (Medium).jpg
alfa_romeo_164_q4_1 (Medium).jpg [ 74.45 KiB | Viewed 5571 times ]

_________________
156 2.0 TS
156 SW 2.0 JTS
166 2.4 JTD TI
916 Spider 3.0 Arese
159 SW 1.9 JTDm
Top
   
 Post subject: Re: Alfa Romeo 164
PostPosted: 26 Apr 2009, 19:37 
Offline
User avatar

Joined: 04 Dec 2006, 20:12
Posts: 4279
Car: 156
Location: Bucuresti-Tulcea
Alfa 164 Q4

Nu stiu daca a mai fost pus pe forum insa raman cu gura cascata cand vad cum se poate misca masina aia.

_________________
Stelvio 2.2Mjet 210hp Q4 Veloce
ex: 156 3.2v6 24v GTA
ex: Giulietta M-air TCT 170hp
ex: 156 3.0 v6 racecar
ex: 159 2.4 Q4 TI
ex: 156 2.0 JTS
ex: 147 1.6ts 120cp


Top
   
 Post subject: Re: Alfa Romeo 164
PostPosted: 08 Sep 2009, 01:55 
Offline
User avatar

Joined: 18 Feb 2006, 19:39
Posts: 10325
Car: o cisterna
Location: Kronstadt
O reclama din antichitate.
Adica din 1990. :)

_________________
156 2.0 TS
156 SW 2.0 JTS
166 2.4 JTD TI
916 Spider 3.0 Arese
159 SW 1.9 JTDm


Top
   
 Post subject: Re: Alfa Romeo 164
PostPosted: 08 Sep 2009, 10:19 
Offline

Joined: 23 Oct 2008, 16:01
Posts: 204
Daca-mi aduc bine aminte platforma tehnica era de la Fiat Croma ,dar spre deosebire de Thema si Saab motoarele erau AR.
Pe Lancia a fost si un V8 Ferrari.


Top
   
 Post subject: Re: Alfa Romeo 164
PostPosted: 08 Sep 2009, 10:57 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6693
Location: Brasov... oarecum.
interioarele astea de velur, in special, si cele de lancia si alfa in general m-au dat pe spate intotdeauna.
iar scaunele, la modelul prezentat mai sus, sunt atat de fain profilate

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
 Post subject: Re: Alfa Romeo 164
PostPosted: 08 Sep 2009, 11:14 
Offline
User avatar

Joined: 24 Apr 2007, 13:15
Posts: 674
Car: AR 156 1.9 JTD
Location: Bucureşti
Atât de bine profilate că au rămas în aceeaşi formă şi pe 147/56/66, numai că velurul a fost înlocuit cu piele.
Bancheta din spate este identică cu cea de 166.

_________________
Cuore Sportivo


Top
   
 Post subject: Re: Alfa Romeo 164
PostPosted: 08 Sep 2009, 16:24 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6693
Location: Brasov... oarecum.
poate ca lumina blitzului ma induce in eroare, dar par mult mai profilate ca la 147-ele meu. bancheta spate nu are nici o legatura cu cea de 147. poate cu 166 si 156 (nu cunosc, nu ma pronunt). insa arata foarte bine, mai ales combinatiile de texturi si culorile

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
 Post subject: Re: Alfa Romeo 164
PostPosted: 02 Mar 2010, 00:59 
Offline
User avatar

Joined: 10 Jul 2008, 16:37
Posts: 599
Location: Frascati Italy
Alfa Romeo 164

Image
Alfa Romeo 164 este o masina Alfa Romeo produsa din 1987 pana in 1997 ,in fabrica din Arese, in ideea de a fi inlocuitoare modelului Alfa 6, Alfa 90 si care este ammiraglia productiei casei milanese. Modelul ii va ceda locul dupa 20 de ani de productie si 273.857 exemplare produse,modelului Alfa 166.

