cpt Quote:
Nu doar puterea conteaza.
Se vede ca nu ai mers niciodata intr-o masina de curse (raliu la noi), care este oricum sub ca performante (la gr.N cca 4 sec pana la 100)!
Mai importante sunt: greutatea redusa, cuplul marit, rapoartele cutiei de viteze, diferentialul cu autoblocant, aerodinamica imbunatatita, anvelopele, franele.
O masina de WRC ajunge la 100 in 3 sec, la fel si cea de WRC, care are tot 300 cp (spre comparatie una de F1 ajunge la 100 in 2 sec).
Iar franarea cu 2-3G este uzuala (la F1 - 5G).
La acceleratia/franarea asta trebuie sa stii sa controlezi orice miscare brusca a volanului.
Daca vrei sa te apuci i-ti recomand cu caldura scolile de pilotaj ale lui Stefan Vasile (presedinte FRAS) sau Titi Aur (ambele zona Bucuresti).
In ce priveste spectacolul, asta cauta toti organizatorii, ca doar este o afacere si nu o societate de binefacere.
Adrian
Eu am facut comparatia cu masini din campionatele rivale, nu cu masina de strada
. De ex., DTM. E adevarat, nu am mers la curse, dar urmaresc curse in mod constant de peste 15 ani, curse de toate felurile, am vazut in direct piloti murind, etc. Am si o videoteca destul de mare cu cele mai importante campionate auto-moto. Deci stiu f bine despre ce vorbesc. Pana la mijlocul lui 2002 motorul Alfa din acest campionat dezvolta peste 310CP. Dupa modificarea regulamentului a scazut la 280 (max.). Nu stiu daca ai jucat vreodata pe PC jocul RACE, care simuleaza foarte bine WTCCul. Ti-ai fi facut o idee despre ceea inseamna sa fi doar pasager intr-o astfel de masina, dupa ce ai parcurs vreo 200 de metri din linia dreapta si ai atins turatia maxima. De altfel pilotii au si declarat pe la inceput ca se cam plictisesc pe linia dreapta
. Mai ales ca multi dintre ei a pilotat masini mult mai performante inainte (Larini/Tarchini DTM/ITC, Farfus F3000, etc.). Deasemnea, daca esti curios, cauta niste curse de turisme din ani 80' sa vezi diferenta.
Deci inteleg ca e afacere dar nici chiar asa. Oricum, judecand dupa nr-ul de spectatori prezenti la curse, nu cred ca e o afacere asa profitabila. Degeaba se straduiesc organizatorii sa faca, in mod fortat, spectacol, ca masinile oricum defileaza. Daca vrei spectacol, uite-te la BTCC
.