It is currently 01 Dec 2024, 07:59

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 1437 posts ]  Go to page Previous 150 51 52 53 5458 Next
Author Message
PostPosted: 14 Apr 2018, 18:11 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1070
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
valerica Quote:
Tot timpul recipientele de ulei se amesteca bine inainte de punerea in motor pentru a mixa acei aditivi.
Am presupus ca trebuia amestecat bidonul dupa ce am vazut ce ramasese pe fund , pana la urma am scurs bine cele 4 bidoane si am pus ce sa adunat in motor , la mine nu a fost nevoie sa desfac si ultimul bidon pentru ca nu o sa iasa niciodata 4,5 litri cat zic ei ca intra in motor ,o sa cantaresc uleiul vechi dar nu cred ca are mai mult de 4,1-4,2 litri.

Pentru urmatorul schimb as dori sa pun 5W40 pentru motorul meu 2.0TS 114kw ,dar pana atunci mă mai gandesc , motorul este destul de uzat , are instaltie GPL de 12 ani ,sa umblat sigur la motor in acest timp dar nu stiu daca din cauza gazului si ma gandesc sa nu ii placa uleiul si sa consume ceva mai mult intre schimburi , momentan 1 litru de 10w40 20k ajunge de completare la 12.000 km cu tot cu ce mai pierde pe la garnitura capacului chiulasei.


Top
   
PostPosted: 14 Apr 2018, 22:11 
Offline

Joined: 21 Aug 2008, 16:35
Posts: 3174
Location: Rosiorii de Vede/Bucuresti
zveroboy78 Quote:
valerica Quote:
Revelatia a venit cand am pus 5w40 care a schimbat total pornirea si acum intr-un 1.6 eco am pus Total 5w30 care dupa 2k km nu si-a schimbat culoarea
Ar face bine sa-si schimbe totusi culoarea, ar fi semn ca detergentii isi fac treaba :)
E devreme, totusi e un motor pe benzina, nu un diesel.

@iuli87, cu 5w40 o sa iti consume la fel, iar 1l de ulei la 12k km mi se pare f.bine, a mea cred ca trage mai mult si nu pierde pe nicaieri.

_________________
Alfa Romeo 147 1.6ts


Top
   
PostPosted: 15 Apr 2018, 11:24 
Offline

Joined: 30 Jul 2013, 21:02
Posts: 604
Car: ARGiulietta
nesquick Quote:
Poate este farmacie inside :))
Cam da. La mine ramane curat 2-3k km dupa engine flush (n-are ce curata)

Ce voiam sa spun: culoarea nu-i un argument ca uleiul e bun sau rau.


Top
   
PostPosted: 17 Apr 2018, 21:15 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1070
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Tin minte cand aveam Dacia 1310 pe GPL uleiul nu isi schimba prea mult culoarea intre schimburi,in comparatie cu 166 2.0TS cu GPL care inegreste uleiul destul de repede.

Mi sa parut ca Selenia 20K era ceva mai negru ,dar se poate si mai rau , am pus odata la Cordoba, Liqui Moly MoS2 Leichtlauf Super 10W40 si era negru de nou.

Nu stiu daca citesc bine recomandarea din unul din manualele 166 , dar acolo au trecut la 2.0TS (probabil euro 3 cu 150cp) doar 10w60 cu toate că nu este cel mai indicat ulei pentru iarna iar in eLearn recomanda doar Selenia 20k 10w40,pana la urma fiecare pune ce ulei vrea in motor .


Attachments:
oil.jpg
oil.jpg [ 292.97 KiB | Viewed 5687 times ]
oil2.jpg
oil2.jpg [ 271 KiB | Viewed 5687 times ]
Top
   
PostPosted: 27 Jul 2018, 11:48 
Offline

Joined: 30 Jul 2013, 21:02
Posts: 604
Car: ARGiulietta
Apropo de colaborarea intre Petronas si FCA:

Din martie cei de la Petronas au deschis la Torino (!) un Centru international de cercetare si tehnologie https://www.apres-vente-auto.com/actual ... t-turinois

Aproape concomitent, la Salonul de la Geneva, Selenia au lansat un ulei dedicat motoarelor 2.9 V6 510hp : Selenia Quadrifoglio 5w40
https://pli.press/stories/geneva-intern ... show-2018/
... cu aceeasi noua tehnologie CoolTech misterioasa, care transporta caldura etc.

