Dupa aproape 2 ani si 40.000 km parcursi la volanul a doua Stelvio diesel, ambele versiuni cu pachete sport/veloce, Q4 de 210 cp, masini pe care nu am mai apucat sa le prezint, cu toate ca ar fi meritat acest lucru si dupa multe zile in care am cochetat si cu ideea intoarcerii la Giulia sau la seria 3
, am decis sa schimb doar motorizarea, anul de fabricatie si culoarea. Decizia de a ramane la Stelvio a fost legata de latura practica a acestuia in raport cu nevoile personale, de felul in care arata in echipari corespunzatoare si de placerea pe care o confera atunci cand il conduci (in anumite situatii imi place sa vorbesc de el la masculin
). Cum scriam si mai sus despre cele doua modele anterioare, meritau si ele prezentate pentru ca mi-au adus foarte multe satisfactii, pentru ca aratau foarte misto, pentru ca nu am intampinat vreo problema cu ele si pentru ca au tinut cu casa prin consum. Cu toate astea cred ca minusul cel mai mare al dieselurilor este lipsa unei motorizari mai potente, deoarece la viteze de peste 100, pe dynamic si cu acceleratia lipita in podea ai vrea sa simti mai multa voiosie.
In concluzie intorcandu-ma la subiectul discutiei, l-am luat pe Visconti din Italia, si este un Veloce de 280 cp, din 2021, cu 90.000 km, si are piele bord, plafon panoramic, jante 20", sonorizare cu subwoofer, ACC, padele, volan incalzit, scaune piele cu memorii si incalzite, camera si multe altele specifice echiparii. La mine e de 10 zile si aprox 400 km, timp in care am reusit sa consum un rezervor si ceva de benzina cu o viteza medie de 19 km/h pe timp ploios si trafic de sarbatori . Astazi insa asfaltul a fost mai uscat si drumurile mai libere, asa ca am apucat sa-i dau talpa pe dynamic, iar retinerile pe care le-am avut vis a vis de diesel au disparut complet, pentru ca benzina asta ofera suficienta putere si zambete pe masura.
Pentru ca anticipez anumite comentarii, va anunt ca abia peste 3 luni pot sa iau in calcul vanzarea