zveroboy78 Quote:
............................................................
Exemple:
Tot facand sapaturi la 5w-40, am gasit uleiuri foarte bune si ieftine, fara figuri, simple, gasibile si-n Ro
-
Total Quartz Energy 9000 5w-40: MB229.5, PorscheA40, kVisc100grC mare (14.7cSt), CCS mic, Noack ok ...... 21.66RON/L !
http://catalogue-lubrifiants-elf-total. ... ERGY-5W-40
http://www.oil-club.ru/forum/topic/12201-12201/
L-am gasit f greu in FR (Quartz e pt export)... cumparat, il voi testa in curand pe Fiat, dupa ce scot Selenia Sport Power.
Elf 900 FT 5w-40 e cam acelasi lucru, dar nu cred ca se gaseste in RO.
http://catalogue-lubrifiants-elf-total. ... 0-FT-5W-40
-
Yacco VX 1000 LL 5w40: MB229.5, PorscheA40, kVisc100grC si mai mare (15 cSt), CCS mic (5900) .... 36RON/L
https://www.yacco.com/product/39-vx-1000ll-sae-5w40/
http://yacco-lub.ro/vx-1000-ll-5w40.html
Yacco sunt uleiuri cu traditie sportiva, se fabrica doar in Franta (langa Rouen)
Din pacate LL e varianta pt export, nu se gaseste in FR, dar in Ro da
Pe Giulietta am o varianta mai...medie ( VX 1000 FAP, pt Euro6/DPF, kVisc mai mic, 14.2), dar tot se comporta f bine.
Inca un exemplu de 5w-40 bun, simplu (HC gr III) si ieftin, pt amatorii de arome italiene:
Agip (Eni) i-Sint 5w-40:
- kViscosity mare (14.9cSt)
- CCS mic (5800) la varianta >2015 (inainte era 6300)
- Noack ok (10.9 dupa testele de la rusi), dar nu excelent, probabil de-aia nu se incadreaza la MB229.5, care cere ca Noack sa fie <10; are doar MB229.3
Date tehnice
https://travel.eni.com/catalog/products ... _1_101.pdf
analize Rusia
http://www.oil-club.ru/forum/topic/9186-9186/
Au si un 5w-30 care pare destul de bun pentru cei cu diesele care au nevoie de vascozitatea asta, e compatibil cu DPF
Eni i-Sint MS 5w-30
http://www.proest-invest.ro/img/uleiuri ... 05W-30.pdf
Stiu, Agip/Eni s-au retras din Europa de Est acum cativa ani, dar se gasesc si nu-s scumpe. Eu l-am gasit cu 21eur/4L.
...........................
Cateva cuvinte despre Agip, ca tot suntem pe-un forum de masini italiene:
- sunt uleiurile "recomandate" de Lamborghini.
Agip 5w-40 pt rulaj normal, Agip 10w/20w-
50 pt regim de curse, cam asta a fost regula pana prin 2011. La ultimele modele o ard si ei cu 5w-30... Fuel Economy
https://goo.gl/images/vxQGWq
https://goo.gl/images/ewIl6d
https://goo.gl/images/FHzGuC
- nu doar Lamborghini le recomanda, ci si mare parte din puzderia de fabricanti italieni de moto (Ducati, Aprilia, Cagiva, Gilera, Piaggio, Guzzi etc) Cel putin asa am perceput eu citind oleaca pe net, n-am stat sa caut manualele de utilizare.
- au fost vreo 22 de ani uleiurile recomandate de Ferrari, pana a venit Shell cu banu mai gros. Maserati se pare c-au avut si ei o colaborare.
- au fost in Formula1, inca sunt bagati in campionatele Moto
Acum stim cam cum vine treaba cu "recomandarile" si colaborarile, dar daca uleiul respectiv merge in Murcielago, merge si la mine
Au fabrici in Italia, Olanda, Spania, usa.
Au un logo misto (nimeni nu pare sa stie ce inseamna exact) si niste bidoane frumoase. Stiu ca nu conteaza, dar cum sunt mai rare si mai putin cunoscute, slabe sanse sa fie falsificate de careva.
Deocamdata testez cu mare succes Total QE pe Fiat (ala face km, nu gluma), poate revin cu detalii.
De cand m-am prins la ce cifre tre' sa ma uit, dau numai de uleiuri f bune
Urmeaza Agip.