Un Lotus se prelinge usor in fata mea pe bretea sa intre pe autostrada. Ii da forja. Il aud si il vad...oleaca de fum iese pe tevile ale 2 din spate.
Zic in gand, bo$$, asta-i momentul sa ne incordam muschii. A-ntaia - 4000rpm (intrarea pe bretea se face dintr-un giratoriu semaforizat...nu ma intrebati, UK stail), a doua - 6500rpm, a treia - 6500rpm si cand sa dau a patra, POOC, fum si groaza
. Ca in filme. Mai mult fum decat masina. Am zis ca asta i-a fost sfarsitul. O fac pachet si o trimit la scrapyard. Opresc rapid pe banda de urgenta, opresc motorul si ridic capota. Contemplez scena: o dimineata racoroasa, putin trafic, o Alfa pe marginea drumului cu capota ridicata si mult fum. Un berbec trecut de prima tinerete si jumate chel scarpinandu-se in ceafa neintelegand ce s-a intamplat, demn de ironia celor care ii scrasnesc printre dinti cat de nefiabila e Alfa. Dar cele cateva momente cat motorul urla ca un disperat aproape de linia rosie iar masina trage ca dementa...priceless. Gura face gaura comuna cu urechile. Nu ma intelegeti gresit, acelasi fior il am si in 47, desi e un diesel...dar poate cu 47-le am creat o altfel de legatura.
Bun, ma reculeg oleaca si realizez ca nu e fum ci abur. Zic, o fi bine. Inseamna ca nu am luat foc. Ma uit pe jos si efectiv s-a pisat pe mine. Scuzati expresia, dac cu zamarca aia galbejita la ce te poti gandi?...
Attachment:
IMG_20210320_085057.jpg [ 2.39 MiB | Viewed 1822 times ]
Mno, ma uit, ce sa mai zamarca de-aia galbuie peste tot in compartimentul motor, insa nu imi dau seama de unde vine. O las oleaca sa se mai risipeasca aburii diminetii mele si fac o mica teleconferinta cu Ciprian si concluzionam amandoi ca e un furtun.
Bun, ma gandesc pe cine sun, sa dau un google search pentru o platforma.... si imi sare in minte sa il sun pe bulgar, poate am noroc si e la garaj. Nu era. Dar ma ajuta cu o platforma. Filiera bulgara. Si culmea, gagiul cu engleza lui saracacioasa imi spune ca are un 66, dar diesel. Cum lega el acolo chingile alea pe roti imi spune "it is a good car, very good"...hmm... "not today mate. Today is not a good car".
Deruland filmul pe repede inainte o saptamana: furtunul a pleznit la unul din capete, drept urmare l-a taiat si l-a remontat, 6 bujii, o bobina, garniturile de la rocker cover (imi cer scuze dar nu stiu cum le zice in romana...Raducioiule, come se dice?), un alt furtunel care era crapat si el, antigel rosu, de data asta, si multa manopera.
Inspectand garniturile, se pare ca cea de la bancul din fata pare a fi fost schimbata in septembrie avand inca textura cauciucata, in timp ce cea de la bancul din spate e tare ca un plastic. Bujiile, conform bulgarului, nu prea arata ca fiind schimbate in urma cu 3000km...cel putin unele dintre ele. Suruburile stranse la cea mai mare nesimtire. Suna a marca Autolusso...