Descriere
Iesierea pe piata a masini Alfa Romeo 164 a fost in dubiu pana in ultimul moment,deoarece proiectul si dezvoltarea masini au inceput sub gestiunea IRI,iar la achizitionarea de catre Fiat,acesta nu a dorit sa scoata un model care sa faca concurenta directa cu ammiraglia grupului,Lancia Thema.Prezentata in 1987 la salonul din Frankfurt,a fost un model fundamental pentru Alfa Romeo.
Desenata de Pininfarina,este dezvoltata pe platforma lui Fiat Croma, Lancia Thema si Saab 9000.Alfa Romeo 164 prezenta o caracteristica stilistica mult marcata,fata de Croma,Thema si 900 care in schimb adopta modernul giro-porte.Linia cuneo a reusit sa faca sa ajunga la un coeficient de penetrare aerodinamica de 0,30cx,cel mai bun din categorie.Pe ansamblu prezenta un abitaclu mare si confortabil,caracterizat de un desen foarte modern aproape de avangarda,special pentru cat priveste consola centrala care prezinta ordonate o gramada de butoane si display-uri digitale,si alte cateva taste dispuse in abitaclu.Si portbagajul era foarte mare cu cei 540 de litri capacitate.
Ca dotari erau disponibile scaune cu incalzire si memorie fata/spate),clima complect automatica etc.,iar la exterior dotari aerodinamice:spoiler si praguri.A fost primul model al gamei casei cu tractiune fata.Punctele forte ale acestei masini erau abilitatea si dotarile,dar in mod special prestatile.

Image

Interiorul
Interiorul este caracterizat de scaunele care pot fi de piele sau in tesut,comode cu posibilitatea de reglare a inaltimi,reglarea spatarului,mutare inainte /inapoi si reglaj lombar pe anumite versiuni.O particularitate a interiorului acestei ammiraglia este consola tipica centrala cu numeroase taste dispuse in mod rational care cuprind:controlul clima automatica,directia fluxului de aer,proiectoare ceata fata,lumina ceata spate,lumini de avarie,deschiderea porbagajului,deschiderea capacului rezervorului carburant si reglare suspensi electronic pe anumite versiuni.Dispunea de un display digital mai mare si mai functional pe versiunile de dupa "92.Mai jos se gasesc lacasurile pentru radio si scrumiera(ambele cu inchidere asistata),continuand avem maneta cutiei de viteze care la cerere poate fi automatica pe anumite versiuni,consola comanda geamuri,care cuprinde tastele pentru actionarea geamurilor fata si spate,tasta de deschidere in mod continu a geamului fata stanga,inchiderea centralizata,blocajul de siguranta pentru copii a geamurilor spate,deschiderea trapei comandata electric(la cele prevazute cu trapa).Dupa tastele electrice se gaseste un lacas pentru obiecte mici,locul pentru monede,iar la capatul canalului central,un alt lacas pentru obiecte dotat cu inchidere(capac)si in final bricheta spate iluminata.In spate era prevazut ca o optiune o consola pentru reglajul electric a scaunelor din spate.In fata pasagerului se gaseste lacasul pentru obiecte mult marit si dotat cu lumina de serviciu.Plancia instrumentelor cuprindea:turometrul,vitezometrul,o serie de martori luminosi asezati orizontal pe toata lungimea bordului,dedesupt se aflau indicatorele:voltajul bateriei(sau turbo)presiune ulei,temperatura apei si nivelul de benzina.Volanul reglabil in inaltime cat si in lungime.Scaunele erau dotate cu cotiera fata si spate.

ImageImage

Restyling
Pe parcursul a 10 ani in care Alfa 164 a stat in catalog,a suferit doua principale restyling-uri.Primul s-a produs in 1990 si a constat in cateva modificari la partea interna,cum ar fi tastele aflate pe tunelul central si o noua gestiune a sistemului de clima.Din punct de vedere tehnic au fost imbunatatite suspensile,iar garda masini a fost coborata 3cm.
Spre sfarsitul anului 1992 a suferit cel de al 2-lea restyling,mai notabil.A privit in mod mai special interiorul,de la panourile usilor la consola centrala,la grupurile optice fata si spate,iar in ceea ce priveste versiunile"Super",adoptarea de bari de protectie cu forme mult generoase conturate de un bord cromat.
Image

