It is currently 10 Nov 2024, 22:43

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 15 posts ] 
Author Message
 Post subject: Alfa Brera 3.2
PostPosted: 20 Jan 2019, 12:47 
Offline

Joined: 12 Nov 2013, 02:15
Posts: 21
Car: Alfa Romeo GT
Buna tuturor ,nu am postat demult si as avea nevoie de ajutorul vostru .
Nu demul am achizitionat o brera 3.2 q4 cu care inca ma lupt sa o inmatriculez ,problema sta in felu urmator.
Masina cand sta volanu e drept cu rotile dar in momentu ce pornesc cu ea volanu sta catre stanga sfert de tura si apare mereu in bord vdc ,ce ar putea fi ? unghiu nu e facut cum trebuie ,caseta de directie ? nu are bataie si tin sa precizez masina a fost lovita in partea stanga dar nu foarte grav . Multumesc

_________________
Life's too short to drive boring cars!
Ex:Alfa Romeo GT 2.0 Jts
Ex:Alfa Romeo Brera 3.2v6 q4


Top
   
 Post subject: Re: Alfa Brera 3.2
PostPosted: 20 Jan 2019, 13:23 
Offline
User avatar

Joined: 04 Jun 2009, 11:18
Posts: 7896
Car: Vespa
Location: Bucuresti
Pai ar fi trebuit sa incepi facand o geometrie. Probabil te-ar fi lamurit cei de acolo care e buba .
De unde stii ca nu a fost lovita grav ?


Top
   
 Post subject: Re: Alfa Brera 3.2
PostPosted: 20 Jan 2019, 15:43 
Offline
User avatar

Joined: 09 Sep 2010, 10:01
Posts: 3215
Atinsa un pic 😂😂

Geometria ar trebui sa iti dea un punct de plecare. Oricum, mai greu de rezolvat din cuvinte, pe forum.

La cat de stramb zici ca sta volanul, nu are cum sa functioneze VDC-ul. Pentru ca ...

_________________
"If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - B.H.


Top
   
 Post subject: Re: Alfa Brera 3.2
PostPosted: 20 Jan 2019, 19:56 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6685
Location: Brasov... oarecum.
Fa geometria dar sa iti faca si spatele. Nu stiu daca e ca la 47/56/GT unde se incepe cu spatele si apoi se face fata, dar un priceput ar trebui sa fie.
Apoi cand iti face geometria tre sa iti dea si aliniamentul masini, practic daca puntea fata si puntea spate sunt pe aceeasi linie. Daca nu, o sa ai cateva grade decalaj, valoare de la care se intampla ce zici.

Dar tre sa mergi la unii priceputi, nu la orice neica-nimeni.

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
 Post subject: Re: Alfa Brera 3.2
PostPosted: 20 Jan 2019, 22:19 
Offline

Joined: 28 Sep 2015, 02:11
Posts: 33
Car: Alfa Romeo
Ca fost posesor de Brera 3.2 iti dau un sfat: scapa de ea ca de epidemia de gripa. Nici gratis sa o dea careva si nu as mai lua asa ceva vreodata. Sub 18l/100 nu o sa consume nici la vale iar geometria este o alta poveste la platforma scurta de 159. Ca sa nu mai vorbim de impozit...


Top
   
 Post subject: Re: Alfa Brera 3.2
PostPosted: 20 Jan 2019, 22:53 
Offline
User avatar

Joined: 05 Jan 2006, 21:31
Posts: 15256
Car: 115/960
Location: Bucuresti
Despre motor nu te contrazic, dar cu geometria care-i baiul? Ca am avut doua 939 cu “platforma scurta” si ambele mergeau drept, n-am avut niciodata vreo problema in sensul asta..


Sent from my iPhone using Tapatalk

_________________
4C | Spider S4 2.0
ex Stelvio 2.0T | GTV 916 3.0 V6 | GTV 916 2.0TS | Spider 916 2.0TS | MiTo 1.4TB | Spider 939 2.4JTDm | Brera 2.4JTDm | Spider 916 2.0TS | GT 1.9mJTD | 147 1.6TS


Top
   
 Post subject: Re: Alfa Brera 3.2
PostPosted: 20 Jan 2019, 23:25 
Offline

Joined: 28 Sep 2015, 02:11
Posts: 33
Car: Alfa Romeo
Toate Brerele merg drept, insa la 3.2 cu 4x4 se intampla ceva din cauza greutatii suplimentare si/sau a transmisiei astfel ca dupa foarte scurt timp incepe sa toceasca flancurile anvelopelor pe interior. A mea desi a fost noua, a distrus cateva seturi de roti in doar 39000km, indiferent unde si cum a fost reglata geometria ( de nenumarate ori, intai in reprezentanata si apoi in alte locuri).


Top
   
 Post subject: Re: Alfa Brera 3.2
PostPosted: 21 Jan 2019, 11:45 
Offline
User avatar

Joined: 04 Jun 2009, 11:18
Posts: 7896
Car: Vespa
Location: Bucuresti
Presimt ca masina a fost un “chilipir” ce nu putea fi scapat :lol:


Top
   
 Post subject: Re: Alfa Brera 3.2
PostPosted: 21 Jan 2019, 12:50 
Offline
User avatar

Joined: 09 Sep 2010, 10:01
Posts: 3215
Alfaholic Quote:
Toate Brerele merg drept, insa la 3.2 cu 4x4 se intampla ceva din cauza greutatii suplimentare si/sau a transmisiei astfel ca dupa foarte scurt timp incepe sa toceasca flancurile anvelopelor pe interior. A mea desi a fost noua, a distrus cateva seturi de roti in doar 39000km, indiferent unde si cum a fost reglata geometria ( de nenumarate ori, intai in reprezentanata si apoi in alte locuri).
problema a fost discutata si aici (si pe AO), acum mult timp. Daca nu ma insel, nu era specific 3.2 sau Q4, inclusiv 2.4 avea aceleasi simptome (si 159) . Din cate stiu s-a revizuit geometria si problema a fost astfel remediata. :D

_________________
"If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - B.H.


Top
   
 Post subject: Re: Alfa Brera 3.2
PostPosted: 21 Jan 2019, 12:50 
Offline
User avatar

Joined: 05 Jan 2006, 21:31
Posts: 15256
Car: 115/960
Location: Bucuresti
As he said! :)

_________________
4C | Spider S4 2.0
ex Stelvio 2.0T | GTV 916 3.0 V6 | GTV 916 2.0TS | Spider 916 2.0TS | MiTo 1.4TB | Spider 939 2.4JTDm | Brera 2.4JTDm | Spider 916 2.0TS | GT 1.9mJTD | 147 1.6TS


Top
   
 Post subject: Re: Alfa Brera 3.2
PostPosted: 21 Jan 2019, 14:04 
Offline
User avatar

Joined: 04 Dec 2006, 20:12
Posts: 4268
Car: 156
Location: Bucuresti-Tulcea
Brera 3.2 q4 nu cred ca difera cu mai mult de 10-20 kg de un 159 2.4 q4. Nu cred ca greutatea in plus este problema geometriei, ci mai degraba habarnistii vremii care nu stiau sa faca geometria, personal in afara de primul set de gume de la 59-le meu, care a fost tocat cam in 20-22 mii km pe interior, toate celelalte seturi de gume, pana la 170k km cand am vandut masina, au tinut minim 30k km per set, bineinteles rotite fata spate pentru uzura uniforma.

Cazul de fata cred ca e mai complex, cred ca masina are probleme ce provin din urma daunei avute, si, la fel ca si in cazul geometriei, alti habarnisti probabil nu au stiut sa le rezolve ca, dehhh, e Alfa si e proasta. :censored:

Partea insa cu adevarat trista la masina este, cum a spus si Alfaholic, consumul, total nejustificat, urban de la 18% in sus, extern oricum peste 10-11. Si asta cu niste performante mediocre, doar cifra puterii poate incanta, in realitate insa masina se misca...decent. De impozit nu mai zic nimic. :fuck:

_________________
Stelvio 2.2Mjet 210hp Q4 Veloce
ex: 156 3.2v6 24v GTA
ex: Giulietta M-air TCT 170hp
ex: 156 3.0 v6 racecar
ex: 159 2.4 Q4 TI
ex: 156 2.0 JTS
ex: 147 1.6ts 120cp


Top
   
 Post subject: Re: Alfa Brera 3.2
PostPosted: 22 Jan 2019, 09:04 
Offline
User avatar

Joined: 06 Feb 2010, 13:57
Posts: 7088
Car: Alfa Romeo 147
Location: Bucharest
Fac geometria cam odată pe an... Am acceiasi platforma de 8ani... Oamenii de la geometrie sunt groaznici... Ei sau ale lor aparate... De fiecare data îmi dau bătăi de cap și trebuie să revin. De câțiva ani am găsit un service care o reglează decent... Cu siguranță se poate și mai bine.
La GT după ce am înlocuit tot ce înseamnă suspensie, m-am trezit că la viraje bruște stânga dreapta, spatele are un delay... Am schimbat brațele spate, asta după ce 2 service uri au pus totul în seamă lor (eu spunandule, că sunt noi și ei spunandu-mi că sunt de proasta calitate). După ce le-am schimbat, am fost tot la ei... Același reglaj, același rezultat... Într-un final se întorsese din concediu mecanicul care îmi reglase in anii trecuți geometria... După 30minute mașina răspundea la comenzi exact cum mă așteptam....

Concluzie: bani cheltuiți aiurea, nervi și timp pierdut fără rost.

Sent from my VTR-L29 using Tapatalk


_________________
Every road is great and never too long when you drive an Alfa Romeo

Alfa Romeo Giulia MY19 Rosso Alfa | B 952 DKR
Alfa Romeo Giulietta Quattro Formaggi Nero Etna | B 940 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 Distinctive Elegante Blu Aurora | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Distinctive High Blu Oltremare | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Q2 Rosso Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Nero Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 Facelift 1.6 TS Nero Metalico | B 08 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Nero | B 147 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Azzurro Gabbiano | B 08 DKR


Top
   
 Post subject: Re: Alfa Brera 3.2
PostPosted: 22 Jan 2019, 10:39 
Offline
User avatar

Joined: 22 Sep 2008, 14:45
Posts: 2189
Car: Vauxhall Frontera
Location: Haibach-DE
Alfaholic Quote:
...incepe sa toceasca flancurile anvelopelor pe interior. A mea desi a fost noua, a distrus cateva seturi de roti in doar 39000km, indiferent unde si cum a fost reglata geometria ( de nenumarate ori, intai in reprezentanata si apoi in alte locuri).
E o problema comuna la 159/ Brera. In programul lor (al celor de la Alfa Romeo), scrie clar ca unghiul de cadere nu se poate regla, doar unghiul de fuga. La mine de exemplu, dupa ce in fiecare an schimbam cate doua seturi de gume (iarna/vara), mi-au inchis unghiul de fuga mult mai mult decat scrie in carte, astfel ca acum rotile stau inspre interior pentru a avea o uzura uniforma.

_________________
“Nothing can keep me away from the love of God”-Ayrton Senna Da Silva

Alfa 159 SW 2,4 JTDm 210 PS - neagra
Alfa 146 1,7 16v Boxer 129 ps[/b]
Ex. Alfa 159 SW 1,9 Jtdm 16v Ti
Ex.Alfa 159 SW 1;9 JTDM 16v 150+ ps rosie :cry:
Ex. Alfa 156 SW 1,9 JTD 8v 140 ps


Top
   
 Post subject: Re: Alfa Brera 3.2
PostPosted: 22 Jan 2019, 11:40 
Offline
User avatar

Joined: 16 Jun 2009, 21:02
Posts: 994
Location: Brasov
Unghiul de fuga nu se poate regla, doar semi convergentele, la platforma 159/Brera se poate regla si unghiul de cadere pe puntea spate.
Cristi, parca ti-am spus ca din geomeria pe spate este cand am vorbit :D, vii la Brasov data viitoare si ti-o fac eu, numai sa fie aparatul ok :lol:

_________________

166 V6 TB Zender
147 1.6 TS ECO

GT 2.0 jts
156 SW 1.9 8v
147 FL 1.9 8v
GTV 2.0 ts
146 1.4 ts


Top
   
 Post subject: Re: Alfa Brera 3.2
PostPosted: 22 Jan 2019, 13:22 
Offline

Joined: 01 Dec 2008, 23:24
Posts: 1350
Location: Lisbon
La al meu 159 2.4 fac geometria cam o data pe an.
In acest momento anvelopele au 48.000 km si inca mai fac cativa, deci tind sa cred ca problema la Brera ta este geometria facuta rau sau masina a avut o dauna mai grava decat se crede si a fost ulterior reparata nu prea bine. Ori ambele.

_________________
Alfa Romeo Giulia 2.0 RWD
Alfa Romeo 147 GTA


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 15 posts ] 

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited