comanr Quote:
salut tibi.
e posibil sa par imbecil dar atasez link o teza de master cu titlul "Optimal control of a diesel engine with VNT and EGR"
http://www.fs.isy.liu.se/Publications/M ... _JO_MW.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
ca si concluzie generala ar fi ca vana EGR are un rol extrem de complex in controlul optimizat al emisiilor NOx ale motorului cat si a presiunii din galeria de admisie deoarece timpul de raspuns (si deci modificarile de presiune) al vanei EGR este mult mai mic comparativ cu modificarile de presiune ce apar ca urmare a variatiei geometriei variabile VNT
nu vreau sa par "ala mai cu mot" de la tara dar, a inchide EGR inafara de faptul ca e ilegal pe alocuri , inseamna a duce dieselul de la nivelul anilor in care traim la nivelul anilor 80 ,lucru inacceptabil din punctul meu de vedere.
bineinteles ca privesc mai ales problema optimizarii , reducerii de noxe , si de ce sa n-o zic ,cu ochii unuia care a terminat automatica in provincie.
sa ai o zi buna , si daca se strica cumva la mine EGR il arunc si vin sa o scoti
)
Nu pari deloc imbecil, iar afirmatiile insotite de argumente sunt cat se poate de binevenite si constructive.
Recunosc ca am citit in maare viteza pdf-ul postat de tine, in teorie sunt de acord cu ce scrie acolo, dar bineinteles ca am cate ceva de comentat
1. diferentele de presiune ce apar in urma inchiderii egr-ul probabil ca exista, dar sunt irelevante (sursa: zecile de de loguri facute la diferite masini cu egr close; cum spuneam nu am notat nici o diferenta sesizabila intre presiunea ceruta si cea efectiv facuta);
2. de la 3000 rpm egr-ul este inchis chiar si cu softul original; daca este atat de benefic, de ce constructorii au hotarat ca este mai bine ca la turatii mari (unde presiunea turbo, IQ-ul, pres rail, etc etc sunt mai mari) in admisie sa nu intre decat aer curat si la o temperatura mult sub cea a gazelor recirculate de egr?
3. eu nu 'inchid' egr-ul din soft, anulez total controlul lui => dupa aceasta modificare ecu nu se mai asteapta ca o cantitare din aerul intrat in admisie sa fie de fapt gaze recirculate; mai pe scurt, se comporta si sub 3000 rpm cum se comporta cu softul original peste 3000 rpm.
EGR-ul nu a fost introdus in scopul optimizarii eficientei motoarelor diesel, ci doar pentru a reduce emisiile poluante. Si aici nu pot decat sa-ti dau dreptate: anularea lui, pe langa faptul ca este ilegala in multe parti, asa cum ai spus, nu ajuta deloc la protejarea mediului inconjurator. De aceea intreb pe toata lumea inainte de a le anula egr-ul: Esti ecologist?
Seara buna si un egr curat iti doresc