Motorizari
Propulsorul baza intre versiunile pe benzina era cel de 2 litri Twin Spark dublu ax cu came,pentru a incheia cu cel de 3.0 V6 12v de 192cv numit in mod comun "Busso" de la proiectantul care l-a gandit Giuseppe Busso.Anul urmator a fost prezentat si 2.0 4c din derivare Lancia,supraalimentat de turbina T3 cu dispozitivul overboost racit de intercooler.In 1990 motorul 3.0 12v a fost dus la 200cv si dedicat versiuni Quadrifoglio.
Motorul 2000 Twin Spark Image

In 1991 s-a facut un salt al prestatilor si tehnologic cu intrarea in productie a inovatorului 2.0 V6 Turbo.Acest propulsor deriva de la versiunea 3 litri atmosferica a lui V6 "Busso"care motoriza 164 3.0.Acesta era caracterizat de capete si monobloc in aluminiu si complect gestionat electronic,sovralimentat initial de o turbina Mitsubishi/Piaggio TD05H dotata cu dispozitivul overboost racit de intercooler,acelas de la Lancia HF Evoluzione. Avea o putere de 210 CV si multumita dispozitivului overboost care consimtea o instantanee crestere a presiuni de supraalimentare pentru a face fata la tranzitoria cerere de putere.Din aceasta cauza cuplu este marit pentru cateva secunde la 30.6 kgm,iar odata cu el si puterea fata de valoarea declarata.
In anul 1992 Alfa a pus in productie noile 3.0 V6 24v,initial cu o putere de 210 CV.Motorului V6 Turbo ii este usor micsorata puterea pe hartie (motive de marketing) pentru a nu se suprapune in catalog cu versiunia de 3 itri,chiar daca se prezenta cu prestati mai superioare decat cea aspirata.Turbocompresorul a fost inlocuit cu unul mai mic Garret T25 care pentru a ajunge la performante ca cele ale overboost trebuia sa lucreze la presiuni mai mari ,totodata a fost redimensionat si intercooler-ul.
In 1993 soseste evoluatul de la 3.0 24V dus la 230CV care consimtea o viteza maxima de 245 km/h.In acelas an soseste si versiunea integrala.Prestatile bune dell'ammiraglia italiana erau acompaniate de o mare tinuta de strada,caracteriistica care din tot deauna a deosebit masinile del biscione.In cea ce privesc motoarele diesel,erau cele furnizate de VM Motori.

Motoare benzina
2.0 T.Spark 8v...4 cilindri in linie...1962 cc...108 kW (148 CV)...215 km/h...1987-1989
2.0 T.Spark 8v (cat)...4 cilindri in linie...1962 cc...106 kW (144 CV)...210 km/h...1990-1992
2.0 TS 8v...4 cilindri in linie...1962 cc...106 kW (144 CV)...210 km/h...1992-1995
2.0 TS Super 8v...4 cilindri in linie...1995 cc...129 kW (175 CV + overboost)...+225 km/h...1988-1991
2.0 V6 Turbo...V6...1997 cc...154 kW (210 CV + overboost...+240 km/h...1991-1992
3.0 V6 12v...V6...2959 cc...141 kW (192 CV)...+230 km/h...1987-1989
3.0 V6 12v (cat)...V6...2959 cc...135 kW (184 CV)...230 km/h...1990-1992
2.0 V6 TB Super...V6...1996 cc...150 kW (205 CV + overboost)...237 km/h...1992-1997
3.0 V6 QV 12v...V6...2959 cc...2959 cc...147 kW (200 CV)...237 km/h...1990-1992
3.0 V6 24v Super...V6...2959 cc...152 kW (210 CV)...240 km/h...1992-1997
3.0 V6 24v QV...V6...2959 cc...170 kW (232 CV)...245 km/h...1992-1993
3.0 V6 Q4...V6...2959 cc...170 kW (232 CV)...240 km/h...1993-1997
Motoare diesel
2.5 Turbodiesel...4 cilindri in linie...2499 cc...84 kW (117 CV)...200 km/h...1987-1992
2.5 Turbodiesel...4 cilindri in linie...2499 cc...92 kW (125 CV)...202 km/h...1992-1997

