Asociatia Alfa Club Romania https://www.alfaclub.ro/forum/ |
|
Sa vorbim despre SUSPENSIE si tinuta de drum https://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?t=10996 |
Page 1 of 12 |
Author: | centoquarantasette [ 22 Jun 2009, 18:53 ] |
Post subject: | Sa vorbim despre SUSPENSIE si tinuta de drum |
Haideti sa deschidem si acest subiect, putin dezbatut la noi pe forum, dar foarte controversat in lumea automobilistilor. O sa incerc sa cuprind cam tot ce stiu intr un singur post, daca nu o sa reusesc mai postez ulterior, nu stiu daca reusesc sa mi adun toate ideile din prima ïŠ Suspensia alfelor mai noi, de la 147-156 incoace. Fata: Patrulater deformabil, respective patrulater inalt deformabil la ultimele modele 159-Brera Spate: McPherson Alfa 147 la origini era predispusa cu McPherson si pe fata, datorita formei sasiului, nu s-a putut instala un system de tip patrulater inalt si de aceea bascule superioara are prinderile pe flansa care tine capul amortizorului. Attachment:
File comment: Sist. suspensie alfa 159-Brera, se poate observa diferenta fata de 147 in pozitia basculei superioare. 939suspfrontfd7.jpg [ 64.65 KiB | Viewed 16698 times ] Attachment:
File comment: Sistem de suspensie 159 Brera 939suspcadis2.jpg [ 71.05 KiB | Viewed 16698 times ] Attachment:
File comment: Sistemul de suspensi cu patrulater deformabil - Alfa 8C
Modificari:coupe05_suspension.jpg [ 43.4 KiB | Viewed 16697 times ] In primul rand e bine, ca fiecare dintre noi, sa s idea sema inainte sa cheltuiasca bani inutili, de ce face cu masina, pe ce drumuri merge, pe ce bordure parcheaza si ce dureri boli pot avea care sa fie accentuate de o suspensie mai rigida (vezi hernie de disc sau piatra la rinichi, Doamne freste). Pasi nu sunt de urmat neaparat in ordinea asta, dar sunt in stransa legatura. Rigidizarea caroseriei: cel mai comun mod de a face asta este cu ajutorul barelor de rigidizare (strut-bar), care pentru alfele noastre exista de 3 tipuri: Fata superior si inferior Spate superior Pot sa spun ca toate 3 barele “se simt†dup ace le montezi, problemele sunt ca: bara fata inferioara iti mareste sansele sa atingi masina intr un canal ridicat o teava care iese din asphalt, sau alte chestii care se gasesc pe la noi.. o lovitura mai puternica poate duce la deformarea puntii fata cu costuri destul de mari.. Deci pana si eu (un nebun) as spune ca riscul nu merita cat face. Bara spate, ca “defecteâ€: trebuie prelucrata, ea fiind nitel mai lunga decat trebuie, la dimensiunea ei standard se monteaza in partea medie-inferioara a cupolelor amortizoarelor spate, cand maximul effect il atinge in cel mai inalt punct de deformare. Pentru montarea ei, ar trebui sa dati 4 gauri sau sa o sudati (excludem varianta asta burta) si sa taiati/gauriti/indepartati tapiteria de pe cupolele amo. Spate. Ultima, dar prima pe care o monteaza poporul, bara superioara fata, ea se prinde in suruburile care tin flansele amortizoarelor si nu trebuie modificat nimic. Aici recomand o bara reglabila, este mai usor de montat sic red ca tine si caroseria mai inchegata din moment ce o poti STRANGE. Ca materiale, dupa parerea mea, e inutil sa treceti de clasicul otel vopsit catre aluminiu sau carbon, diferentele de rezistenta cred ca sunt neglijabile, diferenta cea mai mare fiind intre a avea sau a nu avea. Cele doua bare superioare (fata-spate) pot avea un rol de intarire-rezistenta a caroseriei si in cazurile cele mai nefericite de accident. Attachment:
File comment: Strut bar inferior Alfa 156
Sa trecem mai departe:Alfa%20156_146%20_fiat%20coupe%20front%20LAB.jpg [ 60.08 KiB | Viewed 16700 times ] Amortizoare+arcuri: cum functioneaza – atunci cand autoturismul intra in viraj amortizoarele spre interiorul virajului se “intend†si cele din exterior se comprima creand o diferenta de inaltime intre partea stanga si dreapta a masinii – Pe romaneste “creeaza un dezechilibruâ€. Acum trecem la practica: O varinata Soft ar fi Bilstein B6-B8 (recomand B8) sunt amortizoare pe GAZ si nu pe ulei cum sunt amortizoarele originale. + Arcuri Eibach sau Novitec, daca chiar vreti sa coborati masina mai mult. Varianta “racing†Bilstein Pss care sunt reglabile pe inaltime, si unde arcul are o forma cilindrica, fata de arcurile originale care sunt conice sau Bilstein Pss9 care, pe langa reglajul de inaltime, mai sunt reglabile in duritate, ATENTIE: duritatea lor la minim este echivalentul cu Pss, deci in nici un caz mai soft! Mai exista si alte pachete de amortizoare+arcuri de la alti producatori, probabil la fel de valabile ca cele bilstein… dar diferentele de prêt sunt minore, incat recomandarea mea este Bilstein (siguranta si incredere). Uitasem, NU RECOMAND, combinatia amortizoare originale, eventual si uzate + arcuri sport, faptul ca multi aleg aceasta variant din comoditate, din “estetica†(mare prostie sa combini mecanica cu estetica, puteti incerca sa va vopsiti farurile, sa vedeti “ce bine da†). Amortizoarele stock sunt concepute sa lucreze pe o anume lungime din tija amortizorului, cand acest lucru nu se mai intampla, nimeni nu poate garanta ca masina sa aibe un comportament stabil, de departe nici sportiv. Ar mai exista varianta practicata in strainate, vezi italia, franta, spania unde exista preparatori care modifica amortizoarele stock, dar cum la noi, eu nu cunosc nici unul, cea mai simpla variant este sa va cumparati si arcuri si amortizoare. Attachment:
File comment: Bilstein Pss - Pss9 b16.jpg [ 15.95 KiB | Viewed 16700 times ] Attachment:
File comment: Bilstein B8
Pasul urmator:b8.jpg [ 11.58 KiB | Viewed 16700 times ] Bare antiruliu: acele 2 bare, una in fata, una in spate, in forma de U, care sunt legate de caroserie prin 2 bucsi iar la capete prin bielete de amortizoare. Scopul lor este acela de a scadea ruliul masinii, odata pentru totdeauna, asta nu inseamna ca intrii in viraj cu 200 sau ca orice ai face tine. Ele imbunatatesc deplasarea maselor in schimbarile bruste de directive (slalom printre jaloane – sau cretini ) ) si micsoreaza acea diferenta de intaltime intre partea stanga si cea dreapta a masinii.. Cel mai evident rezultat al lor, la masinile de curse atunci cand, pe viraj, roata din interior spate se ridica, acest lucru nu este deloc negativ si nu scade aderenta, ci dimpotriva o mareste, punandu-se mai multa greutate pe roata exterior fata, cea care deobicei e prima care pierde aderenta. Pentru alfele noastre exista bare antirului de la Eibach, NTehnology, sau doar bara spate antirului de Gta, care este un pic mai groasa decat cea originala. Eu recomand barele antiruliu de la Eibach, cele NTehnology sunt ceva mai greu de gasit si aia spate este mai groasa si decat cea eibach. Pe langa toate astea, cele eibach sosesc cu bucsi din Teflon, care am putea spune ca sunt “pe viata†ele tocindu-se muuult mai greu decat cele originale. In acelasi timp, NU recomand montarea barelor antiruliu cu amortizoare si arcuri originale, masina ar putea avea alt comportament decat cel dorit ). Attachment:
File comment: Bare antiruliu Eibach
Alte component care tin de suspensie sunt Basculele si bratele, unde se pot inlocui bucsile originale cu unele din Poliuretan (sper ca zic bine), material mai dur si mai rezistent. Marca Powerflex. suspensions4.jpg [ 24.06 KiB | Viewed 16700 times ] Aici calitatile cred ca sunt evidente, rezistenta mai mare, duritate mai mare.. Defecte, cost ridicat de manopera la inlocuirea bucsilor originale, si cea mai mare problema, consider eu, orice ai face, pivotal basculei ramane original, si stim cu totii cam cat dureaza pana schimbi bascula din cauza pivotului, automat de fiecare data ar trebui sa contorizati: bascula noua + manopera pentru indepartat bucsi originale si noi, cu cele powerflex. Si aici as putea spune ca “nu merita cat faceâ€, poate doar pe spate, unde nu ai pivoti, si deci ar fi pe viata. Bucsile PowerFlex se gasesc si la bucata nu doar in pachet, cum gasiti pe alfisti.net Attachment:
File comment: Bucsile Powerflex
Jante: Proprietatile lor, excludem aici estetica, va rog mult, sunt:kit_powerflex.jpg [ 11.35 KiB | Viewed 16700 times ] Greutate – cat mai redusa, pana la un minim la OZ Ultraleggera Duritate-Rezistenta la socuri. Latimea canalului- ex 6j 7j 7.5j etc.. Incerc sa fiu mai conicis aici, eventual vom putea dezbate fiecare “capitol†in parte pe alt topic. Pot spune din experienta mea, ca jantele originale alfa spitate, pe care le montam si eu si Firestarter, sunt foarte rezistente si in media greutatii (9.5kg x janta de 17†cu canal 7j fata de 7kg pentru aceeasi janta OZ). Canalul Jantei, permite ca aceasi dimensiune de anvelopa sa fie “mai intinsa†cu cat canalul este mai mare. Un exemplu: janta de 17â€, anvelopa 215/45 R17 va sta mult mai bine pe o janta cu canal 7.5j (cele de GTA) decat 7j. Ultimul capitol: Distantiere: ele se folosesc la curse pentru a mari aderenta pe una dintre cele 2 punti, in nici un caz pentru un rol esthetic, cum de fel sunt considerate. Cu cat distant dintre exteriorul rotilor este mai mare cu atat va fi si aderenta mai ridicata. La o masina cu tractiune fata, cum este cazul la majoritatea dintre alfele noastre, idealul ar fi sa largesti mai mult anteriorul decat posteriorul, pentru a permite o viteza mai mare la intrarea pe viraj.. Marind doar latimea pe spate se obtine opusul deoarece se mareste aderenta pe o punte fara tractiune, iar anteriorul, care are si tractiune si directie va depune un effort mai mare la intrarea pe viraj. Incat daca vreti distantiere, e bine MACAR sa luati pe toate 4 rotile la fel, daca nu mai late pe fata. In ceea ce priveste uzura rulmentilor rotii sau a intregii suspensiei din cauza unui brat de forta mai lung, cred ca timpii de uzura sunt mai mult decat neglijabili. Sper ca nu v-am plictisit cu acest rezumat sis per ca, daca aveti sfaturi sau notiuni pe care eu nu le am atins sa postati mai departe. Si sa nu uitam nici de data asta, importanta pe care o au anvelopele in tot ce facem! Multumesc Si cateva poze, ca incheiere in topicul acesta. |
Author: | toshy [ 23 Jun 2009, 02:59 ] |
Post subject: | Re: Sa vorbim despre SUSPENSIE si tinuta de drum |
la fel ca si dincolo, apreciez efortul, dar... mie imi suna a articol reclama, exista si altceva in afara de 'litera b'. iar 'canalul' jantei... e complet altceva. "J"-ul este latimea jantei, si ma gandesc ca un ghid trebuie sa fie corect si fara reclama ascusa sau, mai rau... din 'experienta personnala'. si fa-i un spellcheck |
Author: | centoquarantasette [ 23 Jun 2009, 10:12 ] |
Post subject: | Re: Sa vorbim despre SUSPENSIE si tinuta de drum |
toshy Quote: la fel ca si dincolo, apreciez efortul, dar... mie imi suna a articol reclama, exista si altceva in afara de 'litera b'.
Te astept sa ti scrii si tu parerea, despre alta marca.. poate chiar din experienta nepersonala iar 'canalul' jantei... e complet altceva. "J"-ul este latimea jantei, si ma gandesc ca un ghid trebuie sa fie corect si fara reclama ascusa sau, mai rau... din 'experienta personnala'. si fa-i un spellcheck N am folosit nicaieri cuvantul ghid, sau ma insel?!?! Sau asa e obiceiul: "sa presupui".. Reclama ascunsa??? ))) Cuvintele BILSTEIN sau POWERFLEX sau EIBACH nu erau destul de citete, ca sa le numesti reclama ascunsa? Da, pentru mine producatorii astia sunt mai buni decat Koni Kw sau ce mai exista in domeniu, daca vrei sa fim sofisticati, o sa incerc sa alcatuiesc un topic despre suspensiile de la PROFLEX, ca poate e cineva de pe forum interesat de amortizoare la 30.000€. My bad Cat despre greseala cu canal, latimea jantei, din nou te rog, sa explici tu diferenta dintre canal si latimea jantei, ca si completare la ce am scris eu. Problema de spellcheck am observat o ulterior, o buna parte din articol, este preluata din limba italiana.. de pe un forum alfa, si automat am scris tot "articolul publicitar" in word, si acolo il apuca pe el sa ti corecteze si ce nu vrei, voi remedia problema, ma scuzi Iti multumesc. SPOR |
Author: | toshy [ 23 Jun 2009, 15:02 ] |
Post subject: | Re: Sa vorbim despre SUSPENSIE si tinuta de drum |
pai eu nu ma apuc sa scriu despre lucruri pe care nu le stapanesc (vezi si ce a scris si Mirica tot pe sectiunea asta). dar vad ca nu prea conteaza pentru fame&glory romanian style si ce spui, conteaza doar ca spui ceva. ah, dar e o 'preluare din italiana' |
Author: | Dany [ 23 Jun 2009, 15:09 ] |
Post subject: | Re: Sa vorbim despre SUSPENSIE si tinuta de drum |
Destul de utile aceste topicuri, insa am o nelamurire legata de afirmatia urmatoare: Quote: Distantiere: ele se folosesc la curse pentru a mari aderenta pe una dintre cele 2 punti, in nici un caz pentru un rol esthetic, cum de fel sunt considerate.
Eu nu reusesc sa vad legatura intre ecartament si aderenta. Poate ma lamuriti si pe mine.
Cu cat distant dintre exteriorul rotilor este mai mare cu atat va fi si aderenta mai ridicata. |
Author: | IRBabuin [ 23 Jun 2009, 15:43 ] |
Post subject: | Re: Sa vorbim despre SUSPENSIE si tinuta de drum |
Transferul maselor si aderenta. Care e faza cu transferul maselor si de ce ne f... grija de el? De ce cauta oamenii sa faca 50/50 sau idealul 45/55 (MID RWD) Pentru ca, din caracteristica materialului pneului (determinat experimental), cresterea aderentei NU ESTE LINIARA cu cresterea greutatii care apasa pe un pneu. Ce inseamna asta? Daca avem 500kg pe un pneu si asta determina o forta de rupere a aderentei de 5000Nm (valori din burta pentru intelegerea fenomenului, tragem cu un lant in lateral de el), daca dublam masa care apasa pe pneu (1000kg) NU VOM AVEA o dublare a aderentei, adica, pentru ruperea aderentei NU vom avea nevoie de 10000Nm, ci mai putin, in jur de 8500Nm. Deci daca avem o masina serioasa, cu 50/50 si 2000kg, ea va necesta sa o impingem din lateral ca sa rupem aderenta cu o forta de 20000Nm, daca mutam toata greutatea pe puntea fata sa zicem, va fi nevoie de 17000Nm. ok lake, deja ne-ai plictisit, zi ce ai de zis Si acu ajungem la mijloace de combatere a ruliului si implicit a tranferului maselor. 1. Intarim suspensia, BLANA. Nu merge decit prea putin, pentru ca mergem cu toti prin romania si nu vrem sa ne clantane dintii in gura si in plus o suspensie prea tare face masina sa topaie deci reduce aderenta (nu mergem pe sticla). 2. Punem bare antiruliu. Un rau necesar as zice, dar o solutie mult mai decenta, pentru ca omoara ruliul FARA sa micsoreze confortul. (nu prea groase pentru ca dupa aia ridicam rotile in viraj si pierdem aderenta de care vorbeam mai sus, grosimea ei este un compormis) De ce ridica FWD roata pe viraj? Este un mod de a tuna caracterul masinii, mai omoara din subvirare. Exemplu evident la WTCC, n-o sa vedeti BMW facind asa. Ce faci la un 156 ca al meu sa zicem, foarte moale la suspensie, cu bara stabilizatoare spate FOARTE subtire (cred ca are 18mm). Din pacate, trebuie sa reduc si ruliul DAR si tendinta de a da in nas la frinare. In prima faza, trintim o suspensie mai tare. Dupa aia, o bara mai groasa pe spate, ca sa facem ce spuneam mai sus. Daca as pune si pe fata, as pune 2 petice la aceasi boala si probabil ma voi trezi ca masina nu se incina prea tare, dar subvireaza. Pentru ecartament Impinde un calculator din fata(unde sint butoanele) exact la jumatatea inaltimii. Impinge-l si din lateral, tot de la jumatatatea inaltimii. Vezi cind trebuie sa impingi mai tare ca sa il rastorni sau sa derapeze. |
Author: | Dany [ 23 Jun 2009, 17:58 ] |
Post subject: | Re: Sa vorbim despre SUSPENSIE si tinuta de drum |
M-am lamurit intre timp pe alte cai. Stiam ca transferul de masa afecteaza aderenta in curbe, insa nu stiam legatura intre marimea ecartamentului si transferul lateral de masa. Cu alte cuvinte: Transferul de masa = ( Acceleratia laterala x Masa totala x Inaltimea Centrului de greutate ) / Ecartament LE: Oricum, foarte "colorata" explicatia |
Author: | centoquarantasette [ 23 Jun 2009, 20:19 ] |
Post subject: | Re: Sa vorbim despre SUSPENSIE si tinuta de drum |
IRBabuin Quote: Transferul maselor si aderenta.
Care e faza cu transferul maselor si de ce ne f... grija de el? De ce cauta oamenii sa faca 50/50 sau idealul 45/55 (MID RWD) Pentru ca, din caracteristica materialului pneului (determinat experimental), cresterea aderentei NU ESTE LINIARA cu cresterea greutatii care apasa pe un pneu. Ce inseamna asta? Daca avem 500kg pe un pneu si asta determina o forta de rupere a aderentei de 5000Nm (valori din burta pentru intelegerea fenomenului, tragem cu un lant in lateral de el), daca dublam masa care apasa pe pneu (1000kg) NU VOM AVEA o dublare a aderentei, adica, pentru ruperea aderentei NU vom avea nevoie de 10000Nm, ci mai putin, in jur de 8500Nm. Deci daca avem o masina serioasa, cu 50/50 si 2000kg, ea va necesta sa o impingem din lateral ca sa rupem aderenta cu o forta de 20000Nm, daca mutam toata greutatea pe puntea fata sa zicem, va fi nevoie de 17000Nm. ok lake, deja ne-ai plictisit, zi ce ai de zis Si acu ajungem la mijloace de combatere a ruliului si implicit a tranferului maselor. 1. Intarim suspensia, BLANA. Nu merge decit prea putin, pentru ca mergem cu toti prin romania si nu vrem sa ne clantane dintii in gura si in plus o suspensie prea tare face masina sa topaie deci reduce aderenta (nu mergem pe sticla). 2. Punem bare antiruliu. Un rau necesar as zice, dar o solutie mult mai decenta, pentru ca omoara ruliul FARA sa micsoreze confortul. (nu prea groase pentru ca dupa aia ridicam rotile in viraj si pierdem aderenta de care vorbeam mai sus, grosimea ei este un compormis) De ce ridica FWD roata pe viraj? Este un mod de a tuna caracterul masinii, mai omoara din subvirare. Exemplu evident la WTCC, n-o sa vedeti BMW facind asa. Ce faci la un 156 ca al meu sa zicem, foarte moale la suspensie, cu bara stabilizatoare spate FOARTE subtire (cred ca are 18mm). Din pacate, trebuie sa reduc si ruliul DAR si tendinta de a da in nas la frinare. In prima faza, trintim o suspensie mai tare. Dupa aia, o bara mai groasa pe spate, ca sa facem ce spuneam mai sus. Daca as pune si pe fata, as pune 2 petice la aceasi boala si probabil ma voi trezi ca masina nu se incina prea tare, dar subvireaza. Pentru ecartament Impinde un calculator din fata(unde sint butoanele) exact la jumatatea inaltimii. Impinge-l si din lateral, tot de la jumatatatea inaltimii. Vezi cind trebuie sa impingi mai tare ca sa il rastorni sau sa derapeze. Bravo Bravo Te exprimi mult mai bine decat o fac eu Dar la ruliu, vreau sa ti spun, ca in mod teoretic ai perfecta dreptata cu discursul celor 2 petece, dar in realitate si bara fata originala este nitel cam moale.. eu le am montat pe ambele si pe rand.. de aceea mi am permis sa mi exprim acest punct de vedere. Explic: Am cumparat impreuna amortizoare+arcuri si barele antiruliu, in prima faza am "testat" masina stock pe anumite viraje, serpentine, slalom printe jaloane. Faza 2 am montat doar amortizoarele si arcurile si am refacut acelasi test, conditii asemanatoare d.p.d.v climatic (soare, uscat si 24-26 grade - idealul) Faza 3 am montat doar bara antiruliu pe spate, urmand acelasi test Faza 4 am montat si bara antiruliu pe fata, idem acelasi test. Pot sa ti spun ca masina, dar doar uneori, avea un comportament usor mai bun doar cu bara antiruliu spate, fara fata.. tindea sa fuga spatele iar fata sa tina pe viraj.. dar in celelalte cazuri avea o tendinta urata " de a ti arunca spatele peste fata" - ti se "descompunea anteriorul iar posteriorul era f dur" + o directia ca in config. stock. Cand am montat, in final si bara fata, si sa zicem ca era totul complet, se eliminase tendinta asta, dar, ce i drept atunci ca pierdeai aderenta o pierdeai ca un 4x4 + directie la intrarea pe viraj mult mai precisa. Rezultatul testului meu este ca in config. finala nu se mareste viteza de PARCURGERE a unui viraj lung (ronduri cu diametru mare) ci se mareste viteza de intrare, si automat de iesire pe viraj si se schimba stilul de condus, mereu atent, nu ti permiti greseli, trebuie sa apreciezi mereu viteza de intrare pe viraj si poti "ataca" un viraj mai bine, nu l poti niciodata "parcurge" (doar daca mergi incet). In ceea ce priveste topaitul (ma simt nitel cu musca pe caciula), posibil ca multi sa l considere inconfortabil la inceput.. eu m am obisnuit, si nu pot spune ca te face sa pierzi aderenta, masina este destul de grea, daca faceam acelasi test cu un peugeot 106 poate scriam altceva, fata este foarte grea, nu topaie niciodata pana la punctul de a pierde anteriorul.. spatele in schimb topaie.. si tocmai acel topait elimina mult din comportamentul subvirator al tractiunii fata. Partile negative, apar pe un asfalt umed, rece, inzapezit.. dar acolo e totul mai complicat. Aaa.. si in cazul meu, e bine sa tii mereu 2 maini pe volan Toata aceasta teorie, sa nu uitam, se tine in picioare daca bucsile sunt in stare buna, daca anvelopele sunt de buna calitate si ne uzate, si ai geometria facuta bine. aaa, si daca aspect ratio al anvelopei este mic. In concluzie "God save our tires" |
Author: | IRBabuin [ 24 Jun 2009, 22:49 ] |
Post subject: | Re: Sa vorbim despre SUSPENSIE si tinuta de drum |
La acceleratii puternice din curbe strinse pierde aderenta pe roata fata interior mai repede sau mai putin repede ca inainte? Cea mai tare jmekerie e ca prin 1998, cind zdrobea totul, McLaren a folosit o solutie tehnica aproape ideala. Dezvoltata de o firma de inginerie din Franta si cam furata de McLaren, inlocuia complet bara stabilizatoare cu niste limitatoare de rebound la arcuri (bare de torsiune in cazul F1). Rezultatul, toate chestiile negative ale barii stabi dispareau, centrul de greutate cobora in curbe si la accelerare/frinare, supensia era o ideea mai moale si aderenta mai buna. Sistemul se numea "suspensie contractiva" iar implementarea pe strada era simpla. Se legau intre ele 2/3 din spirele arcului (sau se baga un arc concentric care sa se opuna destinderii) astfel incit destinderea lui sa se limiteze mult. De ce nu s-a implementat? Eh, miroase deja a teoria conspiratiei. http://www.grandprix.com/ns/ns01623.html In 2008 se banuia ca Mito o sa aibe asa ceva. Poate chiar are, cu prima ocazie ma bag sub una. http://www.gearlog.com/2008/03/alfa_rom ... s_mito.php |
Author: | yux_mm [ 26 Jun 2009, 12:36 ] |
Post subject: | Re: Sa vorbim despre SUSPENSIE si tinuta de drum |
Hernie de disc - prezent: una bucata la mine. Imi place Hhoria cum de esti tu grijuliu si cu sanatatea oamenilor Si inca o chestie pe care am ami discutat-o odata la un cico: daca viteza de intrare si cea de iesire sunt mai mari in urma modificarilor, rezulta ca viteza medie de parcurgere a virajului este mai mare, deci virajul se va parcurgere mult mai repede. Totusi, e important ca intreg virajul sa fie parcurs mai rapid. Pentru ca din cum zici tu, dai de inteles ca franezi in cadrul virajului, ceea ce nu mereu e foarte sanatos. Momentul critic al masinii este exact la mijlocul virajului cand fortele centrifuge isi ating maximul, si practic tu acolo trebuie sa imbunatatesti comportamentul masinii. Intrarea si iesirea bune sunt doar un rezultat al comportarii bune din momentul critic. |
Author: | centoquarantasette [ 26 Jun 2009, 16:32 ] |
Post subject: | Re: Sa vorbim despre SUSPENSIE si tinuta de drum |
yux_mm Quote: Hernie de disc - prezent: una bucata la mine.
Rezolvam problema la mijlocul virajului cu o grinda incastrata )) Imi place Hhoria cum de esti tu grijuliu si cu sanatatea oamenilor Si inca o chestie pe care am ami discutat-o odata la un cico: daca viteza de intrare si cea de iesire sunt mai mari in urma modificarilor, rezulta ca viteza medie de parcurgere a virajului este mai mare, deci virajul se va parcurgere mult mai repede. Totusi, e important ca intreg virajul sa fie parcurs mai rapid. Pentru ca din cum zici tu, dai de inteles ca franezi in cadrul virajului, ceea ce nu mereu e foarte sanatos. Momentul critic al masinii este exact la mijlocul virajului cand fortele centrifuge isi ating maximul, si practic tu acolo trebuie sa imbunatatesti comportamentul masinii. Intrarea si iesirea bune sunt doar un rezultat al comportarii bune din momentul critic. Nu, fara gluma.. ma refeream la virajele f lungi si largi... acolo, daca vrei sa fi neagica contra, poti.. Quote: La acceleratii puternice din curbe strinse pierde aderenta pe roata fata interior mai repede sau mai putin repede ca inainte?
Nu stiu ce sa zic.. mai nou am si modificat un pic configuratia.. si sunt extraordinar de multumit de ea, acum nu mi mai fuge fata decat daca e aderenta scazuta, datorata asfaltului murdar, sau "spalat"... Am montat si bara de rigidizare din spate, dar modificata, ca sa incapa in cele mai inalte punce de pe cupolele amortizoarelor. Apoi am facut si un experiment cu anvelopele... daca tii presiunea cum zice cartea 2.3-2.2 (215/45 r17 - incarcare mica) observi ca nu toata latimea anvelopei calca pe asfalt ci doar partea interioara, sa zicem ca raman pe ext. si int. anvelopei cam 15mm de cauciuc curat, am observat chestia asta cand am iesit de la spalatorie.. si ajuns acasa marginea cauciucurilor erau inca neagra de la siliconul acela... atunci m am plimbat vreo saptamana cu un manometru dupa mine, tot scazand presiune pana am ajuns la presiune 2.1 fata cu 2.0 spate... si pot sa zic ca se observa imbunatatirile..
|
Author: | centoquarantasette [ 26 Jun 2009, 20:25 ] |
Post subject: | Re: Sa vorbim despre SUSPENSIE si tinuta de drum |
Mai nasol este la gropile alea "seci" cand cauciucul e prins intre buza jantei si marginea gropii, atunci spui "buh bye tires" |
Author: | Silvester [ 27 Jun 2009, 00:58 ] |
Post subject: | Re: Sa vorbim despre SUSPENSIE si tinuta de drum |
Am si eu o Alfa 156 1,9 JTD si mi s-a cam .... inmuiat suspensia si verau sa pun ceva mai calumea pe masina. Dar totusi nu vreau sa dau o suma mare de bani. Am gasit suspenise KONI STR.T pe gaz la 500 euro. E ok? Durabila? Nu vreau sa cobor masina mai jos. Vreau doar sa fie mai stabila pe curbe, asta fara sa fie o suspensie f tare sa nu fie confortabila. Alte propuneri? Ms! |
Author: | centoquarantasette [ 27 Jun 2009, 02:08 ] |
Post subject: | Re: Sa vorbim despre SUSPENSIE si tinuta de drum |
Nu stiu cat de "mai stabila" va fi masina cu suspensie sport dar fara sa fie mai joasa (asta daca se gaseste asa ceva). Centru de greutate tot sus ar fi.. Cat despre model, nu stiu ce sa zic.. probabil sa fie buna, daca nu sunt facute in China... |
Author: | marian [ 27 Jun 2009, 11:21 ] |
Post subject: | Re: Sa vorbim despre SUSPENSIE si tinuta de drum |
Silvester Quote: Am si eu o Alfa 156 1,9 JTD si mi s-a cam .... inmuiat suspensia si verau sa pun ceva mai calumea pe masina. Dar totusi nu vreau sa dau o suma mare de bani. Am gasit suspenise KONI STR.T pe gaz la 500 euro. E ok? Durabila? Nu vreau sa cobor masina mai jos. Vreau doar sa fie mai stabila pe curbe, asta fara sa fie o suspensie f tare sa nu fie confortabila. Alte propuneri? Ms!
Gama KONI STR.T (street) e o gama de modificare completa a suspensiei, adica vine cu amortizoare koni mai dure dacat cele originale, dar si cu o cursa mai scurta decat acestea pentru ca sunt facute sa mearga cu arcuri koni care coboara garda cu aprox 35 mm. Varianta de a nu cobori masina mai jos ar fi sa pui amortizoarele koni impreuna cu arcurile originale pentru ca altfel sigur vei cobora garda cu 35mm, dar nu-ti recomand asta pentru ca nu va iesi ceva bun.O varianta pe care ti-o propun eu: arcuri Eibach cu amortizoare Koni FSD dar asta sare destul de mult din bugetul tau. Pentru 500 euro KONI STR.T sunt excelente, o foarte buna combinatie, DAR trebuie sa te impaci cu ideea coborarii garzii la sol. Parerea mea este ca suspensia mai moale pe care o simti e de la amortizoarele ce sunt pe moarte. Succes la cumparaturi. @centoquarantasette: din cate stiu eu Koni sunt facute pe undeva in Europa, Olanda parca |
Author: | alfetta [ 15 Nov 2009, 08:45 ] |
Post subject: | Re: Sa vorbim despre SUSPENSIE si tinuta de drum |
care este mai indicata in uzul zilnic : cea "in one pice" sau cea reglabila? ca teoritic amandoua sunt "fixe" http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/ ... :3713.html" onclick="window.open(this.href);return false; |
Author: | centoquarantasette [ 15 Nov 2009, 13:47 ] |
Post subject: | Re: Sa vorbim despre SUSPENSIE si tinuta de drum |
Cea reglabila, se monteaza ceva mai usor... Reglajul acela, dupa cum arata, nu poate ajuta decat la asta. Nu conteaza mersul zilnic... cu bara aceasta nu faci altceva decat sa ti pastrezi masina mai mult timp dreapta |
Author: | sv_kdt [ 18 Aug 2011, 11:02 ] |
Post subject: | Re: Sa vorbim despre SUSPENSIE si tinuta de drum |
Un topic important din pacate demult uitat... Feedback de la cei care ati mai schimbat suspensii? Recomandari? |
Author: | alfetta [ 07 Aug 2012, 00:04 ] |
Post subject: | Re: Sa vorbim despre SUSPENSIE si tinuta de drum |
Am pus eu arb-uri eibach pe suspensie standard si contrar celor scrise mai sus ,masina se comporta excelent. Acu' ma gandesc sa-i schimb amortizoarele , 120 000 de km ar fisuficient pt cele de origine , sa merg pe b19 , sa pun b8 cuarcuri eibach ...nu stiu ce-o sa fac. As merge pe reglabile, pt sezonul rece ar fi un avantaj , problema este ca eu am acum doar 9 cm clearance sub masina. Mai ma documentez si eu si vad ce montez pe masina . |
Author: | Alexandrus [ 07 Aug 2012, 03:32 ] |
Post subject: | Re: Sa vorbim despre SUSPENSIE si tinuta de drum |
Poate cand te documentezi afli si ce-or fi alea B19, ca eu n-am auzit de asa ceva. Oricum, e ocazia potrivita sa afli ca exista si multi alti producatori de suspensii, unii chiar mai buni decat Bilstein. |
Author: | alfetta [ 07 Aug 2012, 09:09 ] |
Post subject: | Re: Sa vorbim despre SUSPENSIE si tinuta de drum |
Nu stiu de unde am scos b19 ! De b14pss era vorba. Kw sunt si ele o optiune , eu sunt atent la sugestii asta in caz ca se mai anima topicul. |
Author: | IRBabuin [ 26 Aug 2012, 17:49 ] |
Post subject: | Re: Sa vorbim despre SUSPENSIE si tinuta de drum |
Simti masina grea de nas pe frinare? Sau pierzi aderenta usor la accelerare puternica+wheelhop? Pompeaza la denivelari ample si viteza mare? |
Author: | alfetta [ 29 Aug 2012, 18:37 ] |
Post subject: | Re: Sa vorbim despre SUSPENSIE si tinuta de drum |
nu ! nimic enumerat mai sus , problema mea sunt doar cei 9 cm sub puntea fata , care am crezut ca-s de la ceva suspensii obosite. |
Author: | ChitZu [ 29 Aug 2012, 18:45 ] |
Post subject: | Re: Sa vorbim despre SUSPENSIE si tinuta de drum |
Salutare, Pe spate am inlocuit batranele bucse cu kitul de poliuretan power flex, am mai schimbat si bucsele din fuzeta. Problema e ca pe drum usor denivelat la viteze de peste 100 km/h spatele imi balanseaza. Astazi am fost sa imi regleze unghiurile si mecanicul mi-a spus ca roata stanga spate nu reuseste sa o duca din reglaje pe pozitia ei normala ( m-a reprogramat Vineri ). Aveti vreo idee unde ar putea fi problema? Ps. : Vreau sa mentionez ca nu am avut accidente , nu am dat cu ea in cratere sau sa lovesc vreo bordura. Ps2: Poate gasesc raspuns aici... |
Author: | IRBabuin [ 29 Aug 2012, 22:12 ] |
Post subject: | Re: Sa vorbim despre SUSPENSIE si tinuta de drum |
Cind dai prin anumite gropi, spatele are tendinta sa danseze? Daca da, e cazul sa te uiti la bratul longitudinal de pe fiecare parte. Acelasi comportament are masina mea de cind am schimbat cele 4 brate transversale, am facut unghiurile si pe anumite denivelari spatele tinde sa fuga. Mi-a tras mirica de bucsele fixate pe caroserie si prezinta joc semnificativ. Va urma.... @alfetta: atunci nu pare sa ai probleme (mie imi facea asa cind era curs unu din amortizoarele fata). Eu nu as schimba suspensia decit cu ceva care are aceeasi garda la sol si care nu imi altereaza prea rau confortul. Masina merge pe strada, nu pe circuit. Arcurile sint deja progresive, probabil niste amortizoare mai destepte gen Koni FSD ar ajuta. |
Page 1 of 12 | All times are UTC+03:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |