@Ezio.Liviu: Parerea mea e ca la banii astia nu o sa gasesti un
159 in stare buna. Asta nu e neaparat o problema, daca iti asumi ca iei masina si mai bagi ceva in ea sa o aduci la nivelul care te multumeste. Cauta o masina care sa nu fi fost lovita grav si facuta din bucati, asta e cel mai important lucru. Asigura-te ca structura masinii e asa cum trebuie, fara suduri si semne ciudate, ca are toate airbagurile, calculatoarele de airbag, elementele pirotehnice de la centuri si ce o mai fi parte din sistemele de siguranta. Nu vrei o masina care sa lase 4 urme de roti pe zapada, si nu cred ca vrei sa mergi, tu si cu ceilalti pasageri, intr-o capcana pe roti. Orice problema mecanica se remediaza, dar daca dpdv al structurii si sistemelor de siguranta masina nu e cum trebuie, e suficient un impact minor ca sa se intample lucruri nereparabile.
Mai departe, legat de starea tehnica a masinii, probabil ca depinde de standardele fiecaruia. Ce spun in continuare e in calitate de "patit", de om care a bagat destul de multi bani in masina pentru a fi ca noua, asa ca urmeaza un post lung
Cred ca si altii de aici de pe forum, care au avut aceeasi ambitie, de a avea masina in stare perfecta, pot confirma ca un astfel de sport nu e chiar ieftin. Ideea e ca e o masina de 10 ani, plus-minus, deci niste cheltuieli vor fi, chiar daca nu vor veni toate in acelasi timp. Daca vrei sa fii linistit, ii faci o revizie cu ulei, filtre, lichidele celelalte, distributie si accesorii. Si eventual si o curatare de admisie, daca o iei din afara mai mult ca sigur ca nu si-a batut nimeni capul sa o faca. Asta inseamna deja vreo 300 de euro. Nu stiu daca la 1.9 pica vreo fulie de motor, ca la 2.4...daca e la fel de sensibila, o mai iei si pe aia in calcul (patit), mai pui vreo 150 de euro.
In functie de km pe care ii va avea masina, adica multi la un astfel de pret, e foarte posibil ca volanta sa fie obosita. Un kit de volanta si ambreiaj (ca nu faci treaba pe jumatate, il schimbi si pe ala) inseamna 1000 de euro dintr-un foc. Vine si partea de articulatii, brate, nebunii. La fel, e foarte posibil sa fie nevoie sa schimbi pe acolo lucruri. O fi
159 mai rezistenta ca alte modele de Alfa la capitolul asta, dar nu e Logan, pica chestiile astea. Un brat inferior, pe la 150-170 de euro, AM decent nu OEM. Un brat superior e pana in 100 de euro, deci acolo e mai ieftin. Pune 250 de euro de roata si inmulteste cu 2. Si inca n-am ajuns la DPF. O iei din afara, probabil ca inca il mai are ca acolo e mai putin raspandita eliminarea lui...cata viata in el sa mai aiba? Daca vrei sa il schimbi, banuiesc ca sub 500 de euro nu se discuta, daca il anulezi, probabil ca e costul la jumatate...dar ii mai faci si un remap si nu iti mai pare rau de bani dupa ce vezi ca se schimba felul in care trage masina
In functie de cat de norocos esti (sau nu) te mai poti lipi de o turbina cu probleme, deci mai iei in calcul si o eventuala reconditionare a ei, daca patesti ca mine si iti pica compresorul de AC nenorocind si kitul de accesorii mai pune la socoteala niste sute de euro. Ca la orice masina, e posibil sa mai pice si alte piese, complet random, eu am insiruit doar niste elemente de bun simt, care sunt problematica sau consumabile, in functie de cum privesti problema. Nu am mai pus la socoteala discuri si placute de frana, anvelope sau alte consumabile...daca nimeresti o masina cu ele in stare ok o vreme n-ai grija asta. Nota bene, ce preturi am pus eu aici nu sunt in niciun caz preturi de reprezentanta, daca iti pui problema sa faci astfel de interventii acolo, inmultesti cu 2 sau 3, in functie de tipul de reper. Iar la costul manoperei, doar cerul e limita, cand vine vorba de reprezentante
Asa ca daca iei masina doar ca sa vezi cum e, si n-ai de gand sa o tii prea mult, sau daca nu esti genul de posesor interesat de starea tehnica a masinii, go for it. Ia una foarte ieftina, iti faci placerea, daca e un cazan sinistru il vinzi cu aceiasi bani si n-ai pierdut mare lucru. Dar s-ar putea ca experienta Alfa
159 sa fie foarte amara din cauza asta, fiindca o sa ti se para ca e o porcarie de masina. Daca vrei sa o tii o perioada mai lunga si sa o folosesti si zi de zi, si pentru concedii, si sa n-ai emotii (prea mari
) cand pleci la vreun drum mai lung cu ea, nu cred ca o masina dintre cele mai ieftine de pe piata e varianta castigatoare. O sa ai tot timpul de reparat cate ceva si in loc sa te bucuri de masina o sa te gandesti numai cum sa remediezi din probleme. Spui ca ai readus la viata Fiatul ala, pentru
159 discutam totusi de cu totul alte preturi. In cazul asta, in care vrei totusi o masina pe care sa o conduci si nu pe care sa o privesti in service, mai bine mai astepti pana mai suplimentezi bugetul, cauti una cu istoric de service complet, la un pret moderat (o masina scumpa nu inseamna neaparat ca nu va avea probleme), o duci la un service competent si o verifici din scoarta in scoarta, si judeci daca merita sau nu banii. Asta nu te scuteste de risc, poate sa fie perfecta la verificare si la 3 zile de la
achizitie sa pice ceva extrem de scump...dar sansele sa se intample asta sunt totusi mai mici decat daca iei cel mai ieftin
159 de pe net.
Altfel, masina e una deosebita, e altceva comparat cu masini de categoria asta. Nu e cea mai agila, nu e cea mai practica si nici economica sau ieftina la intretinere nu este. Si totusi reuseste sa transmita ceva aparte cand o conduci, ceea ce e destul de rar la o masina normala, fara pretentii. Dar eu sunt pur subiectiv in aprecierea asta, inca n-am trecut de faza de "indragosteala" dupa 2 ani jumate, 50k km parcursi si diverse intamplari de tipul suisuri si coborasuri cu masina asta