164 Q4
Versiunea 164 Q4 are montat motorul V6 24 valvole de 2959 (tractiune integrala)cu o putere maxima de 231 cv la 6300 giri/min si un cuplu maxim de 280 N m (28,5 kgm) la 5000 giri/min.Alimentat(cu aprindere electronica integrata)injectie electronica multipoint Bosch Motronic M3.7.
Suspensia fata este pe roti independente,brate transversale(schema MacPherson),arcuri elicoidale,iar pe spate roti independente,brate transversale si biela longitudinala,arcuri elicoidale;bari stabilizare fata / spate,amortizoare hidraulice programabile din interiorul abitaclului.In pozitia "Auto",amortizoarele vin reglate in baza fondului stradal,apasand tasta "Sport",suspensile devin mai rigide si se modifica garda,pentru condusul sportiv.Cutia de viteze este derivatie sportiva in 6 trepte Getrag.Tractiunea integrala dispune de reductia centrala "Viscomatic", dezvoltata in exclusivitate de Alfa Romeo in colaborare cu Steyr-Puch,iar diferentialul spate autoblocant de tip Torsen.prestatile descoperite de lunarul Quattroruote vorbesc de o viteza de 240,459 km/h,o acceleratie de la 0 la 100 km/h in 7,7 secunde;un alt lunar Auto,vorbeste in schimb de o viteza maxima de 237,650 km/h si o acceleratie 0-100 km/h in 6,9 secunde.
In luna Octombrie 1998,versiunea "164 Q4"va inceta de a fi comercializata.

164 ProCar
Nascut din dorinta departamentului Alfa Corse in 1988 prototipul care ar fi trebuit sa se numeasca "164 Pro-Car"in onoarea campionatului mondial "Production Car" si care ar fi trebuit sa se desfasoare in primi anii"90,Alfa Romeo a pus in practica toata abilitatea tehnica pentru a dezvolta o masina intradevar speciala,o masina de curse cu un sasiu tubular in kelvar,motor spate central 10 cilindri in V,avand o cilindrata de 3,5 cc,aspirat,cu o putere de 620 CV la un regim maxim de 11800 giri/min,cu un cuplu de 39 kgm la 9500 giri/min., descarcata la cea mai clasica solutie a masinilor sportive:tractiunea spate,in stare sa atinga o viteza maxima de 340km/h.
Dotata cu suspensi fata si spate in dubli quadrilateri deformabili de tip push rod (astazi foarte utilizati in Formula 1) si avand caroseria lui 164.Din acesta masina in ziua de astazi exista doar unicul exemplar construit.
Particularitati
Exemplarele Alfa 164 puse in vanzare in sud estul asiatic,mai precis pe pietele din Hong Kong,Malaezia si Indonezia,au fost numite 168,deoarece numqrul 164 este un numar negativ in acea zona.
Alfa 164 TD in momentul prezentari era masina diesel cea mai rapida a momentului.
Motorul V6 turbo prezentatpe 164 a fost ales ca fiind motorul anului.
Alfa 164 T.Spark de culoare rosie,a fost ultima masina a lui Enzo Ferrari.
sursa:wikipedia

_________________
Image
"Ho scelto di guidare italiano...Una scelta che mi ha cambiato la vita
C'è qualcosa che lega ogni pilota alla sua Alfa Romeo
Noi lo chiamiamo:Cuore Sportivo"...


