Niki Lauda
Un mare Campion!!!
Andreas Niolaus Lauda,s-a nascut la Viena,in 22 Februarie 1949.
1968 - Participa la prima lui cursa,o cursa de urcare,la bordul unui Mini Cpoper,sosind al 2-lea.
1969 - Se remarca in formula Vee.
1970 - Alearga in Formula 3.
1971 - Trece la Formula 2,"cumparand"un loc la March,astfel devenind coleg cu Ronnie Peterson,(si el platind sa alerge),asigurindu-si un contract ce prevedea ca poate sa concureze in Formula 1/Formula 2,urmatorul an.Se clasifica al 10-lea si doar la varsta de 22 de ani,debuteaza in Formula 1,cu March.
1972 - Obtine locul 5 absolut in F2,pe March.Iar cand March,falimenteaza,Lauda il convinge pe Louis Stanley de la BRM,sa-i vanda un loc ,gratie unei sponsorizari facute de o banca.
1973 - BRM,in F1.In aceasta aventura colectioneaza o gramada de datori, dar salvarea lui vine de la Luca di Montezemolo, (Ferrari),chiar inaintea prabusiri financiare.(mai tarziu recunoaste ca a fost un "nebun")
1974 - Rupe contractul cu BRM si semneaza cu Ferrari un contract pe 2 ani.In 1974,este primul sau an la cavallno rapante, unde Lauda alearga impreuna cu Ragazzoni,instaurand un exceptional "feeling"cu tanarul team manager Luca di Montezemolo,Lauda se dovedeste un foarte bun preparator si pentru prima oara (predecesor al lui Schumacher),este un pilot care se dedica total Formulei 1.In 1974 colectioneaza primele 2 victori ,dintr- un lung sir,(in total 25 de victori,precum Jim Clark si cu 2 mai putin ca Stewart).
1975 - Pentru Lauda, un an triunfal in care invinge de 5 ori,(o victorie Ragazzoni,la Monza),si ar fi putut fi mai multe ,deoarece Ferrari se afla in "top",cu un fantastic 12 cilindri de 500 cv.
1976 - Invinge in 4 curse din 6(una Ragazzoni si una Hunt),apoi vine tragedia de la Nurburgring,a 10 cursa a sezonului.Pe teribila pista de 22 km,unde a fost si a ramas singurul pilot,care a facut un tur sub 7 minute(6,58),plecat din prima grila de langa Hurt,cu timpul de 7,07,4,dupa cateva ture masina derapeaza stg. dre.si loveste gardul luand foc.Campionul austriac este salvat de Marzario,care se baga intre flacari si-l trage afara din masina.Demonstrand un adevarat curaj,dupa numai 6 saptamini este deja la volanul masini Ferrari (dupa mai multi ani a declarat ca in acea zi a fost impietrit de frica),
reusind un loc 4 (Monza).Ajuns in ultima cursa (etepa) la Gran Premio din Japonia,cu Lauda in capul clasamentului, dupa doar 2 ture Lauda abandoneaza din cauza ploi torentiale,declarand :" doar sa fi nebun sa concurezi in asemenea conditi."Asa ca titlul este castigat la doar un punct diferenta de englezul Hurt.
1977 - Inca mare campion cu Ferrari,clasinduse pe locul 2 Mondial,cand relatile cu Ferrari se inrautatesc,deoarece Lauda vrea sa castige si cu alta echipa ,demonstrand astfel ca este un mare pilot si fara Ferrari.
Anii cu Alfa Romeo:
1978 - Pilotul Austriac trece la Brabham-Alfa Romeo,scuderia lui Bernie Eclestone"patronul" de la F1.
Masina fiind proiectata de Gordon Murray,iar motorul de Carlo Chiti,fiind motorul cel mai puternic din F1 (520 cv).Lauda demonstreaza toata voloarea lui,luptand tot timpul pentru primul loc,dar titlul inca nu soseste.Reuseste sa castige 2 curse si de 3 ori iese pe locul 2.Invinge in Elvetia gratie "ventiltorului"care aspira aerul de sub masina studiat de Murray si Chiti.La sfarsitul sezonului 1978,sezon in care in GP de la Monza isi pierde viata pilotul Ronnie Peterson,Lauda se clasifica pe un loc 4.Pentru Alfa F1,cel mai bun sezon a fost si a ramas pana in PREZENT cel din 1953.
LAUDA ESTE SINGURUL PILOT CARE A CASTIGAT CURSE DE FORMULA 1 ,CU UN MOTOR ALFA ROMEO DIN 1953 PANA IN PREZENT.
1979 - Obtine rezultate bune.
1982 - Mc Laren Ford,cu Watson,termina campionatul pe locul 5,cu 2 victori.
1983 - Mc Laren Tag Porsche,cu Watson,alte victori.
1984 - Lauda (Mc Laren -Tag Porsche),este coleg cu rapidul Alain Prost,ce devine de 4 ori campionul lumi,dar in 1984 Lauda este deasupra lui Prost cu doar 1/2 puncte, castigand pentru a 3 oara titlul mondial.
1985 - Disputa ultimul campionat mondial cu o singura victorie in Olanda.
Victorii obtinute:
1974 - cu Ferrari:Spania/Olanda.
1975 - cu Ferrari:Monaco/Belgia/Elvetia/Franta/SUA
1976 - cu Ferrari:Brazilia/Sud Africa/Belgia/Monaco/Marea Britanie
1977 - cu Ferrari:Sud Africa/Germania/Olanda
1978 - cu BRABHAM-ALFA:Elvetia/Italia
1979 - cu BRABHAM_ALFA:Imol(invalida pentru mondiale)
1982 - cu Mc Laren-Porsche:US-Vest/Marea Britanie
1984 - cu Mc Laren-Porsche:Sud Arica/Franta/Marea Britanie/Austria/Itala
1985 - cu Mc Laren-Porsche:Olanda
sursa:
alfasport.net