It is currently 20 Nov 2024, 14:41

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 750 posts ]  Go to page Previous 118 19 20 21 2230 Next
Author Message
PostPosted: 11 Jun 2010, 21:28 
Offline
User avatar

Joined: 10 Oct 2008, 20:12
Posts: 4322
Car: Alfa Romeo GT BL
Location: 47.1528378,27.588692
@pitbullu Si mie imi ajunge la prima linie dupa 90 si putin dupa uneori, dar intra ventilatorul si raceste pana ajunge la 90, dupa care se reia procesul. Asta se intampla daca merg in oras. In afara sta la 90 sau chiar putin sub. Si eu m-am ingrijorat si am zis ca nu e ok, dar asa face de cand i-am schimbat termostatul (acuma un an). Ma asteptam totusi sa se deschida la o temperatura mai joasa si sa nu ajunga atat de sus...

@ChitZu Pff, inseamna ca am si eu probleme si cred ca termostatul nu e bun, pentru ca ventilatorul porneste putin dupa 90, iar radiatorul e ok. :roll:

_________________
Alfa Romeo GT 2.0 JTS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
Redline it once a day, keeps the mechanic away 8)


Top
   
PostPosted: 11 Jun 2010, 21:38 
Offline
User avatar

Joined: 04 Jun 2009, 11:18
Posts: 7900
Car: Vespa
Location: Bucuresti
acum se pune problema daca mergeti cu clima pornita sau nu . la mine fara clima ajunge tot sub ledul de avertizare si abia atunci porneste ventilatorul . daca merg cu clima pornita sta la 90 pentru ca pornesc ventilatoarele mai repede . eu cred ca e o problema totusi pentru ca ma cam face pe psihic ... ma tot uit si ma gandesc `` oare de data asta porneste ? `` . mi-e frica sa nu ma vad pe marginea drumului cu capota ridicata si o balta sub masina si tocmai de asta prefer sa pornesc aerul .


Top
   
PostPosted: 12 Jun 2010, 01:00 
Offline
User avatar

Joined: 10 Oct 2008, 20:12
Posts: 4322
Car: Alfa Romeo GT BL
Location: 47.1528378,27.588692
Merg cu clima oprita.

_________________
Alfa Romeo GT 2.0 JTS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
Redline it once a day, keeps the mechanic away 8)


Top
   
PostPosted: 12 Jun 2010, 08:00 
Offline

Joined: 02 Aug 2006, 12:24
Posts: 1140
Location: Bucuresti/Alexandria
Nu iti merge treapta 1 la ventilator care ar trebui sa intre in functiune la 92 grade. Nu mai lasati masinile sa ajunga in halul ala de incinse (>100grade).


Top
   
PostPosted: 12 Jun 2010, 10:14 
Offline
User avatar

Joined: 19 Oct 2007, 12:23
Posts: 72
Location: bucuresti
IRBabuin Quote:
Nu iti merge treapta 1 la ventilator care ar trebui sa intre in functiune la 92 grade. Nu mai lasati masinile sa ajunga in halul ala de incinse (>100grade).
si ce este de facut?


Top
   
PostPosted: 12 Jun 2010, 10:39 
Offline

Joined: 02 Aug 2006, 12:24
Posts: 1140
Location: Bucuresti/Alexandria
La tine cred ca e mai complicat daca se incinge in halul ala, sa ajunga la led si la ultima gradatie. Probabil radiator infundat, termostat blocat pe inchis etc. Primul pas pe care sa il faci este sa opresti pe dreapta cind acul trece de 100grade (gradatia intre 90 si 130) si sa ridica capota sa verifici functionarea ventilatoarelor/ului. Daca nu merg, verifici rezistenta de treapta 1 si releele care le actioneaza. Daca merg/e incepi cu termostat/radiator furtune, sa nu ai vreun blocaj undeva. E complicat dar e mai bine decit sa se deformeze chiuluasa si sa fie nevoie de reconditionari si alte lucruri costisitoare.

Functionarea ventilatoarelor se poate testa foarte bine la diagnoza, unde poti sa citesti si temperatura reala din interiorul motorului, fac cinste cu una.


Top
   
PostPosted: 14 Jun 2010, 18:12 
Offline
User avatar

Joined: 19 Oct 2007, 12:23
Posts: 72
Location: bucuresti
am fost la service azi - radiatorul cica este ok,ventilatoarele la fel,in toate treptele,mecanicul spune sa schimb termostatul ca sigur de la ala este
eu termostatul l-am schimbat de maxim 1an,a fost luat unul aftermarket...este posibil sa cada atat de repede?