Top
   
 Post subject: Re: Alfa Romeo 164
PostPosted: 02 Sep 2012, 13:03 
Offline
User avatar

Joined: 18 Feb 2006, 19:39
Posts: 10325
Car: o cisterna
Location: Kronstadt
Trivia 164 :

- A fost prima masina din productia mondiala care a fost proiectata in AutoCAD.
- A fost ultima masina vanduta oficial in Statele Unite de catre Alfa inainte de 8C Competizione.
- Exemplarele vandute in Sud-Estul Asiei ( in special pietele din Hong Kong, Malaezia si Indonezia) au fost rebotezate 168 datorita faptului ca in traditia chineza numarul 4 este un numar ce are conotatii negative, in schimb ce 8 reprezinta exact contrariul.
- In momentul inceperii comercializarii modelului 164, Alfa se putea mandri ca a pus in vanzare cea mai rapida masina motorizata diesel din lume.
- Tot la startul vanzarilor, 164 avea cel mai bun coeficient aerodinamic din categoria ei.
- A fost declarata "Masina anului" in Australia.
- Motorul V6 Turbo prezentat pe 164 a fost ales cel mai bun motor al anului. (1991)
- O Alfa Romeo 164 2.0 TS rosie a fost ultima masina a lui Enzo Ferrari.

_________________
156 2.0 TS
156 SW 2.0 JTS
166 2.4 JTD TI
916 Spider 3.0 Arese
159 SW 1.9 JTDm


Top
   
 Post subject: Re: Alfa Romeo 164
PostPosted: 06 Dec 2012, 22:23 
Offline
User avatar

Joined: 04 Dec 2008, 00:23
Posts: 2935
Location: Bucuresti
...


Attachments:
Alfa Romeo 164 round headlights.jpg
Alfa Romeo 164 round headlights.jpg [ 45.89 KiB | Viewed 4040 times ]

_________________
V E R O C U O R E S P O R T I V O
Top
   
 Post subject: Re: Alfa Romeo 164
PostPosted: 14 Dec 2013, 16:05 
Offline
User avatar

Joined: 18 Feb 2006, 19:39
Posts: 10325
Car: o cisterna
Location: Kronstadt
De pe vremea casetelor video si a filmelor cu Van Damme...un filmulet de prezentare Alfa Romeo 164 V6 Turbo.

_________________
156 2.0 TS
156 SW 2.0 JTS
166 2.4 JTD TI
916 Spider 3.0 Arese
159 SW 1.9 JTDm


Top
   
 Post subject: Re: Alfa Romeo 164
PostPosted: 16 Dec 2013, 23:06 
Offline

Joined: 23 Oct 2008, 17:12
Posts: 259
Car: Alfa Romeo 164
Location: Rm. Valcea / Bacau
Bancheta reglabila si incalzita electric! :D

_________________
Alfa Romeo 164 2.5 T.D '89
Alfa Romeo 164 2.0 V6 Turbo '95 - Donatoare
Alfa Romeo 164 2.0 T.S Super '95 - ex
Alfa Romeo 156 1.8T.S '01 - ex
Alfa Romeo 33 1.8T.D '90 - ex


Top
   
 Post subject: Re: Alfa Romeo 164
PostPosted: 16 Dec 2013, 23:40 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
prezentarea de pe vhs e foarte misto, imi place foarte mult cum lanseaza suspensia si faptul ca are garda la sol corecta e nemaipomenit, urasc droagele moderne infipte in asfalt.
164 rulz!

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
 Post subject: Re: Alfa Romeo 164
PostPosted: 18 Jun 2015, 16:34 
Offline
User avatar

Joined: 05 Feb 2014, 21:46
Posts: 335
Car: Alfa romeo 147
Location: Campina
Waaa tin minte si acum cand in micul oras unde stau prin 1998 daca nu gresesc era o frumoasa Alfa 164.Parca o vad si acum era neagra cu geamuri fumurii si cu FBI la numar doar na era masina unui politai.
Baleam langa ia pret de cateva minute de fiecare data cand treceam prin fata sectiei de politie unde era parcata mai mereu.

Trimis de pe al meu P6-U06 folosind Tapatalk

_________________
--------------------------------------------------------------
Mai multe avioane sub apa decat submarine pe cer..
--------------------------------------------------------------


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 17 posts ] 

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited