slezi Quote:
Salutare!
Am o problema de care v-am mai povestit pe forum si inca nu am reusit sa o rezolv. Am un Alfa 156/JTD/2004/140 cai si cand fac o cursa mai lunga cu ea, se aprinde becul Motor si pe bord computer imi apare Motor Control System Failure. Stiu ca este o prblema extrem de frecventa la Alfa, insa de 4 luni de zile nu am reusit sa repar acesata problema. Am fost cu ea la Auto Brescia, la BV, l-au pus pe tester si mi-au zis ca nu da erori care ar cauza aceasta problema. Mi-au zis ca da o eroare la o valva, insa nu poate fi cauza problemei. In oras nu se aprinde deloc, oricat de tare as apasa pe acceleratie, dupa cum am observat, face figura numai cand motorul este solicitat mai mult, pe distante mai mari. Recent am schimbat filtrul de combustibil, si aer, nimic, tot face. Am mai observat ca inainte sa se aprinda becul, motorul sau ceva din fata incepe sa tremure treptat, se aprinde becul, suflanta turbo se opreste. In tot acest timp, cand becul este aprins, acul care indica cu ce viteza ma deplasez, sare, desi acelerez foarte usor.
Am pornit la un drum de 700 de si dupa vreo 500 de km, ceva a inceput sa tremure masina atat de tare incat ma simteam inauntru ca la un masaj. Dupa un timp becul se stinge, si totul este normal, desi, simt acea tremurare foare foarte putin. Si nu in volan, ci masina efectiv tremura...
Please, ajutati-ma ca nu mai rezist, iubesc Alfa din toata inima, dar cand ai probleme care nu pot fi rezolvate, deja imi fac scarba de maina mea. Mersi mult!
P.S. La Auto Brescia mi-au spus ca presiunea de la turbo este pe la 2900 si na-r trebui sa depaseasca 1800. Nu ma pricep la masini, poate sunt unii care au inteles aceste cifre.
e foarte mare presiunea de la turbo ,mie imi dadea
MCSF pe la 2,1 bar, vezi ca soliciti turbina prea tare sa nu ai surprize neplacute
1.verifica circuitul de vacuum sa nu fie furtunase crapate sau rupte pe la indoituri
2 cel mai probabil ai vanele blocate sau aproape blocate ale geometriei variabile a turbinei,sau membrana acutatorului vanelor fisurata,sau pur si simplu e dereglata geometria ,din tija de reglaj se poate reduce presiunea compresorului turbinei .
spune-mi ce eroare da pe tester, cumva P0238?
1,9 jtd16V meu a avut aceleasi simptome ,pina la urma le-am rezolvat dupa multa bataie de cap si multa munca
dat tubina jos ,curatit toate circuitele,etc.
grija cine iti umbla la turbina si ti-o regleaza, trebuie un pic de farmacie ,si neaparat tester sa-ti monitorizezi valorile presiunii cind o reglezi din tija, cam 0,25 bar pe tura de filet.