Top
   
PostPosted: 15 Jun 2010, 06:42 
Offline
User avatar

Joined: 04 Aug 2008, 23:53
Posts: 316
Car: 156 1.8 TS
Location: Caransebes
In legatura cu temperatura apei eu aveam o diferenta de 6-7 grade intre ceas si temperatura indicata pe tester.
Stiu ca sunt 2 senzori diferiti care "citesc" aceste temperaturi, dar ce ma deranja pe mine era faptul ca termocupla pornea pe prima treapta in jurul valorii de 98-100 de grade pe ceas.
Problema asta am rezolvat-o dar trebuie sa recunosc ca fara sa vreau, acum imi porneste termocupla imediat dupa ce trece de 90 de grade. Explicatia mea pentru rezolvarea problemei ar fi resetarea ECU-lui ce o facusem cu cateva zile inainte. :clapping:

_________________
Alfa Romeo 156 `01 1.8 TS "Edizione Sportiva"
Ex: Ford Sierra `87 2.0l


Top
   
PostPosted: 15 Jun 2010, 09:35 
Offline
User avatar

Joined: 23 Mar 2008, 22:24
Posts: 1697
Location: Iasi
Stiu ca de mai multe ori s-a vehiculat ideea ca ar fi doi senzori de temperatura. Daca e asa unul il stiu unde e, adica cel de pe termostat. Intrebarea la care nu am gasit nicaieri raspunsul e, unde e cel de-al doilea senzor?? Stie cineva?

_________________
Alfa 156 SW 1,9 JTD 16V


Top
   
PostPosted: 15 Jun 2010, 14:31 
Offline
User avatar

Joined: 04 Aug 2008, 23:53
Posts: 316
Car: 156 1.8 TS
Location: Caransebes
Am auzit ca ar fi in chiulasă.

_________________
Alfa Romeo 156 `01 1.8 TS "Edizione Sportiva"
Ex: Ford Sierra `87 2.0l


Top
   
PostPosted: 15 Jun 2010, 18:04 
Offline
User avatar

Joined: 19 Oct 2007, 12:23
Posts: 72
Location: bucuresti
am schimbat termostatul si tot nu si-a revenit
incep sa ma gandesc daca nu cumva trebuie sa schimb masina...


Top
   
PostPosted: 15 Jun 2010, 18:36 
Offline
User avatar

Joined: 23 Mar 2008, 22:24
Posts: 1697
Location: Iasi
ChitZu Quote:
Am auzit ca ar fi in chiulasă.
OK in chiulasa...dar unde anume?... "am auzit" nu e o informatie, e un zvon.
Va rog sa oferiti informatii!

_________________
Alfa 156 SW 1,9 JTD 16V


Top
   
PostPosted: 16 Jun 2010, 07:24 
Offline
User avatar

Joined: 16 Jul 2008, 00:33
Posts: 105
pitbullu Quote:
am schimbat termostatul si tot nu si-a revenit
incep sa ma gandesc daca nu cumva trebuie sa schimb masina...
Asa am zis si eu :D. Dar am fost la AI ieri si omul cu testerul a descoperit rezistenta la prima treapta arsa. Apa mi se ridica pana peste intermediarul 90-130. Mergeam cu caldura la max. pe 40 grade afara ca sa racesc motorul (recomandat cui vrea sa slebeasca :)) ). A schimbat rezistenta si m-a trimis la spalatorie sa curat radiatoarele. Acum merge ceas. Maxim 93 de grade in trafic intens.

_________________
Alfa Romeo 156, SW, JTS, 2.0, B31WYS & B111CRP


Top
   
PostPosted: 21 Aug 2010, 20:20 
Offline

Joined: 25 Jul 2009, 00:00
Posts: 30
Location: Craiova
Salut am si eu nevoie de un sfat , de ceva timp o saptamana doua se incinge trece de linia de 110 asta numai cand dau drumul la clima si in mers sta intre 90 si 110 asta la 130 pe autostrada.Cineva imi spunea ca poate sa fie pompa de apa tremostat-ul e schimbat acum un an si ceva .Cu respect.


Top
   
PostPosted: 07 Oct 2010, 10:08 
Offline
User avatar

Joined: 01 Sep 2010, 12:35
Posts: 37
Location: Bucuresti
am si eu nevoie de ajutor ... sunt nu de mult timp fericitul posesor al unei alfa 159 ... a fost dragoste la prima vedere si am cam scos tot ce aveam prin buzunare sa o iau (oricum face toti banii) . am o mica problema ... am observat ca temperatura apei ajunge ffff greu spre 70 de grade in orash ... afara nu mai vorbesc ... maxim 55-60 de grade . eu cred ca e cu siguranta termostatul blocat in pozitia deschis pentru ca pana acum mergea perfect si ajungea la 90 de grade destul de repede ... (scoteam consum afara de 5.8... acum am venit cu 8 si ceva ) . as vrea o solutie asa mai aftermarket ...mai ieftina ... pana imi revin cu bugetul ... m-as baga chiar sa il schimb eu cu mana mea ...desi nu prea am nicio legatura cu mecanica . ma ajuta cineva cu cateva sfaturi sau un tutorial ceva ... ? va multumesc mult !

_________________
Alfa Romeo 159 jtdm 2.4 200cp - 2007
Toyota Prius Gen 3 1.8 136 cp - 2010
Audi A3 coupe 2.0 170 cp - 2008
Ex: Alfa Romeo 159 jtdm 1.9 120cp - 2007
Ex: Mercedes C220 CDI 2.2 150 cp - 2006


Top
   
PostPosted: 07 Oct 2010, 10:47 
Offline
User avatar

Joined: 01 Sep 2010, 12:35
Posts: 37
Location: Bucuresti
am uitat sa zic ca azi dimineatza in trafic imi arata consum de 25 la suta ... :( ... acul de la temperatura s-a mishcat tarziu de tot putin spre 55 de grade .

_________________
Alfa Romeo 159 jtdm 2.4 200cp - 2007
Toyota Prius Gen 3 1.8 136 cp - 2010
Audi A3 coupe 2.0 170 cp - 2008
Ex: Alfa Romeo 159 jtdm 1.9 120cp - 2007
Ex: Mercedes C220 CDI 2.2 150 cp - 2006


Top
   
PostPosted: 07 Oct 2010, 11:05 
Offline

Joined: 02 Aug 2006, 12:24
Posts: 1140
Location: Bucuresti/Alexandria
Fa diagnoza inainte sa schimbi termostatul. Si inca o treaba, daca mergi fara caldura pornita, masina ajunge in temperatura de functionare (80-90)? Daca fara caldura pornita ajunge acolo dupa 15min si aprox 5km de mers, termostatu nu are nimic si te inscrii in ciclul "asa face toate", adica masina se raceste prin radiatorul de incalzire habitaclu care nu este termostatatat.


Top
   
PostPosted: 07 Oct 2010, 11:27 
Offline
User avatar

Joined: 01 Sep 2010, 12:35
Posts: 37
Location: Bucuresti
merg cu caldura oprita ... nu am pornit-o deloc tocmai pt a observa fenomenul ... cred ca daca pornesc caldura nu o sa creasca prea mult .... acum 2 seri am stat cu ea pe loc si dupa ce a crescut pana la vreo 60 de grade am dat drumul la caldura ... intr-adevar dupa ce am dat drumu la caldura parca a mai crescut putin temperatura la apa ... totusi ma ingrijoreaza la drum lung ..peste 50 km ... ar trebui sa creasca neaparat la 90grade, ceea ce nu se intampla... plus ca am mai descoperit un fenomen ... nush daca asa ar trebui sa fie ... daca nu apas butonul de recirculare parca intra aer de afara ... fara sa fie pornita clima sau caldura ... asa ca mereu am tinut pe recirculare .... incepe sa ma ingrijoreze masina si abia am luat-o ... iar in cei de la autoitalia nu prea am incredere ... prea au laudat masina cand am fost la test ... trebuie sa gasesc si un mecanic bun care a vazut vreo cateva alfe ca sa schimb distributia ... momentan am vreo 86 000 km .... in rest ... cand uit de probleme ... masina e de vis . numai bine tuturor si astept sfaturi in continuare !

_________________
Alfa Romeo 159 jtdm 2.4 200cp - 2007
Toyota Prius Gen 3 1.8 136 cp - 2010
Audi A3 coupe 2.0 170 cp - 2008
Ex: Alfa Romeo 159 jtdm 1.9 120cp - 2007
Ex: Mercedes C220 CDI 2.2 150 cp - 2006


Top
   
PostPosted: 08 Oct 2010, 09:25 
Offline

Joined: 02 Aug 2006, 12:24
Posts: 1140
Location: Bucuresti/Alexandria
Daca la drum lung nu a crescut temperatura motorului e clar, ai nevoie de un termostat nou. Masina baga aer de afara cind nu merge ventilarea si daca nu ai selectat butonul de recirculare.

Vorbeste cu Mirica pentru distributie (si pentru termostat daca tot o sa schimbi pompa de apa si dai jos antigelul).


Top
   
PostPosted: 13 Oct 2010, 15:54 
Offline

Joined: 31 May 2007, 17:01
Posts: 58
alex_cipry: Fa rost de un cablu de diagnoza si vezi temperatura reala. S-ar putea sa constati cu stupoare ca indicatoru' de pe bord e la fel de precis precum ceasul de la aragaz. A mea sta la 70 pe ceas si 88 in realitate...
Ca sfat colateral, daca tot ai bagat banii intr-un 159, fa un efort si intretine-o cum trebuie. E pacat de ea sa te zgarcesti la tarate... S-o stapanesti sanatos, la multi kilometri impreuna!


Top
   
PostPosted: 13 Oct 2010, 21:54 
Offline
User avatar

Joined: 04 Aug 2008, 23:53
Posts: 316
Car: 156 1.8 TS
Location: Caransebes
Pentru cei care au diferente intre temperatura indicata de ceas si cea de diagnoza incercati un ecu reset nu aveti ce pierde...cum am scris mai sus, la mine a functionat.

_________________
Alfa Romeo 156 `01 1.8 TS "Edizione Sportiva"
Ex: Ford Sierra `87 2.0l


Top
   
PostPosted: 14 Oct 2010, 00:27 
Offline

Joined: 31 May 2007, 17:01
Posts: 58
Am facut si eu la a mea ECU reset, nicio diferenta... Inclin sa cred ca (in general) problema cu ceasu' de temperatura e electrica/electronica ("traducerea" din semnalul electric de la senzor in semnalul analogic - miscarea acului pe ecran) decat o "galma" in ECU.


Top
   
PostPosted: 15 Oct 2010, 10:28 
Offline
User avatar

Joined: 01 Sep 2010, 12:35
Posts: 37
Location: Bucuresti
ms frumos airwave88 ... nu ma zgarcesc, ar fi pacat , doar ca luna asta a trebuit sa achit taxa de mediu (500e) si m-a cam lasat fara bani ... as fi vrut sa gasesc un service cu oameni care se pricep ca la autoitalia nu vreau sa mai merg ... pacat ca alexmirica e f ocupat :( ca l-as vizita frecvent :D...

_________________
Alfa Romeo 159 jtdm 2.4 200cp - 2007
Toyota Prius Gen 3 1.8 136 cp - 2010
Audi A3 coupe 2.0 170 cp - 2008
Ex: Alfa Romeo 159 jtdm 1.9 120cp - 2007
Ex: Mercedes C220 CDI 2.2 150 cp - 2006


Top
   
PostPosted: 16 Oct 2010, 00:04 
Offline

Joined: 31 May 2007, 17:01
Posts: 58
Ti-am zis, pentru inceput, un cablu KKL, nu e mai mult de 15-20 euro. Softul (fiatECUscan) e gratis (sau 60 EUR varianta full), un termostat la 2.4 20v e spre 100 euro, probabil ca 80-90 la 1.9 16v. Daca ar fi existat FES cand am schimbat eu degeaba termostatul...


Top
   
PostPosted: 25 Oct 2010, 22:48 
Offline

Joined: 25 Oct 2010, 22:34
Posts: 2
am si eu o alfa 156 1,9 jtd din 2001 si am probl cu ea in sensul ca nu urca apa mai mult de 60 decat daca o conduc agresiv si nici atunci nu urca prea mult insa daca o las pe loc pornita urca apa pana la 90-100 pana porneste termocupla In plus acum mai am o probl nu mai merge aerul conditionat in sensul ca indiferent ce as face cu butonul de la aer baga un aer nici rece nici cald. Doar in cazul in care stau cu ea pe loc si urca apa in jur de 90 baga aer cald insa cum pornesc si ma deplasez coboara apa la 60 si baga aer caldut. Problema e ca vine iarna si am nevoie de ajutor sa stiu ce sa fac. Va rog dati-mi si mie un sfat.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 750 posts ]  Go to page Previous 118 19 20 21 2230 Next

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited