Buna seara!
Este primul meu topic si salut toata comunitatea AlfaClub, din care "am facut parte" pana acum doar ca si vizitator. De ieri am trecut la nivelul urmator, sunt user, si in cel mai scurt timp sper(si incerc) sa devin membru pe deplin
Ca sa indeplinesc si aceasta din urma conditie, intentionez sa achizitionez o Alfa
159 1.9 diesel. Prefer sa fie dupa anul 2007, si avand in vedere bugetul de care dispun (~9000E) am gasit ceva variante. Pentru moment nu imi pot "deturna" gandurile de la urmatoarea masinuta:
Masina este inmatriculata recent in Romania, in februarie, si provine din Belgia. Povestea ei este insa putin mai speciala (ca povestea oricarei Alfe). Actualul proprietar a cumparat-o de la cineva din Bucuresti(de la care mai cumparase masini), care la randul lui a luat-o la licitatie din Germania, impreuna cu mai multe masini. Cum a ajuns masina din Belgia, unde a fost folosita, in Germania, actualul proprietar nu stie. Insa a avut incredere in vanzator, a luat-o si a inmatriculat-o in Romania luna trecuta. Taxa de inmatriculare a fost de ~1500E.
Initial, cand am gasit masina la vanzare, costa 9000E, dar peste o saptamana i-a scazut pretul la 8500E. Cand am vazut asta am fost si mai incantat si am decis sa il contactez pe proprietar. Am vazut masina, interiorul arata foarte bine, foarte ingrijit(nici macar scaunul soferului nu e ros), am condus-o (dar nu mai stiu sa povestesc cum mi s-a parut in comparatie cu alte masini, pentru ca eram atent la prea multe lucruri si mi-a fugit mintea
), mi-a parut putin rigida, directia tare, dar asta cred ca defineste o Alfa. Am fost la un service, am bagat-o pe tester, avea 3 coduri de eroare (335, 401, 380) pe care le-a sters si nu au mai aparut dupa plecare. Mecanicul s-a uitat pe sub ea, nu avea probleme, doar cablul de la frana de mana scos la roata dreapta spate
La motor nu aveai ce sa vezi, motorul era foarte curat, ceea ce nu e tocmai un plus, chiar daca stim cu totii ca motoarele masinilor circulate in Europa de Vest nu sunt atat de prafuite ca la noi, mie mi se pare si ciudat sa arate atat de bine(e posibil sa fie si spalat si asta nu imi place). Tot ce a putut constata mecanicul a fost ca masina nu avea structura de rezistenta lovita, deci nu suferise vreun accident.
Cu toate astea, el fiind un fanatic fan al masinilor nemtesti, m-a intrebat daca sunt nebun de vreau sa imi iau o astfel de masina, sau am cumva prea multi bani ca sa si o intretin
I-am spus ca imi place foarte mult, si miturile astea privind intretinerea si fiabilitatea nu pot ecplisa asta
Deci si de la service am avut un feedback bun.
Tin sa precizez de asemenea ca vanztorul este de buna credinta, a fost foarte cooperant si chiar imi inspira incredere, si pe langa toate astea mai e si amic cu un prieten de-al meu.
De ce nu am luat masina pana acum?! Faptul ca nu am toti banii in momentul de fata nu e cea mai mare problema, pentru ca el mi-a propus sa ii dau o parte din bani acum si restul cand ii voi avea.
Dubiul meu cel mare este rulajul masinii si pretul care reflecta sau nu asta.
Nu stiu care a putut sa fie pretul de
achizitie al masinii in Germania, daca si cel care a adus-o de acolo a castigat vanzand-o actualului proprietar, si actualul proprietar va castiga ceva daca ii convine sa vanda masina cu 8500E in conditiile in care i-a si platit taxa de poluare/inmatriculare de 1500E dupa spusele lui.
Este pretul asta(x-ul din ecuatia mea ), un pret corect pentru o Alfa rulata doar 107.000km?
Precizez ca masina are Carte Service, cu revizii facute la 30k(martie 2008), 60k(decembrie 2009) si 90k(martie 2011), in Belgia, la service-ul/dealerul de la care a fost cumparata. Dar nu ma incred foarte mult in Cartea Service pentru ca stim cum se "produc" mai nou astea..
Asadar, din ce v-am povestit eu aici si din experienta voastra, ce imi puteti spune, rulajul masinii este cel real? La service nu am putut afla, mecanicul mi-a spus ca doar la reprezentanta pot afla asta, doar daca au masina in baza de date, ceea ce cred ca e putin probabil.
O sa adaug si poze imediat.
Scuze pentru postul atat de lung, sper sa nu fie plictisitor si sa il citeasca cineva, pentru ca am maaare nevoie de ajutor