avem vreo 3500 Km impreuna dintre care aproape 1300 de km doar in ultimele doua saptamani. Cu bune si rele, un prim feedback: desi ma asteptam ca JTS-ul sa fie "oaia neagra", in opinia mea punctul slab al masinii este cutia de viteze. Prost, foarte prost etajata. Spre deosebire de 47, unde cutia salvaza un pic onoarea motorasului, aici parca cutia trage in jos performantele masinii. Tinand cont ca motorului ii plac turele inalte, parca rapoartele cutiei trebuiau altfel gandite.
JTS-ului nu ii place deloc sa mearga sub 2000 RPM. Bun, asta nu e un capat de tara, schimbi mai sus ca sa pici intotdeauna
macar peste 2000. La un mers in afara orasului, e ok, nu intampini nicio dificultate - oricum imi place sa urc in ture. Problema apare in oras sau trafic aglomerat. Aici intervine proasta etajare a cutiei. Orice schimbare de treapta sub 3000-3500 RPM te arunca in treapta urmatoare pe la 1500 si ceva RPM, deci motorul e subturat. In trafic aglomerat chestia asta e enervanta, ori mergi supraturat, ori subturat. Si oricat de tare ai vrea, nici nu poti sa schimbi foarte sus pentru ca te urci pe cel din fata ta.
Tot legat de cutie, inca incerc sa inteleg ce a vrut sa zica "autorul" cand a conceput treapta a sasea. La 130- 140 km/h, in treapta a sasea, motorul are aproape 4000 RPM. Probabil a fost gandita pentru racerii ce doresc reprize "senzationale" in treapta a sasea, altfel nu imi explic.
Iarasi, nu e un impediment major, te obisnuiesti cu necazu'.
In alta ordine de idei, cum in concediu am parcurs vreo cateva sute de km de drum de munte, am avut ocazia sa vad cum "lucreaza" si Q2-ul ala (bine, pentru cine nu stie, "Q2 electronic" de pe
Brera/159 este de fapt un ESP revizuit, atatatot
). La o prima vedere e un pic cam bagacios pentru gustul meu. A intervenit acolo unde sasiul dadea semne ca se descurca si fara interventia electronicii. Probabil e gandit asa din motive de siguranta.
Am mai descoperit inca o chestie, Grasuta are tendinta de a ridica o roata spate pe virajele luate mai "barbateste". Asta m-a suprins, nu ma asteptam ca rigiditatea sa fie atat de mare. Pentru ca din interior se simte foarte comfortabila, nu lasa impresia unui sasiu foarte rigid.
In rest, toate bune. Merge micuta impecabil.