It is currently 10 Nov 2024, 22:45

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 70 posts ]  Go to page 1 2 3 Next
Author Message
 Post subject: 156 SW ABY
PostPosted: 06 Feb 2018, 22:03 
Offline
User avatar

Joined: 16 Sep 2017, 12:33
Posts: 93
Car: Alfa 156 SW
Location: Iasi
Greu cu timpul dar trebuie pana la urma sa prezint si eu utilajul din dotare. Asa se cuvine.

156 SW facelift, 2004, probabil varianta progression, achizitionat din Germania cu fabuloasa suma de 1200 de euri, primul proprietar pana in 2015 o tanti din zona Frankfurt cu istoric si revizii in carnet ok, in 2015 a plecat la fostul proprietar de unde am luat-o eu. Undeva in jur de 207.000 km, nu am la indemana manualul dar istoricul pare aproape real. Cei 2 ani in care lipsesc si nr de km in plus par plauzibili.

Am adus-o in tara cu inca 500 de euri in luna septembrie, in octombrie am avut concediu si am fost plecat din tara si cand m-am intors am inceput munca la ea. Am reusit s-o termin si sa o inmatriculez in decembrie si de-atunci sta in parcare urmand ca weekend-ul care vine sa ii fac schimbul de ulei si distributia, uleiul de servo, cel de cutie si lichidul de frana. Bujiile urmeaz ain episodul urmator,probabil peste o luna. Sa o scot la strada ca n-am facut decat 50 de km cu ea de cand am luat-o.

Defecte la primire: ceva zgarieturi pe bara spate, bara fata putin fisurata si zgariata, pielea la scaunul soferului prezinta ceva urme de uzura care le voi eradica in curand. Ceva zgarieturi pe plasticele din jurul butoanelor de la geamuri (clasic la facelift cu acoperirea mata cauciucata), interiorul cam murdar, lipsa casetofon original, toba finala schimbata insa rasufla la imbinare, o scurgere de ulei mai veche la capacul cutiei de viteze care e uscata, o bataie pe stanga fata, comportament instabil in curbe si linie dreapta. Rugina perforanta la imbinarea aripii spate cu pragul, in partea de dedesubt, aripa dreapta fata indoita la imbinarea cu pragul (probabil a pus careva gresit calele cand a urcat-o pe elevator. Motorul suna ok, o usoara bataie care nu o prea delimitez clar, ori inceput de variator, ori tacheti, ori poate o axa cu came uzata la vreun lob, urmeaza sa investighez cand dau jos capacul pt distributie. Cand e cald se aude un rateu foarte mic, usor si ritmic in admisie, mai mult decat dubios.
La o scanare rapida cu autocom-ul care se lauda ca se conecteaza fara probleme, nu am gasit nici o eroare, nici autocheck-ul care il face la pornire nu imi prezinta nimic. Ramane de investigat in viitor.
Mai am un bec ars la iluminarea celor 3 ceasuri de pe consola. E in plan.

A fost urcata pe elevator, au inceput constatarile si reparatiile:

Amortizoare praf, au fost inlocuite toate 4 cu o reglabila Bilstein B14, din pacate reglabila doar pe inaltime, la mana a doua dar in stare foarte foarte buna, fata este excelenta, absolut nimic de reprosat, in schimb spatele foarte dur, deranjant de dur. Bineinteles ca a trebuit sa o restaurez si pe asta. Macar a fost numai la exterior.
Discuri cu placute semi-praf, inlocuite cu Textar/ATE, inclusiv aparatorile de tabla de la discurile spate pe original care erau praf.
Bucsa dinspre spate la bratul inferior stanga inlocuita cu un TRW
Bucsele de la bratele longitudinale spate, cele care vin prinse pe caroserie cu 2 urechi, Lemforder daca nu imi amintesc prost
Bucsele din fuzeta pe care se prind bratele longitudinale (cred ca Febi?) mai mult din cauza ca le-am imersat in degripant si alte solutii cat m-am chinuit sa scot cele 2 suruburi lungi pentru a elibera fuzeta. Unul din ele am reusit sa il recuperez dupa o zi intreaga de chin, cu un pistol pneumatic pentru strans roti de camion (si asa a iesit ffff greu) dar celalalt l-am scos prin taiere, presa, gaura, etc. Le-am inlocuit pe amandoua cu suruburi noi si vaselina din plin.
Bieletele antiruliu fata-spate au fost inlocuite incat nu am reusit sa le desfac piulitele de tot, se gripau cand mai aveau 3 mm de filet si ieseau, TRW toate 4.
Amortizoarele de la hayon au fost si ele schimbate incat erau praf (Stabilus cred ca am luat)
Posibil sa-mi fi scapat ceva minor, mai completez daca imi amintesc.

In alta ordine de idei, capitolul tablarie a fost ceva monumental. Pe langa rugina perforanta usor de gasit, cea ascunsa a fost cheia succesului. Dupa ce am primit pozele de la vanzator cu masina urcata pe elevator am considerat ca ma descurc.

