Newblood Quote:
(...) E de mentionat ca 4500 este bugetul meu total, adica peste banii astia nici sa o inscriu nu mai am bani nici sa ii bag benzina 1L. (...)
Te rog sa citesti enuntul de mai sus, tu insuti l-ai postat.
Si daca dupa ce-l citesti nu realizezi situatia in care te afli, mai citeste-l o data si inca o data.
Daca nici atunci nu intelegi nimic inseamna ca orice incercare de apel la bunul-simt a esuat.
Pe scurt, tu ai 4500 in portofel, bani de care vrei sa-ti iei masina. De toti banii. Dar nu orice masina, ci una care in stare buna spre foarte buna incepe de la 6500 Euro. Basca un model premium ale carui costuri de intretinere curente sunt destul de piperate.
Ok, deja esti in minus 2000 Euro si culmea, nu mai ai bani nici pentru un kil de benzina.
Aia 2000 euro pe care i-ai scutit luand un gunoi ieftin, vor incepe sa tipe dupa tine inca din prima luna: o tubinuta, o admisioara, un alternatoras, o planetaruta, cine stie...
Tu, in principiu, nu ar trebui sa strambi din nas cand te vei lovi de problema, constient din start cat ai dat si cat ar fi trebuit sa dai, asa ca ar trebui sa bagi manuta in buzunar si sa platesti. Doar ca, ce sa vezi, nu ai de unde plati pentru ca, ghici ce, tu deja cheltuisesi toata suma disponibila la
achizitie.
Nu sunt convins ca ai inteles ceva judecand dupa liniaritatea absoluta a modului tau de "a face", desi nici cu ideea de "masina intretinuta e obligatoriu sa coste mult sau fix suma de..." nu pot fi de acord.
Acesta este un argumentum ad populum practicat pe orice forum intrucat, mai devreme sau mai tarziu, fiecare user va schimba propria masina, deci orice masina care costa mult e si buna si merita banii...
N-ai vrea sa stii cate dintre minunatiile super-intretinute si cu super-istoric transparent sunt reparate pe toate bordurile si prin toate curtile cu vai mama lor de piese; evident pe topicuri se posteaza doar pozele cu bidoanele de ulei Selenia si cutii goale din garaj cu inscrisuri de Ricambi Originali, asta e alta poveste
Ca sa nu intram in detalii forumistice, urmareste mai bine piata. Simplu si la obiect. O medie arata ca o Alfa
159 prezumtiv buna are un pret de pornire de la 6500 Euro. Regula bunului-simt de care pomeneam spune ca, daca ai plecat sa cumperi, fie iei masina corecta de 6500 Euro si stai linistit, fie o iei pe aia de 4500 Euro dar tii intr-un buzunar deoparte alti 2000 pentru vremuri grele. E logica elementara.
Acum sa nu crezi ca iti garanteaza cineva ca la 6500 nu poti lua teapa si ca dai lovitura garantat. Sunt cateva care ar trebui sa coste 3-4 mii dar sunt postate pe la 7000, prosti sunt multi, de ce sa nu incercam, zic ei... Doar ca sansele sa o inghiti scad exponential, nu ca in cazul celei de 4500 care e goanga 100%.
Pana aici a fost barbologie. Sfatul meu este sa cauti 156-le potrivit, la 3500 gasesti oricand un exemplar facelift la care nu pui mana nici macar pe un surubel pret de cativa ani, evident asta depinde si de tine.
P.S.: Ma mai macina o intrebare... Daca toti banii tai, dar absolut toti, nu ar fi fost 4.500 ca in cazul de fata, ci 20.000 Euro. Te-ai fi dus sa iei primul S-Klasse din 2011 gasit pe olx la 19.990 E ? Daca raspunsul este afirmativ...