Dupa inlocuirea selenoidului variatorului si strangerea cum trebuie a galeriei de admisie ,motorul merge normal ,la fel ca vechiul motor , nu se mai simte lipsa de putere ,in special la plecarile dupa loc , acum merge bine pe benzina si pe gaz , la gaz a fost putina bataie de cap , ca a trebuit sa umblu mai bine din setari , la un moment dat se simteau smucituri cand schimbam vitezele pe gaz , pe benzina era ok , acum nu se mai simt acele smucituri la schimbarea vitezelor .
Intre timp ,am reusit sa ma pun in regula si cu motorul , nu ma asteptam sa mearga fara probleme , ma asteptam sa se lege de noxe ,find si pe gaz , aveau motive dar spre surprinderea mea totul a fost ok , fara sa ma duc cu cineva care se ocupa de inmatriculari. Vad la sfarsitul lunii cand trebuie sa fac ITP-ul daca este bine.
Costul omologarii motrului ,ajunge la 240 lei suma rotunda.
Trebuie putina atentie , de exemplu forumularele gasite pe net cu cerere activitate RAR ,nu sunt de nici un folos , am copiat unul la imprimanta si l-am completat , dar nu este valabil , a trebuit sa iau un formular ”original” de la sediul lor si sa il competez din nou , pe langa bifarea cu eliberare /modificare civ ,mai trebuie scris la alta activitate rar : inlocuire motor .
Mai conteaza si service-ul la care se inlocuieste motorul , ca sa nu existe probleme , trebuie verificat dinainte daca acesta este autorizat de RAR sa inlocuiasca motoare , dar si aici pot exista discutii , eu am luat o foaie de montaj, de la un service care figureaza in lista cu serviceuri care sunt autorizate sa repare motoare , dar si asa pot aparea surprize , acum nu stiu exact procedura unui service cand inlocuieste un motor :
1. Face o adresa RAR-ului (local) prin care le cere acceptul sa monteze motorul cu codul cutare si seria cutare ,pe masina X,model X serie de sasiu X si daca cei de la RAR isi dau acceptul ,atunci cei de la service pun motorul pe masina , dar ideia este ca lucrarea figureaza si in baza de date a RAR sau :
2. Cei de la service monteaza motorul , fara acordul celor de la RAR si dupa montare , proprietarul se descurca cu omologatul pe baza hartiei de montaj.
Aici am avut surpriza sa aud ca service-ul nu figureaza in lista lor , cu toate ca figureaza ca repara motare si sisteme auxiliare. A fost inginerul de treaba si nu a insistat pe treaba asta.
Din cate am observat in lista celor de la RAR sunt cateva variante de autorizatii legate de motoare :
0. A1 Activitati de reapratie ale vehiculelr rutiere
1. A1.1 Activitate motor si sisteme auxiliare , aici sunt foarte multe serviceuri care sunt autorizate sa umble la motor . (aici se incadara service-ul )
2. A1.1.2 Activitate motare hibride , sunt decat 12 serviceuri , se exclude in cazul meu
3. A1.1.3 Activitate motoare electrice , tot 12
4. B1 Activitati de reparatie ale componenteleor si sistemelor vehiculelor rutiere
5. B1.1 motor si sisteme auxiiliare si componentele acestora , aici nu sunt decat 10 serviceuri care pot face legal asemnea operatiuni .
6. B2 Activitati de reconditionare a componentelor si ale sistemelor vehiculelor rutiere
7. B2.1 Motor si sisteme auxiliare , nu avem asa ceva in oras.
Nu stiu exact care din activitatile RAR da dreptul unui service sa inlocuiasca un motor.
Attachments: |
1.jpg [ 2.24 MiB | Viewed 680 times ]
|
|