Asadar, s-au curatat cu peria de sarma si spaclu pana la tabla toata burta, aripile interioare, ambutisari, imbinari. In dreptul a 80% din punctele de sudura, primul strad de grund (sau ce vopsea o fi aia din procesul de acoperire a tablei) era exfoliat, dezlipit, si pe unde reusise apa sa intre prin porii antifonului (f bun de-altfel, pacat de el) a aparut rugina).
S-a folosit Fedox, un produs asemanator feruginolului nostru, dat in straturi nesimtite cu pensula, cu pistolul, spalata efectiv masina la toate muchiile, imbinarile, ambutisarile, etc. A mancat foarte bine rugina superficiala care a mai ramas timp de 48 de ore, a fost clatita cu apa si uscata foarte bine apoi s-a aplicat Fertan, acel inhibitor de rugina, iarasi din plin si cu multa nesimtire (cam cum dadeau batranii cu antifon smoala, si grundul odios). Tot procesul a durat cca 2 saptamani cu pauzele tehnologice necesare. Dupa verificare amanuntita, s-a trecut la acoperirea cu antifon dat la pistol, buburuzat in cca 4 straturi succesive. Pentru aspect si ceva protectie s-a aplicat peste antifon (inca vreo saptamana de asteptare ca deja temperaturile au scazut spre 10 grade) cu un strat de vopsea argintie Protecta. De mentionat ca peste absolut toate imbinarile, sudurile noi si alte colturi si muchii unde poate sta apa (chiar daca intorci masina cu rotile-n sus) am aplicat mastic pensulabil, au intrat cateva cutii intregi.
Aripile fata au fost si ele tratate identic cu multa ura in dreptul locurilor pe unde ramane apa si sigilate in asa fel incat sa curga apa pe mastic si nu pe tabla sau alte locuri ambutisate.

Sa nu uitam de capetele pragurilor unde vine aripa peste, dezastru efectiv. Muchia de jos a pragurilor unde sunt gaurile de scurgere ale condensului de-asemenea prezenta ceva urme de rugina usor superficiala venind din interior.
Am demontat aripile fata, am taiat fetele de prag cam de la jumatate in jos (nu avea sens sa le tai pana in interior la imbinarea cu chederul fiindca erau tipla), am taiat si colturile aripilor din spate si am purces la inlocuirea partilor afectate.
Am reusit sa gasesc aripi la culoare, una am schimbat-o integral, cealalta a ajuns botita ca un staniol si nu am putut decat sa recuperez de pe ea bucata afectata de rugina la mine, am taiat, sudat, montat.

Peste pragurile sudate am montat pragurile originale de plastic. Nu am vrut sa cumpar kitul de cleme si banda dubluadeziva asa ca le-am lipit fara bun simt cu mult silicon Mamut de la Den Braven, vi-l recomand daca vreti sa lipti ceva ce sta afara si nu vreti sa-l mai dati jos decat distrugandu-l. L-am folosit in nenumarate aplicatii, rezista uimitor si are o aderenta fantastica, cca 30 lei tubul. E cu un pas mai jos decat cel de parbriz, insa e mai maleabil cand il aplici si exista in varianta transparent.

La montajul carenajelor fata s-a observat lungimea inadecvata si constructia stupida prin care roata arunca mereu apa in aripa fata si se aduna si porneste rugina spre capatul de prag, s-a confectionat o bucatica de plastic in prelungire, si cu ajutorul pragurilor false s-a eliminat problema.

Personal, tind sa cred ca am prins masina asta la timp inainte sa ma apuc de schimbat dubluri de praguri, lonjeroane, structuri intregi, am izolat-o pe cat de mult am putut de bine, sper sa nu mai am surprize prea mari in urmatorii 3-4-5 ani de folosinta. Sper.. ca nimic nu e perfect si orice reparatie ai face nu tine la fel de mult ca atunci cand masina e noua, tratata corespunzator din farbrica si proiectata cum trebuie. Am gasit inclusiv mici puncte de rugina cat gamalia de fosfor a unui bat de chibrit pe interior, pe aripa, in spatele emblemei "TSpark" in momentul in care am dat jos carenajul si m-am uitat foarte bine. Nu era nici un punct de sudura acolo, dar probabil candva a sarit o pietricica, a spart protectia insuficienta originala si apa, condens, putina sare si te trezesti deodata ca iti cade emblema cu tot cu aripa.

P.S.: uimitor a fost starea pragurilor pe interior cu toate ca erau foarte foarte foarte ok pe la mijlocul masinii, nici urma de banuiala de rugina, tabla foarte buna in exterior si la curatare nu dadeau nici un semn. In interior insa.. alta poveste dupa cum vedeti in poze.


P.P.S.: Nu va mai plictisesc, am incercat sa fac pe cat de multe poze am putut, sper sa fie suficiente. Astept represalii. De povestit putem povesti pana maine si umplem forumul. Garajul este al unui amic, mi-a permis sa vin sa il transform in troaca. Nu va imaginati cata mizerie am putut sa fac. Inca ii sunt dator sa ii varuiesc un perete in laterala elevatorului. Sculele de lucru au fost limitate, dar suficiente. Aparatul de sudura si maiestria lui au fost cele care au contat. Restul e can-can.


