Salutare! Dupa inca 1 an si 15k km am decis sa fac o reactualizare cu ce s-a mai petrecut pe la masina.
Recent s-au schimbat:
- discuri frana (fata OEM/spate Textar)
- placute frana (fata/spate Textar)
- lichid de frana (ATE SL 6)
- capete de planetara (dr/stg)
- ulei Selenia QV 5w40
- filtre (ulei, aer, polen)
Nu am reusit sa parcurg foarte mult cu ea de ieri pana azi (aprox 100km) sa simt diferenta la franare, dar astept weekendul sa ies la o tura mai lunga sa isi faca rodajul. Pentru capetele de planetara recent schimbate, huruitul pe viraje a disparut si masina se simte mai contectata cu asfaltul.
In anul 2020 am schimbat o pompa de vacuum care tot facea probleme pe la garnitura(am inlocuit garnitura de 3 ori), se prelingea ulei (e boala lor
), in final am decis sa o schimb cu totul.
In toamna 2020 s-au facut niste interventii mai serioase dpdv al costurilor : ambreiajul care inca nu cedase, dar se simtea in pedala ca nu mai are viata (e boala lor
), pe partea de articulatie fata am hotarat sa fac putina farmacie si am schimbat bratele, bascule, bucsi poliuretan, nu erau inca in stare terminala dar se simtea ca mai au de trait putin.
Per total nimic probleme la motor sau alte surprize in cei 21k km si 1 an jumatate de cand este la mine.
Am schimbat doar ce inseamna consumabile si cam atat.
Respectat intervalul de schimb ulei ( aprox 7-8k km pana il aruncam) iar din toamna am inceput sa folosesc doar OMV 100 si se simte ca motorul ruleaza mai fin la relanti, cat si raspuns mai bun la pedala (consumul este acelasi dar normal tentatia de a apasa pedala mai tare)
In primavara vreau sa schimb anvelopele de vara pentru jantele de 19" intrucat deja au 5 ani si se intampla destul de des sa intre ESP-ul cand fortez pe anumite viraje si nu intentionez sa apar la reflectii rutiere.
Atasez mai jos si cateva poze cu lucrarile si pe care le-am mai efectuat, costurile pieselor si manopera aferenta.