Razvan29 Quote:
Poza asta spune asa de multe ca as face vre-o 10 meme-uri din ea.
Ar iesi f misto
Hai c-au analizat rusii o mostra de
Selenia KPE generatia noua (in sfarsit!), traiasca Google translate:
Aici poze cu bidonul nou analizat
http://www.oil-club.ru/forum/topic/7362 ... nt=1023787
Aici rezultate
http://www.oil-club.ru/forum/topic/3117 ... 0-svezhee/
Din ce zic ei, uleiul de baza ar fi VHVI Gr 3+ (adica
GTL, cam ca Shell Helix Ultra).
Nu-s esteri, cum banuiam eu, si asta m-a linistit, unii esteri interactioneaza bizar cu unele garnituri.
Tot din ce afirma rusii aia ("ie51" pare sa aiba surse)...
http://www.oil-club.ru/forum/topic/3117 ... ee/?page=3
...
Selenia Sport Power (ala folosit de mine) ar avea si aditivi cu Molybden, plus Vanderbilt Vanlube W-324 (compus modern antiuzura pe baza de Tungsten, care compenseaza reducerea Zn si P in uleiuri Low/MidSAPS); mai nou se pare ca l-au rebotezat Selenia Abarth (datele din TDS sunt identice... dar preturile nu
).
Tot acolo sunt detalii despre "normele" FIAT, care de fapt ar fi "referinte contractuale" intre Fiat si Selenia? alti fabricanti de uleiuri zic ca "indeplinesc specificatiile FIAT 955535-XX"... dar de unde stiu ei ce cere Fiat in contract, cand nu au contract cu Fiat?
Am gasit si-o analiza facuta de polonezi, postata pe alfaowner (va trebuie cont acolo ca sa o vedeti)
https://www.alfaowner.com/Forum/alfa-15 ... st16550898
Comparand datele esentiale si reproductibile (gen vascozitatea la 100grC) intre analizele facute de pasionatii astia si cifrele producatorului din TDS, nu sunt diferente mari, adica par sa aiba un proces de productie fara abateri prea mari.
Unde vreau sa ajung cu toate astea:
Selenia sunt totusi niste uleiuri cu
- tehnologii foarte moderne, de top
- productie disciplinata, de calitate
- au acces la informatiile tehnice de la FCA (nu stiu daca alti producatori de uleiuri au acces; si doar la Selenia am vazut "FIAT contractual technical reference No...", "Abarth approval" in fise tehnice)
Preturile... aici intervin si distribuitorii; cand vad diferenta de pret intre "Sport Power" si "Abarth", imi vine sa cumpar stocurile cu prima denumire
Adica nu-i totul nasol, nu?
Am senzatia ca m-am invartit niste ani in jurul cozii, ca sa revin la lozinca aia clasica cu "Selenia ie za best pt Fiat/Alfa" (macar acum cre' ca am vreo doua argumente
)