Bine ai venit pe forum, sper sa te ajutam sa iti gasesti Alfa potrivita. Voi incerca sa raspund eu la unele dintre intrebarile tale.
In primul rand faptul ca majoritatea celor gasite in limita pretului cautat par similare ( aceasi motorizare, aceeasi descriere ) o pun pe seama faptului ca ar fi fost ex-masini de firma, se poate sa fi facut parte din flote. Te-ai orientat bine inspre masini din Vestul si nu din Sudul Europei, pe langa suspiciuni, in cazul italienilor ai fi avut de luptat si cu birocratia. Nu am cumparat din Benelux, dar din Germania am facut-o, chiar de mai multe ori, procesul de vanzare-cumparare se desfasoara foarte usor, toti cei pe care i-am intalnit eu erau profesionisti, obisnuiti cu tranzactiile cu straini si tot ce presupune asta (numere provizorii etc). Iti recomand un criteriu un plus fata de cele pe care foarte bine ti le-ai fixat si tu : incearca pe cat posibil sa iti cauti noua masina la un dealer specializat Alfa. Pentru mine asta este o garantie in plus, masina luata in buy-back a fost schimbata tot pe o Alfa, asadar fostul proprietar a avut o experienta multumitoare cu ea. Asta presupune si un risc mai mic in ceea priveste probabilitatea ca numerul de kilometri sa fie altul decat cel afisat, sau masina sa aiba vicii ascunse. Daca nu ai exeprienta in asta, lucrurile dupa care te poti uita atunci cand verifici o masina sunt : uzura excesiva a interiorului, urme de reparatie in compartimentul motor/sub presul portbagajului, alinierea elementelor de caroserie. Chestii pe care le-ai verifica la orice alta masina. Si nu, daca nu ai experienta, nu are rost sa te apuci sa iti cumperi aparatura, mai bine cauti pe cineva de incredere si il lasi pe el sa faca verificarea. Mai departe, unul din
miturile urbane care circula despre Alfe este acela ca fabrica ar lasa testatul unui nou model in grija clientilor, in general este cunoscut faptul ca primele exemplare ale unei noi serii sufera de anumite defecte, remediate mai apoi in timp. Sfatul meu, in masura in care bugetul iti permite, ar fi sa te orientezi inspre
un exemplar fabricat dupa '08, dupa acel an au intervenit mici ajustari menita sa adauge un plus de calitate masinilor.
La un service care sa stie cu ce se mananca Alfele probabil te vor indruma baietii din Cluj, dar daca ti-ai facut o relatie in timp cu cei care iti serviseaza masina actuala si esti multumit, eu zic sa mergi tot pe mana lor. Este de asteptam ca oricum, in perioada imediat urmatoare achizitiei sa nu trebuiasca sa faca decat revizii, iar mai apoi... alte consumabile : un alternator, un ambreiaj etc
. Pentru alte probleme specifice Alfei
159 te sfatuiesc sa citesti ce s-a mai scris in aria asta.
Despre taxe si inmatriculare nu mai stiu nimic, cat de curand voi fi si eu in aceeasi situatie ca si tine, urmand sa imi aduc alta Alfa, si atunci ma voi pune la curent cu ce si cum. Dar iti pot spune, ca sa cumperi o masina pe firma (fara sa mai platesti astfel TVA-ul in Germania) trebuie sa ai ca si activitate principala ceva legat de transport. Altfel, vei avea supriza ca la finante la noi, sa iti ceara sa platesti TVA-ul.
Iti urez succes in cautarile tale, mesajul tau de introducere a fost unul mai degraba cerebral, tipic unui proprietar de masina nemteasca, vei vedea ca parte a experientei de posesor de Alfa presupune si un pic de nebunie, dar sunt sigur, cu putina rabdare vei gasi o Alfa pe placul si buzunarul tau. Cum bine a zis cineva, Alfele de obicei isi aleg singure stapanii !