Alte info tehnice (TDS)inca n-am gasit, doar pretul estimat: 33eur/L (trebuie 7L pt un schimb, asta nu-i rau, ulei mult=bine)
https://www.alvolante.it/news/petronas- ... nte-356205

Au scos si o gama de uleiuri pt modelele mai vechi, de colectie, "Selenia Classic", cu etichete istorico-nostalgice gen "Olio Fiat"
http://www.selenia.com/en/index.asp
http://www.selenia.com/en/selenia-classic-heritage.asp


Ramane misterul, ce-s alea "not classified oils"/"not dangerous oils" din compozitiile astora?

Plus ca fisele lor tehnice sunt cam zgarcite la detalii gen CCS, HTHS, mi-ar fi placut sa aflu mai multe.


Top
   
PostPosted: 27 Jul 2018, 15:30 
Offline
User avatar

Joined: 08 Dec 2013, 09:24
Posts: 1654
Car: 156 seconda serie
Location: Buzau/Bucuresti
230 eur doar uleiul la un schimb. Seems legit. Poza asta spune asa de multe ca as face vre-o 10 meme-uri din ea. :lol:

LE: Nici nu m-am mai uitat la specificatii. Acum am vazut si gama cu uleiuri clasice, minunat, iar le-au invartit si rebranduit de nu mai stii ce cumperi. De parca nu erau deja mega complicate cu 3 feluri de recipiente/ ambalaje pentru acelasi ulei.


Attachments:
IMG_5705-1024x768.jpg
IMG_5705-1024x768.jpg [ 185.37 KiB | Viewed 5528 times ]

_________________
La Veloce Vita: Olio Acqua Benzina & Veloce

It`s an Alfa Romeo thing, you wouldn`t understand.

AYRTON SENNA SEMPRE
Top
   
PostPosted: 28 Jul 2018, 15:32 
Offline

Joined: 30 Jul 2013, 21:02
Posts: 604
Car: ARGiulietta
Razvan29 Quote:
Poza asta spune asa de multe ca as face vre-o 10 meme-uri din ea. :lol:
Ar iesi f misto :lol:

Hai c-au analizat rusii o mostra de Selenia KPE generatia noua (in sfarsit!), traiasca Google translate:
Aici poze cu bidonul nou analizat http://www.oil-club.ru/forum/topic/7362 ... nt=1023787
Aici rezultate http://www.oil-club.ru/forum/topic/3117 ... 0-svezhee/

Din ce zic ei, uleiul de baza ar fi VHVI Gr 3+ (adica GTL, cam ca Shell Helix Ultra).
Nu-s esteri, cum banuiam eu, si asta m-a linistit, unii esteri interactioneaza bizar cu unele garnituri.

Tot din ce afirma rusii aia ("ie51" pare sa aiba surse)... http://www.oil-club.ru/forum/topic/3117 ... ee/?page=3
...Selenia Sport Power (ala folosit de mine) ar avea si aditivi cu Molybden, plus Vanderbilt Vanlube W-324 (compus modern antiuzura pe baza de Tungsten, care compenseaza reducerea Zn si P in uleiuri Low/MidSAPS); mai nou se pare ca l-au rebotezat Selenia Abarth (datele din TDS sunt identice... dar preturile nu :naughty: ).
Tot acolo sunt detalii despre "normele" FIAT, care de fapt ar fi "referinte contractuale" intre Fiat si Selenia? alti fabricanti de uleiuri zic ca "indeplinesc specificatiile FIAT 955535-XX"... dar de unde stiu ei ce cere Fiat in contract, cand nu au contract cu Fiat?

Am gasit si-o analiza facuta de polonezi, postata pe alfaowner (va trebuie cont acolo ca sa o vedeti) https://www.alfaowner.com/Forum/alfa-15 ... st16550898

Comparand datele esentiale si reproductibile (gen vascozitatea la 100grC) intre analizele facute de pasionatii astia si cifrele producatorului din TDS, nu sunt diferente mari, adica par sa aiba un proces de productie fara abateri prea mari.

Unde vreau sa ajung cu toate astea:
Selenia sunt totusi niste uleiuri cu
- tehnologii foarte moderne, de top
- productie disciplinata, de calitate
- au acces la informatiile tehnice de la FCA (nu stiu daca alti producatori de uleiuri au acces; si doar la Selenia am vazut "FIAT contractual technical reference No...", "Abarth approval" in fise tehnice)

Preturile... aici intervin si distribuitorii; cand vad diferenta de pret intre "Sport Power" si "Abarth", imi vine sa cumpar stocurile cu prima denumire :)

Adica nu-i totul nasol, nu?
Am senzatia ca m-am invartit niste ani in jurul cozii, ca sa revin la lozinca aia clasica cu "Selenia ie za best pt Fiat/Alfa" (macar acum cre' ca am vreo doua argumente :lol: )


Top
   
PostPosted: 12 Aug 2018, 19:38 
Offline

Joined: 30 Jul 2013, 21:02
Posts: 604
Car: ARGiulietta
Pana nu uit.... gasisem ceva care s-ar putea sa intereseze pe unii de-aici, mai ales cu benzinare (care cer 5w40), dar principiul e acelasi:

Daca tot scriam de Selenia Sport Power 5W40 (am comandat iar 2x5L) si in sprijinul a ce bodoganeam p-aici viewtopic.php?p=355754#p355754

...Un tip din Germania (cred) a bagat oloiul asta intr-un 1.4MultiAir de pe Fiat 124 Spider si apoi l-a trimis la analiza, dupa 9700km.
Uleiul asta fiind unul dintre putinele 5w40 "groase", cu visc100C mare (are 15,2cSt... grupa Xw40 inseamna 12,5-16,3cSt, dar majoritatea uleiurilor de pe piata au doar 13-14cSt, probabil pt ecologie/Fuel Economy)

Ei bine, dupa 9700km de folosire, uleiul inca are o vascozit 100grC de 13,52cSt (sau mm2/s)
Adica dupa 9700km inca ramane mai vascos decat multe alte uleiuri Fuel Economy proaspat iesite din fabrica, cu 0 km (in gen. uleiul de motor se subtiaza pe parcursul utilizarii).
Deci (fiind mai vascos din start) ar mai putea inca sa duca mult si bine niste mii de km, asta da ulei.

Analiza aici, se pare ca omu' si-a propus sa continue testele si cu Selenia Abarth 5w40 (probabil aceeasi Marie cu alta eticheta, datele sunt ident.):
https://oil-club.de/index.php?thread/37 ... #post41613

O alternativa mai ieftina in grupa 5w40, cu visc 100C mare tot cam pe-acolo (14,7-14,9cSt) ar fi Total Quartz Energy, inca il folosesc, ff bun, un compromis reusit pt diverse situatii (cald/rece/RPM multe)

De 2 sapt astept comanda aia de Selenia SP ... posta FR :censored:


Top
   
PostPosted: 12 Aug 2018, 22:10 
Offline
User avatar

Joined: 02 Aug 2015, 14:19
Posts: 261
Car: Giulietta QV
Location: Bucuresti
E loterie mare si pana la urma conteaza mai mult cat de des il schimb, nu ce bagi, atata timp cat ce bagi respecta specificatiile producatorului auto. Pe QV unii folosesc Motul, altii Castrol, altii Elf, mai ales ca nu toti au acces la Selenia si comparand ca pret, primele din lista sunt sub pretul ceva mai ieftine... si nimeni nu se plange de probleme.
Giulietta din TCR sau BTCC (nu mai retin exact) foloseste Valvoline.

_________________
Servicii Chip Tuning
------------------------

Giulietta QV


Top
   
PostPosted: 15 Aug 2018, 22:49 
Offline

Joined: 30 Jul 2013, 21:02
Posts: 604
Car: ARGiulietta
Corect, nu prea mai sunt uleiuri catastrofa, cata vreme nu-s fake.
Si motoarele au evoluat, rar crapa ceva in 24h dupa ce vad ulei nepotrivit. Rezista. Vb de motoare cu piese OE, nu carpite.

Cata vreme sunt schimbate la intervale decente si respecta specificatiile, se-nvart.

Acu' eu nu ma frasui pt niste microni de uzura.
Da'mi place sa simt motorul in parametri, fara vibratii si sunete bizare la rece sau in turatii.
De-aia nu pun orisice, ma uit intai la date si-apoi cumpar.

Azi mi-am facut coraj si-am schimbat prima oara uleiul la Giulietta cu mana mea; aveam un morcov cu filtrul, n-am mai avut model d'asta cu clopot, dar a mers uns, strans la urma cu cheia dinamometrica certificata la Nemtia.

Am pus acelasi ulei si la Ka, sa-l pot compara cu Total QE.
Oricum se-ntoarce pe Total, n-o sa bag la infinit ulei de 10eur/l intr-o masinuta de oras, cand exista alternative mai ieftine.

Deci...back to Sport Powa.
Attachment:
IMG_20180814_082221228.jpg
IMG_20180814_082221228.jpg [ 3.83 MiB | Viewed 5232 times ]


Top
   
PostPosted: 17 Aug 2018, 15:40 
Offline
User avatar

Joined: 09 Dec 2010, 15:42
Posts: 101
Car: Alfa 156 CrossWagon
Location: Bucuresti
Salut,

Unde pot comanda un bidon de ulei 5L Petronas Syntium 5W40 - Cool Tech ?
Am cautat la toate magazinele prin Romania si nimeni nu are / nu aduce, decat vechiul tip de ulei fara cool tech.

Multumesc :)

_________________
Alfa CrossWagon
Alfa Romeo 156 SW 1.9 8V


Top
   
PostPosted: 17 Aug 2018, 15:52 
Offline

Joined: 21 Aug 2008, 16:35
Posts: 3174
Location: Rosiorii de Vede/Bucuresti
In urma cu un an si eu am cautat, nu erau nici atunci. Incearca sa dai un mail la autoklass sau sa schimbi brandul uleiului.

_________________
Alfa Romeo 147 1.6ts


Top
   
PostPosted: 19 Aug 2018, 15:43 
Offline

Joined: 06 Mar 2017, 05:04
Posts: 58
Car: Alfa Romeo 159SW 2.0
Location: Bucuresti
Salut, putin ajutor va rog in alegerea uleiului pentru 159 2.0 JTDM 170cai + soft tibi daca are vreo importanta. Masina are 203000 km.
Vreau sa-l schimb saptamana viitoare.

Fostul proprietar punea castrol iar dpf-ul facea regenerari la 150km (in oras). Eu i-am pus Selenia WR PE 5w30, cum recomanda in manual +soft by Tibi iar regenerarile au ajuns pe la 190-200km in oras. De asemenea a mancat vreo 500ml in 7000km, precizez ca merg turat, in sensul ca ajung cat de repede la limita de viteza, nu-mi place sa accelerez usor. La drum lung in general ma linistesc la viteza legala (frica de radare) cu cruise control, caut sa aiba intre 2000rpm si 2500rpm.

Intrebarea este, ce ulei e mai bun, in primul rand ca protectie a motorului, apoi regenerari DPF. Iar partea FE (fuel economy) nu ma intereseaza deloc si din pacate observ ca mai toate uleiurile recomandate la motorul asta, pe asta se cam axeaza sacrificand protectia. :(


Sa continuu cu Selenia WR PE 5w30 fisa https://extranetpli-eu.pli-petronas.com ... ec_eng.pdf
Ce nu are prea multe detalii, imi pare ca ofera o buna protectie la rece, dar apoi la temperatura de functionare e cam subtire si nici nu ajuta foarte mult dpf-ul.

TOTAL QUARTZ INEO ECS 5W-30 fisa http://www4.total.fr/Europe/Romania/PDF ... 017-ro.pdf
Ma atrage cam cel mai mult, pare mai bun decat selenia la temperatura si regenerare DPF dar imi pare mai slab la rece. Si e peste tot si ieftin, adica sanse mari sa fie original.

Motul 8100 X-Clean Fe fisa https://s3-eu-west-1.amazonaws.com/motu ... 1532507953
Cea mai buna protectie la temperatura de funtionare, mai slab la rece si imi pare mai rau pentru DPF fata de selenia si total. Nici nu -prea stiu de unde sa-l cumpar, am inteles ca e mult contrafacut.

Yacco LUBE P 5W30 https://en.yacco.com/product/45-lube-p-5w30/
Sacrifica mult protectia motorului pentru economie, avand viscosity la 100° de doar 10.1 deci cade.

Valvoline SYNPOWER ENV C2 5W-30 http://www.valvolineeurope.com/english/ ... v_c2_5w-30
E foarte slab la rece, cald si pentru DPF.

LIQUI MOLY nu are uleiuri full sintetic pentru 2.0JTDM, cel putin cele recomandate motorului.

Mentionez ca schimb uleiul la maxim 10000KM.
Sau, ce altceva?
Multumesc anticipat!


Top
   
PostPosted: 19 Aug 2018, 19:47 
Offline
User avatar

Joined: 08 Dec 2013, 09:24
Posts: 1654
Car: 156 seconda serie
Location: Buzau/Bucuresti
Orice ulei modern, care nu este contrafacut, schimbat la intervale regulate ( <10.000 Km), si care respecta standardele cerute de producatorul masinii ofera protectie buna.

Cam asta e concluzia si rezumatul ultimelor 10 pagini de pe acest thread.

Castrol e recunoscut ca fiind un ulei foarte contrafacut, e riscant mai ales daca nu il cumperi direct de la importator/ distribuitor oficial.

Nu am timp sa caut in manualul 159 sa vad ce-ti recomanda, dar daca te uiti si intradevar e 5W30 (si mai ales ce gama), solutia fara batai de cap e sa pui ce recomanda producatorul.

In cazul in care respecta API-ul si standardul Fiat cerut, m-as uita doar la Shell Helix Ultra in afara de Selenia.

Sper ca ti-a fost de folos.

_________________
La Veloce Vita: Olio Acqua Benzina & Veloce

It`s an Alfa Romeo thing, you wouldn`t understand.

AYRTON SENNA SEMPRE


Top
   
PostPosted: 20 Aug 2018, 08:12 
Offline
User avatar

Joined: 06 Feb 2010, 13:57
Posts: 7088
Car: Alfa Romeo 147
Location: Bucharest
Nu mereu este sfânt ce recomanda producatorul. Este adevărat ca este o recomandare buna dar întotdeauna poate exista loc de mai bine.

La urma urmei, Renault-urile merg cu total (elf)... și ce mai merg...
Eu de vreo 30k km pun total quartz 9000 5w40 cumpărat de la importator. Cu siguranța exista și o alternativa mai buna, însă pentru moment sunt mulțumit. Regenerarile se fac la aproximativ 500km in București și țin sa precizez ca in fisa tehnica nu apare indicativul C3.

Poate zveroboy are un răspuns la întrebarea ta mult mai tehnic.