Attachments:
IMG_1620.JPG
IMG_1620.JPG [ 2.97 MiB | Viewed 3329 times ]
IMG_1624.JPG
IMG_1624.JPG [ 2.33 MiB | Viewed 3329 times ]
IMG_1628.JPG
IMG_1628.JPG [ 2 MiB | Viewed 3329 times ]
IMG_1636.JPG
IMG_1636.JPG [ 2.05 MiB | Viewed 3329 times ]
IMG_1638.JPG
IMG_1638.JPG [ 2.04 MiB | Viewed 3329 times ]
download (82).png
download (82).png [ 1.56 MiB | Viewed 3329 times ]
download (89).png
download (89).png [ 1.52 MiB | Viewed 3329 times ]
download (91).png
download (91).png [ 1.44 MiB | Viewed 3329 times ]
22831137_1850606668300339_1156288025_o.jpg
22831137_1850606668300339_1156288025_o.jpg [ 201.46 KiB | Viewed 3329 times ]
download561.png
download561.png [ 1.18 MiB | Viewed 3329 times ]
download3216.png
download3216.png [ 1.34 MiB | Viewed 3329 times ]
download9686451.png
download9686451.png [ 1.29 MiB | Viewed 3329 times ]
download9854.png
download9854.png [ 1.44 MiB | Viewed 3329 times ]
download (98).png
download (98).png [ 566.44 KiB | Viewed 3329 times ]
doasdfsfwnload.png
doasdfsfwnload.png [ 667.5 KiB | Viewed 3329 times ]
downldfsgoad.png
downldfsgoad.png [ 691.82 KiB | Viewed 3329 times ]
dodsfggwnload.png
dodsfggwnload.png [ 1.3 MiB | Viewed 3329 times ]
erg.png
erg.png [ 1.32 MiB | Viewed 3329 times ]
download (63).png
download (63).png [ 569.45 KiB | Viewed 3329 times ]
download (75).png
download (75).png [ 1.52 MiB | Viewed 3329 times ]
download (76).png
download (76).png [ 1.51 MiB | Viewed 3329 times ]
download (31).png
download (31).png [ 1.26 MiB | Viewed 3329 times ]
download (26).png
download (26).png [ 1.24 MiB | Viewed 3329 times ]
download (53).png
download (53).png [ 1.46 MiB | Viewed 3329 times ]
download (55).png
download (55).png [ 1.41 MiB | Viewed 3329 times ]
download (81).png
download (81).png [ 997.31 KiB | Viewed 3329 times ]
download (46).png
download (46).png [ 621.58 KiB | Viewed 3329 times ]
download (44).png
download (44).png [ 779.56 KiB | Viewed 3329 times ]
download (51).png
download (51).png [ 828.04 KiB | Viewed 3329 times ]
4566.png
4566.png [ 1.23 MiB | Viewed 3329 times ]
74743.png
74743.png [ 1.18 MiB | Viewed 3329 times ]
436643.png
436643.png [ 742.32 KiB | Viewed 3329 times ]
46654.png
46654.png [ 706.91 KiB | Viewed 3329 times ]
4536y5g.png
4536y5g.png [ 1.35 MiB | Viewed 3329 times ]
45gt4.png
45gt4.png [ 1.35 MiB | Viewed 3329 times ]

_________________
Forumist tacut
Top
   
 Post subject: Re: 156 SW ABY
PostPosted: 06 Feb 2018, 22:17 
Offline
User avatar

Joined: 16 Sep 2017, 12:33
Posts: 93
Car: Alfa 156 SW
Location: Iasi
Poze mai sunt din diferite etape, disponibile la cerere.
Garda la sol a mai fost coborata cu cca 1 cm si uniformizata de jur imprejur dupa cca 4 ore de reglaje la un alt elevator unde voi face mecanica, cantarita, echilibrata, mi-au iesit ochii din cap. Ulterior am repetat actiunea pt ca m-am hotarat sa mai cobor spatele. Urmeaza unghiuri si reglaj faruri.

Momentan masina sta pe jantele originale de 16 incaltata cu gume noi de iarna.

Jantele de 17 sunt de vanzare in caz ca e cineva interesat, o sa le fac poze si le postez la rubrica de vanzari. Sunt 5x100, cu inele de centrare pentru Alfa si prezoane reglabile excentrice. In stare super buna, cauciucurile nu prezinta insa nici un interes.

_________________
Forumist tacut


Top
   
 Post subject: Re: 156 SW ABY
PostPosted: 06 Feb 2018, 23:10 
Offline
User avatar

Joined: 04 Dec 2006, 20:12
Posts: 4268
Car: 156
Location: Bucuresti-Tulcea
Foarte tare topicul, bravo pentru munca depusa, ai avut ceva de lucru insa cel mai important e ca tu sa fii multumit de rezultat. :clapping:
Presupun ca e un TS de 1.8, corect?

_________________
Stelvio 2.2Mjet 210hp Q4 Veloce
ex: 156 3.2v6 24v GTA
ex: Giulietta M-air TCT 170hp
ex: 156 3.0 v6 racecar
ex: 159 2.4 Q4 TI
ex: 156 2.0 JTS
ex: 147 1.6ts 120cp


Top
   
 Post subject: Re: 156 SW ABY
PostPosted: 06 Feb 2018, 23:33 
Offline
User avatar

Joined: 16 Sep 2017, 12:33
Posts: 93
Car: Alfa 156 SW
Location: Iasi
Presupui foarte bine. Acum imi pare putin cam rau, ma roade mult un 2.0 desi m-a cam speriat jts-ul citind pe net. As fi preferat un TS dar nu e pe facelift. Pe de-alta parte nu suport interiorul de facelift si am in plan sa-l downgradez pe cat de mult posibil. Am zis sa nu iau pre-facelift ca e vechi, euro 2 (cine stie ce taxe or fi in viitor) si parca imi place mai mult exteriorul, e mai noua, mai putina rugina. Daca ar fi fost masina antifonata ulterior pe dedesubt cu siguranta nu as fi cumparat-o. Prefer rugina si antifonul original, sa vad eu ce si cum si sa stiu unde ma aflu.

In fine, asta e de-acum, mergem inainte. Poate oi lua un motor separat si sa rumeg in el pana cand il termin si numai sa il transplantez. Dar asta e un plan de viitor indepartat.

Am facut cat de mult am putut si cat de perfectionist posibil date fiind conditiile. Am muncit in fiecare zi dup-amiaza dupa servici de la ora 17 pana pe la 12-1-2-3 dimineata timp de 2 luni si 3 zile inclusiv in toate weekend-urile (bucuria mea ca aveam mai mult timp de lucru si vedeam progresul mai bine).

Am fost constrans de vreme, de conditii (daca o faceam la rotiserie poate iesea mai bine sau eu mai putin obosit, cateva zile bune de flex cu mainile-n sus la elevator nu face prea bine, pragurile le-am demontat la dalta si ciocan din punctele de sudura de jos intins pe burta cu masina pe roti) dar si de programarile odioase de la RAR. Amuzant e ca abia acum imi dau seama ca n-am fost constrans de bani. Nu ca m-as lafai pe un sac de valuta cand iau salarul, dar desi au costat mult materialele, m-am imprumutat de bani, am facut economii, etc. Nu stiu cum am trecut peste dar se pare ca am reusit.
Nu recomand operatiunea pentru altii in aceleasi conditii decat vara, cu un minim de concediu de 2 saptamani si lucrat 12 ore pe zi.

Astept sa vina caldura, sa spal masina bine, sa o polishez, sa mai remediez mici bube cum ar fi suportii oglinzilor care se cojesc si apoi sa-i fac poze sa se vada mai clar lucrarea. Momentan n-am poze decat cu diferite etape ale lucrarii. Spre exemplu pozele cu pragurile lipite sunt intr-o faza intermediara. Nu reflecta starea curenta a lor.

_________________
Forumist tacut


Top
   
 Post subject: Re: 156 SW ABY
PostPosted: 07 Feb 2018, 00:17 
Offline
User avatar

Joined: 16 Sep 2017, 12:33
Posts: 93
Car: Alfa 156 SW
Location: Iasi
Am uitat sa mentionez, am montat si o bara de rigidizare intre oalele de la amortizoarele fata de la Weichers. Asa, preventiv, sa nu se apropie oalele de la suspensia tare, jantele pe 17 cu talon mic si greutatea TS-ului :lol:

_________________
Forumist tacut


Top
   
 Post subject: Re: 156 SW ABY
PostPosted: 07 Feb 2018, 09:31 
Offline
User avatar

Joined: 06 Feb 2010, 13:57
Posts: 7088
Car: Alfa Romeo 147
Location: Bucharest
Felicitări pentru munca depusă și să te bucuri de ea.
Motorul de 1.8TS este f mișto daca este in mințile lui. După părerea mea fix cat trebuie pentru un condus echilibrat.

Sent from my VTR-L29 using Tapatalk


_________________
Every road is great and never too long when you drive an Alfa Romeo

Alfa Romeo Giulia MY19 Rosso Alfa | B 952 DKR
Alfa Romeo Giulietta Quattro Formaggi Nero Etna | B 940 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 Distinctive Elegante Blu Aurora | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Distinctive High Blu Oltremare | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Q2 Rosso Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Nero Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 Facelift 1.6 TS Nero Metalico | B 08 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Nero | B 147 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Azzurro Gabbiano | B 08 DKR


Top
   
 Post subject: Re: 156 SW ABY
PostPosted: 07 Feb 2018, 09:38 
Offline
User avatar

Joined: 04 Dec 2008, 00:23
Posts: 2935
Location: Bucuresti
2.0 si ts si jts nu merita comparativ cu 1.8, asta e cea mai buna alegere.
Ca sa fie treaba treaba, baga o instalatie de gaz desteapta.

_________________
V E R O C U O R E S P O R T I V O


Top
   
 Post subject: Re: 156 SW ABY
PostPosted: 07 Feb 2018, 12:22 
Offline
User avatar

Joined: 16 Sep 2017, 12:33
Posts: 93
Car: Alfa 156 SW
Location: Iasi
Multumesc, da, tot dupa gandul echilibrului am ales sa iau 1,8. Multi mi-au recomandat motorul asta patrat. E adevarat, e elastic, se invarte ca polizorul, as putea zice decent. Totusi simt ca imi trebuie ceva mai mult cuplu. O sa vad cum ma inteleg cu el in timp, sa mai si merg cu ea zic. Nu stiu daca e chiar in mintile lui, o sa mai rog cativa colegi din clubul din Iasi sa mearga cu ea, poate o sa am ocazia sa merg si eu cu 2.0 si sa observ diferentele si sa ma lamuresc daca mi-ar ajunge 2.0 sau ar trebui sa ma orientez spre un Busso :)

E drept, m-am obisnuit cu masini mai puternice, a doua tigaie care o am e un A4 din 98 break cu 1,8 turbo pe ea, cutie de viteze schimbata cu cea de aspirat. Grup conic o idee mai scurt, treapta a 3-a mai scurta, evident mult mai fasneata. Nu face nimic, oricum iese la vanzare de saptamana viitoare :)

Despre gaz, e adevarat insa la cei aprox 7-10 mii de km care ii fac pe an, ar fi totusi o investitie care mi-as amortiza-o intr-un timp cam lung. Cred ca mai bine investesc banii aia in masina.

_________________
Forumist tacut


Top
   
 Post subject: Re: 156 SW ABY
PostPosted: 07 Feb 2018, 12:47 
Offline
User avatar

Joined: 04 Dec 2008, 00:23
Posts: 2935
Location: Bucuresti
pui de drac Quote:
Multumesc, da, tot dupa gandul echilibrului am ales sa iau 1,8. Multi mi-au recomandat motorul asta patrat. E adevarat, e elastic, se invarte ca polizorul, as putea zice decent. Totusi simt ca imi trebuie ceva mai mult cuplu. O sa vad cum ma inteleg cu el in timp, sa mai si merg cu ea zic. Nu stiu daca e chiar in mintile lui, o sa mai rog cativa colegi din clubul din Iasi sa mearga cu ea, poate o sa am ocazia sa merg si eu cu 2.0 si sa observ diferentele si sa ma lamuresc daca mi-ar ajunge 2.0 sau ar trebui sa ma orientez spre un Busso :)

E drept, m-am obisnuit cu masini mai puternice, a doua tigaie care o am e un A4 din 98 break cu 1,8 turbo pe ea, cutie de viteze schimbata cu cea de aspirat. Grup conic o idee mai scurt, treapta a 3-a mai scurta, evident mult mai fasneata. Nu face nimic, oricum iese la vanzare de saptamana viitoare :)

Despre gaz, e adevarat insa la cei aprox 7-10 mii de km care ii fac pe an, ar fi totusi o investitie care mi-as amortiza-o intr-un timp cam lung. Cred ca mai bine investesc banii aia in masina.
Intre 1.8 ts si 2.0 jts e o diferenta notabila, dar motoarele jts necesita o atentie mai mare, si piesele sunt mult mai scumpe.
In cazul motorului 2.0 ts nu e o diferenta extraordinara ca viteza, demaraj, putere, dar si in cazul jts, piesele sunt mai scumpe si din ce in ce mai greu de procurat.

Acum e oarecum tardiv sa mai iei in calcul alta motorizare... fa-ti treaba cu ce ai, si bucura-te de ea.

_________________
V E R O C U O R E S P O R T I V O


Top
   
 Post subject: Re: 156 SW ABY
PostPosted: 07 Feb 2018, 12:51 
Offline
User avatar

Joined: 04 Dec 2006, 20:12
Posts: 4268
Car: 156
Location: Bucuresti-Tulcea
Daca vrei cuplu trebuie sa treci la un busso, macar 2,5 ca sa intelegi ceva. Altfel, 2.0 ts sau jts tot un drac sunt, mai bine ramai asa. :peace:

_________________
Stelvio 2.2Mjet 210hp Q4 Veloce
ex: 156 3.2v6 24v GTA
ex: Giulietta M-air TCT 170hp
ex: 156 3.0 v6 racecar
ex: 159 2.4 Q4 TI
ex: 156 2.0 JTS
ex: 147 1.6ts 120cp


Top
   
 Post subject: Re: 156 SW ABY
PostPosted: 07 Feb 2018, 12:57 
Offline
User avatar

Joined: 16 Sep 2017, 12:33
Posts: 93
Car: Alfa 156 SW
Location: Iasi
Aveti amandoi dreptate, exact asa judec si eu. Nu e faptul ca mor dupa putere dar sa stiu ca o am acolo disponibila in caz de urgenta, sa nu astept sa se tureze motorul pana reusesc sa depasesc o masina. Pana una alta cred ca ma voi impaca ok la stilul meu batranesc de condus. Upgrade la motorizare daca voi face, voi lua un motor separat si il voi construi candva de la 0 si ulterior il voi pune cu totul pe masina.

_________________
Forumist tacut


Top
   
 Post subject: Re: 156 SW ABY
PostPosted: 07 Feb 2018, 21:50 
Offline
User avatar

Joined: 29 Nov 2008, 20:00
Posts: 609
Car: 932
Location: Bucuresti
pui de drac Quote:
Aveti amandoi dreptate, exact asa judec si eu. Nu e faptul ca mor dupa putere dar sa stiu ca o am acolo disponibila in caz de urgenta, sa nu astept sa se tureze motorul pana reusesc sa depasesc o masina. Pana una alta cred ca ma voi impaca ok la stilul meu batranesc de condus. Upgrade la motorizare daca voi face, voi lua un motor separat si il voi construi candva de la 0 si ulterior il voi pune cu totul pe masina.
Eu deja vanez un 2.0 TS pentru acelasi lucru! (inca nu indraznesc sa ma gandesc la busso) :mrgreen:

(mai ai sutica? imi poti raspunde in privat ;) )

_________________
Alfa is my Church. Alfa is where i heal all my hurts


Top
   
 Post subject: Re: 156 SW ABY
PostPosted: 07 Feb 2018, 23:37 
Offline
User avatar

Joined: 08 Dec 2013, 09:24
Posts: 1654
Car: 156 seconda serie
Location: Buzau/Bucuresti
Foarte interesant topicul, asteptam update-uri cat mai dese. Ca si colegii ce ti-au raspuns inainte si eu sunt de parere ca 1.8-ul e cel mai echilibrat TS, dar un stil de condus batranesc nu-l pune in valoare si n-ar trebui sa ai pretentii la cuplu in treptele inferioare.

In legatura cu suportul oglinzilor iti recomand sa le demontezi si sa le sablezi, altfel vei repeta operatia la scurt timp. Vopseaua nu prinde bine materialul respectiv (antimoniu?).

Numai bine

_________________
La Veloce Vita: Olio Acqua Benzina & Veloce

It`s an Alfa Romeo thing, you wouldn`t understand.

AYRTON SENNA SEMPRE


Top
   
 Post subject: Re: 156 SW ABY
PostPosted: 08 Feb 2018, 00:08 
Offline
User avatar

Joined: 16 Sep 2017, 12:33
Posts: 93
Car: Alfa 156 SW
Location: Iasi
Da Razvan, urmatoarele update-uri mai consistente vor aparea dupa weekend. Despre motor asa este, nu am pretentii exagerate, doamne fereste :) Sunt doar primele impresii dupa cativa km. Mai multa forja dupa ulei si distributie.

Despre oglinzi, da, am trei variante. Sa le sablez si sa le fac electrostatic la vara o data cu jantele de GTA si manerele cromate interioare si posibil si alte prostii sa le adun pe toate odata si sa le fac SAU sa le inlocuiesc din ce am inteles cu totul cu cele de pre-facelift care am auzit ca nu se cojesc SAU varianta a treia, sa le cumpar pe aftermarket si sa le montez tot de pe ale mele mai putin suportii. Oricum va trebui sa fac ceva deoarece una din oglinzi cand o pliezi sau o dai peste cap nu mai are senzatia aia de "oprire" in locul normal de repaus. Probabil are vreun arc rupt, sau vreun excentric tocit, ceva de genul. Capacele oricum trebuiesc revopsite ca sunt atinse... Nah, mai sunt multe chichite. Am termen pana la vara.

_________________
Forumist tacut


Top
   
 Post subject: Re: 156 SW ABY
PostPosted: 08 Feb 2018, 10:33 
Offline
User avatar

Joined: 10 Oct 2008, 20:12
Posts: 4320
Car: Alfa Romeo GT BL
Location: 47.1528378,27.588692
Felicitări si aici pentru mașină.
La oglinzi este un sistem de prindere f prost. Au doar o siguranță care se tine in nici macar un mm de buză metalică. Partea buna e ca se poate pune la loc cu niste tubulare de 20-22 parca, dar trebuie sa ai răbdare. O alta varianta am zis ca mai bine ii dau doua găurele, pun doua sârme mai grosuțe sa nu mai sara siguranta aia deloc.

_________________
Alfa Romeo GT 2.0 JTS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
Redline it once a day, keeps the mechanic away 8)


Top
   
 Post subject: Re: 156 SW ABY
PostPosted: 08 Feb 2018, 13:14 
Offline
User avatar

Joined: 16 Sep 2017, 12:33
Posts: 93
Car: Alfa 156 SW
Location: Iasi
Inca un update, astazi au sosit cele 4 amortizoare second hand Koni portocalii, varianta scurta. Am pregatite pentru ele arcurile Eibach progresive rosii, la o prima verificare la mana par ok amortizoarele, sunt mai dure pe rebound si ceva mai moi pe compresie. Pana le pun pe masina nu am cum sa-mi dau seama in ce stare sunt. Nu prea inteleg, pe ele scrie ca sunt cu gaz insa stiam ca la astea pe gaz tija sta mereu intinsa la maxim pe destindere. Nu stau deloc, unde le pun, acolo raman, desi opun ceva forta fizica pe compresie/destindere.

Le curat bine (slava domnului astea nu trebuie revopsite) si o sa le pregatesc cu arcurile si flanse noi si tot tacamul, in cazul in care n-o sa ma pot intelege cu reglabila pana la vara, am sa le schimb.Momentan reglabila cu jante de 16 si 205/55/16 e prea saltareata de fund, dar revin cu impresii dupa mai multi km. Cine stie, poate astea or fi praf si pana la urma raman cu reglabila. :lol:

Daca a mai avut cineva tipul asta de amortizoare, eventual imperechiate cu acelasi tip de arcuri, orice feedback este foarte apreciat.

_________________
Forumist tacut


Last edited by pui de drac on 08 Feb 2018, 13:30, edited 1 time in total.

Top
   
 Post subject: Re: 156 SW ABY
PostPosted: 08 Feb 2018, 13:22 
Offline
User avatar

Joined: 06 Feb 2010, 13:57
Posts: 7088
Car: Alfa Romeo 147
Location: Bucharest
Portocalii... adica STR.T? Si eu ma uitam la ele... insa din ce am citit pe alfaowner si alte forumuri, nu ar fi cine stie ce...un soi de OE replacement mai ferm. Baietii pe afara spun ca sunt destul de rigide cu arcuri eibach... dar nahhh fiecare cantareste diferit acest confort.

_________________
Every road is great and never too long when you drive an Alfa Romeo

Alfa Romeo Giulia MY19 Rosso Alfa | B 952 DKR
Alfa Romeo Giulietta Quattro Formaggi Nero Etna | B 940 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 Distinctive Elegante Blu Aurora | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Distinctive High Blu Oltremare | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Q2 Rosso Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Nero Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 Facelift 1.6 TS Nero Metalico | B 08 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Nero | B 147 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Azzurro Gabbiano | B 08 DKR


Top
   
 Post subject: Re: 156 SW ABY
PostPosted: 08 Feb 2018, 13:33 
Offline
User avatar

Joined: 16 Sep 2017, 12:33
Posts: 93
Car: Alfa 156 SW
Location: Iasi
nesquick Quote:
Portocalii... adica STR.T? Si eu ma uitam la ele... insa din ce am citit pe alfaowner si alte forumuri, nu ar fi cine stie ce...un soi de OE replacement mai ferm. Baietii pe afara spun ca sunt destul de rigide cu arcuri eibach... dar nahhh fiecare cantareste diferit acest confort.
Cam astea par sa fie dupa codurile stantate pe ele: 8750 1019 2907 fata si 8750 1012 2807 spatele. La o cautare scurta pe net le-am gasit ca find STR.T.

In principiu, cam asta cautam si eu, o varianta mai rigida a celor originale, mai scurte si sa fie ok la imperechierea cu Eibach-urile. Insa da.. fiecare cantareste diferit acelasi confort si e greu de extras in review corect. Acum sa speram ca-s in stare ok si nu aproape praf. Un singur amortizor pe fata mi se pare ca e cam moale pe compresie cand il imping cu mana.

_________________
Forumist tacut


Top
   
 Post subject: Re: 156 SW ABY
PostPosted: 12 Feb 2018, 13:45 
Offline
User avatar

Joined: 16 Sep 2017, 12:33
Posts: 93
Car: Alfa 156 SW
Location: Iasi
A trecut weekend-ul, am revenit cu update.

S-a schimbat distributia (curea Gates, role Ina), cureaua de accesorii (Contitech), pompa de apa (Hepu), antigel, ulei (am pus un Total 5w40 pentru cca 2000 de km sa il vad cum il suge si sa se mai clateasca motorul dupa care il schimb cu ceva serios), filtrul de ulei (Mahle), filtrul de aer (Mahle), bucsa de la tamponul antibalans care vine pe motor (a trebuit sa dau jos tot suportul mare de aluminiu, alternator,pompa servo, etc). Am mai ramas dator cu uleiul de servo, filtrul de polen si lichidul de frana si uleiul din cutie intrucat nu am mai avut timp. Le rezolv zilele urmatoare sau poate celalalt weekend.

Un lucru interesant la distributie, dupa toti pasii efectuati ca la carte, cu cale, ceas comparator (singura care mi-a lipsit a fost T-ul excentric de reglaj al rolei dar m-am descurcat cu o surubelnita) am montat totul, strans suruburi, etc. La ultimul pas, cel cu detensionarea rolei de distributie pana cand sageata ajunge in dreptul gaurii de pe suportul rolei, am intampinat o problema:

Mai precis, daca detensionam rola adica sa ii las suportul sa gliseze usor de la maxim intins inapoi pana cand sageata se aseza, cureaua ramanea foarte slaba in dreptul pinionului de pe arbore spre evacuare. Am preferat sa las sageata sa fie cca 5 mm mai sus de gaura. Din ce am mai citit pe alte forumuri, cica au mai fost situatii de genul, mi s-a parut dubios. In fine, e intinsa uniform, nu fluiera/suiera ca sa imi dea de banuit ca e prea tensionata, sper sa nu am surprize.

De mentionat ca fostul proprietar a turnat ulei pe langa buson, s-a prelins pana pe capac si a umplut bujiile de la cilindrul 1, a umplut fagurele ala din capacul de plastic si apoi s-a scurs pana a murdarit motorul pe partea cu compresorul de AC. Am spalat bine, am schimbat si simeringul de la axa de evacuare (Corteco) intrucat nu aveam certitudinea ca era umezit de la el sau nu.

Uleiul din motor era negru ca noaptea, evident, pe buson si in ulei nu am remarcat nici o reflexie luminoasa de pilitura, am zis ca o fi bine. Cureaua de accesorii era deja crapata, bucati din ea lipsa, franjuri. Cureaua de distributie trosnea si paraia ca un lemn care vrei sa il rupi in 2 cand invarteam motorul de jos de arbore. Un zgomot foarte sinistru, ma bucur ca n-am mers cu masina mai deloc si pana in 2000 de ture pana am schimbat-o. Bujiile arata groaznic, trebuie sa le schimb si pe alea cat mai repede, probabil la urmatorul salar.

Am luat-o la o tura, fugarit, incalzit, merge la fel ca inainte, aceleasi mici rateuri in admisie tot sunt prezente (speram sa fie din cauza bujiilor si a uleiului de la cil. 1 dar se pare ca nu, o sa vad dupa ce le schimb pe toate, poate si bobinele). Sunt curios sa mai ascult tachetii si variatorul la rece si la cald cu uleiul proaspat. Am reusit s-o alerg pana la 160 pe o portiune de drum bun si aproape pustiu in afara orasului, dupa 140 nu prea mai avea aer. N-am avut unde sa ii mai dau dupa ca venea curba, dar per total e ok deocamdata.

N-am facut prea multe poze cu mainile murdare. M-am limitat la mecanica si tigari de data asta.

Off-topic: E vreo conexiune cu ECU pe partea de casetofon? Mi-a aruncat un MCSF aseara timp de vreo 3 secunde dupa ce am pornit motorul si la vreo 2 minute am pus mufele in spatele casetofonului aftermarket. Nu mi-a mai facut niciodata asta, cu sau fara casetofon montat inainte de a porni motorul, si nici daca am pus mufele dupa ce am pornit motorul. O sa monitorizez situatia.


Attachments:
20180209_212203.jpg
20180209_212203.jpg [ 1.4 MiB | Viewed 2987 times ]
20180209_212211.jpg
20180209_212211.jpg [ 1.48 MiB | Viewed 2987 times ]
20180209_212146.jpg
20180209_212146.jpg [ 1.57 MiB | Viewed 2987 times ]
20180209_212138.jpg
20180209_212138.jpg [ 1.64 MiB | Viewed 2987 times ]

_________________
Forumist tacut
Top
   
 Post subject: Re: 156 SW ABY
PostPosted: 12 Feb 2018, 14:41 
Offline
User avatar

Joined: 10 Oct 2008, 20:12
Posts: 4320
Car: Alfa Romeo GT BL
Location: 47.1528378,27.588692
Buna treaba. ECU si cu radio cd-ul n-au nici o treaba. Vezi ce erori or fi ramas si ai o idee despre ce e vorba.

In privinta uleiului, dupa clatirea cu 5W40, ti-as recomanda Syntium Racer Cool Tech 10W 60 sau orice altceva, dar 100% sintetic si maxim 10W.

Bujii, doar NGK, preferabil Iridium pentru ca sunt la acelasi pret, tin mai mult si au scanteia mai vioaie. Cel putin, eu asa le-am luat.
MODEL : 147 / 156 / GT / 166 / GTV-Spider (916) :
MOTOR : TwinSpark 1.6 TS, 1.8 TS, 2.0 TS.
Producator : NGK
4 x BKR6EKPA (Laser Platinum, adica stock) sau BKR6EIX (Iridium IX)
4 x PMR7A (Laser Platinum, stock) sau CR7EIX (Iridium IX)

Faptul ca nu prea mai are vlaga dupa 140 ma duce cu gandul la debitmetru sau clapeta murdara. O curatare si o resetare s-ar putea sa ajute. Evident, poate ca si din cauza bujiilor uzate nu are sprintul care ar trebui.

_________________
Alfa Romeo GT 2.0 JTS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
Redline it once a day, keeps the mechanic away 8)


Top
   
 Post subject: Re: 156 SW ABY
PostPosted: 12 Feb 2018, 15:16 
Offline
User avatar

Joined: 16 Sep 2017, 12:33
Posts: 93
Car: Alfa 156 SW
Location: Iasi
Multam Tomi, da, stiu, am cautat bujiile, toate 8 bucatile ma lovesc prea mult luna asta in buget, dar dupa 1 le execut.

Cu uleiul, asemenea, maxim 10W si sintetic as prefera si eu. Despre brand... nu stiu ce sa zic, sa vedem cat consuma si cum suna si apoi mai discutam. 2000 de km ii fac in vreo 3 luni cred in stilul meu asa ca nu e urgent.

Despre vlaga, nu stiu nimic, nici nu am cu ce sa compar, doar in sprint paralel cu o masina buna, altfel nu vad cum as putea sa-mi dau seama. N-a mai comentat nimic la capitolul erori nici pana acum, nici aseara. Am facut vreo 60 de km prin oras si imprejurimi, oprit/pornit motorul de cateva ori, cu sau fara casetofonul montat. Nici o diferenta in functionarea motorului sau altceva. O sa-mi iau o diagnoza si o sa sap. Sau poate mai discutam pe la intalniri, v-o dau sa o fugariti voi sa va dati cu parerea.

Ma bucur ca am schimbat distributia sa pot dormi linistit acum. Bujiile ma mai rasucesc in pat de la ele, dar dorm alternativ, cand pe-o parte, cand pe cealalta :)

_________________
Forumist tacut


Top
   
 Post subject: Re: 156 SW ABY
PostPosted: 12 Feb 2018, 23:13 
Offline
User avatar

Joined: 16 Sep 2017, 12:33
Posts: 93
Car: Alfa 156 SW
Location: Iasi
In cazul in care e cineva curios, Koni-urile pentru fata au talerul putin mai sus decat cele originale, max 1 cm iar koni-urile pentru spate au tija mai scurta cam tot cu 8-10 mm. In rest nu am remarcat nici cea mai mica diferenta. Le-am tot pistonat astazi pe ambele seturi, imi par la fel la mana, singura diferenta fiind ca cele originale se destind singure iar koni-urile desi scrie pe ele ca sunt pe gaz, nu se destind singure. Sa zicem ca pe comprimare sunt la fel iar pe destindere Koni-urile intarzie ca trebuie sa tragi de ele.

Mi se pare foarte dubios in cazul meu din urmatoarele considerente:

1: Cu arcurile si suspensia originala, masina era inalta, foarte moale de suspensii, cand puneam frana se ridica fundu 1 metrul si botul se inclina puternic in jos, in curbe nu pot spune ca aveai vreo siguranta, despre slalom nici nu putea fi vorba ca era rau de mare garantat. Nu-mi amintesc daca mergea ca pe valuri ca sa-mi dau seama daca amortizoarele erau gata sau nu. Sa fi fost doar arcurile moi si amortizoarele bune...n-as prea crede..

2: Am transpirat azi sa le tot pistonez pe toate 8, personal mi se par ok la mana, la cate zeci de amortizoare mi-au trecut prin mana in viata mea, chiar mi se par ok, comparativ cu unele noi, ca sa imi iau asa o marja de eroare, as putea spune ca sunt uzate pe un sfert daca nu chiar mai putin.

3: Am mers cu masini cu amortizoare tari si arcuri moi si comportamentul nu semana deloc cu ce avea masina mea. Clar mult mai stabile decat a mea. Sa presupun ca suspensia mea era ok e ridicol, se compara cu cea a unei dacii 1300 uzate, cu mult chiar sub trivialul Logan.

4: Am mers cu masini cu amortizoare moi si arcuri tari, cam la fel ca atunci cand ti-e spart amortizorul si e pus degeaba, sare roata in sus si-n jos non stop doar ca nici situatia asta nu se intampla la mine inainte.

5: Amortizorul dreapta fata original era ud, scurs, acum dupa ce le-am luat la pompat nu e deloc diferit fata de cel de pe stanga, aceeasi duritate, aceeasi cursa. M-as fi asteptat sa fie mai moale macar.

Sunt perplex. Poate am imbatranit si am inceput sa uit. Poate bat campii dar nu stiu pe care din ele sa le montez o data cu arcurile de la Eibach... macar alea stiu ca sunt noi. M-as urca pe pereti sa mai schimb de 2 ori suspensia cu fiecare set de amortizoare si tot sa nu fiu multumit. Ar fi 3 incercari fara un rezultat multumitor.


Attachments:
20180212_211954.jpg
20180212_211954.jpg [ 1.09 MiB | Viewed 2915 times ]
20180212_212047.jpg
20180212_212047.jpg [ 1.23 MiB | Viewed 2915 times ]

_________________
Forumist tacut
Top
   
 Post subject: Re: 156 SW ABY
PostPosted: 13 Feb 2018, 00:26 
Offline
User avatar

Joined: 10 Oct 2008, 20:12
Posts: 4320
Car: Alfa Romeo GT BL
Location: 47.1528378,27.588692
Uitandu-ma la Koni, care nu prezinta mai deloc rugina, le-as monta pe ele, insa din cate stiu, cand amortizoarele sunt aproape de uzura finala, nu mai revin dupa ce le impingi. Combinatia Koni + Eibach am citit ca ar fi una dintre cele mai bune, insa nu stiu si despre care Koni era vorba.

_________________
Alfa Romeo GT 2.0 JTS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
Redline it once a day, keeps the mechanic away 8)


Top
   
 Post subject: Re: 156 SW ABY
PostPosted: 13 Feb 2018, 00:42 
Offline
User avatar

Joined: 16 Sep 2017, 12:33
Posts: 93
Car: Alfa 156 SW
Location: Iasi
Despre Koni FSD se vorbeste ca s-ar imperechia bine pe forumurile straine. Despre uzura si lipsa revenire, din experienta mea, un amortizor pe gaz care nu revine singurel il comprimi cu 3 degete, nu cu toata mana incordata pana la gat :) nu stiu ce sa zic, chiar nu stiu. Daca esti curios le pun in sacosa si ti le dau sa iti obosesti si tu mainile.

_________________
Forumist tacut


Top
   
 Post subject: Re: 156 SW ABY
PostPosted: 13 Feb 2018, 00:52 
Offline
User avatar

Joined: 10 Oct 2008, 20:12
Posts: 4320
Car: Alfa Romeo GT BL
Location: 47.1528378,27.588692
Pe duminica le analizam :lol: Eu cand mi-am pus suspensia a fost noua toata si ma strofocam sa le imping in jos, adica aveau o rezistenta destul de mare. Reveneau imediat. Sachs Sport (vezi catalogul) + Eibach.

_________________
Alfa Romeo GT 2.0 JTS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
EX: Alfa Romeo 156 2.0 TS
Redline it once a day, keeps the mechanic away 8)


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 70 posts ]  Go to page 1 2 3 Next

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited