Hai ca o data pe an cu ocazia festului mai fac si eu un update la topic. Anul trecut am avut mult de munca la 33 inainte de fest si au mai ramas chestii ne facute, asa ca de atunci tot fac la ele
Aeroterma: Caloriferul era spart si imi baga aburi in masina, il comandasem inca dinainte de festul trecut dar am reusit inainte de iarna asta sa il inlocuiesc, am dat vreo 5-6 radiator flush-uri sa scot toata mizeria aia din motor, acum am antigelul curat si toate cele bune.
Vaacumuri: Am inlocuit toate furtunele de vacuum si cu ocazia asta am descoperit si ca puseseem firele invers la o electrovalva de la recurularea vaporilor de benzina, asa ca am inversat si all good +15 cai
Senzori: Am inlocuit Throttle Position Sensor, Idle Valve
Alimentare: Am inlocuit regulatorul de presiune, l-am gasit OEM nou, rare find. Am comandat si o pompa de benzina mai buna care trebuie sa vina zilele astea
Frane: Am descoperit ca etrierul dreapta spate era oarecum blocat si placuta de pe spate aspira sa devina cutit, ajunsese la nit. Se blocase mecanismul de frana de mana din etrier, le-am trimis la reconditonat si le-am si montat intre timp, impreuna cu discuri brembo max si placute greenstuff (nu ai prea multe optiuni la 33 pentru placute spate). Am montat toate furtunasele metalice cumparate anul trecut si am reusit si sa schimb conductele de frana pe spate cu unele facute custom din cupru, poate pana la fest apuc sa schimb toate conductele. Ideea e ca nu aveam frane pe spate mai deloc si acum franeaza beton.
Suspensii: Am scos amortizoarele spate si le-am reglat putin mai dure, din fabrica vin reglate pentru 33-ul FWD care e mai usor pe spate.
Alternator: Nu incarca cum trebuie asa ca am pus un alternator de generatie mai noua de pe 146 boxer. A trebuit sa fac fulia la un strungar dar incarca cum trebuie si e si mai silentios.
Rulmenti: Rulmentii spate erau varza dupa maxim 15k KM. Sunt rulmenti dubli si ca sa nu aiba joc trebuie stransi foarte tare cu o piulita oribila care necesita cheie olandeza, noi credeam ca i-am strans dar ne inselasem asa ca 15k au avut joc, unu din ei era absolut distrus. Acum stim sigur ca am strans cum trebuie
Revizie: am schimbat acum filtrul de benzina, nu imi explicam de ce merge din ce in ce mai prost masina (rateuri la relanti). Aparent anul trecut cand am pus filtru nou cu benzina veche de 2 ani, am reusit sa il infund in 7000 KM (cat am facut de la festul trecut). Am pus filtrul nou si au disparut toate problemele. Am comandat acum Ulei 10w40 full sintetic de la AMS (bogat in zinc, pentru motoare mai vechi), urmeaza schimbul pana la fest.
Vitezometru: pana la fest sper sa descopar de ce ba merge, ba nu merge acest vitezometru nenorocit care e la fel de prost de cand am cumparat masina.
Interior: In sfarsit am pus presuri.
Regrete: A venit vremea sa refac rugina dar nu am avut timp, termin partea technica cat sa fie impecabil si dupaia ma apuc sa scot interiorul, etc sa o pregatesc. Implineste 10 ani de cand a fost terosonata si vopsita.
_________________
"If everything seems under control, you're just not going fast enough"
Alfa Romeo 33 Boxer 1.7 16V Quadrifoglio Verde "Forza"