Greu cu timpul dar trebuie pana la urma sa prezint si eu utilajul din dotare. Asa se cuvine.
156 SW facelift, 2004, probabil varianta progression, achizitionat din Germania cu fabuloasa suma de 1200 de euri, primul proprietar pana in 2015 o tanti din zona Frankfurt cu istoric si revizii in carnet ok, in 2015 a plecat la fostul proprietar de unde am luat-o eu. Undeva in jur de 207.000 km, nu am la indemana manualul dar istoricul pare aproape real. Cei 2 ani in care lipsesc si nr de km in plus par plauzibili.
Am adus-o in tara cu inca 500 de euri in luna septembrie, in octombrie am avut concediu si am fost plecat din tara si cand m-am intors am inceput munca la ea. Am reusit s-o termin si sa o inmatriculez in decembrie si de-atunci sta in parcare urmand ca weekend-ul care vine sa ii fac schimbul de ulei si distributia, uleiul de servo, cel de cutie si lichidul de frana. Bujiile urmeaz ain episodul urmator,probabil peste o luna. Sa o scot la strada ca n-am facut decat 50 de km cu ea de cand am luat-o.
Defecte la primire: ceva zgarieturi pe bara spate, bara fata putin fisurata si zgariata, pielea la scaunul soferului prezinta ceva urme de uzura care le voi eradica in curand. Ceva zgarieturi pe plasticele din jurul butoanelor de la geamuri (clasic la facelift cu acoperirea mata cauciucata), interiorul cam murdar, lipsa casetofon original, toba finala schimbata insa rasufla la imbinare, o scurgere de ulei mai veche la capacul cutiei de viteze care e uscata, o bataie pe stanga fata, comportament instabil in curbe si linie dreapta. Rugina perforanta la imbinarea aripii spate cu pragul, in partea de dedesubt, aripa dreapta fata indoita la imbinarea cu pragul (probabil a pus careva gresit calele cand a urcat-o pe elevator. Motorul suna ok, o usoara bataie care nu o prea delimitez clar, ori inceput de variator, ori tacheti, ori poate o axa cu came uzata la vreun lob, urmeaza sa investighez cand dau jos capacul pt distributie. Cand e cald se aude un rateu foarte mic, usor si ritmic in admisie, mai mult decat dubios.
La o scanare rapida cu autocom-ul care se lauda ca se conecteaza fara probleme, nu am gasit nici o eroare, nici autocheck-ul care il face la pornire nu imi prezinta nimic. Ramane de investigat in viitor.
Mai am un bec ars la iluminarea celor 3 ceasuri de pe consola. E in plan.
A fost urcata pe elevator, au inceput constatarile si reparatiile:
Amortizoare praf, au fost inlocuite toate 4 cu o reglabila Bilstein B14, din pacate reglabila doar pe inaltime, la mana a doua dar in stare foarte foarte buna, fata este excelenta, absolut nimic de reprosat, in schimb spatele foarte dur, deranjant de dur. Bineinteles ca a trebuit sa o restaurez si pe asta. Macar a fost numai la exterior.
Discuri cu placute semi-praf, inlocuite cu Textar/ATE, inclusiv aparatorile de tabla de la discurile spate pe original care erau praf.
Bucsa dinspre spate la bratul inferior stanga inlocuita cu un TRW
Bucsele de la bratele longitudinale spate, cele care vin prinse pe caroserie cu 2 urechi, Lemforder daca nu imi amintesc prost
Bucsele din fuzeta pe care se prind bratele longitudinale (cred ca Febi?) mai mult din cauza ca le-am imersat in degripant si alte solutii cat m-am chinuit sa scot cele 2 suruburi lungi pentru a elibera fuzeta. Unul din ele am reusit sa il recuperez dupa o zi intreaga de chin, cu un pistol pneumatic pentru strans roti de camion (si asa a iesit ffff greu) dar celalalt l-am scos prin taiere, presa, gaura, etc. Le-am inlocuit pe amandoua cu suruburi noi si vaselina din plin.
Bieletele antiruliu fata-spate au fost inlocuite incat nu am reusit sa le desfac piulitele de tot, se gripau cand mai aveau 3 mm de filet si ieseau, TRW toate 4.
Amortizoarele de la hayon au fost si ele schimbate incat erau praf (Stabilus cred ca am luat)
Posibil sa-mi fi scapat ceva minor, mai completez daca imi amintesc.
In alta ordine de idei, capitolul tablarie a fost ceva monumental. Pe langa rugina perforanta usor de gasit, cea ascunsa a fost cheia succesului. Dupa ce am primit pozele de la vanzator cu masina urcata pe elevator am considerat ca ma descurc.
Asadar, s-au curatat cu peria de sarma si spaclu pana la tabla toata burta, aripile interioare, ambutisari, imbinari. In dreptul a 80% din punctele de sudura, primul strad de grund (sau ce vopsea o fi aia din procesul de acoperire a tablei) era exfoliat, dezlipit, si pe unde reusise apa sa intre prin porii antifonului (f bun de-altfel, pacat de el) a aparut rugina).
S-a folosit Fedox, un produs asemanator feruginolului nostru, dat in straturi nesimtite cu pensula, cu pistolul, spalata efectiv masina la toate muchiile, imbinarile, ambutisarile, etc. A mancat foarte bine rugina superficiala care a mai ramas timp de 48 de ore, a fost clatita cu apa si uscata foarte bine apoi s-a aplicat Fertan, acel inhibitor de rugina, iarasi din plin si cu multa nesimtire (cam cum dadeau batranii cu antifon smoala, si grundul odios). Tot procesul a durat cca 2 saptamani cu pauzele tehnologice necesare. Dupa verificare amanuntita, s-a trecut la acoperirea cu antifon dat la pistol, buburuzat in cca 4 straturi succesive. Pentru aspect si ceva protectie s-a aplicat peste antifon (inca vreo saptamana de asteptare ca deja temperaturile au scazut spre 10 grade) cu un strat de vopsea argintie Protecta. De mentionat ca peste absolut toate imbinarile, sudurile noi si alte colturi si muchii unde poate sta apa (chiar daca intorci masina cu rotile-n sus) am aplicat mastic pensulabil, au intrat cateva cutii intregi.
Aripile fata au fost si ele tratate identic cu multa ura in dreptul locurilor pe unde ramane apa si sigilate in asa fel incat sa curga apa pe mastic si nu pe tabla sau alte locuri ambutisate.
Sa nu uitam de capetele pragurilor unde vine aripa peste, dezastru efectiv. Muchia de jos a pragurilor unde sunt gaurile de scurgere ale condensului de-asemenea prezenta ceva urme de rugina usor superficiala venind din interior.
Am demontat aripile fata, am taiat fetele de prag cam de la jumatate in jos (nu avea sens sa le tai pana in interior la imbinarea cu chederul fiindca erau tipla), am taiat si colturile aripilor din spate si am purces la inlocuirea partilor afectate.
Am reusit sa gasesc aripi la culoare, una am schimbat-o integral, cealalta a ajuns botita ca un staniol si nu am putut decat sa recuperez de pe ea bucata afectata de rugina la mine, am taiat, sudat, montat.
Peste pragurile sudate am montat pragurile originale de plastic. Nu am vrut sa cumpar kitul de cleme si banda dubluadeziva asa ca le-am lipit fara bun simt cu mult silicon Mamut de la Den Braven, vi-l recomand daca vreti sa lipti ceva ce sta afara si nu vreti sa-l mai dati jos decat distrugandu-l. L-am folosit in nenumarate aplicatii, rezista uimitor si are o aderenta fantastica, cca 30 lei tubul. E cu un pas mai jos decat cel de parbriz, insa e mai maleabil cand il aplici si exista in varianta transparent.
La montajul carenajelor fata s-a observat lungimea inadecvata si constructia stupida prin care roata arunca mereu apa in aripa fata si se aduna si porneste rugina spre capatul de prag, s-a confectionat o bucatica de plastic in prelungire, si cu ajutorul pragurilor false s-a eliminat problema.
Personal, tind sa cred ca am prins masina asta la timp inainte sa ma apuc de schimbat dubluri de praguri, lonjeroane, structuri intregi, am izolat-o pe cat de mult am putut de bine, sper sa nu mai am surprize prea mari in urmatorii 3-4-5 ani de folosinta. Sper.. ca nimic nu e perfect si orice reparatie ai face nu tine la fel de mult ca atunci cand masina e noua, tratata corespunzator din farbrica si proiectata cum trebuie. Am gasit inclusiv mici puncte de rugina cat gamalia de fosfor a unui bat de chibrit pe interior, pe aripa, in spatele emblemei "TSpark" in momentul in care am dat jos carenajul si m-am uitat foarte bine. Nu era nici un punct de sudura acolo, dar probabil candva a sarit o pietricica, a spart protectia insuficienta originala si apa, condens, putina sare si te trezesti deodata ca iti cade emblema cu tot cu aripa.
P.S.: uimitor a fost starea pragurilor pe interior cu toate ca erau foarte foarte foarte ok pe la mijlocul masinii, nici urma de banuiala de rugina, tabla foarte buna in exterior si la curatare nu dadeau nici un semn. In interior insa.. alta poveste dupa cum vedeti in poze.
P.P.S.: Nu va mai plictisesc, am incercat sa fac pe cat de multe poze am putut, sper sa fie suficiente. Astept represalii. De povestit putem povesti pana maine si umplem forumul. Garajul este al unui amic, mi-a permis sa vin sa il transform in troaca. Nu va imaginati cata mizerie am putut sa fac. Inca ii sunt dator sa ii varuiesc un perete in laterala elevatorului. Sculele de lucru au fost limitate, dar suficiente. Aparatul de sudura si maiestria lui au fost cele care au contat. Restul e can-can.
Attachments: |
IMG_1620.JPG [ 2.97 MiB | Viewed 3329 times ]
|
IMG_1624.JPG [ 2.33 MiB | Viewed 3329 times ]
|
IMG_1628.JPG [ 2 MiB | Viewed 3329 times ]
|
IMG_1636.JPG [ 2.05 MiB | Viewed 3329 times ]
|
IMG_1638.JPG [ 2.04 MiB | Viewed 3329 times ]
|
download (82).png [ 1.56 MiB | Viewed 3329 times ]
|
download (89).png [ 1.52 MiB | Viewed 3329 times ]
|
download (91).png [ 1.44 MiB | Viewed 3329 times ]
|
22831137_1850606668300339_1156288025_o.jpg [ 201.46 KiB | Viewed 3329 times ]
|
download561.png [ 1.18 MiB | Viewed 3329 times ]
|
download3216.png [ 1.34 MiB | Viewed 3329 times ]
|
download9686451.png [ 1.29 MiB | Viewed 3329 times ]
|
download9854.png [ 1.44 MiB | Viewed 3329 times ]
|
download (98).png [ 566.44 KiB | Viewed 3329 times ]
|
doasdfsfwnload.png [ 667.5 KiB | Viewed 3329 times ]
|
downldfsgoad.png [ 691.82 KiB | Viewed 3329 times ]
|
dodsfggwnload.png [ 1.3 MiB | Viewed 3329 times ]
|
erg.png [ 1.32 MiB | Viewed 3329 times ]
|
download (63).png [ 569.45 KiB | Viewed 3329 times ]
|
download (75).png [ 1.52 MiB | Viewed 3329 times ]
|
download (76).png [ 1.51 MiB | Viewed 3329 times ]
|
download (31).png [ 1.26 MiB | Viewed 3329 times ]
|
download (26).png [ 1.24 MiB | Viewed 3329 times ]
|
download (53).png [ 1.46 MiB | Viewed 3329 times ]
|
download (55).png [ 1.41 MiB | Viewed 3329 times ]
|
download (81).png [ 997.31 KiB | Viewed 3329 times ]
|
download (46).png [ 621.58 KiB | Viewed 3329 times ]
|
download (44).png [ 779.56 KiB | Viewed 3329 times ]
|
download (51).png [ 828.04 KiB | Viewed 3329 times ]
|
4566.png [ 1.23 MiB | Viewed 3329 times ]
|
74743.png [ 1.18 MiB | Viewed 3329 times ]
|
436643.png [ 742.32 KiB | Viewed 3329 times ]
|
46654.png [ 706.91 KiB | Viewed 3329 times ]
|
4536y5g.png [ 1.35 MiB | Viewed 3329 times ]
|
45gt4.png [ 1.35 MiB | Viewed 3329 times ]
|
_________________ Forumist tacut
|