Azi m-am apucat de treaba ,daca nu venea ploaia dupa ce am scos bara ,pot zice ca nu era o operatiune asa de complicata .
In primul rand este nevoie de ceva mai multe cricuri , am avut 3 ,partea nasoala este ca nu se pot pune capre sub punte ca trebuie sa o lasam ,iar in alta parte nu sunt multe optiuni ,decat in zona dinspre fata masinii a basulei din spate , exact unde se prinde de caroserie suportul .
1. Un cric si o capra la roata din stanga , alt cric cu alta capra la roata din dreapta ,(nu aveam incredere sa las doar capra ) si celalat cric sub punte , a trebuit sa pun un placaj /scandura deasupra cricului sa prinda toata suprafata laterala a puntii .
2.Desfacute piulitele de la bieletele antirului , ca sa se desfaca mai usor surubul de sus , este bine sa se foloseasca un alt cric, sa se puna sub bascula si sa se ridice , atunci piulita trece de bratul papagal /boomerang si se poate desface cu o tubulara , daca se tine contra cu fixa de 17 sa nu se invarta in gol , partea de jos a bieletei se desface usor cu o ineleara de 17 cu clichet ,la fel cu o contra
La bieletele noi , nu am avut contra pentru cheie de 17 , are doar loc in interiorul surubului de un torx T30 , deci nu se mai poate folosi tubulara .
3.Cu tubulara de 15 se desfac suruburile de la punte , cred ca este ideal ca puntea sa fie saltata putin , ca se lasa cand ridicam masina , chiar daca capetele suruburilor par ruginite , interiorul si partea filetata este protejata pentru ca sunt curate , posibil sa scartaie putin la desfacere .
4.Dupa desfacerea celor 4 suruburi de la punte , se lasa cricul pana avem suficient loc ,sa bagam cheia de 13 deasupra suporturilor de la bara stabilizatoare ,am folosit rozeta cu clichet pentru surubul din exterior si tubulara de 13 cu antrenor 1/4 cu clichet pentru surubul din interior , cel dinexterior se desface mai usor ca avem loc , cel din interior putin mai greu ,ca nu este loc asa de mult
5.Dupa ce sa desfacut se scoate bara stabilizatoare , aici poate fi putina bataie de cap ,la fel si la montare .
6.Cu ajutorul unei dalti ascutite destul de maricica , si cu un ciocan mai greu , am batut la imbinarea celor 2 table ale suportului , probabil cine are menghina se descurca mai usor , fara f,uge putin suportul pana se gaseste o pozite mai teapana , un suport a iesit din 5-6 lovituri , la al doilea a trebuit sa fie mai insistent , dupa ce a iesit un capat , usor am desprins si celalat capat .
7.Bucsile vechi ,au iesit foarte usor in comparatie cu cele noi , nu stiu daca are o importanta , dar le-am pus cu gaura catre fata masinii
8.Dupa ce sa curatat locul vechilor bucsi , se curata bine locul si se pun cele noi , dupa care se pune suprtul metalic pe pozitie , acestea find noi , nu o sa intre asa de bine in suport , eu am pus tabla care vine pe partea dreapta a bucsei (dupa ce am indreptat-o inainte) cu umflatura inspre bucsa ,am pus 2 suruburi scurte de 8 cu filet pe toata suprafata , si cu ajutorul cheii de 13 am strans pana sa apropiat tabla de locasul iesit in afara din suport , am scos un surub , am potrivit mai bine pe gaura ,tabla gaurita si am strans mai bine suruburile pana gaura tablei a intrat in locasul lor .
9. Punearea pe pozitie a barei stabilizatoare a fost destul de stresanta si datorita ploii ,pana am reusit sa ii gasesc pozitia potrivita , am incercat in tot felul , ba se lovea de esapament , ba de bratul papagal , pana am zis sa incerc sa pun bara cu capetele cat mai aproape de bascule , ii fa ceam o poza dar trebuia sa termin cat mai repede .
10 .La prinderea suporturilor ,posibil sa nu intre din prima si mai trebuie miscat de bara pana intra pe gaura , la fel si suruburile de punte , nu au intrat din prima , le-am dat cu vaselina cu cupru , in speranta ca le mai protejeaza , bieletele antirului intra usor , daca se manevreaza bascula cu un cric sub ea , al mine o bieleta sa infiletat fara contra , dar cealata nu a intrat asa de usor , a trebuit sa pun un torx de 30 sa nu se invara in gol .
Am mers putin cu masina , nu mai face galagia care o facea inainte la denivelari , dar vad pe viitor ,cu portbagajul gol si uscat pe afara cum se aude .
Attachments: |
1.jpg [ 298.77 KiB | Viewed 2603 times ]
|
2.jpg [ 545.77 KiB | Viewed 2603 times ]
|
3.jpg [ 1.62 MiB | Viewed 2603 times ]
|
4.jpg [ 2.91 MiB | Viewed 2603 times ]
|
9.jpg [ 134.65 KiB | Viewed 2603 times ]
|
|