Sent from my iPhone using Tapatalk

_________________
Every road is great and never too long when you drive an Alfa Romeo

Alfa Romeo Giulia MY19 Rosso Alfa | B 952 DKR
Alfa Romeo Giulietta Quattro Formaggi Nero Etna | B 940 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 Distinctive Elegante Blu Aurora | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Distinctive High Blu Oltremare | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Q2 Rosso Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Nero Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 Facelift 1.6 TS Nero Metalico | B 08 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Nero | B 147 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Azzurro Gabbiano | B 08 DKR


Top
   
PostPosted: 20 Aug 2018, 18:58 
Offline

Joined: 30 Jul 2013, 21:02
Posts: 604
Car: ARGiulietta
JOX Quote:
Intrebarea este, ce ulei e mai bun, in primul rand ca protectie a motorului, apoi regenerari DPF. Iar partea FE (fuel economy) nu ma intereseaza deloc si din pacate observ ca mai toate uleiurile recomandate la motorul asta, pe asta se cam axeaza sacrificand protectia. :(
Nu ma pricep la uleiuri pt diesele, si in general nu recomand nimic, doar dau niste idei, poate te ajuta la luat decizii.

Ai dreptate, ACEA C2 inseamna HTHS sub 3.5 deci protectie mai slaba.
Un compromis intre manual si ratiune ar fi Shell Helix Ultra ECT C2/C3 0w30 ;) ... despre care vb aici viewtopic.php?p=335771#p335771
Baza GTL.

Culmea e ca la alea fara DPF manualul zice 5w40 cu HTHS mare A3/B4 , iar la alea cu DPF (dilutia uleiului cu motorina la regenarari, nu?) se recomanda ceva semnificativ mai "subtire", 5w30 cu HTHS mai mic (C2)(am inteles corect?).
Mi se pare bizara rau ecologia asta, sa pui un ulei mai subtire intr-un motor unde uleiul risca sa fie mai diluat.
Dar nu sunt decat un amator, nu pot sa contest manualul decat cand e vorba de motorul meu. Voua va zic: respectati manualul...

Despre relatia intre ulei si regenerari recunosc ca nu stiu nimic, pot doar sa bajbai.

Stiu ca fosforul si sulful (aditivi antiuzura) dauneaza catalizatorului, intrebarea e cat din aditivii astia ajung in camera de ardere si de-acolo in DPF.

Logica mea, atata cat este, zice ca ar trebui redus la minim consumul de ulei, cautand un ulei 0/5w-30 cu Noack mic si vascozitati mari(HTHS, visc100C).

Asa e, HTHS exact nu prea se mai publica, dar gasesti Noack, visc100, parametri la rece (CCS, MRV) pe VOA-uri https://oil-club.de/index.php?board/2-f ... 12a70de203


Top
   
PostPosted: 20 Aug 2018, 19:03 
Offline

Joined: 30 Jul 2013, 21:02
Posts: 604
Car: ARGiulietta
nesquick Quote:
Nu mereu este sfânt ce recomanda producatorul. Este adevărat ca este o recomandare buna dar întotdeauna poate exista loc de mai bine.
:plecaciune:

Producatorul e obligat/stimulat in directia ecologiei.


Top
   
PostPosted: 21 Aug 2018, 11:08 
Offline

Joined: 30 Jul 2013, 21:02
Posts: 604
Car: ARGiulietta
...si deja unii producatori par sa se trezeasca

In 2016 API a scos noile categorii de uleiuri cu vascozitate scazuta pt diesele, CK-4/FA-4
Ford au raspuns cu un comunicat oficial, unde scrie clar:

"Due to its low viscosity FA-4 should not be used in any Ford diesel vehicles at this time."
"Ford will not be recommending the use of CK-4 motor oils in any Ford diesel engines, new or old. Ford testing has shown some CK-4 type formulations have shown inadequate wear protection compared to CJ-4 formulations developed and licensed before 2016."

Sursa aici, comunicatul a facut ceva valuri https://www.fcsdchemicalsandlubricants. ... tement.pdf
..........

Abarth recomanda 10w50 in motoarele 1.4, nu foarte diferite de MultiAir (care initial a fost proiectat pt 5w40, apoi pt trecerea la Euro6 au bagat rec aia cu 0w30 C2...)
..............

Maserati/Shell au trecut de la 5w40 (rec in 2017) la 10w60 (rec in 2018), ambele cu tehnologia noua GTL
https://www.shell.com/business-customer ... r-oil.html
"The motor oil is formulated to further optimize the performance of Maserati engines by stabilizing lubricity under extreme temperatures and providing excellent oxidation protection. In layman’s terms, this means better engine protection against wear and corrosion."
Daca nu va avea un pret nesimtit, s-ar putea sa-i intereseze pe cei cu TS-uri.


Se pare deci ca tendinta eco cu uleiuri foarte subtiri incepe sa-si arate limitele.

Sa recomanzi in manuale uleiuri tot mai "apoase" in motoare care merg cu temperaturi din ce in ce mai mari, cu risc marit de dilutie a uleiului cu combustibil (injectie directa, regen DPF), in plus tinute 30-35-50k km si sa mai ai pretentia sa tina motorul...

Bietii ingineri, prinsi la mijloc, nu cred ca-s prea fericiti.


Top
   
PostPosted: 22 Aug 2018, 11:23 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6693
Location: Brasov... oarecum.
Inginerii nu sunt prea fericiti, dar ca scuza o sa fie 100 aia de mii de km garantie, dupa care nu ii mai intereseaza daca motorul crapa sau nu. Ei sunt acoperiti legal.

PS a nu se intelege crapa adliteram. Ma refer ca nu mai e in parametri.

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
PostPosted: 23 Aug 2018, 08:42 
Offline

Joined: 06 Mar 2017, 05:04
Posts: 58
Car: Alfa Romeo 159SW 2.0
Location: Bucuresti
Mulțumesc frumos pentru ajutor!

Am tot citit despre acest shell ecs c2/c3 zilele astea pe mai multe forumuri, etc. Sunt convins ca e bun, dar nu 100% convins ca se potrivește la 2.0 jtdm. Asta din cauza ca este standardul Fiat 9.55535-ds1 iar în manual îmi cere Fiat 9.55535 s1. Sa fie doar "din cauza" ca este 0w30 vs 5w30? Asta e bine la rece, dar mai departe nu specifica câtă cenușă rezulta din ardere (pentru dpf).

Dar, pe scurt, este compatibil? Ca as vrea sa fie :))


Top
   
PostPosted: 23 Aug 2018, 15:23 
Offline

Joined: 06 Nov 2015, 18:03
Posts: 215
Car: Alfa 159 2.0 jtdm sw
Location: Cluj Napoca
Salut Jox, am aceasi combinație ca tine, 2. 0 jtdm cu soft, Dpf și egr la locul lor. Am folosit prima data Selenia 5w30, Bardahl 5w 30 și ultimele doua schimburi le-am făcut cu Ravenol 5w 30 vmp. Foarte mulțumit de Ravenol, respecta norma Fiat S1, regenerarile le am la o medie de 500 și ceva de km, mers 60% oraș și restul extraurban, motorul suna f bine și nu consuma ulei între schimburi, la un stil de mers sa zicem mai spiritual. Drumuri bune.

Trimis de pe al meu LG-H870 folosind Tapatalk



Top
   
PostPosted: 23 Aug 2018, 15:25 
Offline

Joined: 06 Nov 2015, 18:03
Posts: 215
Car: Alfa 159 2.0 jtdm sw
Location: Cluj Napoca
Cam asa arata la mine la ultima scanare... Km 250 500. Image

Trimis de pe al meu LG-H870 folosind Tapatalk



Top
   
PostPosted: 24 Aug 2018, 04:02 
Offline
User avatar

Joined: 06 Nov 2006, 23:31
Posts: 2270
zveroboy78 Quote:

Maserati/Shell au trecut de la 5w40 (rec in 2017) la 10w60 (rec in 2018), ambele cu tehnologia noua GTL
Maserati au schimbat ceva la motoare pentru MY19. Au facut-o tacut si nu imi dau seama ce exact (in afara de pompa) - schimbarile mecanice majore au fost pentru MY17 o data cu trecerea la directia electrica, active shutters etc. - dar au buletine de service cu atentionari sa mentina 5w40 pentru motoarele vechi si sa puna 10w60 doar in motoarele noi (2018+) care au venit cu asa ceva din fabrica.
Quote:
Daca nu va avea un pret nesimtit, s-ar putea sa-i intereseze pe cei cu TS-uri.
Nu exista ulei specific Ferrari sau Maserati, e doar un marketing gimmick. E Helix-ul normal de vascozitatea respectiva, pretul e acelasi.


Top
   
PostPosted: 25 Aug 2018, 08:57 
Offline
User avatar

Joined: 06 Feb 2010, 13:57
Posts: 7088
Car: Alfa Romeo 147
Location: Bucharest
Pentru batranul meu tractoras... o parere? Pana acum am mers pe total 5w40, totul ok. Ce este drept, de fiecare data ma sperie pretul foarte mic. Ma gandesc sa nu fie contrafacut sau cifrele din fisa tehnica sa fie manarite. De fiecare data l-am comandat de la distribuitor autorizat.


http://www.shell-livedocs.com/data/publ ... 807b0a.pdf

http://www4.total.fr/asia-oceania/austr ... 3%20EN.pdf

https://s3-eu-west-1.amazonaws.com/motu ... 1503652273

_________________
Every road is great and never too long when you drive an Alfa Romeo

Alfa Romeo Giulia MY19 Rosso Alfa | B 952 DKR
Alfa Romeo Giulietta Quattro Formaggi Nero Etna | B 940 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 Distinctive Elegante Blu Aurora | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Distinctive High Blu Oltremare | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Q2 Rosso Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Nero Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 Facelift 1.6 TS Nero Metalico | B 08 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Nero | B 147 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Azzurro Gabbiano | B 08 DKR


Top
   
PostPosted: 25 Aug 2018, 17:32 
Offline

Joined: 30 Jul 2013, 21:02
Posts: 604
Car: ARGiulietta
toshy Quote:
Nu exista ulei specific Ferrari sau Maserati, e doar un marketing gimmick. E Helix-ul normal de vascozitatea respectiva, pretul e acelasi.
In cazul asta cred ca ai dreptate, datele sunt identice, doar ca unul are aprobare Ferarri, altul Maserati
http://www.shell-livedocs.com/data/publ ... 2250c1.pdf
http://www.shell-livedocs.com/data/publ ... 6e22d2.pdf

Insa din cate-am auzit (zvonuri, nu-mi cere link), astea "dedicate" (gen pt vw, bmw etc) au aditivare adaptata materialelor din motoru' respectiv (metale, garnituri); mix-ul de aditivi care merge bine la motorul marcii X s-ar putea sa fie mediocru la motorul Y, din cauza diferentelor de materiale si mai nou a metodelor de tratare antiuzura a metalelor etc; in plus, s-ar parea ca tratamentele alea au o durata de viata limitata, ceea ce complica lucrurile (daca-i adevarat) in ce priveste compatibilitatea intre suprafata pieselor si aditivii antiuzura.

Oricum sunt info la care muritorii de rand n-au acces, deci fiecare crede ce vrea. Nu stiu ce sa cred, si asta e un motiv in plus sa caut niste uleiuri mai "solide", ca sa nu ajung prea des in situatiile extreme, de "metal pe metal", cand singura protectie raman aditivii ("boundary lubrication"). https://www.bobistheoilguy.com/states-of-lubrication/

Revenind la Shell 10w60, nu cred ca difera prea mult materialele din motoarele Ferarri vs Maserati, nu? :)
Mi se pare normal sa aiba acelasi pret, pacat ca normalitatea a devenit pasare rara.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 1437 posts ]  Go to page Previous 150 51 52 53 5458 Next

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited